Nukkuminen dormeissa...

(Luettu 25267 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Nukkuminen dormeissa...
« : 21.07.2004, 13:52:21 »
Haluaisin tietää, kun olen ensimmäistä kertaa käyttämässä dormeja, että uskaltaako naisena mennä sekahuoneeseen? Onko esim. italiassa turvallista? Entä, miten dormeissa (n. 8-10) hengen saa nukuttua? Pitäisi jaksaa aina heti aamusta mennä kiertelemään...Mikä huonekoko olisi paras?

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
Re: Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #1 : 21.07.2004, 14:14:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Haluaisin tietää, kun olen ensimmäistä kertaa käyttämässä dormeja, että uskaltaako naisena mennä sekahuoneeseen? Onko esim. italiassa turvallista? Entä, miten dormeissa (n. 8-10) hengen saa nukuttua? Pitäisi jaksaa aina heti aamusta mennä kiertelemään...Mikä huonekoko olisi paras?

Kyllä siellä uskaltaa nukkua (en kylläkään ole nainen). Yleensä dormeissa saa nukuttua hyvin, mutta joskus sattuu sellaisia henkilöitä, jotka aamuyöllä kovaan ääneen kertoo yöllisistä seikkailuistaan. Tietysti aina parempi mitä pienempi, mutta minulle sillä nyt ei ole niin väliä.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #2 : 21.07.2004, 14:53:14 »
Tulpat korviin... väsyneenä nukkuu missä vain... melkein...
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #3 : 21.07.2004, 15:54:23 »
Juu pahin pelkoni dormeja kohtaan koskee menetettyjä yöunia äänekkäiden naapureiden takia...
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

Crack Hitler

• Tosireissaaja
    • ICQ Messenger - 216947566
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #4 : 21.07.2004, 16:00:00 »
juu kyllä käy sääliksi kun miettii dormitovereitani Damissa, kun keksin kolmen pintaan yöllä hirveässä soseessa tsekata itseni ulos ja mennä yöksi uuden kaverini ystävän kämpälle.  :oops:

siellä oli vielä rinkka pakkaamatta ja mitälie.. itse olisin todnäk murahtanut itselleni hyvinkin vihaisesti.  :?

informaatiopitoisuus 0%

kissankoipi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #5 : 21.07.2004, 21:04:39 »
Italiassa 6 hostellia kierrettyäni kaikissa oli omat huoneet tytöille ja pojille. Päätin kyllä että ens matkalla aina välillä otan hotellihuoneen et saa rauhottua ihan yksin.

deku

• Vieras
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #6 : 21.07.2004, 21:41:03 »
Dormit ovat yleensä aivan ok. Jos on ongeolmia unien kanssa niin kannattaa ollla messissä korvatulpat ja pullo viinaa.

Ziita

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #7 : 21.07.2004, 22:04:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Haluaisin tietää, kun olen ensimmäistä kertaa käyttämässä dormeja, että uskaltaako naisena mennä sekahuoneeseen? Onko esim. italiassa turvallista?

Ainakin miun kokemuksen mukaan on turvallista kun valitsee turvallisen hostellin :)

Itse olin hieman hämilläni muutama vuosi sitten (~18 vuotiaana) Roomassa, kun yövyin ensi kertaa yksin sekahuoneessa (siis yksin ilman omaa kaveria mukana). Olin ainoa nainen huoneessa, kämppiksinä oli neljä lähes kolmikymppistä jenkki -miestä ja yksi pakistanilainen poika.  8)  Minuun kuitenkin suhtaudutiin herrasmiesmäisesti kuin pikkusiskoon. Kun olin vähän arka, sitä kunnioitettiin ja minulle annettiin 'tilaa'.

