Uhkaavin tilanne matkalla

(Luettu 244167 kertaa)

Joanna24

• Vieras
« Vastaus #20 : 04.12.2004, 20:36:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Lainaus käyttäjältä: "Amalia"
Lainaus käyttäjältä: "Joanna24"
minut ryöstettiin kerran Dublinissa. Aika avuttomalta tuntuu kun joku aseella uhkaa...

Kerro enemmän! Missä sut ryövättiin Dublinissa ja koska?

noin kaksi vuotta sitten, illalla pienellä sivukadulla. En kylläkään ollut yksin, vaan oli kaveri mukana. Joku tyyppi hyppäsi eteen ja aseella uhaten otti lompakot ja kännykät. Poliisi rauhoitteli hieman mutta ei ne koskaan saanut sitä tyyppiä kiinni.

toi oli siis minä, unohdin vain nimen laittaa...

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #21 : 05.12.2004, 02:14:57 »
minut ryöstettiin kerran Dublinissa. Aika avuttomalta tuntuu kun joku aseella uhkaa...

noin kaksi vuotta sitten, illalla pienellä sivukadulla. En kylläkään ollut yksin, vaan oli kaveri mukana. Joku tyyppi hyppäsi eteen ja aseella uhaten otti lompakot ja kännykät. Poliisi rauhoitteli hieman mutta ei ne koskaan saanut sitä tyyppiä kiinni.

Saako vielä udella, että missä päin Dublinia? Keskustassako?

Joanna24

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 05.12.2004, 09:18:09 »
Lainaus käyttäjältä: "KristiinaE"

Saako vielä udella, että missä päin Dublinia? Keskustassako?

en muista katua mutta muistaakseni aika lähellä The Kitcheniä, koska olimme siellä olleet, ja olimme kotiin päin menossa...

Baachio

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - baachio@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #23 : 06.12.2004, 10:49:12 »
Onhan sitä kaikenlaista pientä sattunut reissuissa, mutta ei mitään isompaa. Epämukava olo oli joskus Bordeauxissa jossain kulmakuppilassa, missä superälykäs matkaseuralaiseni rupesi kännipäissään imitoimaan paikallisen väestön artikulointia. Tietenkin sanaakaan ranskaa osaamattomana. Tästä aiheutui lievästi vaivautunut ilmapiiri ja katsoin aiheelliseksi kaveria hihasta hinaten poistua paikalta liukkaasti. Ranska on kyllä sellainen maa, jossa on helppoa hölmöillä itsensä epämiellyttäviin tilanteisiin. Joskus Pariisissakin oli jotain pientä, mutta ei siitä sen enempää... :oops:

Tuorein on Meksikon Tapachulasta, jossa näimme muutaman päivän aikana vain 3 turistia itsemme lisäksi. Yleisilmapiiri oli koko ajan hieman epämiellyttävä, kaikenmaailman sekopäitä oli takiaisena kimpussa tämän tästä. Yhtenä iltana tuli käveleskeltyä "tuttua" reittiä toiseen suuntaan ja yllättäen menikin yksi risteys vähän pitkäksi. Juuri kun huomattiin, että maisema on vähän oudon näköinen, rupesi "¡Gringo!"-huutoja kuulumaan oikealta ja vasemmalta. Tunnelman tiivistyessä jostain ilmestyi onneksemme ystävällinen señora, joka selästä vauhtia työntäen saattoi meidät takaisin oikealle reitille.

Mutta onhan näitä tapauksia lähempänäkin. Yksi tuttavani oli kerran todistamassa kun joku herrasmies yritti Töölössä aseella uhaten pakottaa ohikulkevaa naista autonsa kyytiin.

