Uhkaavin tilanne matkalla

(Luettu 246537 kertaa)

Sohvi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #60 : 15.04.2005, 15:59:22 »
Lainaus käyttäjältä: "donostia"

Pelot ja turvattomuudentunne ovat aika irrationaalisia, niitä useinkaan ei pysty perustelemaan järkisyin. Moni aikuinenkin pelkää pimeällä liikkumista, vaikka itse pimeähän ei ole koskaan ketään satuttanut. Jollei sitten ole niin huono hämäränäkö, että törmäilee katulamppuja päin.  

Minun pimeänpelkoni ei enää ole irrationaalista. Tässä eräänä iltana tutulla turvallisena pitämälläni reitillä, ihan kodin lähellä perässäni lähti kävelemään mies, jonka kähinää käännyin ihmettelemään. Tyyppi käveli perässäni housut nilkoissa ja veti käteen, huohotti samalla jotain ihanista korkokengistä. Valoisan aikaan en, enkä aiemmin pimeälläkään, ole vastaavaa väkeä noilla nurkilla nähnyt.

Tuon illan jälkeen olen välttänyt huonosti valaistuja paikkoja, joissa ei liiku paljoa ihmisiä. Jos on mentävä, menen pyörällä. Pimeä sinällään ei pelota, vaan se, mitä se voi kätkeä.
Raivostuttaa, että kaiken maailman pervoilla on valta rajoittaa elämääni, mutta minkäs teet.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #61 : 15.04.2005, 21:25:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Sohvi"
Minun pimeänpelkoni ei enää ole irrationaalista. Tässä eräänä iltana tutulla turvallisena pitämälläni reitillä, ihan kodin lähellä perässäni lähti kävelemään mies, jonka kähinää käännyin ihmettelemään. Tyyppi käveli perässäni housut nilkoissa ja veti käteen, huohotti samalla jotain ihanista korkokengistä. Valoisan aikaan en, enkä aiemmin pimeälläkään, ole vastaavaa väkeä noilla nurkilla nähnyt.

Soitithan poliisille?

Mua on alkanut ärsyttää ihan älyttömästi kaikki itsensäpaljastelijat yms. häiriköt ja olen päättänyt, että vastaisuudessa soitan joka kerta poliisille. Ja kannustan siihen muitakin. En halua, että liikkuma-alueeni pienenee!
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Päivi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 15.04.2005, 22:35:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"

Mua on alkanut ärsyttää ihan älyttömästi kaikki itsensäpaljastelijat yms. häiriköt ja olen päättänyt, että vastaisuudessa soitan joka kerta poliisille. Ja kannustan siihen muitakin. En halua, että liikkuma-alueeni pienenee!

Hyvä periaate. Niin monta kertaa olen itsekin vain kironnut/tuntenut yökötystä, mutta jättänyt toimimatta. Sehän tarkoittaa, että käytännössä hyväksyn sen, että minua (ja varmasti jotakuta muuta minun jälkeeni) häiritään. Raivostuttavinta on, että tuollaisista kohtaamisista jää aina pelkoja takaraivoon, vaikka kuinka tolkuttaisi itselleen, ettei noiden hullujen saa antaa vaikuttaa omaan normaalielämään tai esim. kulkureitteihin.

Sohvi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : 17.04.2005, 02:00:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Ainuska"

Soitithan poliisille?

Soitin. Tosin vasta seuraavana päivänä, kun olin tilanteessa niin paniikissa, ettei mielessä ollut muuta kuin juosta äkkiä jonnekin, missä on muita ihmisiä. Jäipähän kuitenkin kirjoihin ja kansiin, mitä on tapahtunut.

KaisaN

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - knuolioj@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #64 : 18.04.2005, 18:43:02 »
Eikö kuitenkin ole niin, että itsensäpaljastajat tyypillisesti EIVÄT ole raiskaajia eivätkä pyri tekemään väkivaltaa? Siksi minusta puhuminen aiheellisista peloista, elintilan kapenemisesta tms. on tässä epätarkkaa. Ei se ole mikään uhkaus, jos joku näyttää sukuelimensä tai tyydyttää itseään. Häiritsevää ja epämiellyttävää se voi olla.

