Miten pidätte kuntoanne yllä?

(Luettu 17803 kertaa)

Nora.T

• Reissaaja
    • Profiili
    • Dreamer Achiever
    • Sähköposti
Vs: Miten pidätte kuntoanne yllä?
« Vastaus #20 : 18.01.2015, 05:49:16 »
Mä harrastan Suomessa aktiivisesti erityylisiä tanssilajeja, ryhmäliikuntaa, kuntosalia ja lenkkeilyä. Ulkomailla ollessa tulee pidemmillä reissuilla (olen nyt toista kertaa noin 5kk reissussa jenkeissä) tehtyä aikalailla samoja juttuja kuin Suomessakin, mutta toki lämpimissä kohteissa mieluummin ui tai jumppaa ulkona kuin jumittuu hotellin kuntosalille. Mä tykkään yleensä mennä ns. aktiivikohteisiin tai etsiä sitä aktiivia niistä kohteista - Madeiralla tuli vaellettua parikymmentä kilometriä päivittäin, NYCissä kävelin ympäriinsä ja kokeilin yhtä kaupungin suosituimmista tankotanssikouluista, Gran Canarialla uiskentelin pari tuntia päivässä, pikku kaupungissa Wisconsinissa ostin kahvakuulan ja herätin hämmennystä sen kanssa heilumalla. :D Oon tämmönen urheiluhullu, että jotain pitää aina keksiä, vaikka minne menisi. ;)
Luxury lifestyle & Travel - follow my life & journey in https://dreamerachiever.com and @dreamerachievernora

Lutca

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 30.01.2015, 01:45:36 »
Tulee tehtyä fyysisiä duuneja, sit kun taas sattuu työtön pätkä niin omapainoharjoittelua, juoksulenkkejä, ja ajoittaisia salikäyntejä. Reissua varten tulee hieman kuntoiltua jos on fyysisesti vaativampia koitoksia edessä, esim nyt kun on surffausta tiedossa niin kardio kuntoon ja paljon punnerruksia :) Saattaa päästä virtauksista omin voimin kun vähän valmistautuu. Ei tarvii taas hävetä.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : 25.02.2015, 22:59:39 »
Pakkoko sitä liikkua kun voi chillailla? Noh välillä  täytyy sitä harjouttaa lentokenttä mazerunneria että ehtii koneeseen.  Buustit auttaa asiaa kunhan ei jämähdä security chekkauksiin..

kivespussi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 26.02.2015, 00:24:12 »
kävely
« Viimeksi muokattu: 26.02.2015, 08:12:07 kirjoittanut kivespussi »

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 26.02.2015, 19:03:09 »
Matkoilla yksi parhaista jutuista on käydä juoksulenkillä uudessa ympäristössä. Lenkkikengät kulkevat aina mukana, jos matkakohteessa ei ole lunta ja pakkasta.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

pettter

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : 27.02.2015, 15:06:32 »
Mulla tulee reissuissa muutenkin liikuttua paljon enemmän kuin kotona. Ei siinä enää erikseen tarvitse kuntoilla, eikä sitä oikein jaksaisikaan kun päivän on jo kierrellyt kaupunkia.

Mä aina laihdun reissussa, vaikka usein vetelen pikaruokaa ja lähes joka päivä kaljaa.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : 27.02.2015, 17:40:56 »
Matkoilla yksi parhaista jutuista on käydä juoksulenkillä uudessa ympäristössä.

Tämä on aivan totta. Juostessa tulee sitä paitsi käytyä sellaisissa paikoissa, mihin ei muuten eksyisi, kylien laitamille esimerkiksi.

Mutta ei se juokseminen aina herkkuakaan ole.

