Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?

 (Luettu 20959 kertaa)

Nata

  • Reissaaja
  • Viestejä: 47
    • Profiili
En löytänyt tähän ainakaan nopeasti (selvää) vastausta muualta...

Eli, mikä käytännön ero on sillä, ostaako liput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistonkautta?

Samat lennot Supersaverin/Travellinkin/jne. kautta ovat n. kympin halvemmat kuin suoraan Air Francen sivuilta. Olin jo ostamassa niitä matkatoimistosta, kunnes loppuvaiheessa törmäsin uuteen valintaan "osta palvelupaketti 15 €". Ja ilman palvelupakettia "emme voi auttaa sinua noin missään matkaasi liittyvässä asiassa" (mm. bonuskortissa, jossain sanottiin jopa, että vain palvelupaketin ottaneet saa varauksen tiedot sähköpostiin ???). Tästä tuohtuneena ajattelin, että ostaisinko sittenkin liput suoraan AF:ltä, niiden täytyy ainakin jotenkin yrittää palvella...

Vai oonko ihan hakoteillä?

culture

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 171
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #1 : 10.02.2013, 13:23:21 »
Ainakin nuo mainitsemasi "palvelupaketit" ovat pelkkää rahastusta; jos jotain ongelmia ilmenee niin lentoyhtiö kyllä auttaa siinä missä matkatoimistokin. Ja nuo "varauksen tiedot" ilmestyvät sähköpostiin ilman mitään pakettikusetuksia. Eli osta lentosi ihan rauhassa matkatoimiston kautta ilman mitään paketteja tai peruutusturvia.

Nata

  • Reissaaja
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #2 : 10.02.2013, 13:59:16 »
Rahastukselta kyllä vaikuttavatkin, mutta aikaisemmin SS:n kautta lentoja varatessa ei tuollaisia ole kyselty, niin siksi jäin pohtimaan... Tässä vielä lainaukset SS:n ja Travellinkin "palvelupaketti"-kuvauksista:

SS: Jos et valitse palvelupakettia

• emme voi priorisoida varaustasi lentoyhtiön konkurssitilanteissa.
• emme voi etsiä vaihtoehtoja aikataulunmuutostilanteissa.
• emme voi lisätä erikoismatkatavaroita (esim. golfbägi, sukset).
• emme voi varata erikoisaterioita lennoille joihin kuuluu ruokailu.
• emme voi tarkistaa onko varaustasi mahdollista muuttaa ja laskea muutoskuluja.
• emme voi lisätä lentoyhtiön bonuskorttia varaukselle.

Jos et osta palvelupakettiamme ja tarvitset apua, on palvelupaketin hinta jälkikäteen ostettuna 30 euroa. Huomioithan että lisäpalvelut ovat aina toiveita eikä niitä voida taata. Lentoyhtiö voi periä lisäkuluja palveluista, eikä paketin hintaan sisälly lentoyhtiön tai Supersaverin muutoskulut.

Travellink:
Osta palvelupaketti ja saat seuraavat palvelut:

Varauksen tiedot
sähköpostitse*:

    Matkatavaratiedot
    Terminaalitiedot
    Aikataulumuutokset (löytyy myös www.travellink.fi etusivulta, Hae varauksesi -kohdasta)

Toivomukset**
Merkitse toivomuksesi kenttään.

    Istuinpaikkavaraus
    Haluatko istua tietyllä paikalla lennolla? Otamme yhteyttä suoraan lentoyhtiöön/-yhtiöihin ja välitämme toivomuksesi heille. Istuinpaikkavaraus on voimassa ainoastaan Euroopan ulkopuolisiin kohteisiin ja mikäli istuinpaikkavaraus on mahdollinen ko. lentoyhtiölle. Exit-istuinpaikkaa ei voi varata. Huom! Istuinpaikkavaraus ei ole mahdollista Finnairin lennoille.
    Erikoismatkatavara
    Esim. sukset, ase tai golfbägi
    Ilmoita tarkalleen mitä haluat ottaa mukaan: pituus, leveys, korkeus ja kokonaispaino sekä kenelle matkustajalle erikoismatkatavara kuuluu (esim. 1 golfbagi 30kg 150x40x40 - Maija Matkustaja)
    Erikoisateriat
    Erikoisaterian voi varata ainoastaan Euroopan ulkopuolisiin kohteisiin.
    Ilmoita minkä erikoisaterian tarvitset ja kenelle matkustajalle se tilataan (esim. kasvisruoka - Maija Matkustaja)
    Kuitti kirjanpitoa varten

** ** HUOM! Toivomuksia ei voida taata.
Välitämme aina tiedustelun lentoyhtiöön/-yhtiöihin, mutta emme voi taata että lentoyhtiö tarjoaa tai vahvistaa toivomuksen.
Mikäli erikoistoivomus ei toteudu, emme hyvitä palvelupaketin hintaa takaisin.

