Uhkaavin tilanne matkalla

(Luettu 246636 kertaa)

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Uhkaavin tilanne matkalla
« Vastaus #180 : 20.03.2008, 20:04:59 »
höh. miksi passitettiin takas suomeen? kertoisitko tarkemmin..zennu :o

zennu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #181 : 20.03.2008, 21:05:49 »
höh. miksi passitettiin takas suomeen? kertoisitko tarkemmin..zennu :o

No lyhykäisyydessään epäilivät että oon menossa tekemään pimeänä töitä, not true. Eivät suostuneet uskomaan (tai tämä yksi virkailija joka asiasta sitten päätti, ei uskonut) minun, eikä muidenkaan asianomaisten (ihminen jonka luokse olin menossa kylään, ystäviäni, vanhempiani, suomen konsulia..) sanaani, ja siis todellakin, virkailija oli puhelimella yhteydessä varmaan ainakin 4-5 eri henkilön kanssa minun lisäkseni. Olin kuulema menossa ystävälleni töihin, ja veisin jonkun amerikkalaisen työpaikan, heh, hauskaa sinänsä, ilmeisesti jo pelkkä pidempi vierailu lasketaan työksi, kukapa olisi uskonut. Tarkoituksena oli viettää siellä se sallittu 90pv ja palata suomeen, lippu kotiin löytyi ja rahaa. Ja oma koira mukana, jonka kanssa piti kiertää näyttelyitä sen 3kk aikana.

Asiaa puitiin sitten jälkikäteenkin, mutta jenkkien päässä asia lakaistiin maton alle ja mitään kantaa ei otettu. Suomen päässä oltiin voimattomia, sillä täkäläiset viranomaiset eivät voi puuttua rapakon takaisten viranomaisten toimintaan.

seamanjake

• Vieras
« Vastaus #182 : 20.03.2008, 21:31:50 »
Itsellä kyllä oli kun laitettiin puukko kaulalle takaa päin ja vedettiin kujalle. Taskut tyhjennettiin ja kaikki lähti mukaan passia myöten, mutta silkalla tuurilla eivät hakanneet siihen paikkaan pimeälle kujalle. Kaikki rahat meni ym, mutta iloinen että henki säilyi, kun ilman sitä ei pitkälle pääsis.

Ai niin, ja paikka oli Hollanti.

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #183 : 26.03.2008, 23:33:12 »
« Viimeksi muokattu: 26.03.2008, 23:36:18 kirjoittanut Jockey »
Laukussa leipää ja...

etn4

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #184 : 27.03.2008, 11:38:08 »
Itse olen reissatessa välttynyt ongelmilta, mutta tutuille kävi Hammametin-matkalla ikävä juttu.

Tuttu pariskunta pysähtyi päiväkävelyn jälkeen jollekin näköäalapaikalle hengähtämään ja katselemaan hienoja maisemia, kun jostakin ilmestyi kaksi miestä jotka vaativat maksua paikan käyttämisestä.  ??? Koska siitä ei oikeasti tietenkään mitään maksua peritty, tutut kieltäytyivät. Siitä miehet pillastuivat niinkin kovasti, että rupesivat heittelemään kiviä. Tutut pääsivät pakoon ilman paria pikkuskradua enempää vahinkoa, mutta tapaus kyllä säikäytti.
My yesterdays don't matter now, they're gone.

Infeliz

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #185 : 04.04.2008, 18:19:17 »
Eipä pahempia ole sattunut, kerran yksi varasti banaanit käsistä  ;D

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #186 : 04.04.2008, 19:41:05 »
Mä meinasin omaa typeryyttäni joutua loukkuun erään pervon asuntoon Italiassa... about 40-v. kaveri tarjosi kyydin bussiasemalta iltapäivällä, vaikutti mukavalta ja luotettavalta, joten hyppäsin autoon. Kutsui mut kahville ja ajattelin, että mikäpäs siinä, onhan täs vielä tunti ennen kun pitää raahautua töihin. No, mentiin äijän kämpille ja kahviteltiin. Vähän alkoi mietityttää, kun se kertoi asuvansa yksin, mutta melkeinpä shokki tuli siinä vaiheessa kun puheet kääntyivät seksikokeiluihin (!).. Tämä hyypiö ilmeisesti yritti saada minua kanssaan epäilyttäviin leikkeihin, mutta pidin pokkani ja lupasin harkita asiaa toisella kerralla. Pelotti hetken ajan oikein tosissaan, koska asunnon ovi oli lukossa ja sijainti ei ollut aivan kaupungin keskustassa.. No, loppu hyvin, kaikki hyvin! Sain kyydin lähelle työpaikkaani, enkä kyllä tasan soitellut tämän kaverin antamaan numeroon!
Olen ottanut tästä kokemuksesta vaarin...

