Reissuhaave

(Luettu 2933 kertaa)

reissariko777

• Aloittelija
    • Profiili
Reissuhaave
« : 11.07.2013, 00:41:46 »
Moro. Olen miettinyt rtw reissua akselilla helsinki-thaimaa-laos-filippiinit-indonesia(lake toba/bali/gili)-australia-tonga(tai jokutyynenmeren saari-brasilia-väliamerikka(Panama tms)- karibia-chicago-new york-helsinki
Heittäkää ajatuksia reissusta, etappien välisistä ongelmista(. Esim jos vaikka tongalta ei pääse etelä-amerikkaan), tms. Mitä arvelisitte budjetiksi? Paljonko arvelisitte sopivaksi kestoksi? Itse olen ajatellut noin 7-10kk. Mulla ei oo aikasempaa kokemusta näin pitkistä matkoista elikkäs haen takaa onko matka liian haastava aloittelijalle?
Kiitos erittäin paljon jo etukäteen vastauksista!!
 8)

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Reissuhaave
« Vastaus #1 : 11.07.2013, 10:21:24 »
Oletko miettinyt, että heittäisit reitin vastakkaiseen suuntaan? Air Berlin lentää esim. Karibialle Curacaolle aika edullisesti. Tai trans Mongolia alkuun? Yksittäiset lennot e-amerikan ja tyynenmeren saaristojen välillä voi olla suolasissa hinnoissa. Los Angelesista Fijille ainakin pääsee kohtuuhinnoin. Tosin RTW-lippupaketilla voi kokonaisuuden sisältäen E-amerikan saada järkevään hintaan.

Oletko reissannut aasiassa tai euroopassa aikaisemmin kuinka paljon?

Oletko miettinyt kenties työskentelyä Ausseissa?

Ei kannata liikaa maita hamuta, voipi tulla kiire...  ;)

Kannattaa miettiä alkuun missä paikoissa todella haluaa käydä? 10 kuukautta kuluu maailmalla yllättävän nopeasti.

reissariko777

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.07.2013, 00:15:34 »
Kiitos vastauksesta!
Tuo toiseen suuntaan kiertäminen tuntuu ihan hyvältä vaihtoehdolta itesasiassa jopa paremmalta kuin oma alkuperäinen suunnitelmani. Trans-Mongolia ei oo mun juttu oon enemmän tämmösiä ranta-ihmisiä 8). Euroopassa olen reissanut paljon, mutta aasiasta ei ole käytännänössä mitään kokemusta. Toi ausseissa työskentely voisi olla hyvä omana reissunaan menee vähän liikaa aikaa jos tähän yrittää sovittaa.
Tuolta aasian puolelta voisin karsia laosin ja thaimaan ja väliamerikasta ei hirveästi muu kiinnosta kuin Panama (korjatkaa jos on väärä asenne). Australia on kuvioissa vain välietappina tyynellemerelle. Aikaa matkaan voisi nipistämällä ehkö jopa vuosi olla.

amvv

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.07.2013, 07:46:03 »
Itse suunnittelen ensi vuodeksi saman tyyppistä matkaa, Väliamerikasta aloittamalla. Panama on ihana paikka, mutta hei, kyllä voin suositella erittäin lämpimästi myös esim. Nicaraguaa ja Meksikoa!! Ja ylipäätään kaikkia Väliamerikan maita. Itse olen pitänyt niistä paljon enemmän kuin Etelä-amerikasta (jo halvemman hintatasonkin vuoksi, ainakin karkeasti sanottuna). Mietityttää kovasti se rtw-lipun ostaminen. Siihen liittyy omat ongelmansa, eikä välttämättä tule halvemmaksi kuin lento kerrallaan matkustaminen. Ensiksi ajattelin, että paketin suunnittelu ja osto on läpihuutojuttu, mutta mitä enemmän tarjolla oleviin rtw-lippuihin tutustuu, sitä vähemmän ne enää houkuttelevat. Päivämäärät pitää lyödä lukkoon jokaiselle lennolle jo etukäteen, eikä lentoja voida toisaalta katsoa kuin 9kk etukäteen. Päiviä tulee siis joka tapauksessa vaihtaa matkan aikana, ja se voi kuulemma mennä aikamoiseksi säädöksi, tai maksaa paljon, jos homman hoitaa joku matkatoimiston virkailija. On olemassa lipputyyppejä, joissa ei tarvitse lyödä päivämääriä lukkoon etukäteen, mutta niitä ei yksikään matkatoimisto ole voinut suositella, koska kuulemma rtw-lippujen kiintiö lennoilla on hyvin pieni, ja paikan saaminen koneeseen voi olla todella vaikeaa. Tämä on kyllä aihe, josta mieluusti kuulisin muiden mielipiteitä ja kokemuksia... Itselle on kaiken kaikkiaan jäänyt kuva, että esim. 4kk matkalle rtw-lippu on toimiva, mutta 12kk matkalle se on jo hankalampi kaiken laisen säädön takia. Jos en ota rtw-lippua, niin joutuisin ehkä joitakin etappeja karsimaan tai edetä sen mukaan matkalla, mihin sattuu saamaan edullisesti lentoja. Silloin esim. Tonga saattaisi jäädä väliin. Toisaalta taas sellaisella tyylillä säilyttäisi täyden vapauden edetä niin kuin haluaa :) Mutta kaiken kaikkiiaan olen ihan kahden vaiheilla, että mitä kannattaisi tehdä.