Thaimaan viisumi FAQ

(Luettu 199980 kertaa)

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Thaimaan viisumi FAQ
« Vastaus #200 : 24.10.2015, 02:11:49 »
Turistiviisumilla olette oikeutettu oleskelemaan Thaimaassa 60 päivää maahan saapumisesta sekä on mahdollista anoa 30 päivää lisäaikaa Immigration-viranomaiselta.

Olen menossa hakemaan Suomesta ennen Thaimaaseen lähtöä turistiviisumia ja mietin että miten tuota 30pv lisäaikaa haetaan?
Haetaanko sitä samalla kuin tuota itse turistiviisumia vai pitääkö sitä hakea Thaimaassa kun päivät (60pv) täyttyy?

Millaiset sanktiot tulee jos ylittää esim yhden päivän tuosta 60pv jos ei ano tuota lisäaikaa?

« Viimeksi muokattu: 24.10.2015, 02:13:50 kirjoittanut Anfi »

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #201 : 24.10.2015, 15:02:30 »
60 päivää saat kun saavut maahan, haet sitten maasta sen 30 päivää immigratonista, jos tarvii.

1-2 ylimenevistä päivistä ei ole koskaa veloitettu multa tai tutuilta mitään. Mutta jos veloittaa niin se on 500b/päivä.

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #202 : 24.10.2015, 16:12:18 »
60 päivää saat kun saavut maahan, haet sitten maasta sen 30 päivää immigratonista, jos tarvii.

1-2 ylimenevistä päivistä ei ole koskaa veloitettu multa tai tutuilta mitään. Mutta jos veloittaa niin se on 500b/päivä.

Ok.
Minun olisi tarkoitus jatkaa 4.1.2016 Thaikuista Intiaan eli voin ostaa lipun tuolle päivälle ja se käy todisteena poistumisesta vaikka se onkin 61pv päässä thaimaaseen saapumisesta?

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #203 : 24.10.2015, 21:21:17 »

Ok.
Minun olisi tarkoitus jatkaa 4.1.2016 Thaikuista Intiaan eli voin ostaa lipun tuolle päivälle ja se käy todisteena poistumisesta vaikka se onkin 61pv päässä thaimaaseen saapumisesta?

Ainakin aikaisemmin poistumislipun piti olla korkeintaan 60 päivän päässä saapumisesta, vaikka viisumiin saakin jatkoa haettua. Kannattaa varmistaa suurlähetystöstä että miten menee nykyään. Päivät lasketaan niin että saapumispäiväsi on nro 1.

Siampro

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #204 : 25.10.2015, 19:38:22 »
Poistumislippu pitää olla 90pv sisällä Thaimaahan saapumisesta. En nyt ole aivan varma, mutta se tosiaan saattoi olla 60pv aiemmin. Mitä ylipäiviin tulee niin niiden kanssa ei kannata leikkiä. Yksi päivä on ok kunhan et vaan jää kiinni juuri sinä yhtenä päivänä vaan pääset sen aikana kunnialla lentokentälle. Yleensä eka päivästä ei ole veloiteta mitään, mutta sen jälkeen maksu on 500b per päivä. Itselläni on kerran mennyt muutaman päivän yli ja veloittivat niistä niin kuin kuuluikin.

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #205 : 26.10.2015, 00:25:39 »
edit: sanat meni solmuun ja tuli väärää tietoa kirjoitettua, poistin viestin.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2015, 11:10:41 kirjoittanut Mojito »

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #206 : 26.10.2015, 09:31:25 »
Kuinka pihalla porukka on täällä?

Aina on ollut 90 päivän sisään myös poistuminen..

Ja mitä helv :D ai hakupäivästä 90 päivää meno ja poistuminen? Kyllä se on saapumispäivästä eteenpäin 90 päivän sisään poistuminen. Ihme p*skaa jengi suoltaa täällä :D

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #207 : 26.10.2015, 11:04:04 »
No eipä oikein järki leikannut yöllä täällä päässä, eli joo tosiaan 90 päivän sisään saapumisesta, maahan pitää mennä 90 päivän sisään viisumin hakupäivästä. Hyvä että korjasit :)

Kihveli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #208 : 28.10.2015, 10:28:35 »
Moi! Kauanko viisumin saanti käytännössä kestää? Tuli lähtö vähän yllättäen ja haluaisin päästä jo viikon päästä keskiviikkona matkaan, turistiviisumin tarvitsen koska olen maassa kolmisen kuukautta. Uskallanko siis ostaa lennot ensi keskiviikkolle jos huomenna marssin Helsingin lähetystöön viisumia hakemaan? Lähetystön sivuillahan sanotaan, että viisumin saanti kestää neljä arkipäivää joten teoriassa ajan pitäisi riittää mutta mikä on todellisuus?

Kiitos!

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #209 : 28.10.2015, 12:11:15 »
Ite sain viimeeks kolmessa päivässä.. Ne kirjottaa sulle siinä jo heti hakiessa kuittiin, että millon voit viisumin noutaa.

Eli jos kaikki tarvittavat asiakirjat mukana, niin en usko että ongelmaa.

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #210 : 28.10.2015, 20:02:33 »
Ite kävin tänää viemässä hakemuksen ja sanovat että voin noutaa maanantaina.