Huomioi, että lentoyhtiö saattaa periä lisämaksua toivomuksesta.
Mikäli toivomus on ehto matkustamiselle, tee varaus asiakaspalvelustamme puhelimitse.
Toivomukset vahvistetaan aina sähköpostitse *.

Mikäli olet liikuntarajoitteinen ja tarvitset matkallesi mukaan pyörätuolin, pyydämme sinua soittamaan asiakaspalveluumme.

Voit myös varata matkasi nettisivuillamme ja olla asiakaspalveluumme yhteydessä varauksen suoritettuasi niin autamme sinua pyörätuolin järjestämisessä. Avustuspalvelu koskee matkustajia, jotka ovat liikuntarajoitteisia ja tarvitsevat apua lentokentällä tai koneeseen mentäessä. On tärkeää, että saamme mahdollisimman paljon tietoa tarvitsemastasi avusta voidaksemme tilata juuri sellaisen avustuspalvelun, jonka sinä tarvitset.

Asiakaspalvelu
Asiointi asiakaspalvelumme kanssa, puh. 09-8366 8870.
Matkan muutoksesta ja/tai peruutuksesta peritään erityismaksu.

* Tärkeää! Tarkistathan, että roskapostisuodattimesi hyväksyy osoitteesta [email protected] lähetetyt viestit. Muuten emme voi taata, että sähköpostimme tulevat perille.


-----------------------------------

wysig

  • Vieras
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #3 : 10.02.2013, 14:10:15 »
Palvelupaketti tai sen maksun on tarkoitus kattaa asiakkaan aiheuttaman lisätyökustannus, eli esimerkiksi, kun varaukselle lisätään sukset tai bonuskortti. Suksien lisääminen on tärkeää, koska lentokoneiden kuljetuskapasiteetti on rajoitettu ja vain varattujen suksien kuljetus taataan. Ikävä lähteä reissuun jos sukset eivät pääse kyytiin...

Palvelupaketin sisältämät palvelut voi hoitaa maksutta lentoyhtiön kautta, tosin niiden palvelunumerot tuppaavat olemaa 0600-alkuisia maksullisia.

culture

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 171
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #4 : 10.02.2013, 14:22:21 »
Varsinkin nuo Travellinkin "palvelut" ovat täysin tyhjänpäiväiset, pl. suksien tai golfbagin kanssa lentäminen. Erikoissafkat sekä paikat pystyy varamaan varausnumeron avulla suoraan lentoyhtiön sivuilta, riippumatta mistä mistä matka on ostettu. Konkkaongelman taas välttää maksamalla matkan luottokortilla.

Lianna

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 987
  • 莲娜
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #5 : 10.02.2013, 14:58:08 »
SS: Jos et valitse palvelupakettia

• emme voi priorisoida varaustasi lentoyhtiön konkurssitilanteissa.
• emme voi etsiä vaihtoehtoja aikataulunmuutostilanteissa.
• emme voi lisätä erikoismatkatavaroita (esim. golfbägi, sukset).
• emme voi varata erikoisaterioita lennoille joihin kuuluu ruokailu.
• emme voi tarkistaa onko varaustasi mahdollista muuttaa ja laskea muutoskuluja.
• emme voi lisätä lentoyhtiön bonuskorttia varaukselle.

Wou. Emme VOI? Tämä on orwellilaista uuskieltä, kyllähän ne voivat tehdä tuon kaiken. Näissä pitäisi lukea esim.

• emme halua priorisoida varaustasi lentoyhtiön konkurssitilanteissa.
• meitä ei huvita etsiä vaihtoehtoja aikataulunmuutostilanteissa.
• emme vaivaudu lisäämään erikoismatkatavaroita (esim. golfbägi, sukset).
• emme viitsi varata erikoisaterioita lennoille joihin kuuluu ruokailu.
• ei voisi vähempää kiinnostaa tehdä mitään, mikä normaalisti kuuluu "asiakaspalveluun"
...  >:(
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #6 : 10.02.2013, 20:16:21 »
Juu ei kannata mistään palvelupaketista maksaa, jos moisia tarvii niin varaa suoraan yhtiöltä.

