Linda Line, välttäkää

 (Luettu 13258 kertaa)

kilroy1

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Linda Line, välttäkää
« : 11.10.2016, 21:14:19 »
Olimme perheen kanssa kesällä Tallinnassa ja Riikassa (vai Riiassa ?) , menomatkat viikkarin xprs ja takaisin LInda LInes. Matka meni about onnistuneesti, ennen matkaan lähtemistä Onnibussin Virolainen tytär Superbus ilmoitti lopettavansa liiketoiminnan mutta korvaavat matkat saaatiin helposti Eurolinesilla, hintaeroa ei edes ollut montaa euroa.

Takaisin piti tulla Linda Linesin katamariinilla, tultiin siihen tulokseen että oltaisiin jo sen verran väsyneitä että muutama lisäkymppi maksetaan nopeammasta ylityksestä. Kaikki meni siis hyvin paitsi Linnahallin terminaaliin saavuttaessa.. Tyly tyttönen ilmoitti ettei klo 18 laiva lähde huonojen sääolojen takia ja klo 20 lähtevän laivan varmuudesta ei ole vielä mitään tietoa. Päästään klo 20 lähtevään laivaan jos se edes lähtee, tai sitten huomenna.. Mitään muuta ei selitelty, hieman ontuvalta tuntui vetoaminen sääoloihin koska oli kohtuu hyvä ja vähätuulinen elokuun päivä. Jäi oikeasti mietityttämään oliko peruuntumiseen syynä sää vai heikko varaustilanne. Linda Lines on ennenkin (kuulin jälkikäteen) perunut vuoroja vedoten huonoon säähän vaikka keli ollut aivan normaali. Sää on helppo selitys koska yrityksen taloustilanne ei kovin kehuttava ole, tällä voidaan jättää ajamatta heikompia vuoroja jotka eivät kannata. Milläköhän ihmeellä meinaavat liikennöidä syys-lokakuussa jos normaali pieni tuuli on riittävä syy jättää laiva rantaan..

Pikainen päätös, vauhdilla Viikkarin terminaaliin ja liput xprs:ään jonka ovet sulkeutuisivat 5min päästä. Neljän hengen reittimatka maksoi kevyet 150,- eur.

Hain tietysti korvausta LIndaLinesilta, pyysin vain 150,- en muita kuluja.. mutta ilman vastausta. Kuukauden päästä olivat hyvittäneet kahden lipun hinnat (kaksi lippua oli ostettu sarjalipulla josta eivät maksa takaisin). Vajaa viisikymppiä sain rahaa takaisin, sitä sarjakorttia en pysty käyttämään (kaverin kortti jolla ei teee mitään) ja vaikka pystyisin ei ole aikomustakaan riskeerata perillepääsyä matkustamaalla ko. yhtiöllä.

Mitään vastausta tai selitystä reklamaatioon ei tullut ikinä, meinasin jo soittaa heidän numeroon mutta huomasin vahingossa rahojen tulleen LInda:lta.

Mieli tekisi nostaa paskamyrsky asiasta ja valittaa ihan periaatteesta lopuun asti, mutta en tiedä jaksanko.. vai kärsinkö tappion ja muistan ensi kerralla valita yhtiön tarkemmin.. Linda Linesilla en aio enää koskaan matkustaa.

LAX

  • Aloittelija
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #1 : 12.10.2016, 10:47:55 »
Siis tämähän on ihan yleistä tietoa että Linda Line on varsinainen kumivene joka ei kulje tuulta on edes henkäyksen verran. Oo varovainen niiden kanssa, ajaudut vielä pakolais-tyylillä rannalle. :(

otl

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 492
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #2 : 12.10.2016, 12:24:10 »
Mieli tekisi nostaa paskamyrsky asiasta ja valittaa ihan periaatteesta lopuun asti, mutta en tiedä jaksanko.. vai kärsinkö tappion ja muistan ensi kerralla valita yhtiön tarkemmin.. Linda Linesilla en aio enää koskaan matkustaa.

mistä tässä nyt on kysymys: taisit saada ihan sääntöjen mukaan hyvitystä, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Ramses1

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 115
  • Pura vida !
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #3 : 12.10.2016, 12:35:35 »
Mihin aikaan elokuuta,pvm?

kilroy1

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #4 : 12.10.2016, 12:44:55 »
Mieli tekisi nostaa paskamyrsky asiasta ja valittaa ihan periaatteesta lopuun asti, mutta en tiedä jaksanko.. vai kärsinkö tappion ja muistan ensi kerralla valita yhtiön tarkemmin.. Linda Linesilla en aio enää koskaan matkustaa.

mistä tässä nyt on kysymys: taisit saada ihan sääntöjen mukaan hyvitystä, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Sain sääntöjen mukaan hyvitystä, eli sen minkä yrityken pitää minimissään maksaa. Mutta, aina voi valittaa eteenpäin, jos ei minkään muun takia niin siksi että siitä aiheutuu yritykselle kuluja ihan reippaanlaisesti..

