BUDAPEST-LJUBLJANA-ZAGREB-SARAJEVO

(Luettu 2122 kertaa)

Maailmanpyörä

• Aloittelija
    • Profiili
BUDAPEST-LJUBLJANA-ZAGREB-SARAJEVO
« : 26.01.2014, 18:27:19 »
Moikka kaikille!

Olen matkustamassa keväällä, huhtikuussa ensin Budapestiin, josta Ljubljanaan. Ljubljanasta on tarkoitus matkata Kroatiaan Zagrebiin. Myös Zagrebista, minua kiinnostaisi matkustaa todella paljon Sarajevoon saakka. Olisiko kenelläkään kokemusta tai tietoa, miten kannattaisi matkustaa nämä matkustusvälit? Junalla/ bussilla? Bussilla mahdollisesti halvemmaksi tulisi? Ja missä euromäärissä liikutaan?  :) Tarkoitus olisi palata Sarajevosta takaisin Ljubljanaan, koska ystäväni asuu siellä. Tukikohdastani Ljubljanasta on tarkoitus lentää takaisin Suomeen. Aikaa reissulle on n. 3 vkoa- 1kk. Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista :)!   

jaanos

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: BUDAPEST-LJUBLJANA-ZAGREB-SARAJEVO
« Vastaus #1 : 26.01.2014, 20:42:58 »

Kuulostaa hyvältä. Viime kesänä tuli pyörähdettyä reittiä budapest-zagreb-ljublijana-piran-pula-zadar-split. Kokemusta löytyy kaikista muista kohteistas paitsi belgradista, missä en oo viel kerenny käydä, ens kesänä ois omilla reissuilla tarkoitus sinneasti päästä.

Jos meinaat budapestista suoraan ljublijanaa niin sinnekki pääsee, mutta juna kiertää ainakin zagrebin kautta. Junassa on aina mukavempi matkustaa kuinbussissa joten suosittelen sitä lämpimästi. Junat oli ihan mukavia ja matka meni rattoisasti pois suljettuna pientä ongelmaa unkari-kroatia rajalla rajavartioiden kanssa. lipun hinta aikuista kohti oli  27euroa ja mukulat pääs pilkkahinnalla

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Vs: BUDAPEST-LJUBLJANA-ZAGREB-SARAJEVO
« Vastaus #2 : 27.01.2014, 08:58:26 »
Olen keväällä tekemässä rundin Budapest-Pécs-Zagreb-Banja Luka-Sarajevo-Mostar-Dubrovnik ja siitä itään. Nettiä koluamalla olen löytänyt juna- ja bussiyhteyksiä Zagrebiin ja sieltä pois. Varsinkin junareittejä on kehuttu kauniiksi ja juna on mielestäni muutenkin mukavampi kulkuneuvo matkustaa kuin bussi.
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -