Working & holiday Australia?

(Luettu 30124 kertaa)

GoldenCup

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Working & holiday Australia?
« Vastaus #40 : 06.06.2014, 08:57:44 »
Nostetaan tätäkin topikkia kun tulee hetki hetkeltä ajankohtaisemmaksi. 99 päivää lähtöön! Mites muut jotka ovat lähtemässä samoihin aikoihin on jo valmistautunut. Kaikki hommat jo tehty? Itse tänään hostellin bookkasin ensimmäiseksi viikoksi.

-h-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #41 : 06.06.2014, 11:10:18 »
Tarvittisin pikasta apua!

Oon ollu muutaman vuoden sisään yli 3kk Indonesiassa, eli tarviin viisumihakemukseen varmasti nuo röntgenkuvat (tuberkuloosiriski)
Passi on vaihtunu tässä välissä, mutta varmaan matkustustiedot jossain säilyy.

Tietääkö kukaan onko noita "panel doctors" muualla kuin Helsingissä? En itte löytänyt kun yhden lääkärin Helsingissä (tuon "virallisen" sivuston kautta")

Kiitos avusta!

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #42 : 07.06.2014, 12:37:32 »
Hei kaikki, täällä myös yksi 30-vuotias tyttönen haaveilee lähtevänsä syyskuussa Australiaan.  Samanhenkistä matkaseuraa olisi kiva löytää :) Minulla on kaveri Sydneyssä jonka luokse olen ainakin aluksi menossa asumaan, mutta hänellä on pieni vauva, joten reissukaveriksi hänestä ei luultavimmin ole. Itse panikoin budjetin kanssa, lentojen lisäksi saan max. 3000€ kasaan. Mutta toisaalta kun aluksi on ilmainen asunto tiedossa niin toivon pärjääväni sillä. Oliko moni tapaamisessa Helsingissä? mikäli tapaamisia on vielä tiedossa niin olisi kiva päästä mukaan :) Entä onko kellään vinkata hyviä reissublogeja? Tosi vähän olen mitään itse löytänyt.

jos kamppa on ilmainen edes siihen asti etta saat hyvan tyopaikan niin 3000 eurolla parja aaika pitkalle. jos et saa toita tuon 3kk aikana mihin tuon rahan pitais riittaa niin voi lentaa takaisin kotiin miettimaan mika meni pieleen. toisaalta, jos saastaisit viela vahan enemman niin ei tartteisi sit jaada sinne sydneyyn ja tehda ekaa puolta vuotta toita, joka on kylla siina mielessa ihan hyva idea jos Australiaan tulee enemmankin rahantienaus mielessa. lomailut voi hoitaa sit working holidayden jalkeen 3-12kk turistiviisumilla.
jos saisit hyvan duunin niin vuodessa saisit ehka 30 000- 50 000$ saastoon riippuen tyosta ja tunneista ( itse saastin 20 000$ kuudessa kuukaudessa, tosin kamppa oli ilmainen ja oli tyosuhdeauto) nailla saastoilla sit voisi hyvilla mielin lomailla turistiviisumilla eika mene tyopaivia hukkaan ;)

Laamanen7

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : 10.06.2014, 11:07:44 »
Onpas ihmisillä isot budjetit! Kertokaas nyt sitten että mitä ootte mieltä, onko liian riskialtista lähtee suoraan siviilipalveluksesta sellasella budjetilla, että alkukulujen jälkeen käteen jäis vain 500-800 euroa (kyllähän sitä pakon edessä saa lainattua sukulaisilta aina, mutta ei kyllä mielellään alkais kerjäämään)? Tarkotushan olisi siis lähteä lokakuussa, luultavasti pohjoiseen, darwiniin, katsoa etukäteen joidenkin plantaasien yhteystietoja, ja jossei kaupungista saa töitä niin heti bussilla pelloilta kyselemään töitä.
Itsellenihän ei ole mikään ongelma nukkua välillä ulkosalla jos on lämmintä, edes kaupungissa, jos turvallisen oloinen katto tahi piilopaikka löytyy, mutta kyllähän se varmaan vetää mielialan alas jossei työpaikkaa kuulu, ja rahat hupenee niin että pitää pihistellä ihan kunnolla vieraassa ja kalliissa maassa.