Se mikä minua asiassa risoo on.. että
-yhtiö ei osaa/halua järjestää mitään korvaavaa matkaa..
-he eivät osaa kertoa lähteekö kahden tunnin päästä laiva Helsinkiin vai ei (luulisi tossa vaiheessa sen Helsingissä olevan kumiveneen kapteenin jo saanut päätettyä aikooko lähteä merelle vai ei)
- jos seuraava vene lähtee vasta seuraavana päivänä niin minkänlaista majoitusta ei haluta/osata järjestää
- mitään korvausta ei saa kalliimmista laivalipuista jotka tässä vaiheessa päätettiin ottaa eikä taksista viereiseen terminaaliin jotta ehdittiin laivalle
- mitään korvausta ei saa sarjalipuista jotka jäävät käyttämättä
- henkilökunnan asenne koko asiaan oli että EVVK kun yritettiin saada jotain vastauksia. Tuli tune että asiakas on pelkkä häiriötekijä yritykselle (missään vaiheessa ääneni ei noussut enkä käyttäytynyt epäasiallisesti)
- Reklamaatiopyyntöön ei yritys edes vastaa. MItään vastausta en saanut sähköpostiin, pelkkä tilille tullut palautus (mitä en edes huomannut tilitapahtumissa). Ei sähköpostia, ei puhelinsoittoa ei mitään missä olisi selitetty mitä he korvaaavat ja mitä ei
- merenkäynti ja tuuli oli suomenlahdella melko rauhallista, itselle jäi tunne että vuoro jätettiin ajamatta muista syistä kuin tuulen takia. Jos ko. tuuli estää yrityksen kumiveneen kulkemisen niin aikovatko he syys-marraskuussa ajaa yhtään vuoroa.. se merenkäynti kun syksyllä on ihan eri luokkaa.

Noi asiat kyrsii firman toiminnassa.. itse toimin asiakaspalveluhommissa eikä tulisi mieleenkään että omassa yrityksessä asioita hoidettaisiin noin asiakasta vähättelevästi.

Päivämäärä oli 4.8 klo 18 lähtevä vuoro.

Saramaria

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #5 : 12.10.2016, 12:54:36 »
Lindalla on esimerkiksi ulkomaalaisten keskuudessa aika ruma maine, juuri tuo, ettei liikennöinti pidä. Olikohan Tripadvisor, missä sattui silmään. Onnea vaan valitsemallaan tiellä.

Ramses1

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 115
  • Pura vida !
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #6 : 12.10.2016, 13:10:56 »
sinä päivänä tuulta ollut ylimmillään  14,4 m/s.Melko  rauhallista merenkäyntiä,sitä se ei ole ollut.

HelsinkiFlyer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 244
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #7 : 12.10.2016, 15:39:14 »
Minun korviini tuo kuulostaa ihan normivirolaiselta asiakaspalvelulta, pl. maksettu korvaus. Sitä en olisi odottanut lainkaan.

pettter

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 133
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #8 : 12.10.2016, 21:41:22 »
Se mikä minua asiassa risoo on.. että
Siis kyseessä oli vaan Helsingin ja Tallinnan välinen kyyti ja vielä reittimatka, ja lisäksi otitte sen pienellä riskillä Linda Linelta. Suurimmalle osalle ei varmaan tulisi mieleenkään tuollaiset listaamasi jutut. Ja sitten vielä tunnekuohuissaan miettii valittamista ihan vaan kiusaamisen vuoksi ja täälläkin vielä kehoittaa välttämään kyseistä firmaa... Joo ei mennyt ihan nappiin niilläkään, en mä sitä.

kilroy1

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #9 : 12.10.2016, 22:05:48 »
Se mikä minua asiassa risoo on.. että
Siis kyseessä oli vaan Helsingin ja Tallinnan välinen kyyti ja vielä reittimatka, ja lisäksi otitte sen pienellä riskillä Linda Linelta. Suurimmalle osalle ei varmaan tulisi mieleenkään tuollaiset listaamasi jutut. Ja sitten vielä tunnekuohuissaan miettii valittamista ihan vaan kiusaamisen vuoksi ja täälläkin vielä kehoittaa välttämään kyseistä firmaa... Joo ei mennyt ihan nappiin niilläkään, en mä sitä.