Tänään lenkkini tyssäsi pahemman kerran koiralaumoihin Udaipurissa, Intiassa. Olin kartasta katsonut kiehtovan reitin, joka kiersi järven ympäri. Ei muuta kuin aamulla ylös ja lenkille hämärässä. Sitä en vaan ollut ottanut huomioon, että kaupunki kuuluu kulkukoirille yöllä ja aikaisin aamulla, kun liikennettä ei ole. Yhden lauman jaksoin edestäni ajaa, mutta kun sillan takana, joutomaan ja jätekasojen laidoilla, odotti toinen, isompi, luovutin. Juoksin sitten siltaa edes takaisin.  :o

Olin vahingossa ajanut myös yhden kiltin koiran sillan väärälle puolelle. Se kävi aina välillä kurkistamassa, olinko vielä sillalla nyrkki pystyssä. Ja sitten kun ei enää jaksanut odottaa, kauheaa laukkaa juoksi sillan toista reunaa takaisin kotiin.  :-*

Mutta Intia on kyllä haastavimmista maista lenkkeillä.

Disturbed

• Tosireissaaja
  • Ryozanpaku
    • Profiili
« Vastaus #27 : 22.03.2015, 20:02:13 »
En tiedä miksi, mutta itselläni ongelmana on nimenomaan ulkomaailla se liikkuminen ym. Kotona sitä tulee treenattua kamppailulajeja ja välillä käytyä lenkillä, salilla tai uimassa. Mutta ulkomailla sitä ei muka kerkeä tai muuta.
There is no peace, no release, no cure for this disease, insomnia, please release me, i cant get no sleep

siipesi

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : 24.03.2015, 14:45:42 »
Mä dallaan koirien kanssa, tehdään säännöllisesti todella pitkiä kävelyjä ja välillä juostaan. Joogasin ja kävin salilla ennen, mutta ne on vähän jääny. Viimevuonna tuli paljon ratsastettua ja tehtyä eläinten parissa fyysistä työtä. Ennen pidempää reissua olisi tarkoitus vielä kohottaa kuntoa, lähinnä pitkiä ja rasittavia vaelluksia maastossa, katsotaan nyt. Jos pystyn investoida paljasjalkakenkiin, niin niiden kanssa voisi aloittaa polkujuoksun. On hyvää reeniä jaloille. Mulla tulee sääret todella kipeiksi, kun välillä tömpsytän monta tuntia kovilla teillä vaikka on kunnon kengät.

Nyt kävi todella huono tuuri ennen Thaimaan reissua. Olin jo aikas hyvässä kondiksessa kunnon puolesta, kun kaaduin pahasti jäällä ja taitoin vanhan 'huonon polven' alleni, josta vaurioitui nivelside ja/tai kierukka. Tapaturmapäivystyksessä laitettiin lähete ortopedille ja tähystykseen sekä mahdolliseen leikkaukseen taidan joutua. Tuli vain tässä ihan reissun alla eli ei auta muu kuin käydä kinesioteippauksessa ja pakata laukkuun kipulääkkeitä ja polvituki. Superpitkä lento itkettää jo valmiiksi, polvi ei meinaan varsinkaan istumista ja koukistamista kestä. Ei terve. Jos selviän hengissä takaisin kotimaahan, niin ortopedin aika on jo toivottavasti lähellä, niihin on nimittäin kauheat jonot.
Seuraavan talven kuntoa pidetään siis yllä niittikengät jalassa liukkailla  ::)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : 27.01.2016, 06:17:18 »
Tällä reissulla mukanani kulkee yksi kuntovempain. Sellainen kuminauha, jolla voi tehdä etenkin ylävartalon lihasjumppaa. Kevyt ja tehokas. Olen käyttänyt sitä jopa lentokoneessa!

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #30 : 27.01.2016, 18:20:48 »
Kuminauha on kylla oukkidoukki. No lahinna yritan pitaa kuntoa ylla punnerruksilla ja venyttelylla. kyykkyhyppyja teen varovaisesti koska mulle laitettiin tekonivel lonkkaan noin vuosi sitten. Tietty kayn uimassa, yleensa in deep blue sea.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #31 : 27.01.2016, 20:29:15 »
Thaimaassa on ollut oma polkupyörä jo 6 vuotta

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #32 : 27.01.2016, 22:40:08 »
Hankin sykemittarin, vai mikä elämänhallintamittari tää Polar 360 nyt on. Jatkossa näen, miten tehokkaasti reissussa (arki)liikun.

