Reissuun lähtemisen henkiset vaikeudet

(Luettu 21335 kertaa)

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Reissuun lähtemisen henkiset vaikeudet
« Vastaus #20 : 04.10.2012, 09:48:23 »
Ärsyttävintä tässä on se, etten voi useinkaan lopettaa lentohakujen runkkausta lentojen ostohetkeen, vaan välillä on pakko käydä kurkistelemassa, olisikohan nyt jotain halvempaa tarjolla... Voi aaargh!  >:( Ilmeisesti olen vain niin tolkutoman utelias, että haluan tietää mihin suuntaan hinnat kehittyvät vaikkei sillä olisi enää mitään vaikutusta minun elämääni, pientä mahdollista vitutusta lukuunottamatta.
Tässä asiassa ei minua paatuneempi juuri voi olla. Vaikka tulot ovat nykyisin jo melko "oikean" palkan tasolla, enkä muuten jaksa joka euron perään itkeä, olisi lennot ja hotellit saatava aina sensaatiomaisen halvalla. Kohdallani kyse on lähes sairaudesta. Viime viikolla huomasin hotellin varattuani, että toisilta sivuilta saman huoneen olisi saanut 4 euroa halvemmalla. Siinä oli sitten loppuilta pilalla.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 04.10.2012, 10:29:28 »
Saatan katsella lentoja myöskin viikotollkulla, ja lopulta joku päivä tulee sellainen ahdistus, että lennto on pakko saada NYT, ja sitten yleensä toimin salamannopeasti.

Myös minä kuulun siihen porukkaan, joka tarkkailee samoja lentoja vielä muutamia viikkoja jälkeenpäin, ja yleensä siitä on saanut henkistä tyydytystä, kun on huomannut, että lentojen hinnat on noussu :D

Ekalle reissulle, jolle lähin yksin, oli aika mielettmömän fiilikset etukäteen. Jännitti, jopa pelotti, toisaalta tunsin olevani kovin rohkea... Ja hyvinhän se meni. Ja on menny monta reissua sen jälkeenkin  ;D

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : 04.10.2012, 12:47:39 »
Saatan katsella lentoja myöskin viikotollkulla, ja lopulta joku päivä tulee sellainen ahdistus, että lennto on pakko saada NYT, ja sitten yleensä toimin salamannopeasti.

Myös minä kuulun siihen porukkaan, joka tarkkailee samoja lentoja vielä muutamia viikkoja jälkeenpäin, ja yleensä siitä on saanut henkistä tyydytystä, kun on huomannut, että lentojen hinnat on noussu :D

Ekalle reissulle, jolle lähin yksin, oli aika mielettmömän fiilikset etukäteen. Jännitti, jopa pelotti, toisaalta tunsin olevani kovin rohkea... Ja hyvinhän se meni. Ja on menny monta reissua sen jälkeenkin  ;D

Eipa ole koskaan kaynyt mielessa katella lentoja ostohetken jalkeen haha. taidan olla onnekas ja jos siita tulee tollaisia ongelmia nii nvaltan tata tapaa vastaisuudessakin :D

reissumieli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 04.10.2012, 13:58:23 »
Minulla useimmiten reissuun lähdön alla alkaa epäilyttää lähinnä siksi että alan jo etukäteen miettiä mahdollisesti koittavaa fyysistä väsymystä (joka sitten tietysti muuttuu myös henkiseksi). Olen nimittäin toivottoman herkkäuninen ja vanhemmiten myös jalat tahtovat kipeytyä liian helposti. Majapaikasta kun ei etukäteen tiedä saako hiljaisen huoneen, onko tyynyjä tarpeeksi jne. Ja jalat, minusta on ihaninta tutustua uusiin paikkoihin kävelemällä ympäri ämpäri, siis pää haluaisi, mutta jalat sanoo no :(

Lentoja saatankin sitten buukata monta samalla kertaa eli sen kanssa ei ole ongelmaa :)

AlNU

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 04.10.2012, 15:01:56 »

