Kengistä vielä...

(Luettu 151230 kertaa)

Snowflake9

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - scorbbari@hotmail.com
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #120 : 13.06.2007, 16:47:25 »
Itse ostin Columbian sandaalit enkä kyllä vaihtaisi pois. Mahdottoman hyvät jalassa, kunnon tuet jalkaholville ja säädöt & remmien pehmusteet kohdallaan, ei vieläkään merkkejä hajoamisesta. Niillä on paineltu menemään niin kauppareissuilla ihan kotimaassa sekä 3000m korkeudessa Alpeilla, ei rakon rakkoa, ja kestävätkin nuo on olleet, nyt neljättä kesää käytössä tuo samainen pari eikä merkkiäkään hajoamisesta. Suosittelen lämpimästi.
Itse ostin ensimmäisenä Columbiat meidän perheestä ja todettuani ne hyviksi vuoden käytön jälkeen, no,  nykyään myös omat Columbian sandaaleissa eikä ole valituksia kuulunut siltäkään suunnalta :wink:

Eli mikäli vain lämpimään ilmastoon on menossa, niin suosittelisin kyllä vaellussandaaleita. Henk.koht. satun inhoamaan sukkia ja  umpinaisia kenkiä kesähelteellä niin sandaalit ovat ehdoton vaihtoehto. Sporttisandaalit sopii omien kokemusten perusteella sekä kaupunki- että patikointioloihin, mutta itse kuitenkin valitsen flipflopit jos olen lähdössä kaupungille kuljeksimaan eikä suunnitelmissa ole mitään vaativia urheilusuorituksia :D Ne kun alkuvaikeuksien jälkeen on osottautunut varsin käteviksi niin aina reissussakin (lämpimällä kelillä siis) pari kulkee mukana.

Varoituksen sana noista flipflopeista kuitenkin, että älkää tehkö niin kuin itse fiksuna tein muutama vuosi sitten kun ensimmäisen kerran ko. kengät jalkaani laitoin: kaupasta suoraan jalkaan ja kävelyä ~4km, karu totuus paljastui seuraavana aamulla kun sängystä noustessa oli varpaat joiden välissä se naru kulkee, turvonnut n. puolitoistakertaisiks ja päkiän kohta samaten. Sanomattakin selvää että se päivä kuljettiin muissa kengissä, mutta hyvin ovat sen jälkeen toimineet :D

maisu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #121 : 13.06.2007, 16:50:19 »
Lainaus käyttäjältä: "pekkapee"
Täältä ääni kunnon sandaaleille. Sellaiset, jotka saa tukevasti jalkaa takaremmillä ja päälläkin on remmi ja niitä voi säätää. Sandaalithan pitää olla aika löystä jalassa jotta ne eivät hierrä ja toisaalta sitä reunusta riittää joka puolella suojelemaan varpaita / jalkateriä. Ja sellaista keinomateriaalia, että niillä voi kädellä vaikkapa vedessä ja ne on 5 minsan päästä täysin kuivat.

Minä äänestän takaremmitöntä, tiukasti istuvaa päältä säädettävää mallia joiden pitää ehdottomasti olla aitoa nahkaa myös kokonaan sisältä. Nykyiset ovat mustat "autonrengasmallia" edustavat Schollit mutta niille etsitään juuri seuraajia koska sisäpohjat ovat haljenneet. Ihan sujuvasti näillä on vedessäkin menty eikä sitä kuivumista ole yhtään ehtinyt murehtia ennen kuin ovat jo olleet kuivat.

Crocseja kävin kaupassa kokeilemassa. Eivät istuneet, ovat selvästi suunnitellut ankoille.