Ja kyllä, olen itsekin kokenut tuon. En ollut peloissani. Sillä tosin varmasti oli vaikutusta asiaan, että lähistöllä oli ihmisiä.
Vastaus on yksinkertainen.

Sohvi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 18.04.2005, 21:18:52 »
No enpä siinä tilanteessa viitsinyt jäädä ottamaan selvää, oliko juuri tämä tyyppi niitä "yleensä" vaarattomia itsensäpaljastajia...

Kyllä se aika uhkaavaa on, jos joku huohottaa niskaan muna kourassa. Jos vain ehtii juosta jonnekin pois, en suosittele kenellekään empiirisen tutkimuksen tekemistä siitä, ovatko itsensäpaljastajat taipuvaisia tekemään väkivaltaa vai eivät: hullu on aina hullu ja tilaisuus tekee... no, tiedättehän.

KaisaN

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - knuolioj@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #66 : 19.04.2005, 21:53:24 »

Kyllä se aika uhkaavaa on, jos joku huohottaa niskaan muna kourassa. Jos vain ehtii juosta jonnekin pois, en suosittele kenellekään empiirisen tutkimuksen tekemistä siitä, ovatko itsensäpaljastajat taipuvaisia tekemään väkivaltaa vai eivät: hullu on aina hullu ja tilaisuus tekee... no, tiedättehän.

Niin, miksi se on uhkaavaa? Millä perusteella et suosittele? Onko sinulla tietoa siitä, että itsensäpaljastamisella ja raiskaamisella olisi jokin yhteys? Vai ei kai tässä vain ole kyse siitä, että jos joku tekee jotain epämiellyttävällä tavalla poikkeavaa, sinä ilman muuta oletat hänen tekevän mitä hyvänsä muutakin epämiellyttävällä tavalla poikkeavaa, etkä edes harkitse, tarvitsisitko moiselle oletukselle perusteluja?

Anteeksi provokaationi. Jostain syystä minun on vaikea sulattaa tuontyyppisiä yleistyksiä. On ne "hullut", jotka voivat tehdä mitä hyvänsä, ja sitten ovat kaiketi ne normaalit, joihin itse kuulut. Onko tämä kenenkään muun mielestä tippaakaan ylimielistä tai jopa naiivia?

Eiköhän kannata juosta karkuun ketä hyvänsä miestä, joka kävelee takanasi puistossa. Totuus on, että et voi tietää, onko hän raiskaaja.
Vastaus on yksinkertainen.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #67 : 19.04.2005, 22:32:09 »
Lainaus käyttäjältä: "KaisaN"
Onko tämä kenenkään muun mielestä tippaakaan ylimielistä tai jopa naiivia?

Ai mikä? Sinun provo vai se että juoksee karkuun?
Kyllä itse ainakin voisin kuvitella vaihtavani ainakin maisemaa jos joku huohottaisi niskaan yöllä puistossa, teki sitten - tai jättäisi tekemättä -  mitä hyvänsä ;)

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
« Vastaus #68 : 19.04.2005, 22:39:33 »
Onko sinulla tietoa siitä, että itsensäpaljastamisella ja raiskaamisella olisi jokin yhteys? Vai ei kai tässä vain ole kyse siitä, että jos joku tekee jotain epämiellyttävällä tavalla poikkeavaa, sinä ilman muuta oletat hänen tekevän mitä hyvänsä muutakin epämiellyttävällä tavalla poikkeavaa, etkä edes harkitse, tarvitsisitko moiselle oletukselle perusteluja?