Nykyään olen vähän rennompi, mistä varmaan osaltaan johtuu että kämppikset dormeissa ovat olleet rennompia. Turisteja muutkin dormeissa yöpyjät ovat, eikä maat sillä lailla eroa toisistaan, turvallisuuserot näkyvät enemmän kaduilla. Ja aina en ole jaksanut olla kovin siveellinen pukeutumisessani edes sekahuoneessa, mutta ikinä ei ole kukaan isommin välittänyt.  :)

taq

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 25698252
    • MSN Messenger  - tanjakaaria@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/tanjakoti
    • Sähköposti
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #8 : 22.07.2004, 11:54:39 »
Dormeista ei mulla oikeastaan ole kuin positiivisia kokemuksia. Kannattaa respassa kysellä (jos on isompi hostelli) että jos on vain mahdollista niin majoittuu sellaiseen missä ei ole tuhatta 16 vuotiasta juoksemassa aamu seitsemään saakka.

Hassu juttu kävi Budapestissa tänä kesänä kun olin sekadormissa nukkumassa mihin sitten tuli sillä kertaa vain tyttöjä + plus sitten yksi avuton miespuolinen henkilö joka loppujen lopuksi nukkui hostellin sohvalla, kun hän oli kuulemma varannut dormin mikä oli vain kundeille. Enpä sitten tiedä miksi päätti siirtyä sohavlle, ei me ainakaan melskattu, päinvastoin - ehkä se soti sen uskonnollista näkemystä vastaan...

Mutta noista sekadormeista vielä - itse pidän niistä jopa enemmän kuin erotelluista, sillä niissä sattuu ja tapahtuu ja tapaa uusia ihmisiä. Korvatulpat oli kyllä ihan ehdoton matkavarustus varsinkin kun oon sellanen joka sitten kuuntelee sitä kuorsaamista koko yön, kun oon niin herkkäuninen.
Tasainen tassuttelu vie nopeammin perille kuin väsyttävä ravi. (Meksikolainen sananlasku)

Anonymous

• Vieras
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #9 : 24.07.2004, 22:05:57 »
Kohta on kuukausi ohi ja olen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta nukkunut pelkissä sekadormeissa huomaamatta mitään ongelmia. Dormit on suurimman osan päivästä tyhjiä joten suihkusta voi tulla ihan sellaisenaan ja kuivatella rauhassa. Mitään sukupuolten välisiä konflikteja ei ole ollut. Tai no, wienissä dormiin tupsahti sellainen mahdottoman kohtelias aasialaistyttö jolla ei ollut mitään suhtautumisongelmia hiljaisen suomalaispojan kanssa mutta nähtyään 3 meksikolaispoikaa asettumassa samaan dormiin, tyttöraukka käveli suoraan respaan vaihtamaan huonetta.
On ihan omista unenlahjoista kiinni pystyykö nukkumaan yön läpi kun porukka palailee omilta reissuilta myöhemmin yöllä, itse en ole herännyt kertaakaan.
Pahimmat ongelmat taitaa syntyä siitä kun jengi mesoaa dormin ulkopuolella.

maj

• Aloittelija
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #10 : 25.07.2004, 23:12:53 »
Tai sitten voi miettiä jotain muuta majoitusta kuin hostellia. Ennen eilen päättynyttä viiden ja puolen viikon Eurooppa-reissuani olin muka ihan hostelli-ihmisiä ja halusin maksaa majoituksestani ainakin kerran viikossa. Onneksi kavereilla ei ollut rahaa, koska nukuin lopulta vaan yksin vietetyn alkumatkan aikana kolmena yönä hostellissa ja muuten keräsin mielestäni aika kunnioitettavan yöpaikkagallerian: juna, bussi, puisto, vallattuja taloja, vallattu puisto, kommuuneja, perheitä, aurinkotuoli biitsillä, luola, rekka (kahdesti), huoltoasema (maassa oven vieressä) ja laivan hytti (kaksi tyttöä kahden rekkakuskin kanssa  :) ). Luulisin että unenlahjat kehittyy väsyttävän reissun aikana pakostakin.. korvatulppia en muistaakseni käyttänyt kertaakaan. Tietysti jos haluaa joka päivä olla elämänsä pirteimmässä ja ärjyimmässä kunnossa niin ehkä täytyy maksaa kaikesta paljon. Itse pärjäsin näillä unilla ihan hyvin. Miksi maksaa yöpaikasta jos siellä ei ole edes hiljaista?