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #211 : 02.11.2015, 16:17:20 »
Mä kun asun hieman kaukana tosta Thaimaan suurlähetystöstä, niin voiko tehdä niin että vie sen hakemuksen sinne paluukuoren kanssa, ja pyytää heitä postittamaan sen takaisin? Vai jos sen käy henk.koht viemässä niin onko se sitten pakollista myös noutaa itse?
               Ja hieman epäselvä mulle myös tuo itse hakemus. Esimerkiksi kohta mihin pitää täyttää osoite missä meinaa oleskella, mutta koska lähden reppureissaamaan niin eihän mulla nyt ole siellä mitään ns. ''pysyvämpää'' osoitetta. Tai tuo contact person in Thailand (for non-immigrant visa), wtf. Ja mites, jätetäänkö passi tuon hakemuksen mukana myös sinne suurlähetystöön? Avustakaa tyhmää, kiitos  ???

Heneee

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #212 : 02.11.2015, 17:06:20 »
Mä kun asun hieman kaukana tosta Thaimaan suurlähetystöstä, niin voiko tehdä niin että vie sen hakemuksen sinne paluukuoren kanssa, ja pyytää heitä postittamaan sen takaisin? Vai jos sen käy henk.koht viemässä niin onko se sitten pakollista myös noutaa itse?
               Ja hieman epäselvä mulle myös tuo itse hakemus. Esimerkiksi kohta mihin pitää täyttää osoite missä meinaa oleskella, mutta koska lähden reppureissaamaan niin eihän mulla nyt ole siellä mitään ns. ''pysyvämpää'' osoitetta. Tai tuo contact person in Thailand (for non-immigrant visa), wtf. Ja mites, jätetäänkö passi tuon hakemuksen mukana myös sinne suurlähetystöön? Avustakaa tyhmää, kiitos  ???

Omat kokemukset marraskuulta 2015, olin ite myäs pihalla ku tam....n naru. Se ei oo pakollista noutaa itse, mulle tuli se kun olin palautuskuoren laittanu mukaan, kun hen.koht sen vein sinne. ja siihen osoitteeseen laitoin vaan Koh san road guesthouse. ja passi jätetään sinne lähetystöön.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #213 : 02.11.2015, 19:56:54 »
Nyt kannattanee varautua siihen, että passin palautus voi kestää Postin väen lakkoilun takia (ihmeellinen työnantaja). Itse laiton yhdyshenkilöksi tutun ladyn nimen ja osoitteen,  paikaksi laitoin tutun condon lomakohteestani, paluukuoren kirjattuna hoidin valmiiksi paikallispostissa, kun olin Stadissa käymässä, laita majapaikaksi vaikka joku suosittu guest house Bangkokista, kyllä se passi jätetään lähetystöön, jotta se saadaan viisumileima laitettua. Kirjattua kirjelähetystä varten löytyy Postista ihan oma "pakettikortti".

Doomo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #214 : 04.11.2015, 17:16:41 »
Koskeeko tämä uusi muutos myös niitäkin, ketkä ovat maassa sen alle 30 päivää? Vai voiko maahan matkustaa edelleen ilman viisumia?

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #215 : 04.11.2015, 18:49:01 »
Voi matkustaa ilman viisumia, jolloin saa sen 30 päivän leiman.

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #216 : 20.11.2015, 23:04:29 »
Vielä piti tutkia lisää tätä viisumiasiaa, kun rupesin kattelemaan niitä kahden maahantulon viisumeja.. Enää ei löytynyt erikseen, että olisi yhden, kahden ja kolmen maahantulon viisumeja. Vaan Thaimaan ulkoministeriön sivuilla surffaillessa törmäsin tällaiseen.

3. VISA FEE   
   1,000 Baht per entry
(Visa fee may be changed without prior notice)

Eli onko tuo nyt niin, että jos mä haen ton turistiviisumin ja aikanaan kun lähden reissuun niin kaikki on ihan jees. Sitten jos mä päätän käydä vaikka Laosissa ja tulen takaisin thaimaahan, niin maksan maahan tullessa tuon 1,000 bahtia ja saan olla taas Thaimaassa enemmän kuin 15 päivää (oletetaan että tulisin maateitse takaisin thaikkuihin)? Vai onko se nyt jotenkin muuttunut, että viisumit ovat vain se yhden maahantulon viisumi ja sitten se ''multi entry'' mikä maksaa sen 130e?

Voi v*ttu ku meinaa mennä pää umpisolmuun kun koittaa setviä tätä viisumiasiaa, huoh.

vanksi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #217 : 21.11.2015, 12:30:02 »
2 ja 3 entryjä ei enää myönnetä, eli vaihtoehtoina on se uusi multi entry (=6kk aikana ravaat niin paljon kuin sielu sietää) tai vanha single entry (=kerran maahan).

Vielä kerraten. Jos hommaat single entry:n Suomesta, lennät Thaimaahan, poistut esim. Laosiin, et pääse enää samalla viisumilla takas.

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #218 : 21.11.2015, 12:56:51 »
Jahas, no näimpä vähän kyllä pelkäsinkin. Kiitoksia asian selventämisestä.

Jhk

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #219 : 16.12.2015, 14:37:56 »
Olen menossa thaimaaseen vuodenvaihteessa ja paluulento on tammikuun lopussa, päiviä kertyy 29 eli en tarvitse viisumia, mutta saanko ilman viisumia käydä ennen takaisin lähtöä esim. Vietnamissa viikon ajan, vai pitäisikö sitten olla joku viisumi?

Kiitokset vastanneille!