Vieras

• Vieras
« Vastaus #24 : 06.12.2004, 11:14:12 »
Maanjaristys oli elamani pelottavin kokemus: herata keskella yota siihen etta sanky heittelehtii ja astiat kolisevat kaapissa. Jaristys ei varmaankaan kestanyt kuin 5 sekuntia max, mutta siina ajassa kerkesin kelaamaan koko lyhyen elamani lapi. Olin ihan lamaantunut, liikkeelle ei paassyt. Sydan hakkasi viela pitkaan jalkeenpainkin ja kadet tarisivat rookia sytyttaessa, eika siina auttanut muu kuin tehda tuhti drinkki ennen takaisin sankyyn menoa. Paikalliset eivat olleet seuraavana aamuna moksiskaan, heidan mielestaan se oli 'normaali jaristys, ei iso eika pieni, vaan sopiva'.

Kerran satuin paikalle kun pennut ryostivat naista autossa. Kolme ipanaa sorkkimassa veitsella yksinaista naista, ilmeisesti olivat saaneet auton jotenkin pysaytettya ja naisen avaamaan ikkunan. Mina (naisihminen myos) mietin etta mitahan tilanteessa kannattaisi tehda, olin ainoa ihminen kadulla naiden tyyppien lisaksi. No, nainen autossa paasi karmean kirkumisen ja torven toottailyn jalkeen lahteman pakoon, ja siina vaiheessa mina olin yksin kadulla naiden kriminaalien kanssa. En uskaltanut vaihtaa kadun toiselle puolelle, ajattelin etta silloin ne ainakin huomaisivat etta pelkasin pirusti, ja paatinkin menna paa pystyssa keskelta tata minijengia ja sanoa reippaasti etta 'sori paasisko tasta ohi' ja katsoa silmiin. Eivathan nuo minua edes huomanneet kun tonkivat niin innoissaan saalistaan eli kasilaukkua. Ja ikaa nailla aidin pikku mussukoilla oli noin 10, 12 ja 14.

diogenes

• Vieras
uhkaavin tilanne matkalla
« Vastaus #25 : 06.12.2004, 11:39:39 »
Onhan noita ollut aikalailla, vaan Suomessa mullakin on pahimmat tilanteeni ollut. Maailmalla on turvallisempaa!
Pittsburghissa ryöstettiin kerran yöaikaan puistossa rahavyö, mutta ryöstäjät olivat ystävällisiä ja jaättivät lentoliput (jonka väliin olin jemmannut vararahaa) Rinkkoja on pöllitty Budapestissa ja Puolan junassa, Italiassa on varastettu rahaa, etc.
Mutta todella pulassa en ole maailmalla koskaan ollut, rahavaroja on jemmassa aina rahavyön lisäksi vähän rinkassa ja housujen sisätaskussa+ pankkikortti.
Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille, ilo lähteä taas takaisin Italiaan viikon Suomen vierailun jälkeen, aah..........
"Iloton, eloton ja valoton on tää maa..."

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #26 : 06.12.2004, 12:07:06 »
Reissun päällä kukaan ei ole koskaan käynyt kimppuuni tai uhannut millään lailla, mutta yllättäen olen joutunut tällaiseen tilanteeseen ihan Helsingin keskustassa. Odotin Steissin edustalla iltayhdeksän aikaan sporaa, kun joku laitapuolen sekava kulkija (nainen!) hyökkäsi kimppuuni muuten vain hakatakseni minut. Sai minut horjahtamaan sporakiskojen puolelle, kun onnekseni vartijat olivat paikalla noin 10 sekunnin kuluttua päällehyökkäyksestä ja saivat irrotettua naisen minusta irti.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #27 : 07.12.2004, 01:29:25 »
Lainaus
Nyt on pakko kysyä: millä tavalla se johtui sinun tyhmyydestäsi?

No kuten arvata saattaa, alkoholilla oli asiaa. Siinä nämä( ilmeisesti Marokkolaiset) tyypit alko kyselemään kaikkea perus skeidaa."Where´re you from" Aa Finland, Mika hakinen jne...päissäni kun olin, en jotenkin tajunnut tilanteen uhkaavuutta...

spedu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - spedu_lee@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #28 : 07.12.2004, 21:21:50 »
Meksikossa reilu 10 vuotta sitten 16 vuotiaana menin paikallseen yökerhoon. Joskus aamuyön tunteina yksi paikallinen "macho" meni tanssilattialle ase näkyvästi vyöllä. Noh sillehän meni toinen yhtä "macho" tyyppi aukomaan päätään ja tappeluhan siinä tuli.