Safter

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: CROCS
« Vastaus #122 : 29.06.2007, 21:28:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Jutta"
Sain synttärilahjaks kaverilta tällaset crocks-merkkiset "kumisandaalit", aivan järkyttävän hyvät jalkaan!!! Todella kevyet, pehmeet ja niin taivaalliset kävellä ja niiiin sievät! Näistä tulee suosikkireissukengät!!! www.crocs.fi

Muoviset muotikengät vaaraksi sairaalan laitteille

sori jos menee ot:n puolelle, mutta pari viiikkoa ilman foorumia ja pakko johonkin vastata.  :(

Miimi

• Reissaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #123 : 29.06.2007, 23:38:26 »
Niitä räikeitä rumiluksia, Crocseja siis, näkee nykyään joka kadunkulmassa - niin aitoina kuin kopioversioinakin. Boikottiin tuollaiset muotihirvitykset, sanon minä.  Mutta kun kukaan ei uskalla kritisoida kyseisiä kapistuksia, "kun ne on niin in"...
n mentävä kauas nähdäkseen lähelle.

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Kengistä vielä...
« Vastaus #124 : 30.06.2007, 12:40:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Miimi"
Niitä räikeitä rumiluksia, Crocseja siis, näkee nykyään joka kadunkulmassa - niin aitoina kuin kopioversioinakin. Boikottiin tuollaiset muotihirvitykset, sanon minä.  Mutta kun kukaan ei uskalla kritisoida kyseisiä kapistuksia, "kun ne on niin in"...

Olkoon in tai ei, mutta minä kritisoin. Aivan järkyttäviä! En nää niiden hyödyllisyyttä niin korkeana, että tuollaiset jalkaani laittaisin. Toisaalta,  oliko noilla kengillä jokin hyötykin? vai keskittyvätkö ne vain olemaan rumat?

Ei sillä, nämä ovat mielipidejuttuja, joten kenenkään ei nyt pidä närkästyä jos on ostanut moiset kapistukset ja pitävät niistä ja niiden muotoilusta erityisen paljon..

jempo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #125 : 30.06.2007, 14:38:00 »
Lainaus käyttäjältä: "minnam."

Olkoon in tai ei, mutta minä kritisoin. Aivan järkyttäviä! En nää niiden hyödyllisyyttä niin korkeana, että tuollaiset jalkaani laittaisin. Toisaalta,  oliko noilla kengillä jokin hyötykin? vai keskittyvätkö ne vain olemaan rumat?

Ei sillä, nämä ovat mielipidejuttuja, joten kenenkään ei nyt pidä närkästyä jos on ostanut moiset kapistukset ja pitävät niistä ja niiden muotoilusta erityisen paljon..

En minäkään ainakaan ulkonäöllisesti niistä tykkää, mut jos on hyvät jalkaan ni mikäs niissä sitten vikana <: äiti suositteli mulle työkengiks noita, mut ei kiitos :D
Show me what it's like
To be the last one standing
And teach me wrong from right
And I'll show you what I can be
Say it to me
And I'll leave this life behind me
Say it if it's worth saving me.

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #126 : 30.06.2007, 16:28:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Snowflake9"

Varoituksen sana noista flipflopeista kuitenkin, että älkää tehkö niin kuin itse fiksuna tein muutama vuosi sitten kun ensimmäisen kerran ko. kengät jalkaani laitoin: kaupasta suoraan jalkaan ja kävelyä ~4km, karu totuus paljastui seuraavana aamulla kun sängystä noustessa oli varpaat joiden välissä se naru kulkee, turvonnut n. puolitoistakertaisiks ja päkiän kohta samaten. Sanomattakin selvää että se päivä kuljettiin muissa kengissä, mutta hyvin ovat sen jälkeen toimineet :D

Heh, taalla on yksi joka teki tuon virheen  :!:
Kyllastyin nayttamaan holmolta lenkkareissa ja tennissukissa, kun kaikilla muilla oli varvastossut, sandaalit yms.
Menin sitten viime keskiviikkona ostoksille ja Blancolta loysin ihanat musta-valko-shakkikuvioiset flipflopit.
Ensimmaisen paivan jalkeen vari oli tossuista lahtenyt, jalkapohjat varjaytynyt mustaksi, tossujen reunat rispaantuneet ja tietysti pitkin kaupunkia tuli koluttua ja molemmat jalat taynna rakkoja.
Nuo flipflopit on siis lahes taysin loppuun kuluneet yhden paivan kayton jalkeen. Ei tosin harmita, kun maksoivat ruhtinaalliset 0,99€.  :lol:

Pari paivaa oli pakko kayttaa lenkkareita ja sit eilen menin ostamaan 9€:n flipflopit.. En ole viela kayttanyt, kun on edelleen ne rakot jaloissa.
Mutta jos yhtaan enempaa aikoo kavella, niin kylla kunnon kengat taytyy olla!  :D

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #127 : 30.06.2007, 17:18:32 »
Olen varvastossufani. En pida mitaan muita kenkia kesaisin, paitsi mita nyt urheillessa. Omistan monet hyvalaatuiset varvassandaalit, joissa voi kavella ilman etta rakkoja tulee. Menee myos matkalaukussa pieneen tilaan. Maksan varvastossuista sellaiset $20-40. Sellaiset kestaa muutaman vuoden jopa!  ja on hyvat jalassa seka viela kivan nakoisetkin. Ei mitaan himphamppua. Hinta laatu suhde naes toimii. Halvalla ei saa hyvaa, edes varvastossuja. Taalan varvastossuilla ei tee yhtaan mitaan. Hajoaa paivassa ja hankaa varpaiden valista.

Merkkeja mista tykkaan on mm. Reef, Teva ja Havaianas. Muuten en ole mikaan kenkafani.

Kutsutaanko Suomessa varvassandaaleja flip flop'seiksi nykyaan?  :shock:
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

trsqr

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #128 : 27.07.2007, 19:49:26 »
Mikähän ns. vaellussandaali olisi sopiva tällaiselle paljon hikoavalle? Ostin viime vuonna Merrellin 80 euron hintaiset vaellussandaalit, joissa piti vielä olla jotain anti-bakteriaviritystä estämässä hajuja, mutta nehän ne vasta hirveälle haisevatkin. Sama vika oli edellisissä halpissandaaleissa ja niitä edeltäneissä vähän kalliimmissa Fjällrävenin sandaaleissa.

Ns. vaelluslenkkareissa tykkään Salomonin XA Pro 3D:stä, jotka on kulkenut mukana jo ties missä. Ja niitä flip-floppeja en vaan ole oppinut pitämään, vaikka ympäristö hieman jo painostikin edellisellä Aasian visiitillä...

renne

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #129 : 27.07.2007, 20:48:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Upstate girl"
Kutsutaanko Suomessa varvassandaaleja flip flop'seiksi nykyaan?  :shock:

Ne on täällä kuule kesän trendikengät ja tottakai niillä silloin pitää olla englanninkielinen lempinimi. Jokainen megatrendikäs viistoistavuotias on kulkenut koko kesän farkkuminihameessa, polven alapuolelle ulottuvissa tiukissa kalsareissa ja flopeissa. Viime kesän kynnyksellä läpsyköitä ei saanut juuri mistään - nyt kaikki kaupat on niitä täynnä.

Tosin kieltämättä - itse kuljen kaikki reissuni ja Suomen kesät läpsyköillä, flip flopeilla vai miksi ikinä niitä nyt kuuluukaan kutsua. Kaveri tuossa otti flopit mukaan lähinnä suihkukengiksi, mutta päätyi tallaamaan ne jalassa koko reissun. Selitteli jotain, ettei ennen ollut pystynyt niitä käyttämään mutta muutaman päivän (ja parin rakon) jälkeen jalat oli kehittäneet tarvittavat kovettumat ja nyt se ei ole juuri muita kenkiä pitänyt palattuaan.

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Kengistä vielä...
« Vastaus #130 : 31.07.2007, 16:10:16 »
Suosittelen lämmöllä Eccon Offroadeja, jotka olivat nyt jalassa ensimmäistä reissua. Erittäin tukevat, ja pohjat pesevät muovisen oloiset Merrelit mennen tullen. Parhaat sandalit tähän mennessä joiden pohjat ovat aivan omaa luokkaansa.
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Kengistä vielä...
« Vastaus #131 : 31.07.2007, 16:19:41 »
Lainaus käyttäjältä: "minnam."

Oletko nähnyt niitä naisten malleja? balleriinatossua ja muita? vai siis pelkästään se perusmalli mistä et tykkää?

Minua tympäisee miksi aitojen crocsien värit pitää olla niin räikeät. Voisi olla hillitympää keltaista, vihreää jne..
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Kengistä vielä...
« Vastaus #132 : 31.07.2007, 16:31:40 »
Lainaus käyttäjältä: "renne"

Tosin kieltämättä - itse kuljen kaikki reissuni ja Suomen kesät läpsyköillä, flip flopeilla vai miksi ikinä niitä nyt kuuluukaan kutsua.

Lipi-lapeiksihan niitä kutsutaan :)
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

Tsikkis

• Tosireissaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #133 : 30.08.2007, 12:47:46 »
Nyt on kenkäongelma. Kun tarvitsisin semmoset kengät mitkä toimii sekä viileemmässä vuoristoilmassa ja lämpimässä +30 asteessa. Vielä kun pystyisi kävelemään kaupungissa niillä niin avot. Pyydänkö liikoja vai onko tällaisia kenkiä olemassa? Niin ja sit ne vois olla vielä kivan näköset ja vedenpitävät ja kevyet  :lol:

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #134 : 30.08.2007, 13:40:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Tsikkis"
Nyt on kenkäongelma. Kun tarvitsisin semmoset kengät mitkä toimii sekä viileemmässä vuoristoilmassa ja lämpimässä +30 asteessa. Vielä kun pystyisi kävelemään kaupungissa niillä niin avot. Pyydänkö liikoja vai onko tällaisia kenkiä olemassa? Niin ja sit ne vois olla vielä kivan näköset ja vedenpitävät ja kevyet  :lol:

Pikkuisen liikaa pyydät ehkä. Jos voit hiukkasen sietää kuumuutta helteellä ja keveys ei ole ihan tärkein juttu niin lainaan itseäni:

Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Tuli sitten vihdoin ja viimein marssittua partiokauppaan ja ostettua Meindlin matalavartiset vaelluskengät. Istuvat hämmästyttävän hyvin jalkaan ja ovat mukavat, vaikka pohja on hyvin jäykkä. Mustan värin ja muutenkin hillityn designin ansiosta soveltuvat hyvin reissukengiksi, niin metsäpoluille kuin baariinkin, ja kaikkea siltä väliltä. Hintakin oli jotenkin siedettävä 135 euroa alkuperäisen 185 sijaan. Aikaisempien kokemusten perusteella kestänevät 5 vuotta vähintään, ellen niitä itse riko johonkin.

Noita suosittelen edelleen, kun ovat nyt muotoutuneet jalkaan. Vaativat sisäänajon.

Eivät ole kauhean raskaatkaan.

Noiden vaihtoehto lienee sandaalit tai paljasjalkaisuus. :D

Tsikkis

• Tosireissaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #135 : 30.08.2007, 14:12:01 »
Oo, ihana foormuli kun saa niin nopeita vastauksia...   :D

Juurikin jotain tuollaista matalavartista vaelluskengän tyylistä hässäkkää olen ajatellut. Kävin heti tuolla Meindlin sivuilla pyörähtämässä ja mietinkin että mahtaakohan ne Alan_miähen suosittelemat kenkäset kuulua tuohon Light hiker mallistoon? Vai kenties XO-mallistoon... nuo XO-malliston kengät näyttäisivät olevan enemmän lenkkarimaisia.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #136 : 30.08.2007, 14:17:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Tsikkis"
Juurikin jotain tuollaista matalavartista vaelluskengän tyylistä hässäkkää olen ajatellut. Kävin heti tuolla Meindlin sivuilla pyörähtämässä ja mietinkin että mahtaakohan ne Alan_miähen suosittelemat kenkäset kuulua tuohon Light hiker mallistoon? Vai kenties XO-mallistoon... nuo XO-malliston kengät näyttäisivät olevan enemmän lenkkarimaisia.