En kyllä oikein jaksa olla huolissani seksuaalisesta häirinnästä missään hostellissa. Miten dormeissa voisi olla turvatonta? Ei kai kukaan rupea kopeloimaan jos samassa huoneessa on kuusi muutakin ihmistä? :o  Suomalaisen luulisi myös olevan tottunut näkemään vastakkaisen sukupuolen edustajia puolipukeissa ja olemaan itse puolipukeissa. Hassua.

Äh, nyt tästä tuli tällainen että "kylläpä te sitten olette nirppanokkia, hyvät ihmiset". Tietysti jokainen piirtää omat rajansa ja se on ihan ok. Mutta uskon että jos ette päästä itseänne liian helpolla, saatte enemmän. Eipä olis mullakaan ennen matkaa tullut mieleen että nukkuisin luolassa mutta se oli ehkä hienointa  8)
itä korkeammalle nousemme, sitä pienemmiltä näytämme niistä, jotka eivät osaa lentää.

Ohaio

• Himoreissaaja
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #11 : 25.07.2004, 23:20:29 »
Lainaus käyttäjältä: "maj"
keräsin mielestäni aika kunnioitettavan yöpaikkagallerian: juna, bussi, puisto, vallattuja taloja, vallattu puisto, kommuuneja, perheitä, aurinkotuoli biitsillä, luola, rekka (kahdesti), huoltoasema (maassa oven vieressä) ja laivan hytti (kaksi tyttöä kahden rekkakuskin kanssa  :) ).

Aika vakuuttavan kuuloista. Vähän nyt poikkean aiheesta ja kysyn että missäs tämä luolasi sijaitsi?

Anonymous

• Vieras
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #12 : 26.07.2004, 01:15:33 »
Tuosta metelistä täytyy vielä sanoa, että omalla kuukauden reissullani dormiseuralaiset olivat hyvin hiljaisia kaikkialla. Pari kertaa minä ja matkakaverini olimme hereillä viimeisinä, mutta mekin nukuimme ihan ajoissa (tosin viimeisenä yönä neljän hengen huoneessa keksimme lähteä kahdentoista aikoihin ulos kaatosateeseen, halusin pyytää anteeksi huonetovereilta, mutta katosivat aamulla johonkin). Aamulla tietenkin heräsi suunnilleen silloin kun ensimmäinen huoneasukkikin, mutta check out on kaikilla samaan aikaan, joten hyvä on herätäkin. 12 hengen dormiin hyppäsi kolmen-neljän aikaan yöllä jotkut kassien kanssa ja siihen heräsi, muuten sai kyllä aika hyvin nukkua illasta aamuun.

Pääosin käytimme tosin HI-hostelleja. Irrallisissa voi meno olla villimpääkin, tosin niissä n. viidessä, missä olimme, oli kyllä myös hyvin rauhallista. Rauhallisuuteen varmasti vaikuttaa myös kohdevalintamme - harvemmin pieniin kaupunkeihin kukaan tulee juoksemaan baareissa yötä myöten, suurissa kaupungeissa varmasti on todennäköisempää saada joku juhlija samaan huoneeseen. Itse en kuitenkaan korvatulpat päässä osaa nukkua.

maj

• Aloittelija
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #13 : 16.08.2004, 18:07:26 »
Lainaus
maj kirjoitti:
keräsin mielestäni aika kunnioitettavan yöpaikkagallerian: juna, bussi, puisto, vallattuja taloja, vallattu puisto, kommuuneja, perheitä, aurinkotuoli biitsillä, luola, rekka (kahdesti), huoltoasema (maassa oven vieressä) ja laivan hytti (kaksi tyttöä kahden rekkakuskin kanssa  ).

