GOA ….EI TURVALLISTA!

(Luettu 36895 kertaa)

pallontallustaja

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: GOA ….EI TURVALLISTA!
« Vastaus #60 : 09.08.2015, 17:17:34 »
Tuskin Goa on sen vaarallisempi kuin muutkaan isot kaupungit kun käyttäytyy asiallisesti. Jos taas sekaantuu huumeisiin tai muuhun laittomaan toimintaan, niin varmasti löytää itsensä ongelmista, niin Goalla kuin Helsingissäkin.

tulisielu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : 26.08.2015, 00:21:35 »
Felix surmattiin Patnemilla Goalla 28.1.2015 ja olin itse samanaikaisesti nukkumassa heiveröisessä rantamajassa alle 1km päässä tapahtumapaikasta, autuaan tietämättömänä siitä, mitä seudulla tapahtui. Alueella kuulemma kohistiin tapauksesta, mutta itseltäni se meni jotenkin ohi ja kuulin tapauksesta vasta suomeenpaluun jälkeen. Ymmärrän omaisten huolen, mutta jotta asia ei lähtisi lapasesta ja Goaa tuomittaisi vaaralliseksi itsensätapattamismestaksi, kerrottakoon samalta rannalta toinenkin suomalaiskokemus täsmälleen samalta ajalta.

Olen 29-vuotias nainen ja matkustin tuolloin raskaana olleen 28-vuotiaan naisen kanssa kaksin Goalle. Olimme ostaneet lennot Hki-Mumbai-Hki 24.1.-7.2.2015. Reissusuunnitelman mukaisesti saimme liput yöjunaan ja suunnistimme Goalle. Menimme Patnemille, koska olin itse ollut aiemmalla reissulla Palolemilla muutaman päivän ja reissukaverini oli ollut Patnemilla pari vuotta sitten. 1.2. jatkoimme Pohjois-Goalle Arambolille.

Siunatusta tilastaan johtuen kaverini matka sujui hieman rauhallisemmissa merkeissä kuin omani. Minä puolestani rellestin sinkkunaisen energialla ja mentaliteetilla. Tapasin ihania ihmisiä, bailasin rantabaareissa uusien ystävien ympäröimänä enkä päätynyt omaan majaan joka yöksi. Sitä en enää osaa sanoa, missä täsmälleen olin Felixin surmayönä, mutta turvattomaksi en tuntenut oloani missään vaiheessa. En edes silloin, kun kävelin yksin kuunvalossa meriveden huuhtoessa varpaitani parin juoman jälkeen rannan eteläpäästä pohjoispäähän, meren kohinaa kuunnellen ja tähtiä tuijotellen tietäen, että muutaman päivän päästä on aika nousta lentokoneeseen ja palata kylmään pohjolaan. Olisin varmaan sinänsä ollut helppo uhri raiskarille tai tappajalle, mutta mitään ei tapahtunut. Olen varsin turvallisuushakuinen, mutta en tuntenut oloani millään lailla uhatuksi koko sinä aikana, kun olin Patnemilla. Koin rannan turvalliseksi, uinuvaksi, rauhalliseksi eläkeläisten suosimaksi rantakohteeksi sivussa suurista matkustajavirroista.

Arambol puolestaan oli vallan erilainen kokemus sunset marketteineen. En silti kokenut sielläkään oloani millään lailla uhatuksi. Ennemminkin huvitti runsas venäläisturistien määrä ja se, että minuakin luultiin toistuvasti itänaapurilaiseksi. Venäjää opiskelleena annoin kauppiaiden pitää harhakuvitelmansa  :D

En siis ymmärrä uhkakuvien maalailua siitä, miten Goa on vaarallinen mesta, jonne ei kannata matkustaa, ellei halua päästä hengestään.

sancut

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #62 : 27.10.2016, 14:31:38 »
Minun siskon poika Felix Dahl (22v.) oli lomalla Goalla ja löytyi kuolleena tieltä makaamassa(takaraivossa kallonmurtuma) 28.01.2015. Goan poliisin mukaan hän oli kaatunut tasaisella soratiellä ja lyönyt päänsä. Asiaa ei sen paremmin tutkittu ja se laskettiin "onnettomuudeksi".
Goalla katoaa ja kuolee monia turisteja vuodessa. Ja aina kuolemat lasketaan "onnettomuuksiksi" sen enempää tutkimatta.
Goalla turisti on täysin omillaan,ilman mitään  apua viranomaisilta kun asiat menevät huonosti.
Felixen kuoleman jälkeen toinen turisti,tällä kertaa englantilainen on kadonnut. Häntä ei ole nähty yli kanteen viikkoon ja viimeisen kerran kun oli nähty oli ollut poliisien seurassa.
Goalla turisti ei saa oikekeutta ja turistien henki ei ole minkään arvoinen,koska syylisiä ei haeta eikä vangita rikoksista turisteja vastaan.

Käänne Intiassa kuolleen suomalaisen Felixin, 22, tapauksessa: Oikeus määräsi poliisin tutkimaan tapausta murhana

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001939663.html

sancut

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #63 : 27.10.2016, 14:33:27 »
Käänne Intiassa kuolleen suomalaisen Felixin, 22, tapauksessa: Oikeus määräsi poliisin tutkimaan tapausta murhana

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001939663.html

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #64 : 27.10.2016, 18:53:40 »
Kiitos päivityksestä.

Kauheaa, että olette joutuneet niin kovasti taistelemaan saadaksenne Felixin kuoleman tutkintaan. Itse tunnen/olen tuntenut joitakin samankaltaisia nuoria matkaajamiehiä, hieman holtittomia ja elämyshakuisia, innostuvia idealisteja. Ja kyllähän täälläkin välillä tulee tunne, että kunpa ei "tuollekaan" tapahtuisi mitään pahaa maailmalla.

Jaksamisia. Muistoissa Felix ei koskaan kuole.

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
« Vastaus #65 : 27.10.2016, 22:11:49 »
Jaksamisia omaisille! Jotenkin Intia ei enää innosta yhtään. Kaksi reissua pohjoiseen, Himalajalle, olivat hienoja ja ajatuksissa tein suunnitelmia koluta enemmänkin maata. Mutta julkisuuteen tulleet naisten raiskaukset ja ulkomaalaisten turistien epämääräiset kuolemat saavat ainakin minut välttämään Intiaa.
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

sancut

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #66 : 09.04.2017, 23:51:36 »
   Danielle, 28, murhattiin Intian Goalla – tapauksella yhteys suomalaisen Felixin, 22, kuolemaan

http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005132090.html