Se on loppu nyt -- nimittäin pallontallaajat

(Luettu 9559 kertaa)

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Se on loppu nyt -- nimittäin pallontallaajat
« Vastaus #40 : 31.01.2021, 07:40:22 »
viimeistä päivää? kyyynel.

Ilmaisen phpbb-foorumin saa jokaiselle palvelinpaketille, Kökkööhän sieltä on hakea, mutta aluksi se ei ole ongelma. Mulla on  geemaili tällä tunnuksella nimimerkillä, jos joku jotain haluaa laittaa tai projektia tuppaa..

puhummme sinun kieltäsi

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 31.01.2021, 09:35:50 »
Viimeinen päivä, viimeinen kirjautuminen. Sigh.
Pari tuntia lueskelin vanhoja Kiina-juttuja. Valtava määrä tietoa siellä on. Ja monelta osin jo täysin vanhentunutta. Kukapa noita enää kaipaa.
Paljon tuli muistoja mieleen. Seurustelu ja avioituminen kiinalaisen naisen kanssa Kiinassa oli sellainen mahtava kokemus. Ja myöhemmät reissut 'paikallisen' kanssa avasivat vähän erilaisen maailman kuin tavan turisti koskaan saa kokea.
Uusimmat käänteet Kiina-aiheesta ovat näköjään jääneet käsittelemättä. Viimeisellä reissulla 2019 tuli eteen tämä 'kännykällä maksaminen', joka on saanut käsittämättömät mittasuhteet. Eli käteisen rahan on suurimmalta osin korvannut 'WeChat-pay' ja 'Alipay'-apppien käyttö. No varmaan jollain toisella foorumilla joskus jatkuu.
Ja tuon viimeisen reissun tärkein opetus oli, että ei enää koskaan pidä varata lentoja alle 4 tunnin vaihtoajoilla. Molempiin suuntiin tuli vuorokausi ylimääräistä matkustusaikaa lentojen myöhästymisen takia.

Kiitoksia kaikille kanssamatkustajille menneistä 13 vuodesta.

jokuli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 31.01.2021, 13:54:31 »
Kiitos ja näkemiin.

Ihan asiallisia vastauksia olen täällä saanut ja hyviä vinkkejä löytänyt jopa parjatuista blogeista. Raaheen en ole vieläkään päätynyt, mutta esim. Afrikkaan Afrikkaan- blogin neuvoja olen hyödyntänyt.

Jos joku on perustamassa uutta foorumia, niin olen kiinnostunut osallistumaan. Pallisten lisäksi seurasin aiemmin myös Lentodiilejä ja Thorn Tree - foorumia ja niiltäkin olen saanut useita hyviä lentotarjouksia ja vinkkejä. Somet ovat itselleni jääneet vieraiksi kuvakokoelmiksi ilman varsinaista sisältöä.

Matkustelua saatan jopa jatkaa ja jää nähtäväksi mihin suuntaan matkailu kehittyy. Jo muutamassa vuodessa alueiden valtaväestö saattaa saada rokotteet, mutta kaikki vähemmistöt tuskin koskaan. Täyttä selvyyttä ei ole tullut onko esim. Israel todella mennyt luovuttamaan jopa 100 rokotetta arabiväestölle ja tuskin romanit on useissakaan Euroopan maissa roketettavien listan kärjessä. Itselläni on rokotteita suurempi huoli digitaalisesta matkustusasiakirjasta, joka sisältäisi suurin piirtein kaikki mahdolliset tiedot sinusta ja tiedot pitäisi luovuttaa mitä erilaisemmille tahoille. Kiina on tainnut tässä mennä jo tuota maksamista pidemmälle. Itselläni on saattanut joskus ilmetä alkavaa dementiaa ja valikoivaa kielitaitoa esim. viisumilomakkeen täytössä  tyyliin "luettele X maata, joissa olet viimeisimmäksi vieraillut = luettele tähän (ennen koronaa) harmittomia Pohjoismaita ja jatka tarvittaessa mailta kuulostavilla alueilla Åland, Lapland jne, kunnes X määrä tulee täyteen."  :)

Haroosh

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 31.01.2021, 15:14:09 »
No höh.
2009 näköjään tänne rekisteröitynyt. Paljon saanut reissulle vinkkejä ja paljon lukenut mielenkiintoisista kokemuksista. En ole oikeastaan muita foorumeja seurannutkaan kuin tätä ja aikoinaan stranded.to. Satunnaisesti joitain muita.

Toivottavasti jotain jatkoa tälle saadaan.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 31.01.2021, 20:04:42 »
No vielä näköjään kerkien kommentoida tänne. Itse olen käyttänyt tätä palstaa aika vähän omaan matkustamiseen, enemmän kyllä thorntreeta kun siellä on ollut vähän laajempi kokemuskenttä. Ja omat ensimmäiset seikkailuretkeilyt olivat tosissaan aikaan ennen nettiä, jolloin mentiin etelä-Amerikassa South American Handbookin kanssa.... ja sen jälkeen eteläisessä afrikassa...  Mutta tämä on ollut kiva yhteisö, hauska kokoelma erilaisia persoonia.
Jos joku osaa ja jaksaa yllapitää jotain forumia, olen valmis kyllä kontribuoimaan taloudellisesti ja myös kirjoittamalla, mikäli sattuu olemaan tietoa. Ja minua ei häiritse pohjois-pohjanmaan kuppilakatsaus, jos niillä voidaan forumia ylläpitää.
Mielestäni tyypit jotka käyvät vain silloin tällöin lukemassa mutta eivät kirjoittamassa voisivat myös miettiä, voisiko sitä itse kukin vaikuttaa tulevan palstan olemassaoloon.
Kiitoksia puolestani palstan piristeille, aikamiehelle, kalasellaiselle, brasileiralle, pitulolle, tunkille, wellulle, kk on tainnut moderoida ja kaikille kirjoittajille, ja vänkyröille jotka ovat palstan elämää elävöittäneet kuittailuilla tai brassailulla, mutta erityiskiitokset Illusialle, jonka juttuja on aina ollut kiva lukea ja jonka matkustusfilosofiaa ihailen!
Jään kyllä kaipaamaan tätä mutta sellaista se on.

Astmakameli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 31.01.2021, 22:39:18 »
https://ylilauta.org/matkustus/

Muuta sitten ei tarvitakaan

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #46 : 01.02.2021, 10:25:09 »
Hehee, ei ole vielä ainakaan suljettu. No, eiköhän tämä kohta.

Ylilautaan en kuitenkaan rupea.

Pitäisikö nopeasti keksiä jokin foorumi jota kautta voisi jatkaa uuden palstan virittelyä?
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...