Tanssilattia tyhjeni silmänräpäyksessä ja musiikki loppui. Päänaukoja jäi alakynteen ja lähti juokseen karkuun suoraan kohti pöytää jossa itse istuin. Siinä vaiheessa säikähdin kun pyssysankari veti aseen kotelostaan, kun toinen pukari oli melkein sylissäni. Onneksi hän päätti vain hakata aseen perällä toista tyyppiä.

Minun muu seurue oli alkutappelun aikana olleet tanssilattialla ja nyt he olivat muiden lattialla olleiden kanssa nurkan takana odottamassa tilanteen selviämistä. He säikähtivät aikaisesti, kun menin heidän luokseen paita veressä. Veri ei siis ollut omaani, vaan tämän toisen (aseettoman) riitapukarin.

Muuten olen saanut matkustella ilman suurempia kommelluksia, vaikken mikään hirveän varovainen ole maailmalla liikkuessa ollutkaan.

minja

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 08.12.2004, 11:06:20 »
Päätettiin kaverin kanssa liftata viime kesänä Kroatian Hvarilla Jelsasta Stadi Gradiin. Meidät otti kyytiin kolmekymppinen paikallinen hörhö, joka kertoi vievänsä meidät perille, heti kun on vienut korjaamoon jotain (rengas tms.). Korjaamon pihalla sitten odoteltiin ja kuskimme jutteli kovasti ja poltti ketjuna röökiä. Puolen tunnin odottelun jälkeen päästiin lähtemään. Autossa tämä kaveri sanoi, että haluaisi näyttää meille duunipaikkansa, pullotti kuulemma työkseen viinejä. Kovasti yritettiin sanoa, että mennään vaan suoraan, mutta jotenkin sitten huomattiin olevamme keskellä saarta, pienen kylän laitamilla, ison hallin pihalla ja kuskimme hokiessa kännykkäänsä "Where is Maaaario?". Hetken jälkeen pihaan kurvasi pakettiauto, josta nousi kolme miestä. Siinä vaiheessa ahdisti jo tosi kovin ja mielessä pyöri kaikki liftauskauhukertomukset. Mitä kaksi tyttöä voisi neljälle miehelle?

Onneksi selvittiin sähkähdyksellä. Yhdellä miehistä oli muovikassissa puhtaita laseja, yksi avasi hallin oven ja kuskimme maistatti meille viinejä suoraan suurista säiliöistä. Olisi tarjonnut meille vielä ruuat, mutta säikähdyksen jälkimainingit kehottivat jatkamaan matkaa. Evääksi saatiin vielä yksi pullo mukaan.

Heppu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 11.12.2004, 09:42:44 »
Silloin hieman jännitti, kun olin pari vuotta sitten Ranskassa La Faoussa, pienellä paikkakunnalla, mutta kun kaikki majapaikat oli täynnä, lähdin pankkiautomaatin eteisessä vietetyn yön jälkeen liftaamaan toiseen kaupunkiin. Aamulla viideltä moottoritien rampille pilkkopimeässä peukalo pystyyn. Kauan sai odotella, ennenkuin rämä Renault pysähtyi, ja oli vielä menossa sinne Brestiin asti, minne minäkin. Vähän alkoi kylmäämään, kun sisään hypättyäni huomasin, että autossa oli 2 tosi epäsiistiä partasta äijänkörilästä. Kuskin vieressä istuva vielä veti kaljaa minkä kerkes. Sanaakaan eivät osanneet englantia enkä minä ranskaa. Kovasti ne vilkuilivat takapenkille ja naurovat räkäsesti päälle ja ties mitä höpöttivät keskenään. Perille kuitenkin pääsin ja mitään ei tapahtunut, mutta kyllä vilkuilin ahkerasti tienviittoja, että mennäänköhän tässä oikeaan suuntaan. Jälkeenpäin tuo hymyilyttikin, mutta ei takuulla silloin...

