Viisumit Kaakkois-Aasia

(Luettu 15776 kertaa)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Viisumit Kaakkois-Aasia
« Vastaus #20 : 07.10.2015, 18:37:37 »
Tällaisen tekstin löysin Suomen suurlähetystön Bangkokin sivuilta:
5.    Suomen passilla matkustavat voivat saapua Thaimaahan ilman viisumia. Maahan saavuttaessa passiin leimataan saapumisleima, jossa mainitaan kuinka pitkään Thaimaassa saa oleskella. Kansainvälisten lentokenttien kautta saavuttaessa aikaa myönnetään enintään 30 päivää. Maarajoilla lupa myönnetään enintään 15 päiväksi. Leimamerkinnät kannattaa aina tarkistaa. Viisumin ylitysmaksu on 500 thb/päivä.
Jos se kaksikymmentä euroa lentolipusta tai viisumin hannkkiminen on tuskaa, niin ostakaa Thai airwaysiltä täysin muutoskelpoinen lippu, kun tulette Bangkokiin niin voitte lentokentällä Thain tiskillä peruuttaa lennon/saatte rahat takaisin.  Minä lennän mieluimmin viisumin kanssa, että ei mene aikaa ylimääräiseen lentokenttävirkailijan vänkäämiseen. Mutta tehkää ihan miten haluatte, minun lähtööni 6 viikkoa  ;D, bussilippu netistä Cha amiin alle 300 bathia.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 07.10.2015, 20:37:37 »
Ongelma lentoyhtiöillä on se, että mikäli ongelmia tulee siellä päässä, minne olet lentämässä, etkä pääse maihin (syystä tai toisesta), on sinut sinne kuljettanut lentoyhtiö velvollinen sinut lennättämään takaisin sinne, mistä tulit.

Ja kuten mainitsin, Thaimaahan multa ei ole koskaan kysytty poistumislippua, mutta Intiaan ja nyt Filippiineille lennettäessä on kysytty.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #22 : 07.10.2015, 21:28:18 »
Lisäksi lentoyhtiö voi saada sakot.

kaisus

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 13.10.2015, 15:29:51 »
Joo, näin se vaan näkyy olevan. Piti ihan itse vielä Finskiltäkin tiedustella asiaa, vaikkakaan en sieltä saanut ihan itseäni tyydyttävää vastausta.
Eikä lähetystön teksti   "Suomen passilla matkustavat voivat saapua Thaimaahan ilman viisumia."  ja  "Kansainvälisten lentokenttien kautta saavuttaessa aikaa myönnetään enintään 30 päivää."  myöskään mun mielessä taivu siihen, että olis joku sääntö siitä, että on oltava esittää mitä vaan lippuja todistukseksi siitä, et aikoo poistua ajoissa maasta. Ehkä mulle täytyy vaan vääntää rautalangasta, kun en suostu ymmärtään 'ehkä pääset lennolle, ehkä et'- meininkiä, ilman kunnollisia perusteita.
Mutta onpahan nyt tiedossa, että saattaa matka estyä, jollei jotain dokumenttia ole esittää.
Kiitos kaikille vastauksista :)

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 13.10.2015, 17:59:54 »
Itse ei ole ainakaan koskaan tarvinnut näyttää kummassakaan päässä poistumislippua.. Enkä tiedä yhtäkään kaveria kuka olisi joutunut.. Aina niitä jonkun "tuttuja" täälläkin löytyy, kelle olisi näin käynyt.

Mutta eipähän se junalippu paljoa maksa pois maasta, jos semmoisen hankkii.. Näin voi vetää sitten varmanpäälle.

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : 13.10.2015, 19:15:28 »
Muutaman kerran lippua on Suomesta lähtiessä itseltä kysytty. Norwegianilla yksi kerta meni niin, että lähtöportilta tehtiin kuulutus ja kerrottiin nimet joita pyydetään erikseen ilmoittautumaan portille. Portilla tarkistivat että kutsutuilla oli matkalippu pois Thaimaasta 30 päivän sisään.