Muutenkin paras on varata suoraan yhtiöltä, niin ei tule em. kaltaisten juttujen kanssa ongelmia ja esim. muutos tai lennonperuutustilanteessa homma hoituu jouhevammin, kun ei tarvitse asioida kuin yhden tahon kanssa. Muuten menee helposti siihen että lentoyhtiö ei voi tehdä mitään, kun eivät saa muuttaa matkatoimiston lippua ja matkatoimisto ei halua tehdä mitään, kun asiakaspalvelusta voi koitua kuluja. Tai jos tekevät niin joka risaus maksaa palvelumaksun 60€, kokemusta on.

Yleisesti ottaen varaan itse suoraan yhtiöltä, jos on mahdollista että jotain muutoksia tai muuta erikoisempaa tarvii tehdä tai jos lennot ovat kalliimmat kaukolennot (joissa se suhteellienn säästö on olematon). Lyhyissä halvoissa lennoissa, jossa se suhteellinen hintaero voi olla merkittävä niin sitten matkatoimistotkin vaihtari (tai jos esim. monen yhtiön yhdistelmää ei saa yhtiöltä suoraan).
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013, 20:18:31 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 412
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #7 : 10.02.2013, 20:48:07 »
Itsekin olen viime aikoina suosinut yhä enemmän suoraan lentoyhtiöltä ostamista, mutta joskus hintaero on jostain syystä turhan iso. Mutta koska nettimatkatoimistojen välillä harvemmin on isoa eroa, niin kyllä tuollaisen "palvelupaketin" markkinoiminen ja rahastaminen erikseen taitaa omassa tapauksessa aiheuttaa sen, että lisään sen hinnan vertailuun, vaikka en sitä ehkä tarvotsisikaan. Eli käytännössä Travellink saanee pärjätä ilman minua, vaikka mitään ongelmia minulla ei ole heidän kauttaan tilattujen matkojen yhteydessä ollut.

Larry79

  • Aloittelija
  • Viestejä: 4
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #8 : 11.02.2013, 12:01:45 »
Meille kävi ainakin silleen, että piti siirtää lentoja ja supersaver velotti 65e per lippu ja finski viel 100e per lippu. Jos ois otettu suoraa finskiltä niin siirto ois ollu halvempaa.



simo_

  • Aloittelija
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #9 : 14.02.2013, 13:02:38 »
Itse olin Tammikuussa Itävallassa laskemassa ja otin lennot Travellinkin kautta. Travellinkin sivuilla myytiin varauksen yhteydessä palvelupakettia, jota en ottanut. Koska mukana oli sukse, niint piti ne ilmoittaa etukäteen Lufthansalle (eivät ota lisämaksua yhdestä suksiparista/laudasta). Soitto Lufthansan asiakaspalveluun ja 15min puhelun päättymisen jälkeen mailiini tupsahtaa päivitetty varausvahvistus Travellinkiltä, johon on vahvistettu sukset matkatavaroihin jokaiselle lennolle. Eikä tullut maksamaan kuin sen yhden n. 2min mittaisen puhelun asiakaspalveluun.

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 412
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #10 : 14.02.2013, 13:18:45 »
Ongelma tuossa on, että jotkut lentoyhtiöt (joissain tapauksissa esim Finnair) ovat alkaneet aika nihkeiksi suora asiakaspalvelupyyntöjä kohtaan silloin kun lippu on matkatoimiston kautta myyty. Tosin epäilenpä että kyllä ne pyynnöt sitkeydellä läpi saa. Mutta joka tapauksessa aika tympeän maun tuollaisen "palvelupaketin" kauppaaminen antaa, kun tietää että sen tarkoitus on vain mahdollistaa keikkuminen hintavertailujen kärkisijoilla.

maaly

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 440
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #11 : 14.02.2013, 14:21:27 »
Mulla on kyllä samat kokemukset, kun edelläkin eli asiat hoituu suoraan lentoyhtiöiden kautta vaikka liput olisivat muualta ostetut. Viime syksynä Travellinkin kautta ostetuista lipuista paluulento peruttiin, lähettivät sähköpostia, jossa uusi reititys. Matka-aika olis pidentynyt huomattavasti, joten soitettiin suoraan SASlle ja reitittivät meidät uudelleen. Paremmat lennot ja huomattavasti parempi lippuluokka. Samoin kissat olen hoitanut mukaan lennoille sekä Luffelle että SASlle vain heille soittamalla, mutta hyvin voin kuvitella että finski tässäkin nihkeilee.
Siis ihan turhia moiset palvelupaketit, kortinkin voi näyttää tiskillä tai hoitaa jälkikäteen. Mutta näitä kuluttajan kusetusyrityksiä on muillakin firmoilla...

