Oletko introvertti? Miten matkustat?

(Luettu 6071 kertaa)

Александр Туктамышев

• Aloittelija
    • Profiili
Oletko introvertti? Miten matkustat?
« : 01.04.2015, 13:00:31 »
Kerro pistemääräsi ja matkustustapasi. Vaikuttaako perusluonne matkustamiseen?

Sain testistä 18/20. Matkustustapani ovat yksinäisiä. Vältän julkisia kulkuvälineitä, ryhmämajoituksia, turistijoukkoja ja niin edespäin. Mieluisinta minulle on ajella pyörällä maaseudulla, jmissä on vähän ihmisiä ja vähän kaupallistettua turismia.

http://www.introvertit.net/index.php/testaa-oletko-introvertti

jatsi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Oletko introvertti? Miten matkustat?
« Vastaus #1 : 01.04.2015, 14:47:36 »
Olen keskivaiheilla. Sille oli hieno sanakin, mutta unohdin sen jo.

En ihan ole niin eristäytyvää tyyppiä, kuin introvertit normaalisti, mutta esim. en halua/jaksa jutella small talkia kenenkään kanssa. En halua jutella vieraiden ihmisten kanssa oikeastaan ikinä. En erityisemmin nauti ihmisten keskellä olosta, mutta selviän siellä ihan ok. Esim. pystyn majoittumaan hostellissa ja jakamaan huoneeni ihan ok, mutta en vain kommunikoi siellä kenenkään kanssa välttämättä, ellei ole aivan pakko.

kenno

• Vieras
« Vastaus #2 : 01.04.2015, 16:47:21 »
17/20 .. eli introvertti. Matkustan mieluiten "kaksistaan" jonkun kanssa. Myös ryhmämatkat käyvät, mutta yksin matkustamisesta en pidä.  Kaupunki on maaseutua parempi kohde. Olen kohtuullisen kaikkiruokainen matkustelun suhteen, käyn joskus jopa pakettimatkoilla (hui, kirosana :P)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.04.2015, 11:08:24 »
Olen erittäin introvertti, tuon kyselyn mukaan vain 14/20 mutta muista laajemmista testeistä olen saanut paljon "introvertimman" tuloksen. Introvertti ei muuten tarkoita eristäytyvää, minua on monesti luultu ekstrovertiksi koska niin paljon harhaluuloja on introverttiydestä, kuten tuollakin sivustolla niitä luetellaan.

Matkustan mieluiten yksin, muutenkin vietän aikani mieluiten itsekseni. Hostellissa voin majoittua, mutta mieluiten olen omassa huoneessa lähinnä uniongelmieni vuoksi. Käytän vain julkisia kulkuvälineitä ja käyn mielelläni suurkaupungeissa koska niissä saa olla yleensä kaikessa rauhassa kenenkään häiritsemättä. Myös muutama pakettimatka on tullut tehtyä.
Soarele este galben

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 02.04.2015, 12:40:56 »
12/20, mutta jotkut kysymykset oli vähän hankalia, kun ei oikein kumpikaan vaihtoehto käynyt.

Eli sama kuin varmaan monella muullakin, että viihdyn hyvässä samanhenkisessä kaveriporukassa, vaikka osa olisikin kaverin kavereita tai muita puolituttuja. Silti en todellakaan ole kiinnostunut heittämään läppää tuntemattomille koko iltaa vain siksi, kun sattuvat asumaan samassa hostellissa. Toisaalta toki olen hyvissä keittiöbileissäkin ollut, mutta niihin alkaa olla jo liikaa ikää.

Ja varsinkin vaikka lentokoneessa haluan olla rauhassa sillä siellä on riittävän ahdasta muutenkin.

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 12.04.2015, 19:37:50 »
Sain 12/20 pistettä eli olen ambivertti. Olen aina ajatellutkin, että sijoitun jonnekin asteikon puoliväliin, koska pidän seurasta, mutta tarvitsen myös yksinoloa. Toisaalta olen kuitenkin aika tarkka seurasta eli jotain yhteistä pitää olla, jos aikoo viihtyä yhdessä pidempään.

Nykyisin matkustan lähinnä yksin, mutta se johtuu enemmän elämäntilanteestani kuin luonteestani. Olen sinkku eikä ystäviäni kiinnosta matkustelu ulkomailla. Olen tehnyt myös pari ryhmä- ja pakettimatkaa ja olen suunnitellut tekeväni niitä vastaisuudessakin, erityisesti vaellusmatkoja, koska en halua lähteä vaeltamaan yksin ulkomaille. Ehkä se on sitä riskinoton pelkoa.  ;D

Luonteellani ei ole vaikutusta myöskään matkakohteen valintaan: valitsen kohteen sen mukaan, missä on eniten kiinnostavia nähtävyyksiä tai muuta tekemistä. Usein valitsen ennemmin kaupungin kuin maaseudun, koska kaupungeissa julkinen liikenne toimii paremmin enkä ajokortittomana voi vuokrata autoa.