Tämä on kuin itsekirjoitettu. Mitään vaikeutta reissuun lähtöön ei ole ikinä ollut, mutta toi lentojen katselu viikkoja ja sitten jossain vaiheessa tulee se pakottava tarve ostaa ne juuri nyt ja sitten ne ostetaan samantien. Silloin tällöin tulee katsottua hintoja jälkikäteenkin ja harvemmin ne on laskenut ja vaikka olisikin, niin siitä en kuitenkaan ota stressiä. Ainut mikä on muutaman kerran kaduttanut on se, että tullut varattua turhan kauas, kun esim. tiistai lähtö oli sen 50e halvempi, niin sitten pe-la on sellaiset tärinät päällä, että miksen ostanut sitä aiempaa lentoa, kun haluaisin olla jo perillä. Tämä siis useamman kuukauden matkoilla.

Zaapas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 04.10.2012, 15:42:22 »
Mukava lukea muiden painiskelevan samankaltaisten ongelmien parissa. Ei siksi että olisi hulvattoman hauskaa tuskailla vielä lentojen oston jälkeenkin lippujen parhauden kanssa, eipä vaan ole niin kummajaisolo nyt.

Itselläni on myöskin tapana räpeltää erilaisten lentohakukoneiden kanssa päivä- tai viikkokausia. Käyn monia eri vaihtoehtoja läpi miljoonaan kertaan, vaihtelen hieman päiviä, mietin haluaisinko sittenkin jonnekin muualle, odottelen jonkin lentoyhtiön tarjouksia jne... Aina löytyy syy vitkutella, kun pelkää ostavansa "huonot" liput. Tämä on toki aivan järjetöntä, varsinkin kun en ole koskaan lähtöhetkellä katunut ostamiani lentoja, vaan ollut hyvin tyytyväinen tulossa olevasta matkasta.

Ärsyttävintä tässä on se, etten voi useinkaan lopettaa lentohakujen runkkausta lentojen ostohetkeen, vaan välillä on pakko käydä kurkistelemassa, olisikohan nyt jotain halvempaa tarjolla... Voi aaargh!  >:( Ilmeisesti olen vain niin tolkutoman utelias, että haluan tietää mihin suuntaan hinnat kehittyvät vaikkei sillä olisi enää mitään vaikutusta minun elämääni, pientä mahdollista vitutusta lukuunottamatta.

Muutoin matkalle lähtö ei ole ongelma, kohteen ja lentojen valitseminen vain toisinaan ovat lähes ylitsepääsemättömiä. ::)

Loppujen lopuksi jos saastat muutaman kympin lennoissa, se ei ole koko matkan budjetista kuin todella pieni osa. usein ei valttamatta edes sen parin kympin arvoista. mutta onhan se kiva kehuskella miten halvalla liput irtosivat :D

Kohdallani tässä ei ole niinkään kyse mahdollisesta kehuskelunhalusta halvimpien lentojen löydyttyä, vaan jostain yleisestä hädästä lentojen oston "epäonnistumisen" suhteen. :P Samaten jatkan ihmettelyä, olikohan valitsemani matkakohde nyt se oikea, vai olisinkohan halunnut sittenkin johonkin muualle. Eli et nyt osunut aivan oikeaan. Tiedän kyllä myöskin, ettei kymppi tai pari sinne sun tänne matkabudjettia juurikaan hetkauta.

Heloriina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #26 : 04.10.2012, 23:19:08 »
Minulla ei ahdista millään tavalla matkan valmistelu, eikä itse matkalle lähtö. Jos olen päättänyt lähteä johonkin, en juurikaan epäröi lentovarauksen tekemisessä, enkä koskaan kadu sitä jälkikäteen. Sen jälkeen odotan innolla matkaa.  Ahdistusta kuitenkin aiheuttaa saapuminen uuteen maahan. Jo matkalla ahdistun ja uuvun ajatuksesta, että olen alkuun ihan pihalla uudessa ympäristössä. Yleensä tämä kuitenkin menee ohi, kun olen selvinnyt lentokentältä majapaikkaan ja sen jälkeen lähden jo uteliaana tutkimaan uutta ympäristöä.

-O-

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 09.10.2012, 19:25:27 »
Ahdistaa rinkan hakeminen kellarista. Se oli viimeksi selässä vuonna 2000. Jos sen löytäisin, niin sitten vaan jonnekin tienpäälle (radan) ja siitä Armenian suuntaan. Mutta tää turha naputtelu koneella ja liika suunnittelu on pahinta. Aikaa kuluu turhaan. Rahaa ja vapaata olis, hiukan halujakin, mut ei näy vielä tänäänkään onnistuvan...