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : 12.12.2004, 23:44:45 »
Ostrava juna-asemalla Tsekeissä pari vuotta sitten tulin puoliltaöin venaamaan junaa Prahaan. Siinä sitten penkillä istuessani tuli joku mies jotain tsekiksi sanomaan mulle. Kysyi että puhunko englantia ja lähti heti pois ja toi läjän muita ja "piirittivät" minut. Siinä sitten ainoa englanninkielen taitoinen jotain puheli ja vieressäni istunut taisi vähän kopeloida housujeni taskua, mutta ei niissä onneks ollut mitään. Rinkasta puristin tiukasti. Loppujen lopuksi kävi ilmi, että he halusivat rahaa. Ja koska mulla ei ollut rahaa heille antaa, pyysivät että menisin automaatista nostamaan. Ei kiitos. Sitten he halusivat passiani nähdä. Mies jopa näytti omaansa (mikä ei varmaan ollut oikea). Siinä jonkin aikaa "keskustellessamme" mies hieman hiiltyi ja alkoi hieman kovemmalla äänellä jotain haukkumaan ja lähdin kävelemään pois ja tyyppi huutaa perään jotain "in Prague, Mafia pumpum". Se tilanne meni ohi, mutta yksin pimeällä laiturilla junaa odotellessa vähän piti vilkuilla ympärille.

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : 13.12.2004, 11:08:37 »
Onhan sitä monet kerrat tullut nukuttua ulkosalla ei niin turvallisissa paikoissa, mutta jostain syystä nuo tilanteet ovat tuntuneet pelottavilta vasta jälkeenpäin kotosuomessa muisteltuina, reissussa ei ole osannut pelätä.

Vain kerran on hiukan pelottanut, kun jaoin junan makuuvaunun miesseurueen kanssa, joka katseli minua ja ystävääni tavalla, josta emme erityisemmin pitäneet.

Toisella tavalla uhkaava oli tilanne, jossa varas nappasi minulta junasta noussessani pikkulaukun, jota en vielä ollut ehtinyt laittaa takaisin paikalleen.
Onnekseni juoksin varkaan kiinni ja sain tavarani takaisin, koska siina olisi sitten mennyt reililippu,passi ja osa rahoista... :shock:
Tuon jälkeen tuli oltua entistä varovaisempi.
Kun myöhemmin samana iltana majoituimme B&B-paikan tapaiseen paikkaan, oli sama mies siellä siivoojan töissä.
Ei todella huvittanut jäädä sinne, siivoojalla kun oli avain huoneisiin...
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

Ide

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 24.12.2004, 21:16:31 »
Olen pari kertaa tullut bussilla Baltian kautta niin, että olen joutunut viettämään yön aamuyön tunteja Riiassa. Ensimmäisellä kerralla yksin ollessa uhkarohkeana teininä kävin kävelemässäkin pimeällä kaupungilla ja ei sattunut muuta kun yksi seuraaja, joka vähän sai pulssia kohoamaan. Toisella kerralla olin sitten ystävän kanssa ja onneksi olin, kun bussiaseman penkillä istuessa ilmeisen sekaisin oleva androgyyni kävi lähentelemään ja ahdistelemaan. Ei meinannut millään uskoa että minulta ei saa vastarakkautta ja taisin sitten lopuksi turvautua potkimiseenkin johon tämä ei onneksi vastannut. Jälkeen päin kävi mielessä että sen taskuista olisi voinut löytyä vaikka mitä ja seuraukset olisivat voineet olla mitä vaan kun tyyppi ei selvästikään ollut ihan selvin päin.

Matka kuitenkin jatkui  :D  ja sen jälkeen on tullut toteutettua vastaavia ei niin turvallisia reissuja. Vasta nyt vähän vanhempana on alkanut miettiä mitä kaikkea olis voinut tapahtua. Liftireissuilla on kanssa ollut uhkaavia tilanteita, pilvensekaisia kuskeja ja mafiosojen kyytejä. Mukaviksi ne kaikki kuitenkin osoittautuivat ja perille päästiin.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 25.12.2004, 09:28:48 »
Raiskausyritys Englannissa. Onneksi siitä selvittiin pienellä säikähdyksellä, kiitos turvasuihkeeni.
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Twilicca

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #35 : 29.12.2004, 00:55:00 »
Näin erittäin vähän matkustelleena en ole kokenut onneksi (enkä toivottavasti tulekaan kokemaan) mitään kauheuksia, mutta olisi varmaan syytä varautua niihin ennakkoon.