Milläköhän tavalla ostin sen riskillä ? LIndalla en ole yli kymeneen vuoteen matkustanut ja odotin saavani normaalin reittimatkan aikataulun mukaisesti. Enpä noita tunnekuohussani listannut, listasin asiat asiakaspalvelun kannalta missä kohtaa yhtiön toimintatapa on asiakkaan näkökulmastta heikkoa tai ala-arvoista. Enkä suunnittellut reklamaatiota kiusaamisen takia, vaan sen takia että asiat hoidettiin näkökulmasstani huonosti ja mielestäni aihetta reklamaatioon löytyy. Kiusalllani siinä mielessä etten odota saavani yhtiöltä latin latia enää ko. reissusta. Jos olisin odottanut riskin olevan edes pieni että laiva ei kulje olisin tullut viikkarilla/eckeröllä/tallinkilla. Merenkäyntiä ilmeisesti oli mutta joku noita tietoja hakeva voisi kertoa mikä on lokakuussa suomenlahdella normi merenkäynti. Keskimäärin. Valitettavasti osalla Virolaisia yhtiöitä on edelleen asiakaspalvelukulttuuri joka on edelleen kotoisin neuvostoajalta.

illusia

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 778
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #10 : 12.10.2016, 22:39:20 »
Itse käytän Linda Linea silloin tällöin, toki vain kesäaikaan ( viimeksi syyskuussa) ja omalla riskillä. Parasta siinä on nopeuden lisäksi se, ettei tarvitse jonottaa laivaan mennessä eikä laivasta poistuessa.  Yhden kerran olen joutunut sään takia aikaistamaan kotiinlähtöä Tallinnasta.
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

romario

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 119
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #11 : 13.10.2016, 00:30:46 »
Itsellä kävi samalla lailla kesä-heinäkuun vaihteessa. Tiskillä sanottiin, että voit odottaa seuraavaa lähtöä (lähdöstä ei varmuutta) tai ottaa rahat. Hetken miettimisen jälkeen otin rahat vastaan ja kävelin toiseen terminaaliin. En ottanut siitä suurempaa stressiä, koska matkaa varatessani tiesin tämän olevan mahdollista.

Edmundo

  • Moderaattori
  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 735
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #12 : 13.10.2016, 13:54:00 »
Todellakin viimeiseen saakka vältettävä firma, jonka toimintatavat eivät kestä päivänvaloa. Työntekijöitä kohdellaan surkeasti, mikä välittyy sitten edelleen asiakaspalveluun.

Ramses1

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 115
  • Pura vida !
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #13 : 13.10.2016, 15:08:50 »
Todellakin viimeiseen saakka vältettävä firma, jonka toimintatavat eivät kestä päivänvaloa. Työntekijöitä kohdellaan surkeasti, mikä välittyy sitten edelleen asiakaspalveluun.

Kerro ihmeessä lisää jos sinulla on tarkempaa tietoa.Itse olen käyttänyt Linda Linesiä 90-luvulta asti ja ei ole valittamista ollut.

JeJALe

  • Aloittelija
  • Viestejä: 9
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #14 : 13.10.2016, 16:12:41 »
Sen verran, että on ihan normaalia kun katamaraanit peruvat matkoja navakoilla tuulilla. En muista tarkasti, mutta mututuntuma on se, että n. 12-14m/s on riittävä ja peruvat matkat tuolloin tuulen takia. Em. syyn takia esim. Tallink on lopettanut katamaraaneilla liikennöinnin tuosta yli ja käyttävät isoja nopeita, joihin ei sää olot pahemmin vaikuta. Linda Linen sivuilta löytyy korvaus tiedot. Niistä varmasti löytyy mitä korvaavat minkäkin peruutuksen yhteydessä.

wysig

  • Vieras
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #15 : 13.10.2016, 18:56:49 »
Faktaa:
Lainaus
Linda Line: Vuoden 2012 joulukuussa astui Suomessa voimaan Euroopan Unionin direktiivi, joka antaa meri- ja sisävesiliikenteessä matkustaville samat oikeudet kuin lentoliikenteessäkin. Ennen kaikkea direktiivi takaa kuluttajille paremman suojan matkan peruuntuessa tai viivästyessä pidempään.
Korvauksen maksamisesta voi kieltäytyä, jos matkan myöhästymisen tai perumisen aiheuttivat aluksen turvallisen toiminnan vaarantaneet sääolosuhteet tai muut poikkeukselliset seikat, kuten kova tuuli, myrsky merellä, voimakkaat virtaukset, vaikeat jääolosuhteet, poikkeuksellisen korkea tai matala vedenpinnan taso.

