W&H:lla Uuteen Seelantiin, paluumatkalla muitakin maita?

(Luettu 2244 kertaa)

Pussijamssi

• Himoreissaaja
    • Profiili
Moi,

oon lähdössä syyskuussa Uuteen Seelantiin Work and Holiday -viisumilla, mutta koska tuonne asti lähtee, niin paluumatkalla keväällä 2016 olisi aikomuksena nähdä pala Kaakkois-Aasiaa myös. Olen saanut Kilroyn tarjouksen lipusta, jolla olisi paluumatkalla pysähdys Hongkongissa, mistä voisi sitten ottaa lennot jonnekin päin, tutkailla siellä jossakin kuukauden tai pari, ja sitten palata Hongkongiin, josta lento takaisin Suomeen. Hintaa tällaiselle lipulle tuli reilu 1100e, minkä lisäksi tulee muutosmaksu aina kun pitää vaihtaa lentojen päivämääriä. Tämä mun täytyy tehdä muutamaan kertaan, sillä haluan olla Uudessa Seelannissa ainakin puoli vuotta, ja en vielä tiedä kuinka pitkään sitten noissa muissa maissa/maassa.  Alustavasti liput olisi kirjoitettu Auckland-Hongkong helmikuun loppuun, Hongkongissa 3 päivän pysähdys ja sitten jatko Suomeen, koska lippuja voi kirjoittaa muistaakseni vain n. 320 päivää eteenpäin. Joudun siis vaihtamaan ainakin tuota Hongkongista lähtemisen päivää, mahdollisesti myös Aucklandista lähtöpäivää, jos siellä Uudessa Seelannissa haluaakin sitten olla pidempään kuin puoli vuotta. Lipun hinta saattaa siis kaiken kaikkiaan nousta muutamalla sadalla tuosta, koska muutosmaksu päivämäärään on alkaen 80e, luultavammin kuitenkin aika paljon enemmän.

Tyhmien kysymysten osasto kun on, kiinnostaisi kuulla mielipiteitä kannattaako ottaa tämä tarjous - löysin kyllä pelkkiä menopaluita Aucklandiin n.950 eurolla, mutta niitä ei voi sitten muuttaa ja retki olisi sitten vaan se NZ (toki ehkä ekskursio Australiaan luvassa myös).

Noniin mua hävettää jo etukäteen painaa lähetä-nappulaa.. :D Mutta kanssa-Pallontallaajien siunaus ja potku perseelle auttaisi, että rohkenisin varata nämä ja syödä näkkileipää ja sipulia seuraavat puoli vuotta Suomessa!

mattima

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: W&H:lla Uuteen Seelantiin, paluumatkalla muitakin maita?
« Vastaus #1 : 08.03.2015, 17:11:22 »
Moi,

Suosittelen pelkän menolipun ostamista Aucklandiin. WH-viisumi antaa mahdollisuuden olla maassa 12 kk (+ 3 kk), eikä kannata sitoa itseään paluumatkaan ja tehdä tarkkaa matkasuunnitelmaa ennen kuin on nähnyt, kuinka hyvin viihtyy Uudessa-Seelannissa. Kuka tietää, vaikka jäisit sinne pidemmäksi aikaa kuin mitä alunperin ajattelit. Siellä ollessasi tapaat niin paljon muita samassa tilanteessa olevia matkailijoita, että ehdit muuttaa mielesi Uuden-Seelannin jälkeisistä matkakohteista vielä monta kertaa. Kun lähdet maailman toiselle laidalle, niin lähde kunnolla, ilman suuria suunnitelmia kotiinpaluusta. Näin saat reissusta suurimman hyödyn ja olet vapaa tekemään ja näkemään mitä haluat. Ja jos/kun paluumatka koittaa, voit sitten Uudesta-Seelannista käsin ostaa haluamasi paluulipun niiden kaupunkien ja maiden kautta, mitä sillä hetkellä haluat nähdä.

Pussijamssi

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: W&H:lla Uuteen Seelantiin, paluumatkalla muitakin maita?
« Vastaus #2 : 08.03.2015, 18:58:12 »
mattima,

kiitos vastauksesta! Ajattelin samoin, mutta päädyin ostamaan n. 1200e lippupaketin Helsinki-Auckland ja Auckland-Hongkong-Helsinki. Hongkongista on tarkoitus tehdä AirAsian lennolla koukku esimerkiksi Malesiaan ja sitten palata Suomeen, kun siltä tuntuu. Tuohon lippuun tuli täysi peruutusturva ja tosiaan päivämääriä voi muklata (maksaa tosin erikseen alk. 80e). Päädyin tällaiseen, kun aiempien kokemusten perusteella mulle on aina noin vuoden jälkeen tullut jo mielenkiinto palata Suomeen, ja varsinkin Suomen kesään.

Ehkä tästä jauhannasta on hyötyä jollekin, joka miettii samoja juttuja. Maksoin tavallaan myös mielenrauhasta, koska joskus pelkät menoliput on suhteessa tosi kalliita. Toivottavasti ei ollut ihan onnettoman huono päätös, tuo vapauden tietynlainen menetys on kyllä tosiaan haittapuoli!