Mitä voi tehdä jos tällainen uhkaava tilanne (ryöstö tms.) pääsee käymään? Pitäisikö kantaa veistä tai asetta mukanaan? Pippurisuihketta?

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #36 : 29.12.2004, 06:39:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Twilicca"
Mitä voi tehdä jos tällainen uhkaava tilanne (ryöstö tms.) pääsee käymään? Pitäisikö kantaa veistä tai asetta mukanaan? Pippurisuihketta?

Aseet tahi veitset on h**vetin huono ratkaisu sellaisen ihmisen kädessä, joka niitä ei heti uskalla/osaa käyttää, joten jätä kotiin.

Asiasta ollaan puhuttua aiemminkin, joten foorumin haulla löytynee..

Ups.. Taitaakin olla vanhan softan aikaisia juttuja, joten haku ei välttis löydäkkään, mutta jos jollain on aikaa, niin kaivakoo kyseisen topicin esille.

Yksi uudempi kuitenkin löytyi, joten katsastappa nyt vaikka tämä sitten alkuun:  http://www.pallontallaajat.net/interrail/keskustelu/viewtopic.php?t=1895&highlight=itsepuolustus

kimmo_v

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 10.01.2005, 10:28:05 »
Ehkä ikävin tapahtuma tapahtui vuonna 2000 kun olimme Sao Tomèssa keski-Afrikassa.
Menimme illalla paikalliseen baariin pääkaupungissa Sao Tomèssa, Pantufon esikaupungissa. Paikalla ei ollut ketään muuta kuin tarjoilija. Tilasimme Super Bockit ja aloimme nauttimaan niitä kun paikallinen maanviljelijä paukkasi baariin.
Rinta paljaana ja hullunkiilto silmissä se heilutti julmettua machetea ja uhkaili meitä kuola suusta valuen. Olin jo noussut seisomaan ja ottanut pöydän käsiini(sellainen pieni pöytä) ja olin valmiina heittämään sillä.
Onneksi paikalliset nuoret kuulivat sen miehen huudon ja ne tuli sitä sitten joukolla rauhoittelemaan.
Se mies sit rauhoittui ja lähti pois, onneksi. Meiltä taisi jäädä bisset juomatta.
Oli kuulemma paikallinen kylähullu jolla on rankka alkoholi-obgelma...

Jotain21

• Vieras
Tiukat tilanteet matkaksi
« Vastaus #38 : 12.01.2005, 14:03:40 »

kimmo_v

• Reissaaja
    • Profiili
Onnettomuus Borneossa
« Vastaus #39 : 13.01.2005, 13:55:50 »
Vuonna 1999 Malesiassa, Kuchingin kaupungissa Sarawakissa Borneon saarella, onnistuin törmäämään kuorma-autoon.
Kävelimme pientareella kun takaa tullut kuorma-auto ajoi niin läheltä että sen peili tai muu uloke otti mun selkäreppuun kiinni.
Lähdin siitä kuin hauki kaislikosta ja löin pääni auton kylkeen.
Lensin sellaiset 5 metriä ilmassa ja heräsin ojan pohjalta. Iso ventti keskellä päätä ja reppu+sisältö, mukaan lukien kännykkä,  paskana vierellä.
Oli aika orpo olo...
Onneksi tien toisella puolella oli yksityinen lääkäriasema(clinic ting chi chi)ja pääsin suoraan operoitavaksi.
Lääkäri ompeli kuusi tikkiä puuduttamatta, ja se ei todellakaan tuntunut kovin kivalle...
Seuraavana päivänä sitten sademetsään samoilemaan kolmeksi päiväksi niskat jäykkänä.
Takaisin Kuchingiin palattuamme kävin vielä poistattamassa tikit samalla lääkärillä.