LL peruuntumisesta:
Lainaus
Varaus on voimassa liikennöintikauden loppuun Linda Linen aluksilla asiakkaalle  sopivana  ajankohtana (paikkatilanteen mukaan). Liput, jotka lunastetaan 1.10. jälkeen, ovat voimassa seuraavana vuonna 31.5. asti.
 Lipun hinnan takaisinmaksu, suoritetaan 1-3 viikkon kuluessa matkan peruuntumisesta.
Matkustaja voi esittää palautuspyynnön kahden kuukauden sisällä täyttämällä sähköisen lomakkeen Linda Linen kotisivujen kautta, ja rahat palautetaan tämän tilille.
Siirto lähimmälle Linda Linen omalle tai yhtiön kumppanin lähdölle.
Sarjalipun matkat laitamme sarjalipulle takaisin.

eli olet saanut sään vuoksi peruutetuista lipuista rahat takaisin ja kaverisi on saanut sarjalipun liput takaisin todennäköisesti. LL sivuilta löytyy myös sääkriteerit jolloin peruutetaan, aallonkorkeus on yksi tekijä, mitä ei usein ymmärretä aurinkoisena päivänä myrskyn jälkeen.

Ymmärrän oikein hyvin, miksi Tallink lopetti katamaraaniliikenteen myös.

ilkkis

  • Aloittelija
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #16 : 13.10.2016, 19:46:02 »
Itsekkin olen ollut tyytyväinen Lindaan, erityisesti nopeuteen ja selvästi tallinkkia halvempiin hintoihin. Mutta jos yli on pakko päästä haluttuna ajankohtana niin sitten ei kannata Lindaa valita.

Itse kaipaan välille eniten tuota NJL:ää jossa sai auton mukaan katamaraanille.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2016, 19:48:37 kirjoittanut ilkkis »

kilroy1

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Linda Line, välttäkää
« Vastaus #17 : 14.10.2016, 18:20:53 »
Miksi ihmeessä LIndalla ei ole muiden varustamoiden kanssa sopiimusta asiakkaiden siirrosta heille jos vuoro peruutetaan. Olisi helppo tapa nostaa asiakastyytyväisyyttä verrattuna nykyiseen olkien kohautteluun seuraavasta mahdollisesta vuorosta. Itse olisin tyytynyt siihen jos olisin saanut liput toisen laivayhtiön laivalle. Tälläisiä on kait ollut mutta Lindan taloudellinen tilanne ei ilmeisesti anna myöten hoitaa asioita niin että asiakkaat olisivat tyytyväisiä yhtiöön vaikka vuoroja perutaisiinkin.

Omaa tyhmyyttä oli tosiaan se että en edes odottanut tuohon vuodenaikaan olevan suurempaa riskiä vuoron perumiseen. Vasta matka jälkeen guuglettelin ja hämmästyin eri foorumeilla lindan (ex-)asiakkaiden kokemuksia vuoronperuutuksista. Ja siitä miten yhtiö hoitaa asian perumistapauksessa.

Ei paljoa lämmitä sarjalipusta takaisin saadut matkat koska kaverillani ei ole niille käyttöä enkä todellakaan ota toista kertaa riskiä matkan peruuntumisesta ja käytä niitä itse. Voisihan ne myydä mutta tähän aikaan vuodesta on nettihuutokaupat täynnä laivayhtiöiden eurojen tarjouksia, joten minkään järkevän hinnan saaminen jäisi ensi kesään.

Yhtiön tavasta hoitaa "asiakaspalvelu" kertoo terminaalissa olleiden työntekijöiden vähättelevä ja ylimielinen asenne kun me ja meitä edeltävät yrittivät saada jotain selkoa seruaavista ajettavista vuoroista sekä vastaus asiallisesti tekemääni reklamaatioon. Vastausta ei ole tähän päivään mennessä tullut. Tuskinpa tulee.