Itse en ottaisi riskiä tuon kanssa.

Starbucks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 13.10.2015, 19:32:05 »
Jos sitä maastapoistumislentoa tai junalippua ei oikeesti halua tai viitti ostaa etukäteen niin sitten kannattaa varautua siihen että sen lentovarauksen joutuu tekemään siinä lähtöportilla. Itsellä ei mene kuin 3-4 min esim Air Asian lennon varaamiseen, mutta mulla on nimi- ja luottokorttitiedot Air Asialla talletettuna valmiina.

vanksi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 13.10.2015, 22:03:45 »
https://flyonward.com

Henkilökohtaisesti en ole vielä koettanut, kun ei ole ollut tarvetta, mutta useammat tutut ovat sanoneet olevan toimiva, vaikka lentoyhtiö tsekkaisikin.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 13.10.2015, 23:15:35 »
Itse ei ole ainakaan koskaan tarvinnut näyttää kummassakaan päässä poistumislippua.. Enkä tiedä yhtäkään kaveria kuka olisi joutunut..
Jos on menopaluulippu tai jatkolento samalla lipulla, lentoyhtiö ei tietenkään enää erikseen kysele poistumislippua, koska se näkyy suoraan koneelta. Asia koskee siis lähinnä vain yhdensuuntaisella lipulla matkustavia, joita lienee hyvin pieni vähemmistö.

Ja juu, olen joutunut itse näyttämään.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2015, 12:06:55 kirjoittanut jk »

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 14.10.2015, 12:37:49 »
Itse ei ole ainakaan koskaan tarvinnut näyttää kummassakaan päässä poistumislippua.. Enkä tiedä yhtäkään kaveria kuka olisi joutunut..
Jos on menopaluulippu tai jatkolento samalla lipulla, lentoyhtiö ei tietenkään enää erikseen kysele poistumislippua, koska se näkyy suoraan koneelta. Asia koskee siis lähinnä vain yhdensuuntaisella lipulla matkustavia, joita lienee hyvin pieni vähemmistö.

Ja juu, olen joutunut itse näyttämään.

No kyllä minä sen nyt tajusin :D Sehän se itse kysymys tässä olikin. Ei ole vaan koskaan kysytty.. Kerran ostin junalipun pois, mutta sekin sitten tuli ostettua turhaan. Eipä tosin paljoa maksanut.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 14.10.2015, 14:02:12 »
^ No tuo nyt vaan on se loogisin selitys sille, miksi joiltain aina kysytään ja joiltain ei koskaan.  :D

lilo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 07.11.2015, 22:30:03 »
Minulla on lennot HEL-BKK ja BKK-SIN-HEL ja olen reissussa yhteensä 31 päivää. En aio viettää koko tätä aikaa Thaimaassa, mutta minulla ei ole tarkkoja suunnitelmia eikä esitettävänä lippua pois maasta. "Kansainvälisten lentokenttien kautta saavuttaessa aikaa myönnetään enintään 30 päivää. - - Viisumin ylitysmaksu on 500 thb/päivä", sanotaan siellä suurlähetystön sivuilla. Tietääkö joku kuinka tarkkaa tämä on? Tarvitseekohan minun siis hankkia mitään viisumia, vai voinko vain tarvittaessa kiltisti maksaa tuon hurjan 500 bahtin sakon yhdestä päivästä?

Edit. Anteeksipyyntö näin jälkeenpäin liian innokkaasta kyselemisestä, kun Aasia-puolelta löytyikin kattava keskustelu aiheesta. Ilmeisesti ongelmia olisi siis tiedossa lähinnä Helsinki-Vantaalla lähtiessä, jos sielläkään? Passiin tulisi kuitenkin merkintä vierailusta muussa maassa, ja kun palaisin maateitse Thaimaahan saisin taas uudet viisumittomat 15 päivää, eli mitään rikkomusta ei edes tapahtuisi.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2015, 23:29:25 kirjoittanut lilo »
Mutta maailma on totta.