Telttailu Keski-Euroopassa

(Luettu 2355 kertaa)

Eka Vekara

• Aloittelija
    • Profiili
Telttailu Keski-Euroopassa
« : 15.02.2016, 14:14:39 »
Moi!

Millaisia kokemuksia arvon tallaajilla on telttailusta Keski-Euroopassa? Mielessäni siintää pitkä vaellus Suomesta Espanjaan kävellen, ja yöpyminen ho(s)telleissa tulee minulle aivan liian kalliiksi. Espanjassa olen pari kertaa telttaillut vaikka se lienee hieman kiellettyä, niin "poissa silmistä, poissa ongelmista" -tekniikka on toiminut.

Varusteina mulla on noin 2kg teltta, puhallettava retkipatja, makuupussi ja pienin kaasukeitin. Noista tulee noin 4kg lisää rinkkaan, joten vielä ihan siedettävä paino. Rinkan kokonaispaino noin 20kg. Vaellussauvoja olen myös tykännyt käyttää ja jo kaksi kertaa suojellut niillä itseäni vihaisilta koirilta.

Lähinnä kiinnostavaa maat, jotka ovat tuossa matkalla. Eli Ruotsi, Tanska, Saksa ja Ranska.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Vs: Telttailu Keski-Euroopassa
« Vastaus #1 : 15.02.2016, 14:43:48 »
Kaikille maille yhteistä on se, että poissa silmistä -paikkoja varmasti riittää. Pohjoisessa Saksassa voi olla tiukempaa, tai niin samaa harrastanut täälläkin aiemmin vaikuttanut alan veteraani kertoi. 

Ranskan kunnalliset leirintäalueet ovat perin kohtuuhintaisia, kun kaipaat huoltomahdollisuuksia, ja niitä on tiheässä. Muutoin en osaa varmaa sanoa leirintäalueiden hintatasosta telttailijoiden osalta - epäilen, että hinnat eivät usein kauas hostellipedistä jää.

Ei kun googlailemaan; oma liikkumistapani on erilainen, joten ihan konkreettista vinkkiä en osaa antaa.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2016, 17:34:00 kirjoittanut alan_mies »

Eka Vekara

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Telttailu Keski-Euroopassa
« Vastaus #2 : 15.02.2016, 17:01:18 »
Kiitos vastauksesta. Lähinnä mua askarruttaa, että miten paikalliset ovat suhtautuneet satunnaiseen telttailijaan. Olen pienineni telttoineni varmasti hyvin harmiton kulkija, mutta joku voi vetää siitäkin herneen nenään. :)