wysig

  • Vieras
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #12 : 14.02.2013, 19:11:08 »
SAS: n. 2e/min kun soittaa asiakaspalveluun
Finnair: n. 3e/puhelu+ppm.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #13 : 14.02.2013, 20:45:45 »
Meille kävi ainakin silleen, että piti siirtää lentoja ja supersaver velotti 65e per lippu ja finski viel 100e per lippu. Jos ois otettu suoraa finskiltä niin siirto ois ollu halvempaa.

Lipuilla joilla minä ja useimmat täällä lentävät ei ole minkäänlaista muutos-/palautusoikeutta. Sellasia ne on halvimman luokan liput.
Mutta vaikka olittekin ostaneet liput SuperSaverilta, uskoisin että muutokset olisi voinut hoitaa suoraan Finskin kanssa. Tämä tosiaan ainoastaan mutu. Itsellä kokemusta lippujen kanssa sekoilusta ainoastaan SAS:n kanssa, silloin ne oli ostettu Kilroylta ja peruutus tehtiin suoraan SAS:lle. SAS:n kaikki liput saa peruttaa 24H:n sisällä ostopaikasta tai lippukategoriasta riippumatta.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 412
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #14 : 14.02.2013, 21:49:56 »
Lipuilla joilla minä ja useimmat täällä lentävät ei ole minkäänlaista muutos-/palautusoikeutta. Sellasia ne on halvimman luokan liput.

Itse asiassa yllättävän monella yhtiöllä on kaikissa lipuissa rajoitettu maksullinen muutosoikeus. Ja joillain täysinmuutoskelvottomat ovat vain erikoistarjouksissa, joten ihan normaalihauilla halvimmaksi saattaa tulla jotenkin muutettava lippu. Finnair ei kuulu tähän joukkoon, tosin viimeisimmän lipputyyppiuudistuksen jälkeen ei rajoitetusta muutosoikeudesta joudu paljoa maksamaan ylimääräistä ainakaan normaalihintaisten lippujen suhteen. Minulla on ainakin viime aikoina useammankin kerran kun olen ottanut halvimman järkevän yhteyden sinne minne haluan mennä ja katsonut lipun ehtoja, tullut vastaan jotain tyyliin muutokset maksavat jonkun summan plus mahdollinen hintaero. Ikinä ei itse maksetuilla matkoilla ole moisita tarvinnut käyttää, mutta ihan hyvä se on tietää, jos jostain syystä tulee tarve.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #15 : 15.02.2013, 01:56:46 »
Mutta vaikka olittekin ostaneet liput SuperSaverilta, uskoisin että muutokset olisi voinut hoitaa suoraan Finskin kanssa. Tämä tosiaan ainoastaan mutu.
Todennäköisesti ei onnistu. Itsellä on kokemusta nimen muutoksesta -> Ei onnistu suoraan lentoyhtiölä matkatoimistosta ostettuun lippuun. Ei omia kokemuksia myös lipun muutoksesta samalla lopputuloksella. Matkatoimistot eivät halua, että heidän lippujaan muut sorkkivat, kun niistä suolaisista palvelumaksuista rahansa tekevät
Lainaus
Itsellä kokemusta lippujen kanssa sekoilusta ainoastaan SAS:n kanssa, silloin ne oli ostettu Kilroylta ja peruutus tehtiin suoraan SAS:lle. SAS:n kaikki liput saa peruttaa 24H:n sisällä ostopaikasta tai lippukategoriasta riippumatta.
Tuo 24h sääntö on muuten todella monella yhtiöllä, tietääkseni ml. Finnair ellei muuttunut ole. Eli jos huomaa esim. ostaneensa lipun väärälle päivälle niin heti yhteys yhtiöön... tai matkatoimistoon joka laskuttaa tästä 20€, kyllä, kokemusta on.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013, 02:00:13 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #16 : 15.02.2013, 08:10:01 »
Tuo 24h sääntö on muuten todella monella yhtiöllä, tietääkseni ml. Finnair ellei muuttunut ole. Eli jos huomaa esim. ostaneensa lipun väärälle päivälle niin heti yhteys yhtiöön... tai matkatoimistoon joka laskuttaa tästä 20€, kyllä, kokemusta on.

