Chicago majoitus

(Luettu 10640 kertaa)

JPK

• Aloittelija
    • Profiili
Chicago majoitus
« : 22.08.2012, 19:43:56 »
Moi

Vinkkejä Chicagon keskustassa sijaitsevista motelleista, hotelleista ja hostelleista kaipailisin. Viime kerralla olin O'haren läheisyydessä joka oli ehkä liian kaukana. Ökyhotellit ei kiitos.

Nienna

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Chicago majoitus
« Vastaus #1 : 24.08.2012, 17:58:38 »
Jäimme viime vuonna tahtomattamme jumiin Chicagoon itärannikon myrskyn takia ja vietimme kaksi yötä Chicago South Loop Hotel -nimisessä hotellissa Chinatownissa. Ei ihan ydinkeskustaa, mutta ei kovin monen metropysäkin päässä keskustasta. Metroasemalle käveli ehkä 15 minuuttia. Seutu oli inan verran epämääräistä, mutta ei pelottavaa. Hotelli oli kylläkin tosi hyvä ja tilavat huoneet, asiakastietokoneitakin oli.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.05.2014, 19:08:28 »
Majoitusvinkkejä Chicagosta ottaisin mielelläni vastaan. Keskellä kesää keskustan hotellit ovat yllättävänkin kalliita, joten haussa olisi myös vinkkejä alueista, mitkä olisivat hyviä yöpymiseen eli turvallisia ja hyvien yhteyksien päässä. Hostellissa en halua yöpyä (olen siihen liian vanha....) ja oma kylppäri pakollinen ominaisuus.

Voiko olla todellakin niin, ettei Chicagosta ole omaa ketjuaan?

terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

wysig

• Vieras
« Vastaus #3 : 17.05.2014, 20:40:52 »
Kun kirjoittaa kallis, niin olisi hyvä laittaa jokin numeraalinen arvo sille, koska jollekin 20 on jo paljon, 50 kallis ja 100 ei koskaan, kun toiselle 100 vasta aloittaa skaalan. Ja ajankohta, jolloin suunnilleen etsii hotellia. Suomalaisittain juhannus vai USA:n kansallispäivä?

mikgou

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 17.05.2014, 21:29:30 »
Itse päädyin viime kesänä Chicagossa Airbnb:hen, joka osottautui loistavaksi ratkaisuksi. Majapaikka oli Divisionin metroaseman vieressä, eli samalla linjalla, joka kulkee mm. O'Hareen. Divisionilta yksi metropysäkki (tai suomalaisittain kävelymatkan päässä) Damenin metroaseman alueella taas oli loistavat ruokailupaikat ja hinnat etenkin keskustahintoihin verrattuna. Hintaa tuli 79 euroa yöltä heinäkuun puolessa välissä.

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 19.05.2014, 13:43:09 »
En tiedä hotelleista, mutta kaupunginosana tykästyin East Lakeviewhin, North Broadway Streetin kulmiin Diverseyn ja Belmontin L-asemien välillä. Lepposaa pikkukaupunkimenoa, gaykaupunginosa ja Wrigleyfieldin sporttibaarit rinnakkain. Hyviä ja kohtuuhintasia ruokapaikkoja, "eurooppalaisia" kahviloita, muutamia kivoja baareja (sellaisia en koskaan keskustasta löytänyt), lyhyt matka Lincoln Parkiin ja järvenrannalle. Turvallisen olosta, ja keskilänneksi kohtuullisen boheemia. Suora L-yhteys keskustaan vie ehkä varttitunnin.
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

ili

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 05.07.2014, 13:59:44 »
Olin hiljattain RTW- matkalla ja Chicagossa yöpymispaikkamme oli B&B Villa Di Citta. Halvin huone maksaa 149,-dollaria, mutta on jokaisen kulutetun pennin arvoinen. Sijainti oli erinomainen ruskean metrolinjan varrella noin vartti keskustasta. Asema Fullerton. Sijainti De Paul yliopiston alueella , joten iltaelämä vilkasta. Baareja, kuppiloita yms. kadunvarsikauppaa riittävästi. Itse kämppä , hmm, aivan uskomaton. Näistä parhaista löydöistä ei oikein edes viitsisi huudella, etteivät ne mene "pilalle". Tämä on sellainen paikka, että oksat pois. Aamiainen, 24/7 jääkaappi, poreallas pihalla, viiniä ilmaiseksi hanasta yms. Yksi harras pyyntö. Jos menette tänne niin käyttäytykää ihmisiksi, älkääkä pilatko suomalaisten mainetta, Please. Katsokaa paikan nettisivut, eivät valehtele sanaakaan. Arvostettu Chicagon B&B:n ykköseksi, ja syystä.

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 05.07.2014, 23:31:19 »
Moi

Vinkkejä Chicagon keskustassa sijaitsevista motelleista, hotelleista ja hostelleista kaipailisin. Viime kerralla olin O'haren läheisyydessä joka oli ehkä liian kaukana. Ökyhotellit ei kiitos.

Moi, suosittelen ehdottoman lämpimästi Wicker Park Inniä, sen lähistöllä on hipsterialue (Milwaukee ave. jne) jossa on paljon kivoja baareja ja kauppoja. Oli muistaakseni kohtuuhintainen. Asuinkorttelissa, kävelymatka lentokenttäjunalta, ei respaa, vaan tyyppi tuli autolla tuomaan avaimet. Kiva ja välitön meininki.

Severide

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 22.11.2014, 01:26:02 »
Itse vietin 16 päivää Chinatown hotel nimisessä hotellissa. Eihän se mikään laatu paikka ole mutta mielestäni hintalaatusuhde riittävän kohdallaan. Sopi hyvin juuri tämmöiseen hieman perus viikkoa pidempään oleiluun. Mielestäni alue oli ihan mukavaa ja mikäli ajattelee matkaa keskustaan mitä kertyy ehkä noin kolmisen kilometriä niin sen taittaa mukavasti metrolla ja asema löytyykin ihan parin sadan metrin päästä hotellista

Nora.T

• Reissaaja
    • Profiili
    • Dreamer Achiever
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 18.01.2015, 06:21:11 »
Mä olin viime kesänä kahdesti Chicagossa ja molemmilla kerroilla oli ihanat, vaikkakin tosi erilaiset majoituspaikat. Eka kerta meni isommalla poppoolla Urban Holiday Lofts -nimisessä hostellissa. Meitä oli 14 ja hinta / pää / yö oli about 15e, eli tosi hyvä. Mesta oli siisti, 20 min metrolla downtowniin ja saman verran metrolla O'Harelle. Alue on vähän epämääräistä yöllä, mutta porukalla tai päivällä liikkuassa ihana mesta. Itse hostelli oli siisti ja tarjosi jopa ilmaisen netin sekä aamupalan (joka tosin oli bageleita ja muroja) samaan hintaan. Kylppärit ja vessat jaetut, mutta siistit.

Tokalla kertaa olin Millenium Avenuen Hiltonissa, joka oli around 50usd/yö (löydettiin frendin kanssa hyvä diili hotels.comista, 2 yötä kahdelle noin 200). Hinta-laatusuhde ja sijainti olivat aivan huikeita - eikä omassa kylppärissä tai ilmaisessa uima-altaassakaan ollut valittamista. ;) Tietty, koska tää on Hilton niin kaikki lisäpalvelut esim. netti, aamupala, ym. on kalliita ja noita mukavuuksia kannattaa budjetilla reissatessa ostaa hotellin ulkopuolelta.
Luxury lifestyle & Travel - follow my life & journey in https://dreamerachiever.com and @dreamerachievernora

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 10.07.2015, 10:29:18 »
Onkos tuo lentokentän alue millainen majoitukseen?
Itsellä tilanne se että vain yhden yön stoppi Chicagossa ja kaupungilla olis hyvä piipahtaa kattomassa.
Metrolla kai noin puoleen tuntiin tuon välin menee?
Lentokentällä hotellin hinta hotwiressa 40 euroa ja keskustassa 100 euroa, niin aika tuntuva ero.

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 10.07.2015, 15:17:17 »
Lainaus
Onkos tuo lentokentän alue millainen majoitukseen?

Lentokentän alueella majoitusta varatessa kannattaa varmistaa että hotellilla on ilmainen shuttle kuljetus lentoasemalle,lentoasemalla on myös metron pysäkki ;)