smy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 27.01.2016, 22:41:46 »
Itse kävelen ja pyöräilen paljon sekä kotimaassa että ulkomailla. Runtastic on aina mukana ja kokonaiskilometrimäärät on tuolla 2000-3000km välillä vuodessa. (n. 800km ollut pyöräilyä/vuosi, loput kävelyä tai patikointia). Jenkkilässä on paikoin todella vaikea kävellen tutustua ympäristöön. Moottoritien ylitykset erittäin hankalia ja monesti jalkakäytävät loppuvat yksinkertaisesti kesken. Vilkasliikenteisien teiden pientareet on myös tulleet tutuksi kun on talsinut pitkän matkan ja sitten loppuu jalankulkuväylät ja kilometrin päässä on kohde mihin menossa. Mutta olen jokatapauksessa kokenut tämän kivaksi tavaksi nähdä ympäristöä jopa USA.ssa, ja paikalliset on ihan kauhuissaan moisesta touhusta. Kuinka joku voi uskaltaa liikkua jalan, voi tulla vaikka mitä pyssymiehiä vastaan.

Pakkohan tänne oli nyt paikkakuntalista ottaa tuolta systeemistä jotka tuo oli kaivanut parin vuoden ajalta: (perässä montako sessiota). Lähinnä siis Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Saksasta, Kanarialta ja jenkkilässä eri puolelta.
Fort Lauderdale 3
Gothenburg 3
Melbourne 1
Orlando 1
Friedrichshafen 5
San Diego 14
Ontario 1
Stockholm 24
San Antonio 2
Racine 2
Deerfield Beach 2
Helsinki 2
Tampere 22
Kittilä 21
Muonio 2
Dallas 3
Santa Cruz de Tenerife 1
Miami 1
Memphis 2
Bloomington 4
Kouvola 2
Long Beach 11
Las Vegas 11
West Palm Beach 5
Arona 7
Turku 4
Nashville 1
Fort Myers 1
Huntington Beach 1
St. Louis 2
Riihimäki 250
Little Rock 1
Boca Raton 5
Lake City 1
Mariehamn 1
Galveston 2
Heinola 3
Victorville 1
Miramar 1
Harwood Heights 1
Staten Island 1
Hyvinkää 6
Cape Coral 4
Vero Beach 1
Palmdale 2
Inglewood 2
Alta 1
King of Prussia 5
Tartu 5
Coronado 2
Kotka 43
Homestead 4
Palm Beach Gardens 5
Bridgewater 1
Key West 6
Imatra 1
Lappeenranta 9
Maitland 1
Kuopio 1
Palm Beach 1
Rovaniemi 2
Nokia 2
Hot Springs 1
Kuusamo 15
Joensuu 4
Jamaica 1
Marathon 2
Inari 1
Indialantic 1
Schiller Park 5
Pärnu 1
Vihti 2
Lieksa 1
Ikaalinen 1
Puumala 6
Ylitornio 1
Kuressaare 2
Rosemont 1
St. Augustine 1
Merikarvia 1
Juva 1
Helsingfors 2
Raseborg 1
Enontekiö 5
Porvoo 1
Siljansnäs 2
Costa Adeje 1
El Médano, Santa Cruz ... 1
Kiltsi 2
Unknown 5

shootarz

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Twitter
« Vastaus #34 : 30.01.2016, 16:23:33 »
Suomessa treenaan säännöllisesti kuntosalilla, sekä lisäksi teen kehonpainolla HIIT-treenejä ja käyn lenkillä. Jonkinlaista pikkukivaa tulee myös välillä harrasteltua, esimerkiksi frisbeegolffia ja pingistä jne.. Reissuilla vähemmän tulee urheiltua, sillä olen ollut lähinnä vain lyhyillä reissuilla. Pidemmillä uskoisin hyödyntäväni hotellin kuntosalia tai tekisin kehonpainotreenejä.
"The journey, not the destination"

f1redup

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : 30.01.2016, 17:59:03 »
^ niinhän mäkin kuvittelin ennen reissua... 😂 No ylihuomenna kiipeämään tiger temple:n huipulle, siinä vähän "hyötyliikuntaa"!