Minusta matka on sitä onnistuneempi, mitä enemmän tulee juteltua paikallisten ihmisten ja muiden turistien kanssa. Ehkä se on sitä seuran kaipuuta, kun yksin matkustaa. Samalla pääsee tietysti harjoittelemaan omaa kielitaitoa, mikä on minulle yksi tärkeä syy matkustaa ulkomaille. Toisaalta yleensä yövyn hotelleissa omassa huoneessa, koska en pystyisi nukkumaan yhtä hyvin vieraiden tai puolituttujen ihmisten keskellä. Olen huomannut, että vanhemmiten omasta huoneesta on tullut yhä tärkeämpi. Matka menee pilalle, jos en saa nukuttua kunnolla.

Jamie92

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 19.07.2015, 11:28:38 »
14/20, eli tuon testin mukaan olen introvertti. Matkustan kyllä mieluiten jonkun kanssa, koska itselle on hyvin vaikeaa lyöttäytyä joidenkin vieraiden ihmisten seuraan ja pelkkä yksinolo ei kuitenkaan ole kovin nautinnollista pitkän päälle. Toki jos matkustaa jonkun kanssa, niin on hyvä välillä pitää taukoa ja tehdä jotain itsenäisesti.

star-crossed

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 10.08.2015, 01:30:00 »
17/20, tiesin kyllä olevani introvertti ilman testiäkin. Tykkään matkustaa yksin tai korkeintaan muutaman hengen tutussa porukassa. Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, mutten siltikään osaa itse mennä ottamaan kontaktia vieraisiin ihmisiin, joten keskustelualoitteen tekee lähes aina joku muu kuin minä. Matkatessa(kin) viihdyn itsekseni, enkä kaipaa jatkuvaa seuraa.

Olen tarkka siitä kenen kanssa lähden reissuun. Tiedostan, etten varmasti ole itsekkään se kaikkein helpoin matkakaveri. Kokemukseni mukaan helpoin matkakumppani on usein toinen introvertti; oman tilan tarvetta ei tarvitse selitellä ja yleensä molemmat ovat valmiita myös liikkumaan yksin, ainakin jonkin verran. Olisi painajaismaista, jos joka paikkaan pitäisi mennä yhdessä tai jos jatkuvasti pitäisi olla sopimassa, että minne nyt mennään, mitä nyt tehdään tai  missä ja mitä syödään.

Viihdyn yhtä lailla suurkaupungin vilinässä kuin Lapin hiljaisuudessakin.
Can’t keep my eyes from the circling skies
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I.

Metzieh

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 08.10.2015, 13:40:17 »
Ambivertti, eli between. Tulevalla reissulla otankin tehtäväkseni päästä tästä juron suomalaisen kuoresta ulos ja tutustua ihmisiin, sekä paikallisiin enemmän. Viimeksi tuli oikein naureskeltua sille miten istuttiin kaverin kanssa merennalla baarissa viimeisimmässä kulmassa ja oltiin jotenkin tylyjä ja hiljaisia jos joku koitti lähestyä, iha nvain koska se oli tuttu ja opittu refleksi.
Matkablogi - Valokuvausta, seikkailuja, nörtteilyä, Aasiaa, asiaa ja asian vierestä höpöttelyä.
http://tinytrek.blogspot.fi

Jenniii

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 13.11.2015, 11:30:13 »
15/20. Matkustuskokemukseni ovat vähäiset ja ainoan pidemmän reissuni olen tehnyt yksin. Viihdyin hyvin suurimman osan aikaa, välillä kävi kyllä mielessä, että olisipa poikaystäväni päässyt mukaan  :)  Olin kyllä iloinen, jos joku tuli minulle juttelemaan, mutta en hakeutunut muiden seuraan. Ihan kotisuomessakin juttelen ja hengailen mielummin jonkun kanssa kahden kesken, kun suuremmassa porukassa. Kielitaitoni on aika kehno, joten mitä enemmän paikalla oli ihmisiä (muita turreja), sitä vähemmän teki mieli puhua  ;D :-X

Luonteeni ei kuitenkaan vaikuta matkakohteen valintaan; aasia kiinnosti ja kiinnostaa ja sinne aijon seuraavatkin reissut tehdä. Välillä kyllä tulee mietittyä, että jos seuraavalle reissulle poikaystäväni ei pääsisi mukaan, olisiko rohkeutta lähteä yksin. Onhan se vähän erilaista reissata yksin jossain Balilla, kun vaikkapa Sulawesilla Indonesiassa. Ainakin luulisin  ::)

skugga

• Vieras
« Vastaus #10 : 05.01.2016, 18:16:48 »
Olen introvertti. Matkustan useimiten kaverin tai puolison kanssa, myös perheellä matkustetaan. Isossa porukassa en kokisi oloani kotoisaksi. 
Rupattelen kyllä junissa ihmisten kanssa, jos joku juttusille tulee, mutta harvemmin itse pyrin sosiaalisiin kontakteihin, jos ei ole pakko esim. kysyä joltakin tietä tms.

Omatoimimatkailen mieluusti, olisi kamalaa olla jossain viiden tähden hotellissa jossa olisi palelijat ja small talk- kulttuuri. Nuhjuiset nurkat sopii mulle parhaiten.