Merenneito64

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #28 : 02.01.2013, 19:41:22 »
Ah, jo helpotti kun löytyi tällainen keskustelu... Sitä ei näemmä olekaan ainoa joka suunnittelee kaikenlaisia reissuja innostuneena, käyttää kosolti aikaa surffailuun tutkaillessaan lentoja, reittivaihtoehtoja, majoituksia ym. Ja sitten lopulta kun kaikki valmistelut ovat mallillaan ja lähtöpäivä lähenee uhkaavaa vauhtia niin... fiilis ei olekaan riemusta kiljuva vaan jotain muuta epämääräistä ja kotisohvan kutsu kuuluu kumman kovana  ???

Suurin reissuun lähtemiseen liittyvä henkinen ahdistus aiheutuu ehkä kuitenkin siitä jos/kun lento lähtee varhain aamulla. Huonona nukkujana edellisen yön unihiekat menevät nukkumatilta johonkin toiseen osoitteeseen ja vaikka sitä naiivisti aina toivoo saavansa nukkua edes jonkinmoiset "kunnon" unet ennen reissua niin aina vaan sitä kömpii ylös suurelta osin valvotun yön jälkeen lähinnä äkäisenä kun tietää kuluvan xx tuntia ennenkuin saa seuraavan kerran kallistaa päänsä oikealle tyynylle. Ja ehei, koneessa nukkuminen ei onnistu edes kaukolennoilla, se on lähinnä lepoa silmät kiinni. Ja aina ei voi valita päivä- tai iltalentoa, riippuu niin monesta asiasta. Matkustettua on tullut sekä yksin että seurassa mutta nykyään yksin reissuun lähtö on alkanut lähinnä nyppiä kun lähtöpäivä lähenee? Siitä huolimatta että sitä on sen verran kranttu, että matkakaveriksi ei kelpaa "ihan kuka tahansa". Etenkin kun matkoilla löytää juttuseuraa jos sellaista kaipaa. Tämä lähtö-lähenee-ärsytys-lisääntyy -ilmiö lienee vääjäämättä lähestyvää vanhuutta ja mukavuudenhalua  :P Onneksi hyvä reissufiilis sitten iskee päälle useimmiten viimeistään kun tavarat ovat matkalla koneen ruumaan ja itse tepastelee pitkin transit-hallin käytäviä  8) Ja kohteeseen päästyä on voittajafiilis ja lähdön tuskailut ovat unohtuneet... aina seuraavaan kertaan asti  ;D

lllade1

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : 02.01.2013, 23:56:06 »
En nyt sanois että itellä ois alkanu ahdistamaan matkustus koskaan niin, että epäröi varatessakin. Mutta sitten kun tulee lentoaamu suomesta pois niin jännittää kyllä aivan sairaasti ja pari kertaa pitänyt mennä oksentamaankin :D En tiedä mikä siinä sitten on. Heti kun kone lähtee niin jännitys lähtee pois. Kai yks seikka on, että kun oon matkustanu suurimmaks osaks yksin niin ei oo ketään tuttua kehen turvautua ja se pelottaa hieman. Eikä tuttua ja turvallista suomen kieltä voi käyttää :)

Mutta kuitenkin, on se kiva nähdä maailmaa vaikka meneekin pois siltä omalta mukavuus alueelta :)

eppis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 03.01.2013, 00:14:14 »
Itselläni ei mitään ongelmia reissun suunnittelussa, vaan fiilistelen sitä etukäteen jo kuukausitolkulla muun muassa juuri lentoja ja kohdetta sekä lukuisia majoitusvaihtoehtoja innokkaasti selaillen.