Huoh. Eiköhän tää nyt pikkuisen lyönyt yli? Sohvi toimi kuten kuka tahansa terveellä järjellä varustettu ihminen olisi toiminut. Vain tyhmänrohkeat ja idiootit jäävät ehdointahdoin paikalle ottamaan selvää voisiko juuri tässä nimenomaisessa tapauksessa itsensäpaljastamisella ja raiskaamisella olla joku yhteys eli josko tuo hyvin poikkeavasti käyttäytyvä ihminen on vain harmiton höpsö vanha setä, jonka nyt sattui tekemään mieli sooloseksiä siinä keskellä pimeää puistoa, vai olisiko kyseessä kuitenkin väkivaltainen seksuaalirikollinen.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #69 : 19.04.2005, 23:07:21 »
Älkään pojat tyrmätkö kokonaan. Tunnustan, että itsellenikin oli ensimmäisellä vilkaisulla aikamoinen tyrmistys nuo KaisaN:n kommentit, mutta löytyy sieltä ihan järkevä pointtikin. Sohvinkin mielipiteet ovat varmasti hänelle varsin todelliset, koska tuo kokemus oli varmastikkin aika epämiellyttävä, järkyttävä ja jopa nöytyyttävä, eli asiaa ei varmasti ajattele ensimmäisenä rationaalisesti, vaan tunteella -> hullu runkkari on epäilemättä myös raiskari. KaisaN taas haluaa käsittääkseni korostaa asian "tieteellistä" puolta. Kuten hän sanoi: "Eikö kuitenkin ole niin, että itsensäpaljastajat tyypillisesti EIVÄT ole raiskaajia eivätkä pyri tekemään väkivaltaa." Mutta kuten sanoin, en voi syyttää Sohviakaan, jos hän ei asiaa suostu näin nyt uskomaan.

Se on kuitenkin tosiasia, että Sohvin kertoman mukainen itsensäpaljastaminen on VÄÄRIN; henkinen raiskaus. Kenenkään ei tarvitse hyväksyä moista ja jokaisen runkkarin olisi se käsitettävä.

Luna1

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #70 : 20.04.2005, 07:41:52 »
Onko täällä joku tosissaan sitä mieltä, että kaikenmaailman sekopäät saavat vapaasti juosta naisten perässä muna kädessä ja se pitää vain hyväksyä, koska "eivät ne oikeasti kuitenkaan mitään tee"? Ja että muna kädessä vastaankävelevään tyyppiin pitäisi suhtautua samalla tavalla kuin kyseinen kapine housuissa kävelevään, ellei mitään muuta syytä epäluuloisuuteen ilmene? Ai herranjestas sentään.

En ole itsekään kokenut yhtäkään vastaavista tapauksista omalla kohdallani ns. uhkaavina, mutta poliisille olen takuuvarmasti ilmoittanut joka ainut kerta (joita on enemmän kuin mihin yhden käden sormet riittää). On se nyt kumma, jos vielä nykyaikanakin pitäisi noin sairaalloisen järjetöntä käytöstä sietää vain sillä perusteella, että itse on nainen ja sattuu kulkemaan kadulla yksin.

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #71 : 20.04.2005, 08:28:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Luna1"
Onko täällä joku tosissaan sitä mieltä, että kaikenmaailman sekopäät saavat vapaasti juosta naisten perässä muna kädessä ja se pitää vain hyväksyä, koska "eivät ne oikeasti kuitenkaan mitään tee"?

Eikö tämä riitä vastaukseksi?
Lainaus käyttäjältä: "fisu"
itsensäpaljastaminen on VÄÄRIN; henkinen raiskaus. Kenenkään ei tarvitse hyväksyä moista ja jokaisen runkkarin olisi se käsitettävä.

Ei KaisaN:kään varmasti tarkoittanut että kuvaamasi tilanne on ok, kunhan lähestyi asiaa hieman toisesta näkökulmasta. Ja kyllä, runkkaajat v*tuttaa muakin, vaikkeivät koskaan ole pelottaneet.
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #72 : 20.04.2005, 08:42:48 »
Tässä eräänä iltana tutulla turvallisena pitämälläni reitillä, ihan kodin lähellä perässäni lähti kävelemään mies, jonka kähinää käännyin ihmettelemään.