Light Hiker Barbados näyttää samalta (ei varmasti XO), mutta en ole varma, mallit vaihtuu tiheään. Meindleihin en ole koskaan pettynyt, Lowat sen sijaan olivat aika äkkiä loppu, Halteista puhumattakaan. :?

weylin

• Aloittelija
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #137 : 24.09.2007, 08:11:07 »
Itsekin kyllä pidän Sievin turvajalkineista (töissä matalavartiset, pelkällä vetoketjulla), mutta en kyllä tiedä, laittaisinko pitkälle matkalle. Niillä kyllä on hyvä kävellä  8)

Mutta kun täällä on näin monta sandaalien nimiin vannovia, niin ottaisin suositteluja vastaan.

Itse en ole koskaan käyttänyt pidemmällä matkalla sandaaleja vaikka mieli olisi tehnyt (varsinkin sen jälkeen kun on ottanut kengät jalasta) kun jostain syystä kokeilemani sandaalit eivät ole sopineet jalkaan.

Suurin syy on siinä, että vaikka sandaalit olisi nilkan takaa ja päältä kiristettävät niin jostain syystä kantapää ei yksinkertaisesti pysy "paikoillaan" vaan on aina johonkin suuntaan ulkona sandaalista -ja sandaalien reunat sitten taas painavat kantapäätä. Jos taas kiristää niitä remmejä niin, että jalka jotenkin pysyisi paikoillaan niin käveleminen on yhtä tuskaa kun remmit hiertävät.

Pitäisiköhän minun ostaa sellaiset, jossa on säädettävä remmi pelkästään päällä? Joutuisin tietenkin aina välillä tökkimään kengänkärjillä maata saadakseni sandaalit takaisin paikoilleen mutta olisi se tuskattomampaa kuin kestää remmien hiertämistä.
ina ei voi voittaa

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #138 : 24.09.2007, 09:32:31 »
Lainaus käyttäjältä: "weylin"
Mutta kun täällä on näin monta sandaalien nimiin vannovia, niin ottaisin suositteluja vastaan.

Käy kokeilemassa Eccon Receptoreita. Olen ostanut paritkin sandaalit niiden jälkeen, mutta yhtä hyviä ei ole osunut kohdalle. Nimenomaan säädöt ovat erinomaisen toimivat, puhumattakaan siitä jäykästä pohjasta, joka auttaa pitkillä kävelyillä vaihtelevassakin maastossa. Soveltuvat jäykän pohjansa ansiosta myös pyöräilyyn.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Kengistä vielä...
« Vastaus #139 : 24.09.2007, 09:48:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"
Käy kokeilemassa Eccon Receptoreita. Olen ostanut paritkin sandaalit niiden jälkeen, mutta yhtä hyviä ei ole osunut kohdalle.

Minua kiehtoo näitä sandaali-ihmisten juttuja kuunnellessani se seikka, että mahtaako tarkkaavaisuutenne, tasapainonne ja käyttöympäristönne olla sellaisia, että ette koskaan kolhi suojattomien läpysköiden "verhoamia" pikku jalkojanne.

Minulla kun tuo onnistuu raskastekoisissa vaelluskengissäkin, metsurin turvajalkineet ehkä olisivat ratkaisu. Matkan pilaantumisen pelossa hiotan jalkojani mielelläni matalavartisissa vaelluskengissä, saattavathan kadutkin olla häiritsevän epätasaisia (kuten esim. Trasteveressa Roomassa :lol: )