Äänestys

Verotuksen tulos

Maksettava
22 (12.3%)
Palautetaan
136 (76%)
Mikä juttu?
21 (11.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 176

Äänestys päättynyt: 25.05.2004, 00:03:19

Palautuksia vai mätkyjä?

(Luettu 54648 kertaa)

Sanna

• Tosireissaaja
    • AOL Instant Messenger - sannaeh
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #40 : 05.06.2004, 13:55:33 »
299 palautusta... Reissuun! :)
ot all who wander are lost.

Reija

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #41 : 06.06.2004, 10:29:44 »
palautuksia 80€  .. ELi pitäs jotain minibudjetilla keksiä, tolla summalla kun ei oikein Norjaankaan kaverin luokse pääse. Harmi.  :cry:
quot; Vaikka tuhat ihmistä uskoisi hölynpölyyn, se on silti hölynpölyä "

Tuikku

• Reissaaja
    • AOL Instant Messenger - tkv0803
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #42 : 06.06.2004, 11:16:36 »
Lainaus käyttäjältä: "zigga"
Palautusta tulee muistaakseni 190 e. Taas. Eli liikaa on tullut maksettua veroja viimekin vuonna. Parempi olisi saada mätkyjä. Sehän tarkottaisi, että olisin saanut valtiolta varsin halpakorkoista lainaa vuodeksi. Nyt rahat ovat maanneet valtion tilillä ja kasvaneet korkoa, mutta minulle korosta ei tule kuin pennosia (vai senttosia?).

Tässä on nimenomaan koko homman ydin. Ne rahat, jotka nyt tulee palautuksina, olisi voinut sijoittaa paljon tuottavammin vuoden ajaksi. Te kaikki, jotka saatte jätti-isoja palautuksia, olette käytännössä lainanneet rahanne valtiolle ja vieläpä varsin minimaalista korkoa vastaan. Teoriassa järkevää olisi maksaa liian vähän veroja ja sijoittaa "säästetyt" rahat jotenkin tuottavammin. Myöhemmin kun verot maksaisi sitten mätkyinä, jäisi itse oikeasti voitolle. Mätkyjen saaminen tarkoittaa käytännössä vain sitä, että on lainannut valtiolta rahaa korotta.

Käytännössä homma ei taida toimia kuin teoriassa tai niiden kohdalla, joilla ei ole pikkurahan puutetta.  Itse en ainakaan ole vielä tähän mennessä jaksanut laskea etukäteen, onko minulle tulossa mätkyjä vai palautuksia omalla veroprosentillani. Prosentin saa kuitenkin muutettua helposti verotoimistolla, jolloin voi itse päättää, lainaatko valtiolle vai lainaako valtio rahaa sinulle.

unqueen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #43 : 07.06.2004, 16:13:58 »
Saan reilut 90€. Mä en oikeestaan vielä veroja maksa kun oon vasta kohta 17. Paitsi tänä kesänä taidan ansaita liikaa. Luulin etten saa töitä, mutta sain kolme ihan hyvää paikkaa.
llei kykene ärsyttämään ketään, ei juuri kannata kirjoittaa. -Kingsley Amis

Anna-Julia

• Himoreissaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #44 : 08.06.2004, 10:56:45 »
Luulin saavani 700 e palautusta, mutta tulikin 45 e maksettavaa! Pettymys oli tyrmäävä. :evil:

Saukko

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #45 : 08.06.2004, 11:22:16 »
Miksiköhän verohallinto ei muista minua kirjeellä ollenkaan...?  :(

reissunainen

• Tosireissaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #46 : 08.06.2004, 15:52:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuikku"
Ne rahat, jotka nyt tulee palautuksina, olisi voinut sijoittaa paljon tuottavammin vuoden ajaksi. Te kaikki, jotka saatte jätti-isoja palautuksia, olette käytännössä lainanneet rahanne valtiolle ja vieläpä varsin minimaalista korkoa vastaan. Teoriassa järkevää olisi maksaa liian vähän veroja ja sijoittaa "säästetyt" rahat jotenkin tuottavammin. Myöhemmin kun verot maksaisi sitten mätkyinä, jäisi itse oikeasti voitolle. Mätkyjen saaminen tarkoittaa käytännössä vain sitä, että on lainannut valtiolta rahaa korotta.