Kyselin tätä jo uudessa aiheessa, mutta jos ootte sitä mieltä, että en ole liian uhkarohkea, ja sinne vain töitä etsimään, niin osaako joku kokeneempi mies tahi nainen antaa tarkempia vinkkejä työhakuun? Eli siis hyväksi todettujen työpaikkojen (farmit, kaupat, tehtaat, helmi-farmit jne) nimiä ja yhteystietoja. Minkälaista hedelmää tahi kasvia on parasta poimia, (työn raskaus suhteessa palkkaan) ajankohta huomioon ottaen. Oisko hyvä idea laittaa kaupunkiin mainoslehtistä työpaikan hakemisesta prepaid-numeron kanssa, heti maahan saapuessa?

Kiitokset etukäteen.

cati

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #44 : 11.06.2014, 23:06:26 »
Tääläki ollaan lähössä Australiaan päin syksyn suunnalla, sitä ennen ois tarkotus jokunen kuukausi viihtyä Thaimaa- Indonesia-Kambodza-Vietnam akselilla.
Viisumi Australiaan on jo hommattu ja matkabudjetti ois suunnilleen 5000. Mitään suurempia suunnitelmia ei vielä Ausseihin oo, enemmän menny matkasuunnittelut tuohon Aasian reissun miettimiseen. Jos täälä oli joltaki löytyy nuista Kaakkois-Aasian maista kokemuksia ja suosituksia nii mielellään otan vastaan  :)
Omasta mielestä tuo 500-800 tuntuu tosi pieneltä mukaan, siinä saa kyllä melko nopeeta löytää töitä. Ite olin kyllä nelisen vuotta sitte Uudes Seelannis 9kk ja sinne mukaan lähti vaan n.1000 ja hyvin pärjäs. Töitä oli kyllä sillon jo valmiiks tiedosa ja aluks ilmanen majapaikka, että se tietenki autto. Mutta jos uskallusta löytyy nii mikä jottei  ;)

eltzyy

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #45 : 12.07.2014, 05:56:43 »
Heii, koskas olisitte nyt sitten tulossa ausseihin? Itse olen ollut surfers paradisessa kaksi kuukautta ja kohta suuntaamassa byron bayhin tai cairnsiin. Olis kiva löytää matkaseuraa ja päästä tutustumaan muihin suomalaisiin.

-h-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #46 : 14.07.2014, 09:35:58 »
Onko kukaan täällä joutunut toimittamaan mitään noita lääkärintodistuksia yms viisumia varten?

Itse tein viisumihakemuksen jo n. 17.6 ja vieläkin on prosessointitilassa? Pitääkö tässä nyt siis odottaa, että  saan jonkun vastauksen ja mennä sitten lääkäriin vai odottaako ne suoraaan että jotain todistuksia toimitan? Itse käsitin että saisin ensin jotain palautetta koskien sitä, tarvitsenko lääkärintodistuksia viisumiani varten?

Miten pitäisi toimia? :-[

Wrth

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 14.07.2014, 13:03:47 »
Onko kukaan täällä joutunut toimittamaan mitään noita lääkärintodistuksia yms viisumia varten?

Hain vastikään työviisumia Uuteen Seelantiin ja jouduin toimittamaan lääkärintarkastuslaput ja keuhkoröntgenin. Kävin Helsingissä hyväksytyn panel doctorin ja radiologin tutkittavana. Koko hoito maksoi karvan alle 700 euroa. Toivottavasti saat working holidayn hoidettua ilman noita, sillä ovat aika tyyristä lystiä verrattuna (lähes) ilmaiseen working holiday -viisumiin.
NZ 04/04/2008 - 08/03/2009
NZ 01/08/2014 - 01/12/2015

miikkago

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : 16.07.2014, 04:54:34 »
Moro!