Mukavaa, että jotkut vielä ottavat kodin lähellä liikkumisenkin matkailuna. Siinä on oikea tallaajan asenne.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

r.pete

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.tkk.fi/~proine
« Vastaus #73 : 20.04.2005, 08:48:06 »
Eikö kuitenkin ole niin, että itsensäpaljastajat tyypillisesti EIVÄT ole raiskaajia eivätkä pyri tekemään väkivaltaa?

Kysyitkö vai totesitko hyvin epävarmasti? Väkivaltaa taitaa olla sekä fyysistä, että henkistä, johon seksuaalisiin kohdehäiriöihin luokiteltava ekshibitionismi kuuluu.

Siksi minusta puhuminen aiheellisista peloista, elintilan kapenemisesta tms. on tässä epätarkkaa. Ei se ole mikään uhkaus, jos joku näyttää sukuelimensä tai tyydyttää itseään. Häiritsevää ja epämiellyttävää se voi olla.

Höpsis pöpsis, aivan samalla tavalla häiritsevä ja epämiellyttävä käytös aiheuttaa lähiympäristössä pelkoa ja elintilan kapenemista.

Eiköhän kannata juosta karkuun ketä hyvänsä miestä, joka kävelee takanasi puistossa. Totuus on, että et voi tietää, onko hän raiskaaja.

Minä näen aika selvän eron muna kädessä ja kauppakassi kädessä kävelevien ihmisten välillä. Ehkä se olen vain minä? Elämässä löytyy aina nämä ääripäät, joku haluaisi tuomita ekshibitionistit kuolemaan tai kuohittaviksi ja toisen ääripään mielestä se on ihan ok. Suurin osa löytyy sitten tuolta väliltä.
h Yeah,
the moon - beautiful,
the sun - even more beautiful

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #74 : 20.04.2005, 09:29:00 »
Hyi olkoon, tollanen itsensäpaljastelu on kyllä ällöttävää! Pari kesää sitten olin yhden järven rannassa päivällä, kun joku mies hyppäs autonsa oven takaa esiin munat paljaana. Pikkasen lähdin pyörällä karkuun, ei tehny mieli jäädä kattomaan mitä sillä oli mielessään... :x

Ja vaikka noilla tyypeillä ei mitään sen enempää olis mielessäkään, niin mun mielestä pelkkä paljastelu ym. häriköinti on riittävä syy soittaa poliisille.

Zaza

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - epa1000@hotmail.com
    • Profiili
    • http://zaza.saunablog.fi
« Vastaus #75 : 20.04.2005, 12:09:50 »
Vanhan tyopaikan ikkunan takana tapasi kayda joku sekopaa runkkailemassa aamuyosta sulkemisajan jalkeen kun tyontekija oli yksin jaljella siivoamassa. Tyokaverini olivat kauhuissaan ja aina soittivat jonkun miespuolisen noutamaan tyopaikalta. Omalla vuorollani sitten varustauduin luudanvarrella ja juoksin peraan karjuen etta "Uskallakkin tulla takaisin!" :D Kavihan siinna mielessa kaikenlaista, mutta aattelin etta parempi kayda haatamassa se pois kuin etta se yhtakkia hyokkaa jostain selan takaa kotimatkalla jos hyokkaa... Pari luudaniskun jalkeen jatka ottikin jalat alleen.

Harmikseni tyyppi uskalsi viela nayttaytya uudelleen jonkun ajan jalkeen, muttei minun tyovuorollani kuitenkaan...

Tukholman Viking Linen satama-alueella myos viime kesana joku palyili ohi kavelevia tyttoja samaisissa puuhissa ja viela paivasaikaan.