Joopa joo. Jos tädillä ois munat se ois setä jne.
Jos ei kiinnosta sijoittaminen ja kaikki mikä tulee menee samantien, voi olla ihan ok. tapa "pakkosäästää" maksamalla himpun verran liikaa veroja. Sama se niille minimaalisille korkotuloille, jotka jäävät saamatta. Itselläni ei ainakaan säästyisi senttiäkään joulurahoiksi, joten on kiva saada aina vähän palautuksia... ;)

Saisi olla jo melkoiset palautukset, että oikeasti tuntuisi joku saamaton korko.
llet rakenna pilvilinnoja, et rakenna mitään muitakaan linnoja (espanjalainen sananlasku)

piatro1

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #47 : 14.06.2004, 18:24:40 »
6438e palutuksia...JEEEE ja eiku reissuu...
..BreAK oN Through to tHe oTher sIDe...

zup

• Himoreissaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #48 : 15.06.2004, 15:03:14 »
Lainaus käyttäjältä: "piatro1"

joo-o..palautuksia tulossa mullekin mutta odotetaan syksyyn. Milloinkahan muuten tuloo tieto meille, jotka tekivät vero-ilmoituksen? Mitä tuohon tulee, että parempi maksaa vähän veroja ja mielummin maksaa mätkyt niin se ei toimis minulla. Korko mitä saisin pankista olisi mitätön ja rahat olisi kumminkin tuhlattu. Nyt maksan mielummin paljon veroja ja sitten tulee mukava yllätysraha jouluksi.
Ajattele järjellä, elä tunteella
-zup?-

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #49 : 16.06.2004, 01:03:55 »
tammikuussa tulee tommoset 250e takasin

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #50 : 16.06.2004, 08:29:15 »
Reilu 300 euroa tulee takaisin, voisikin kokeilla, kuinka pitkään sillä elää Pietarissa tammikuussa. :D
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #51 : 16.06.2004, 08:31:14 »
Lainaus käyttäjältä: "piatro1"

Tääh?!? Miten tuo on edes mahdollista?!? Oletko tehnyt koko vuoden töitä ilman verokorttia ja maksanut kiltisti 60 % veroja? Tuollaisia summia en kyllä valtiolle lainaisi, vaikka siitä korkoa maksettaisiinkin. :shock:  :shock:  :shock:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #52 : 14.04.2007, 11:58:02 »
Mätkähti... kele!

Tokihan sen pitäisi olla vaan iloinen asia, että tienasinkin viime vuonne enemmän, kuin alkuvuodesta uskalsin kuvitellakkaan, mutta jotenkin tuo ajatus ei lämmitä juuri nyt yhtään. No ei sinne ihan kamalasti sitä maksettavaa jäänyt, eli kun muistaa vaan ilmoittaa matkakulut tuonne, niin suhteellisen nollille tässä varmaan päästään, mutta ottaahan tää päähän kuitenkin. :|

Safter

• Reissaajaguru
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #53 : 14.04.2007, 12:18:11 »
650 €  palautusta. Elämäni suurin palautus. Todellakin tekee mielen virkeäksi.

taikuri_

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - rikumustonen@hotmail.com
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #54 : 14.04.2007, 14:26:08 »
Mätkyjä tulossa, sekin tosin selviää vasta kesäkuussa.
Tätä se yksityisyrittäjän elämä on. :evil:

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #55 : 14.04.2007, 15:16:57 »
Milloin nuo tiedot pitäisi tulla viimeistään?
 Saman talouden toiselle osapuolella tuli lirpake jo keskiviikkona, mutta omaani ei vain kuulu. Ovatkohan taas postissa hukanneet sen..

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #56 : 14.04.2007, 15:36:06 »
www.vero.fi:
Palkan- ja eläkkeensaajat saavat tänäkin vuonna esitäytetyt veroilmoitukset tarkistettavakseen huhtikuussa.

Itsekään en ole vielä ehdotusta saanut, mutta odottelen toiveikkaana muutaman satasen palautuksia.

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #57 : 14.04.2007, 17:10:13 »
Suomen verottaja ehdottelee viimevuodelle 1996 euron palautuksia. Rehellisenä ihmisenä minä tosin ilmoitan verottajalle loppuvuoden noin 1000 euron pääomatuloista, jotka loveavat palautusta siis noin 280 eur, mutta kivasti tuosta silti jää.

Englannistakin on palautuksia luvassa kun olen täällä nyt 5,5 kk tehnyt duunia, mutta työnantajan kämmin vuoksi olen koko tämän ajan joutunut maksamaan ns. hätäveroa vaikka NI -numeron sain jo joulukuussa. Ainakin 700 puntaa olen maksanut liikaa veroja sen takia.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #58 : 14.04.2007, 18:13:56 »
Viitta sataa tarjoavat takaisin. Otan ilomielin vastaan.
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
Palautuksia vai mätkyjä?
« Vastaus #59 : 14.04.2007, 20:36:46 »
Nyt näyttää mukavasti plussaa (250€) mutta ehdotuksesta puuttuu suurlähetystöstä saamani palkka. Oikeudentajuni mukaan sen ei pitäisi vaikuttaa, koska tein asianmukaisen ennakkoveroilmoituksen jonka mukaan veroja ei niin pienestä summasta mene. Silti pelottaa lähettää korjattu versio...  :?