Nyt jo muutamannen reissun jälkeen, juuri ennen tätä tulevaa reissua oon tuntenut kuitenkin reissuinnosta huolimatta myös jonkinlaista ahdistusta lähdöstäni. En tiedä, että johtuuko se siitä, kun ikää on tullut lisää, taloudellista vakautta arvostaa entistä enemmän tai siitä, että elämä Suomessa on viime aikoina maistunut erittäin hyvältä. Joka tapauksessa olen jopa alkanut jo etukäteen ikävöimään esimerkiksi kotiani, lempiruokiani Suomessa ja jopa työpaikkaani. Hah. Edes tämä loska ja pimeys ei oo tänä syksynä/talvena tuntunut yhtään pahalta. Outoa minut tuntien...

Toisaalta olen innolla suunnitellut matkaa ja kaipaan aurinkorantoja ja tulista, maukasta ruokaa. En malttaisi odotta millään ensi viikkoon, kun kone nousee, mutta samalla haluaisin pidentää tätä joululomaani Suomessa.

lyllyxxx

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 23.04.2013, 17:28:55 »
Mietinki jo tässä että oonko jotenki outo kun reissu suunnitelmat on ruvennu ahistamaan.. Onneks muillaki samoja ajatuksia!  Tänää olis tarkotus varata lennot kaukomaille syyskuulle ja reissussa oliski tarkotus viettää koko talvi.
Nyt vaa on ruvennu jännittämää jo kaikki maholline, mite kaikki sujuu, mitä jos tapahtuu jotai kauheeta, mitä jos linja-auto ajaa vuoren rinnettä alas, ja kuolen?
Viime reissulla oli sama, mut vasta juuri ennen lähtöä. Ja hienostiha kaikki loppujen lopuks sillonki suju, mut mieli taas temppuilee... :D

Parempi vaa varata ne liput nyt, ni ei löydä mitää tekosyytä peruu koko reissua.... :DD

kinkajou

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 24.04.2013, 01:10:52 »
En epäröi lippujen ostoa, hotellivarauksia tai muita. Kun päätän lähteä, reissu varataan ja sen jälkeen viis veisaan nousevatko hinnat vai laskevatko. Ostettu mikä ostettu ja näillä mennään.

Lentomatkustaminen on minulle peruskauraa (pahimpina vuosina 20 lentoa) joten se on menettänyt uutuudenviehätyksensä. Lentopelkoa en tunne. Pommiin nukkuminen ja lennolta myöhästyminen taitaa olla ainoat kauhuskenaariot mitä pyörii mielessä ennen matkaa. Herätyskello soi aamulla kahtena kappaleena ja joskus pyydän kaveria soittamaan kännykällä kolmannen herätyksen. Yhtään lentoa en ole missannut (*touch wood, all good*) mutta pari hotelliaamiaista kylläkin. Se ottaa aivoon vielä monta vuotta jälkeenpäin. Tuli meinaan maksettua niistä buffet-aamiaisista hinta etukäteen ja rahat meni hukkaan. Ärsytys. :D

Lievää potutusta aiheuttaa myös ajatus lentokentällä jonottamisesta, byrokratiasta ja hysteerisistä turvatarkastajista. Saisivat nyt jo lopultakin tajuta, että metallinpaljastimet ja kokovartaloskannerit eivät tehoa. Olen itse saanut lennolle mukaan Leatherman-monitoimityökalun ja toisella kerralla pihvihaarukan ja pihviveitsen. Taitaa olla tyypillistä amerikkalaisille, etteivät löydä yhtään mitään vaikka teeskentelevät etsivänsä. Turvallisuusteatteri pyörii. Sääli, että yleisöllä ei ole vaihtoehtoja sen suhteen, haluavatko osallistua farssiin vai eivät. Vaihtoehdot on kotiin jääminen tai matkakohteeseen siirtyminen autolla, junalla tai laivalla.

edit. Typoja. Fingers faster than brains.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2013, 01:20:43 kirjoittanut kinkajou »
Better to have a big goal and reach half of it than to have no goal and reach all of it.