Heti sen jälkeen, kun tapaukseni SAS:n kanssa oli hoidettu, kyselin asiaa Finnairilta. Eivät vaivautuneet edes vastaamaan. Näin voi toki silti olla.

Itselle kun tuli tarve peru ne liput, otin yhteyttä suoraan SAS:iin, joka erittäin ystävällisesti hoiti koko prosessin. Rahat sain takaisin Kilroyltä vähennettynä lippujen ostoon kuluneella palvelumaksulla (oliskohan ollut 11€) mutta mitään uutta palvelumaksua ei tästä veloitettu.

Kenellä on suhteita johonkin matkailulehteen tai tavallisen lehden matkailuosiion? Voisi juttu vinkkiä heittää. Saisivat helpommin vastauksia. Kiinnostaisi esim. isot Eurooppalaisten käytännöt (SAS, Finski, Luffe, KLM, AF, BA, Norwegian jne.)
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

kiikaroija

  • Reissaaja
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #17 : 18.02.2013, 11:12:38 »
Olen jonkun kerran ostanut liput nettimatkatoimistosta ja hyvin on mennyt. Nyt katselin matkaa ja kun vertaa.fi kautta piti varata(tai ainakin jotain katsoa) toimiston sivulle siirtymällä varaukseen, niin homma ei toiminut kuten ennen. Katsoin lentoa (Oslo) Sandefjord Torp kentälle ja siinäkin alkuun ihmetyttää, miksi tulee lentoja Vertaa-sivulla Gardermoeniin. No se ollut ennenkin. Mutta nyt tosiaan matkatoimiston sivulle siirtyessä, vaikka "sopivan" lennon kohdalla painan "varaa nyt" tms sinistä nappia, niin taas joudun aivan alkuun ja siellä ehdotetaan Gardermoenia myös kohteeksi(halpuus järjestyksessä näkymä). Toki se sopiva lentokin sieltä varmaan löytyy, mutta mielestäni en ainakaan itse löytänyt samaa hintaa sieltä, vaan selvästi kalliimpia. Onko muilla samaa havaittuna?

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #18 : 18.02.2013, 11:45:51 »
Opodo ja Travellink ainakin tuppaa vaihtamaan kenttäkohtaiset haut kaupunkikohtaisiin. Eli samanlailla jos haen HEL-BMA tai HEL-ARN niin näkä kaksi näyttävät jo vertaa.fi hakutuloksessa reitiksi HEL-STO tai jos haen HEL-EWR tai HEL-LGA tai HEL-EWR niin kaksikko muuttaa haun muotoon HEL-NYC.
Voi olla ihan käyttökelpoinen jos joku ei ole tietoinen muista vaihtoehtoisista kentistä, mutta tosiaan joskus rasittava jos nimenomaan haluaa tietylle kentälle lentää (ja tietysti vähän haiskahtaa, että koko systeemi on tehty että päästäisiin todennäköisimmin ekaksi hintalistassa). Lisäksi äärimmäisen rasittavaa tuossa on, että hakutuloksista ei tällöin näe mille kentälle lennetään, kun vaikka ne olisivat kaikki vaihtoehtoja, on usein niistäkin preferenssi.

Esim:
http://aijaa.com/8HuXJP

Haku tehty HEL-BMA-HEL, muut näyttävät oikein, mutta Opodo ja Travellink hakee HEL-STO-HEL ja kiilaa hintalistan kärkeen, kun Arlandaan on halvempia lentoja tarjolla.
Lisäksi jos en tietäisi että Norwegian lentää Arlandaan eikä Brommalle, niin ei sitä tuosta päättelemään pystyisi mitenkään.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2013, 11:47:32 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Nata

  • Reissaaja
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Lentoliput suoraan lentoyhtiöstä vai matkatoimistosta?
« Vastaus #19 : 21.02.2013, 19:01:45 »
Jatkoksi alkuperäiseen kysymykseen...

Lueskelin (vanhoja?) Norwegian-keskusteluja, joissa joku Ebookersin kautta lennot varannut kertoi saaneensa lentoihin laukut samaan hintaan, kun taas suoraan Norwegianilta ostaneet joutuivat ostamaan ne erikseen. Hintaerosta en osaa sanoa, kun keskustelijat olivat tod. näk. eri lennoilla. Onko tästä kellään parempaa/päivittynyttä tietoa?

Edit: Näyttääkin tuo NW:n laukkukeskustelu olevan aika ajankohtainen, toissapäivältä edellisin postaus aiheesta.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2013, 19:13:15 kirjoittanut Nata »