Aika vakuuttavan kuuloista. Vähän nyt poikkean aiheesta ja kysyn että missäs tämä luolasi sijaitsi?

Provencessa. Haluttiin vähän maaseudun rauhaan ja mentiin Quinson-nimiseen pikkupaikkaan missä on esihistoriallinen museo. Päivällä käytiin museo ja esihistoriakylä, sitte patikoitiin vuoripolkuja ja lopuksi nukuttiin luolassa. Niitä on sielläpäin kaiketi paljon, Provencessa luolia siis. Suosittelen kokemusta lämpimästi.
itä korkeammalle nousemme, sitä pienemmiltä näytämme niistä, jotka eivät osaa lentää.

Anna-Julia

• Himoreissaaja
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #14 : 17.08.2004, 12:19:06 »
Sekadormeissa yöksi vaatteita vähentävä nainen saattaa kääntää puoleensa uteliaita silmäpareja.
Mitään häirintää en ole kokenut.

Tigalily

• Himoreissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - tiger_lily1980
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #15 : 17.08.2004, 13:29:19 »
Kolme kuukautta dormeissa viime vuonna viettänyt naisihminen toteaa, ettei kokenut minkäänlaista häirintää matkoillaan. Tietenkin dormeissa on aina olemassa se meteli-riski. Tuurista taitaa olla kiinni tuo asia.
quot;Happiness is in the journey, not at the end of the road."
- Quilter's saying

dallaaja

• Vieras
Dormeista!
« Vastaus #16 : 20.08.2004, 21:39:13 »
Ainakin Lontoossa on ok dormit. Oltiin tyttökavereiden kanssa sekahuoneessa (16kplsänkyjä) ja unisex meininki. Meni ihan hienosti, shortsini kelpasivat tosin jollekin tällä keikalla.. Oli suihkut yms. releet..luxusta!!!

Momo

• Reissaaja
    • Profiili
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #17 : 21.08.2004, 13:04:58 »
itse olen moneen kertaan majaillut seka dormeissa, eikä ole mitään ongelmia ollut. välillä on ollut vähän rauhatonta, varsinkin isommissa dormeissa. esim lontoossa 12 hengen dormissa oli aika levotonta. ihmisiä meni ja tuli, viimeiset tulivat nukkumaan aamuyöllä ja ensimmäiset lähtivät pari tuntia myöhemmin. toisaalta kyseisen hostelliketjun hostelleja ei voinut olettakaan kaikkein rauhallisimmiksi, niillä oli omat drinkkibaarit kaikissa hostelleissa ym.
sitä paitsi hostelleissa majailu on ihan loistava tapa tutustua muihin matkailijoihin ja yksin matkaillessa niistä löytyy melkein aina juttuseuraa tai jopa matkaseuraa...

rastat

• Vieras
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #18 : 29.08.2004, 17:23:08 »
eipä mullakaan ole dormien kanssa mitään ongelmia ollut... damissakin oli 25 sänkyä huoneessa ja kaikki paikat täynnä enkä herännyt viikon aikana kuin kerran ja sillonkin se oli oma matka kumppani joka herätti...olin kyllä huomattavasti suurempaan melu haittaan varautunut vielä kun hostellissa toimi myös baari...

Nuuttipukki

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.hankasoft.net/
    • Sähköposti
Nukkuminen dormeissa...
« Vastaus #19 : 01.09.2004, 12:59:22 »
Semmoinen kysymys, että jos on tarpeeksi iso matkaaja ryhmä joka täyttää kokonaisen dormi huoneen, niin voikohan saada huoneen avaimen itselleen? Vai saako yleensä dormeissa jokainen huoneen jäsen oman avaimen? Ei ole tullut dormeissa koskaan käytyä..
omen est omen.