Muppetti

• Vieras
« Vastaus #33 : 24.04.2013, 09:38:28 »
Kun ikä on kohta lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymppiä, jokaista reissua varatessa alkaa pohtia, jotta oliskos nämäkin rahat sittenkin pitänyt tallettaa johonkin ASP-tilille (jota minulla ei enää ole, koska lakkasin jossain vaiheessa tekemästä talletuksia). Jossain mielen sopukoissa vaanii ajatus, että aikuisilla ihmisillä pitäisi olla oma asunto, tai edes tavoite hankkia sellainen. Luin myös kerran jotain säästämis- ja sijoitusblogia, jossa neuvottiin, että työkykyisellä aikuisella ihmisellä pitäisi olla 6 kk:n menoja vastaava hätävararahasto. Mielenkiinnosta kyselisin, että kuinka moni palliksista harrastaa aktiivisesti reissauksen ohella säästämistä? :)

Edit: Siis säästämistä johonkin muuhun, kuin reissaukseen (vaikkapa siihen asuntoon tai hätävararahastoon).

Sokerikukko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 24.04.2013, 11:17:47 »
Kyllä se näillä tuloilla säästöt menee suoraan matkailuun/muuhun viihtymiseen. Hmm, 6kk menoja vastaava summa taitaisi juuri olla säästössä.
Kätevänä pidän omaa ratkaisuani eli tililtä menee suoraveloituksena kerran kuussa tietty summa rahaa sijoitusrahastoon, joka jopa joskus tuottaakin hieman. Ns. "pakollista" säästämistä. Muuten koitan joka tilistä 50-100e laittaa sivuun virkistysrahastoon.

hmaarit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 04.05.2013, 14:40:01 »
On säästötilejä..eläkettä ja asuntoa varten, jonne laitetaan rahaa sillon kun sitä on laittaa. Enemmän noihin tietty sais säästettyä jos vaan pysyis kotona, mutta tiiän että en vaan voi viettää esim. koko kesälomaa kotona...viikossa saa jo tarpeekseen, ja kotimaan matkailun voi jättää varttuneemmalle iälle.

Reissun suunnittelussa on intoa, varaamista jahkailee ja lähtöaamuna saattaa olla että haluis vaan jäädä kotiin nukkumaan. Piristys tulee lentokentällä. Tosin viime reissu oli...noh, outo... Eka yö majapaikassa ja halus kotiin, sitten tuli viihtyminen ja loppuajasta ruokamyrkytystä kärsiessä todellakin halus kotiin.

En sit tiiä johtuuko tuo lähtöhaluttomuus siitä, että sittenkin kaipais reissukaveria (vaikka mahti reissuja tehny yksinkin) tai edes tuttua paikan päällä, odotukset matkasta on liian korkealla (vuosia hinkunu jonnekin ja sitku pääsee se ei vastaakkaan kuvitelmia) vai siitä, että aina pitää päästä uuteen paikkaan kun samaan ei voi mennä kahdesti (suunnitelmissa tosin mennä pariin paikkaan uudestaaan "sitten joskus"). Yks tekijä voi olla myös se, että kokee natiivi englantia puhumattomat maat hieman hankaliksi, kun haluis kuitenki ymmärtää kaiken, kun ei siitä paljoa apua ole jos osaa kysyä, mutta ei ymmärrä vastausta, tai jos yrittää vaihtaa kieltä niin toinen ei osaa sanaakaan englantia. :D Ehkä sitä on vaan tulossa vanhemmiten varovaisemmaks... Nyt kun kattoo joitain tilanteita mitä reissuissa ollu niin ei niissä oo paljoa järki päätä pakottanu. :D

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : 05.05.2013, 13:42:44 »
Kun ikä on kohta lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymppiä, jokaista reissua varatessa alkaa pohtia, jotta oliskos nämäkin rahat sittenkin pitänyt tallettaa johonkin ASP-tilille

Sanoisin näin että miltei jokainen reissu on sijoitus henkiselle tilille, ja tämä käsitys on vain vahvistunut sitä mukaa mitä enemmän on tullut ikävuosia kolmenkymmenen päälle. Mitä enemmän olen reissannut sitä mukaa kiinnostus materiaalista pääomaa kohtaan on laskunut.

Minusta säästämisessä avainjuttu on sen sisältö mitä se tuo elämään - jos itse säästämisen kohde tuo aitoa onnellisuutta elämään (kuten reissaaminen), säästäminen on silloin palkitsevaa ja kannattavaa. Jos säästäminen taas perustuu epävarmoihin mielikuviin (jotka pahimmassa tapauksessa ovat muiden tai markkinoinnin luomia) ja oletukseen onnesta, voi se olla pettävää.

Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : 05.05.2013, 15:31:23 »
Kun ikä on kohta lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymppiä, jokaista reissua varatessa alkaa pohtia, jotta oliskos nämäkin rahat sittenkin pitänyt tallettaa johonkin ASP-tilille

Sanoisin näin että miltei jokainen reissu on sijoitus henkiselle tilille, ja tämä käsitys on vain vahvistunut sitä mukaa mitä enemmän on tullut ikävuosia kolmenkymmenen päälle. Mitä enemmän olen reissannut sitä mukaa kiinnostus materiaalista pääomaa kohtaan on laskunut.

Minusta säästämisessä avainjuttu on sen sisältö mitä se tuo elämään - jos itse säästämisen kohde tuo aitoa onnellisuutta elämään (kuten reissaaminen), säästäminen on silloin palkitsevaa ja kannattavaa. Jos säästäminen taas perustuu epävarmoihin mielikuviin (jotka pahimmassa tapauksessa ovat muiden tai markkinoinnin luomia) ja oletukseen onnesta, voi se olla pettävää.
.

Mita enempi reissaa niin sen lapinakyvampaa toi lankkarimaailman touhu on, miten ihmisille luodaan kuvitteellinen mielikuva onnesta ja omistamisen ilosta. Ennen tuli osteltua jos milloin mitakin uutta mutta kuitenkaan en ollut yhtaan sen onnellisempi sen jalkeen kun sain vaikka tietokoneeseen isomman nayton tai olkkariin kotiteatterin... Nyt menee kaikki rahat matkailuun eika kovin paljoa turhaa kraasaa tule hankittua ja en ole ollut nain onnellinen varmaan sitten lapsuusvuosien.
Nainhan se lankkarimaailma pyorii etta kaikkea turhaa pitaa haluta ja osta ja isolla rahalla ja taman saadakseen on tehtava paljon toita jotta raha kiertaa ja bisnes kukoistaa ja talouskasvua boostataa, ihan kuin koko lantisen systeemin syy olisi rikastuttaa rikkaita ja saada tyhmat koyhat tekemaan toita, muka yhteiskunnan eteen. Joka on ja on aina ollut ja tulee olemaan lapimata. Aina on valistavetajia jotka hyotyvat tasta jos vaan mahdollista. Parempi vaan kayttaa rahat koyhemmissa maissa joita poljetaan maanrakoon lankkarien toimesta niin eivat ainakaan minun rahani joudu naiden kusettajien kasiin :)

Ihan turha pelata etta pitaisi saastaa tulevaisuutta varten. Eletaan nyt ja tuskaillaan sitten myohemmin tulevaisuudessa kun on kurjaa. Koskaan ei tieda nukkumaan mennessa etta heraako sita huomenna enaa ollenkaan ;)

Execution

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - ville.hietanen@uta.fi
    • Profiili
« Vastaus #38 : 05.05.2013, 17:46:56 »
En nyt tahtoisi tappaa idealisimia, mutta matkailubisnes taitaa olla yksi osa tätä "läntistä" kuluttajakeskeistä kulttuuria. En kiistä etteikö mtkailu olisi kuitenkin hyödyllistä ja silmiä avaavaa. Liialliseen romantismiin ei kuitenkaan kannattaisi tämänkään asian kanssa sortua.

Orkesteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 05.05.2013, 20:44:41 »
Tosi hienoa, että löytää ne jutut, jotka lisäävät omaa onnellisuutta. Siinähän on elämän avaimet jo tiukasti handussa. En nyt kuitenkaan kategorisesti sanoisi, etteikö omistaminen voisi tuoda onnea. Esimerkiksi uusi läppäri, älypuhelin, kahvimylly ja skarpit vaatteet ovat kyllä parantaneet mun elämänlaatuani aika rutkasti. Eivät tietenkään niin paljon kuin hyvä parisuhde, mahtavat ystävät, mielekäs duuni ja kiinnostavat harrastukset mutta kuitenkin. Rahan paras ominaisuus on mun nähdäkseni juuri se, että sillä voi todellakin jossakin määrin ostaa itselleen onnellisuutta. Vaikka niitä  lentolippuja sitten.