Minäkin Australiaan! JEE! Seuraava on mun plan: Bangkokiin 18lähtö ja sieltä sit Kuala Lumburiin pariks päivää. Siitä Melbourneen viikoksi (serkkuni menee naimisiin) ja sitte Balilla surffailua kuukauden päivät. Paras kaverini ja pikkuveljeni lähtevät jäätymään Suomeen kun itse viisaana lennän takaisin Perthiin ja sinne töihin sitte ainakin marras-tammikuuksi.

Töitä minulla on jo jollain farmilla 500km Perthistä pohjoiseen (jokin tuppukylä, vähän niin kuin täällä keski-pohjanmaalla ;), lennot hommattu ja viisumi on taskussa. Tuossa ensi kuussa alan kyselemään Couchsurfing mestaa muutamaks päiväks Perthistä että voin hoittaa kaikki pakolliset hommat Australiaan (Pankki jne.) Perthissä sittemmin menee jotain kuukauden päivät joten jotain ilmais/halpa majoitusta metsästän sieltä. Marraskuun lopulla alkaa työt meloneja tai kesäkurpitsoja keräillen. Jännää! Jos joku on Perhissä marraskuussa ni olis iha coolia tavata kahvilla drinkillä tai jakaa jokin huone (Rahan säästöä) ;)

Rahaa reissulleni ei hirveästi ole, mikä tekee tästä kaikesta vain paljon mielenkiintoisempaa.. Mutta sanotaanko että 2000-4000€ tulee olemaan.. niin huono säästämään, etten oikein tiedä. Näillä on mentävä :) Pistäkää privaviestiä jos jotain happeningiä laitetaan Perthissä pystöön marraskuussa! :)

eltzyy

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #49 : 17.07.2014, 11:09:56 »
Moro!

Minäkin Australiaan! JEE! Seuraava on mun plan: Bangkokiin 18lähtö ja sieltä sit Kuala Lumburiin pariks päivää. Siitä Melbourneen viikoksi (serkkuni menee naimisiin) ja sitte Balilla surffailua kuukauden päivät. Paras kaverini ja pikkuveljeni lähtevät jäätymään Suomeen kun itse viisaana lennän takaisin Perthiin ja sinne töihin sitte ainakin marras-tammikuuksi.

Töitä minulla on jo jollain farmilla 500km Perthistä pohjoiseen (jokin tuppukylä, vähän niin kuin täällä keski-pohjanmaalla ;), lennot hommattu ja viisumi on taskussa. Tuossa ensi kuussa alan kyselemään Couchsurfing mestaa muutamaks päiväks Perthistä että voin hoittaa kaikki pakolliset hommat Australiaan (Pankki jne.) Perthissä sittemmin menee jotain kuukauden päivät joten jotain ilmais/halpa majoitusta metsästän sieltä. Marraskuun lopulla alkaa työt meloneja tai kesäkurpitsoja keräillen. Jännää! Jos joku on Perhissä marraskuussa ni olis iha coolia tavata kahvilla drinkillä tai jakaa jokin huone (Rahan säästöä) ;)

Rahaa reissulleni ei hirveästi ole, mikä tekee tästä kaikesta vain paljon mielenkiintoisempaa.. Mutta sanotaanko että 2000-4000€ tulee olemaan.. niin huono säästämään, etten oikein tiedä. Näillä on mentävä :) Pistäkää privaviestiä jos jotain happeningiä laitetaan Perthissä pystöön marraskuussa! :)

Moikka,
Koskas olisit sinne Balille menossa? itsekkin olis suunnitelmissa mennä elo-syyskuussa Balille :)

SuuntanaOz

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : 18.07.2014, 01:48:37 »
Itsellä olisi myös syyskuun lopulla/lokakuun alulla suuntana Aussila!
 Sydney olisi varmaankin näillä näkymin kaupunki josta lähden liikkeelle.  Ihanaa huomata, ettei ole yksin suntaamassa maailmalle :D suorastaan yllättynyt siitä miten moni on reissulle yksin suuntaamassa.