Sohvi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #76 : 20.04.2005, 12:59:57 »
Voi hellanlettas rakkaat pallerot. :roll:

KaisaN: yleistän sen verran, että jos jollakulla viiraa sen verran, että runkkaa mieluummin puistossa kylmällä ilmalla kuin kotona lämpimän peiton alla, niin olen luultavasti niin eri aaltopituuksilla kyseisen henkilön kanssa, että en uskalla arvata, mitä sen päähän seuraavaksi pälkähtää. Jos joku päällisin puolin käyttäytyy kuten minä, oletan, että voin luottaa tämän käyttäytyvän samojen periaatteiden mukaan kuin minä - kunnes toisin todistetaan.

Määrittele normaali, niin kerron olenko mielestäni sitä, mikä sinun mielestäsi on normaalia. Määritelmiä on luultavasti yhtä monta kuin tallaajia, minä olen jo aikoja sitten lakannut käyttämästä koko sanaa.

Fisu: mielelläni uskoisin, että itsensäpaljastajat ovat vaarattomia. Vaikka näin olisi, en silti halua antaa heille sitä iloa, että jään katselemaan - siitä he ilmeisesti tyydytyksensä saavat. Valitsen itse seksikumppanini, oli se seksi sitten millaista hyvänsä.

nl: Vastasin tuossa lähinnä kommenttiin pimeänpelosta, en pimeänpelosta matkalla... Nythän ollaan otsikon "Yleinen" alla. Toki jokainen kerta, kun kotiovesta poistuu, on pienimuotoinen seikkailu, jos sen siltä kantilta ottaa!!  :wink:

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #77 : 20.04.2005, 15:40:06 »
nl: Vastasin tuossa lähinnä kommenttiin pimeänpelosta, en pimeänpelosta matkalla... Nythän ollaan otsikon "Yleinen" alla. Toki jokainen kerta, kun kotiovesta poistuu, on pienimuotoinen seikkailu, jos sen siltä kantilta ottaa!!  :wink:

Niin no, aihehan oli "Uhkaavin tilanne matkalla". Tosin eipähän nämä keskustelut ole ennenkään aiheessa pysyneet. Tässä sentään osa otsikosta vielä piti paikkansa, kun kuitenkin keskusteltiin uhkaavista tai sellaisena koetuista tilanteista. Ja eiköhän matkailupalstalla myös "Yleinen" pitäne tulkita yleiseksi matkailuasiaksi - vai mihin tuota "Asian vierestä" -palstaa muuten tarvitaan?
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #78 : 20.04.2005, 16:03:23 »
Tulipa mieleen, että olen itsekin törmännyt kerran tällaiseen "munamieheen". Istuin junassa ja eteeni istui laitapuolen kulkija. Katselin koko matkan ikkunasta ulos, kun en halunnut sitä äijääkään tuijottaa. Ikkunasta heijastui miehen kasvot kummallinen virnistys naamallaan ja aloin ihmetellä, miksi kyseinen ihminen hytkyi... vasta poistuessani junasta huomasin miehen käden olleen housujen sisällä koko matkan ajan, siinä se oli runkannut mun edessä... Kuvottavaa  :x

Yleinen vieras

• Vieras
« Vastaus #79 : 20.04.2005, 16:49:43 »
Lainaus käyttäjältä: "nl"
Niin no, aihehan oli "Uhkaavin tilanne matkalla". Tosin eipähän nämä keskustelut ole ennenkään aiheessa pysyneet. Tässä sentään osa otsikosta vielä piti paikkansa, kun kuitenkin keskusteltiin uhkaavista tai sellaisena koetuista tilanteista. Ja eiköhän matkailupalstalla myös "Yleinen" pitäne tulkita yleiseksi matkailuasiaksi - vai mihin tuota "Asian vierestä" -palstaa muuten tarvitaan?

Mukavaa, että jotkut jo ottavat internetissä jutustelunkin matkailuna. Siinä on oikea tallaajan asenne. :lol: