Tarvitaanko makuupusseja ollenkaan?

(Luettu 8350 kertaa)

just me

• Vieras
« : 14.07.2004, 16:20:02 »
Neuvokaas ensikertalaista; olen menossa kolmeksi viikoksi itaan ja aion yopya hostelleissa, joten onko ihan sama, vaikka otan mukaani lakanavarusteet makuupussin sijaan -saako idan jostelleissa edes makuupussia kayttaa??

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 16.07.2004, 16:29:57 »
Missä on ita?
Itse en ottaisi mitään mukaan, jos hostelleissa on tarkoitus nukkua. Kyllä sieltä aina lakanat ja peitot saa. Tai en ainakaan ole kuullut vielä yhdestäkään hostellista mistä ei saisi, joissakin harvoissa paikoissa voi tosin joutua muutaman rovon niistä maksamaan.

suski

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 16.07.2004, 20:36:55 »
No jaa, itse olin ainakin enemmän kuin tyytyväinen kun makuupussi oli mukana. Oli huomattavasti mukavampi käpertyä oman makuupussin sisään, kun paikoittain hyvinkin epäsiistien peittojen alle. Puhumattakaan niistä patjoista.

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 16.07.2004, 22:18:53 »
Onko tämä nyt ylipäätään ihan tosissaan aloitettu koko topic?  :roll:
Nyt on nimittäin aika lailla tulkinnanvaraa,  missä tämä maaginen "ita" sijaitsee. Lappeenrannassa? Moskovassa? Bangkokissa? Tokiossa? Delhissä? Joensuussa?
 Sanotaan nyt vaikka että jos kaakkois-Aasiaan tai muuhun lämpimämpään ilmastoon menet, niin älä nyt helevetissä raahaa makuupussia mukanasi. On liian kuuma nimittäin nukkua siinä. Pelkkä pussilakana voi olla hyvä vaihtoehto, ja sekin voi olla liikaa.

Saukko

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 04.08.2004, 17:38:50 »
Itse olen tarvinnut makuupussia yöjunissa, kun ilmastointi puhaltaa kylmää niin, että sukat pyörii jaloissa. Monissa hostelleissa saa sitten peitot ja lakanat. Tai vaihtoehto on ottaa omat lakanat mukaan, mutta peitto löytyy kyllä yleensä joka paikasta. Ainakin tuolla Itä-Suomessa  :D

Rubin

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 11.08.2004, 09:58:43 »
Mä suosittelisin sen kummemmin edes tarkentamatta onko itä Kulosaarea vai Shanghaita, ottamaan mukaan pienen makuupussin ja makuupussilakanan. Niitä saa Partiokaupasta ainakin. Makuupussi ei paina ku pari sataa grammaa, ja on tennispallotuubin kokonen ja lakana (silkkiä tms, myös partiokaupasta) mahtuu melkein hammasharjakoteloon.

Mä laittasin aina lakanan pedille, makuupussi käy kuumemmissa maissa vaikka tyynynä tai peittona, mut niihin hostellejen omiin kirppuliinoihin ei kande koskee, jollei hyppykuppa oo just se juttu.

Myös juna- / bussimatkoja ajatellen on kätevää omistaa jotain johon kääriytyä.
Sitäpaitsi, kun kerran investoi hyvään makuupussiin (ja aluslakanaan) ei tartte muutamaan vuoteen ainakaan miettii kuka on viimeksi painanut päänsä tähän hostellin tyynyyn, lakanoista puhumattakaan.  :?

ornamentti

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 11.08.2004, 22:43:35 »
Fleecemakuupussi on kätevä, kevyt, pieneen tilaan mahtuva ja lämmin. Omani sain äiskältä, joka oli tilannut sen Hobby Hallista tai Ellokselta tai jostakin...

Hiski

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.angelfire.com/jazz/hiski
    • Sähköposti
..
« Vastaus #7 : 13.10.2004, 17:18:14 »
Hei, mitenkähän kallis semmonen partiokaupan minipussi on? kun olen katellut minipusseja, ja joku haltin makso 110 euroa, ja joku tuntemattomampi 24 euroa..

että mikä se laatuero on, onko 24 euron pussissa kesällä euroopassa sen kylmempi?

entä onko vuoristokaupungeissa kuten jossain sveitsin alpeilla miten kylmä kesällä yöllä?
-----------------
Hiski...
------------------

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: ..
« Vastaus #8 : 13.10.2004, 22:50:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Hiski"
kun olen katellut minipusseja, ja joku haltin makso 110 euroa, ja joku tuntemattomampi 24 euroa..

Missä tuollaisia 24 euron pusseja olet nähnyt? Ikuna kun en itse ole tuohon hintaan löytänyt, halvimmat ovat aina olleet vähintään sen 50e! Tuolla hinnalla olisi nimittäin loistava hostellimakuupussi.

Fawlia

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 15.10.2004, 02:40:31 »
Kuukauden reilillä kaverillani oli makuupussi ja minulla ei. Kaverini käytti sitä ainoastaan Ranskan yöjunissa, kun siellä on jäätävän kylmä niissä vaunuissa. Hrrh. Mutta muuten ei kyllä tarvinnut.

Tosin hostelleissa ei ollut kirppuliinoja tai muutenkaan epäilyttäviä tapauksia (kohteena tosin läntinen Eurooppa eikä mikään itä).

Kaverillani oli siis minipussi, joka oli lainassa hänen kaveriltaan. Noiden minipussien hinnat kun ovat aika hurjia ja sellaista normaalia makuupussia en kyllä reilillä raahaisi (metsäretki on ihan eri asia, kun siellä tunnetusti nukutaan metsässä eikä sisällä).

Ziita

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 17.10.2004, 12:01:31 »
ihme yleistystä noi kirput idässä. :? miust itä on puhdas, myös halvoissa hostelleissa. jos lakanat/sänky/patja on vanha, se ei tarkota että ne ois likaset kanssa... pyykinpesu siellä niin kallista ole. ja näkeehän sen jo hostellin respasta yleisvaikutelman, pidetäänkö paikkaa kunnossa.  

miusta tuntuu että toi halpa=epähygieninen pätee paremmin lännessä kuin idässä. niin ja miun kokemus rajottuu eurooppaan, aasiasta en tiedä mitään.. :roll:

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 17.10.2004, 19:37:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Ziita"
ihme yleistystä noi kirput idässä. :? miust itä on puhdas, myös halvoissa hostelleissa. jos lakanat/sänky/patja on vanha, se ei tarkota että ne ois likaset kanssa... pyykinpesu siellä niin kallista ole. ja näkeehän sen jo hostellin respasta yleisvaikutelman, pidetäänkö paikkaa kunnossa.

Samaa mieltä. Oli ho(s)telli idässä kuinka kulahtanut tai vanha muuten, niin aina on ollut puhtaat, raikkaat lakanat odottamassa väsynyttä reissaajaa. Eikä mitään ölliäisiä ole näkynyt.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

sipuli

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janika__k@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #12 : 20.10.2004, 11:24:16 »
nukuin kuukauden päivät viime kesänä teltassa (kahden hengen harjateltta..) makuupussin kera, mutta ilman alustaa. ainoa ongelma minkä nukkumisessa havaitsin oli kova maa, tuli selkä ihan pirun kipeäksi varsinkin italian kivisellä maaperällä. mutta kylmä ei tullut..
yrics- just waste between solos

Nestor

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 07.07.2005, 13:04:02 »
Huomasin vain, että Ellos myy fleecemakuupusseja tarjouksessa
9 € / 2 kappaletta ja päälle saa vielä jonkun peitonkin.

Metanolo

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - metanolo01@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #14 : 11.07.2005, 15:16:39 »
Oma näkemykseni on, että vuodevaatteita on ihan turha roudailla messissä ainakaan Euroopassa. Makuupussi mukaan sen mukaan, aikooko yöpyä junissa / muissa poikkeuspaikoissa kuten puistonpenkillä Ateenan metroaseman pihalla tai laivankannella Välimerellä.

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 24.07.2005, 11:52:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Nestor"
Huomasin vain, että Ellos myy fleecemakuupusseja tarjouksessa
9 € / 2 kappaletta ja päälle saa vielä jonkun peitonkin.

Harmi, ei myydä enää  :cry:
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

Ophelia

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ophelia
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 25.07.2005, 13:07:49 »
Kyllä mulla yleensä on ollut messissä sellainen minisuperlight-makuupussi, siis sellainen joka litran limupullon kokoisena mahtuu kevyesti rinkkaan ihan sisäpuolelle ettei tule rinkan ulkopuolelle turhaa kamaa  :)  Ihan mukavaksi kapistukseksi on osoittautunut esim kylmissä yöjunissa tai koleana myrskyöynä jossain pimeällä Saksan maalla kun jäin vahingossa yöksi ulos  :wink:  :D  Toisaalta toi makuupussi on ehkä sellaista luksusta että kyllä sitä ilmankin pärjäisi. It's up to you  :lol:
quot;Teissä ja joissa on jotain hyvin merkillistä. Niitä katsoessa tulee mieli kaihoisaksi ja haluaa lähteä katsomaan minne ne päätyvät." -Nipsu-

Cherbourg

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 01.08.2005, 20:34:00 »
Mietin just samaa, että pärjäisiköhän sitä ilman makuupussia vai ei. Mulla on vaan tollanen normaalikokoinen makuupussi, jota pitäisi kantaa erikseen repun ulkopuolella. Mitään minimakuupusseja tuskin jaksan erikseen tätä reissua varten hankkia, kun sille tulisi tuskin muuten käyttöä. Matkustan Itä-Euroopassa 3 viikkoa ja nukun enimmäkseen hostelleissa ja yksityismajoituksessa. Tosin pari yötä menee lentokentillä, junassa ja ehkä jopa lautalla.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
juh
« Vastaus #18 : 02.08.2005, 03:02:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Cherbourg"
Mietin just samaa, että pärjäisiköhän sitä ilman makuupussia vai ei. Mulla on vaan tollanen normaalikokoinen makuupussi, jota pitäisi kantaa erikseen repun ulkopuolella. Mitään minimakuupusseja tuskin jaksan erikseen tätä reissua varten hankkia, kun sille tulisi tuskin muuten käyttöä. Matkustan Itä-Euroopassa 3 viikkoa ja nukun enimmäkseen hostelleissa ja yksityismajoituksessa. Tosin pari yötä menee lentokentillä, junassa ja ehkä jopa lautalla.

Turhaa kannella mukana tollasia jos kesällä matkustaa eikä mene minnekkää korkeelle vuoristoon. Noista kirpuista sun muista, mistä tuolla puhuttiin niin en jaksa oikein uskoa että perus hostelleissa sellasia on .. tai jos on, ni se on sit huonompaa tuuria. Itte oon kyllä lysähtänyt ilman petivaatteita kauko-idän ja euroopan reissuilla vaikka minkä näkösille patjoilla ja ei oo koskaan tullut tuliaisia kotiin :)

zany

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 12.09.2005, 10:57:55 »
makuupussista oli kyllä korvaamatonta hyötyä junissa (kun ei pihinä ottanut makuuvaunupaikkaa) ja juna-asemilla yöpyessä..