Itsellä matkabudjetti 4000-5500e, joten työnhaku alkaa heti kun vain jetlagista hieman toivottu. Matkaseuraa en varsinaisesti itse ole etsimässä, mutta olisi mahtavaa jos olisi jonkun näköisiä kontakteja muihin Sydneyhin suuntaaviin, jos vaikka koti-ikävä iskee ja asiat eivät sujukkaan kuin leffoissa. Toisi varmasti turvallisuuden tunnetta, kun tietää että siellä muitakin panikoimassa ja pystyisi vaikka tapaamaan muita samassa tilanteessa olevia. Ja tietty, jos olet kämppistä vailla ja väliaikaista asuntoa etsimässä Sydneyn suunnilta, otathan yhteyttä!

Pääkaupunkiseudulla asustelen, lukion jälkeen töihin jumittunut välivuotta/vuosia viettämään. Itse ensimmäistä kertaa yksin reissussa, joten nähtäväksi jää mitä tästä tulee. Nyt ollaan kuitenki jo niin monta vuotta lähdöstä haaveiltu ja puhuttu, että on aika heittää reppu selkään ja suuntaa kohti tuntematonta.

Jos olet suuntaamassa syksyllä Sydneyyn ja vailla panikointiseuraa, ota ihmeessä yhteyttä > [email protected]

miikkago

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : 20.07.2014, 15:18:55 »
Moikka,
Koskas olisit sinne Balille menossa? itsekkin olis suunnitelmissa mennä elo-syyskuussa Balille :)

Ups. Jäi kuukausi mainitsematta millo lähden... 18pv syyskuuta siis. Lokakuu menee kokonaan sit Balin suunnilla! :) Lennetään 1pv sinne, ja paikan päältä sit majapaikkaa etsitään. Siel sit surffaillaan ja hengaillaan vaihdetaan saaria jne noin kuukauden päivät ja sit Australiaan takas :)

wwille

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #52 : 20.07.2014, 22:13:32 »

Itse tein viisumihakemuksen jo n. 17.6 ja vieläkin on prosessointitilassa? Pitääkö tässä nyt siis odottaa, että  saan jonkun vastauksen ja mennä sitten lääkäriin vai odottaako ne suoraaan että jotain todistuksia toimitan? Itse käsitin että saisin ensin jotain palautetta koskien sitä, tarvitsenko lääkärintodistuksia viisumiani varten?

Miten pitäisi toimia? :-[

Itse tein hakemuksen 18. päivä ja vastaus tuli seuraavana päivänä. Ihmeen nopeaa tomintaa oli kyllä itsellä.

Superpallo

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #53 : 04.08.2014, 21:33:26 »
Moikka,

oon 29-vuotias ja Tampereelta. Itselläni on reissusuunnitelmat ihan vaiheessa ja haaveilun tasolla, mutta äkkiäkös ne konkretisoituu jos niikseen tulee! :P Mulla on nimittäin sellainen tilanne, että olisin nyt seuraavaksi joko hakemassa uutta työpaikkaa omalta alalta TAI pitämässä välivuoden/puoli vuotta reissun merkeissä, eli ei tarvis irtisanoutua töistä tms. järkkäilyä. Reissussa kiehtoisi lähinnä kaipuu suureen elämänmuutokseen, seikkailuihin, lämpöön ja irtiottoon! Ja lisähoukuttimena myös enkun kielitaidon petraaminen, oon päästänyt kielitaitoni ruostumaan pahan kerran ni eihän siihen auta kuin hypätä epämukavuusalueelle heti kunnolla! ;)

Reissubudjetti itselläni tulisi todnäk olemaan myös jotain 2000-3000€:n luokkaa ja oon arponut onko se riittävästi. Mutta ilmeisesti suurin osa oli sitä mieltä et sillä alkuun pääsee :)

Mulla on Australiassa muutamia kontakteja, joita voisin hyödyntää esim. majoituksen suhteen, mutta toisaalta juuri motelleissa ym. asustamisen kautta saisi parhaiten kontakteja, joten kai sitäkin kannattaa ainakin kokeilla? Onko teillä ajatuksena majoittua isommissa kimppakämpissä/kommuuneissa, vai onko jollain ajatuksena ihan vuokrata kalustettu asunto? Lähinnä tuossa yksin (tai kaksin?) asumisessa itseeni houkuttaa se, että harrastan laulua ja haluaisin Ausseissakin löytää sellasen paikan missä tulisi ees jonkun verran treenailtua :D Jos muutan asumaan ison porukan kanssa joista en entuudestaan tiedä mitään ni oon varma että lauluharrastus kuolee tyystin :P

Jos päädyn matkaan lähtemään, niin ajankohta olisi tod.näk syys-, loka- tai marraskuu. Ja paikat, joihin itellä jonkinlaisia kontakteja löytyy ois Dubbo, Sydney ja Perth (Fremantle).

wwille

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #54 : 06.08.2014, 23:50:41 »
Onko kukaan heilahtamassa lokakuun puolessa välissä Aussilan suuntaan? Itsellä lähtö tuossa 13.10. tienoilla ja reissuseura olis mukavaa ainakin alkuun. Sais kustannuksia ehkä pienemmäksi ja hoidettua kaikki ensimmäiset käytännön asiat porukassa kivasti.

FullStop

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : 13.08.2014, 00:41:23 »
Kirjoittelin tähän ketjuun jo aiemmin, mutta suunnitelmiin tuli melko radikaaleja muutoksia. Thaimaassa jäi lento Ausseihin väliin ja päädyin Laosin hieman ikävämpien tapahtumien jälkeen takaisin Suomeen. Nyt keräilen uusia reissurahoja ja toivottavasti pääsen matkaan viimeistään syyskuun lopussa/lokakuun alussa... :) Budjetti tulee olemaan pieni (paitsi jos vakuutusyhtiö yllättää korvausten muodossa), luultavasti alle 2000e. Suuntana varmaan alkuun Sydney, tosin halvempia lentoja näyttää saavan Melbourneen, joten jos kaveri on edelleen siellä kun pääsen lähtemään, voi olla, että lennänkin Melbourneen.

Tällä hetkellä tuntuu, että pää hajoaa Suomeen ja tekisi mieli varata ensimmäinen halpa lento ja lähteä matkaan vähän alle tonnin budjetilla. Mutta jos tässä nyt hetken koittais töitä vielä tehdä...

mantica

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #56 : 13.08.2014, 14:12:16 »
Itse myös olen suunnittelemassa w&h matkaa ausseihin lokakuusta eteenpäin. Viisumihakemus on juuri täytetty ja seraavaksi olisi tarkoitus etsiä sopivia lentoja. Olen 29-vuotias pk-seutulainen ja seura ei olisi pahitteeksi ainakaan alkumakasta. Minulle ei ole niinkään väliä mistä aloitan matkan, sillä kaikki kohteet ausseissa kinnostaa :) Lentojen hinnat varmaan ratkaisevat. Laittakaa vaikka sähköpostia jos on kiinnostusta lähteä alku samaa matkaa! :)

Kukkamaaria

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #57 : 24.08.2014, 15:14:41 »
Hellurei !  :)

Täältä on myös yks 28-vuotias nainen lähdössä syyskuun puolivälissä Australiaan, missä ensimmäinen kohde tulee näillä näkymin olemaan Sydney. Oon jonkin verran kierrelly maailmaa jo aiemmin, mutta ainahan se olis kiva vieraalla maaperällä törmätä muihin suomalaisiin reissaajiin! Laittakaa ihmees viestii jos ootte vailla rentoo matka-, illanvietto-, lenkkiseuraa. :)

Telank

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #58 : 29.08.2014, 12:03:38 »
Moikka!

Mä oon kans lähössä lokakuun alussa Ausseihin, Sydneyyn lennän aluksi ja siitä kaikki vielä avoinna. Working holiday viisumilla ja ainakin vuoden, ehkä toisenkin jos saa farmiduunia tehtyä. Matkaseuraa ainakin alku matkaksi olisi kiva löytää. :) Joten Sydneyyn päin tuohon aikaan suuntaavat; saa huudella. :)

imem

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #59 : 06.09.2014, 15:00:42 »
Huomenna lähtö klo 16 Sydneyyn! :) working holiday visalla