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #187 : 11.04.2008, 20:49:01 »
tää on tietty aina vähän mihin vertaa mut afghanistanissa oli jännää ku nuorena poikana siellä seikkailin ja alkoi kandahar lähetystyä, huomasin sen siitä ku alko tulee palavia rekkoja vastaan...

tai toinen vähän uhkaava tilanne oli darfurissa ku yöllä heräsin siihen ku sudanin hallitus pommittaa taisteluhelikopterilla pakolaisleiriä ihan lähellä. siinä on maalla hyvä johto :p

tane

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #188 : 11.04.2008, 21:41:10 »
Hohhoijaa tuota edellistä... ::)

Onkos kellään ollut muuten tilanteita villieläinten kanssa? Niitä kun ihmisillä on tapana pelätä ("karhu tulee ja raatelee jos kävelen metsässä yksin!") ihan tarpeettomissa määrin. En huomannut aikaisempia viestejä selaillessani mitään niihin liittyviä.

Kerran paviaani yritti viedä multa kangaskassini (sisällä eväät, kirja, pyyhe, kamera) väkivalloin, kävellessäni polkua se lähti seuraamaan, tarttui kassiin ja yritti vetäistä sitä otteestani pois. Tuli ihan yllättäen koko tilanne mulle, sen verran onneksi ajatus kulki siinä että muistin yhden vihaisen paviaanin vastaavan kuulemma noin neljää vahti- tai metsästyskoiraa ja jätin siis paviaanin potkimisen ja muun huitomisen väliin. Tilanne laukesi sitten pienellä tuijotuskilpailulla (koirilla on tullut harjoiteltua tätä) ja hetken kuluttua paviaani päästä irti, otti askelen kauemmas ja istahti siihen tylsistyneen oloisena. Paha sanoa oliko tuo oikeasti vaarallinen tilanne vai ei, mutta adrenaliinin sai kyllä liikkeelle. Muita ihmisiäkään ei missään ihan lähettyvillä ollut, en tiedä olisiko huutoetäisyydellä ollut ketään.

Uhkaavampia vielä toki ovat olleet ne puukoilla huitovat tyypit, mutta niistä on täällä jo useita tarinoita, joista omani eivät juurikaan eroa...

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #189 : 12.04.2008, 00:02:48 »
- Joku iloinen rasisti kävi Corkissa kimppuumme ( 2 pientä nais-ihmistä vs. äijänköriläs). Perusteluna "in Ireland we speak English". En tiedä oliko kyseessä joku monarkkihenkinen joka luuli meidän puhuvan iiriä. Verinaarmuilla selvittiin, eikä hepatiittiakaan onneksi saatu. :P Yö sujui mukavasti känniläisten kanssa paikallisella arvauskeskusvastaanotolla.

- Yöbussissa Bordeaux'ssa edessä istunut mieshenkilö halusi välttämättä kertoa, mitä kaltaiselleni blondinartulle aikoo kohta tehdä. Onneksi myöhemmällä pysäkillä kyytiin nousi lauma puolituttuja, joiden joukkoon pääsin lyöttäytymään. Eräs tuttu yritettiin vähän myöhemmin raiskata veitsellä uhaten, kun nousi kyydistä samaisella bussilinjalla. Poliisin asenne oli, että mitäs läksit, blondi. En ollut humalassa, eikä ollut tuo epäonninen tuttunikaan.

- Samaisella Bordeaux'n-keikalla mustalaiset (öö ... romanit?) pystyttivät kotitaloni viereen tappelukoirineen leirin. Eksotiikkaa kerrakseen. Taloni ulko-oven lukko oli tuolloin vielä rikki. Ranskalaisen logiikan mukaan lukkoa ei suinkaan korjattu, vaan vartijat kävivät koirineen talossa vartiokierroksilla ilta-aikaan. Nämä karavaanarit eivät sinällään uhkailleet suoraan minua, mutta leirin ja koirien läsnäolo lähinaapurustossa rajoitti roimasti arkiliikkumistani ja määritti kulkureittejä.

Kaikenlaista peräänhuutelua olen saanut kuunnella Ranskassa enemmän kuin tarpeeksi, varsinkin Bordeaux'ssa, mutta en ole tuntenut sitä yleensä varsinaisesti uhkaavaksi, lähinnä todella ärsyttäväksi.

Ai niin, Pariisissa on osunut pari taksikuskia, jotka ovat hieman hämmentäneet. Toinen kuuli ääniä ja myös vastaili niille reippaasti. Toinen intti lähtemään treffeille. Saattoi olla ihan mukava heppu, mutta tilanne oli hieman painostava: pysäköidyssä autossa keskellä yötä, autiolla kadulla...  ::) Muuten: Pirkko Espoosta, jos näet tämän niin terkkuja, kyseinen heppu kertoi yhä ikävöivänsä.  ;D
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

jimm

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #190 : 12.04.2008, 00:42:58 »
huh. kaikkea sitä on tullut hölmöltyä, humalassa etenkin. (tosin tähän varmaan liittyykin se ettei humalassa ole tajunnut pelätä, tosin ei näin jälkeenpäinkään pelota. hmm.)

mutta silti pelottavinta on ollut tähän mennessä keskellä yötä juna-asemalla suomessa. pari kaveriakin oli seurana, mutta silti paikalliset juopot ym hörhöt pelottivat huimasti vaikkeivat käyttäytyneet edes erityisen uhkaavasti.
mutta maailma on totta.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #191 : 12.04.2008, 00:55:51 »
afghanistanissa [...] darfurissa

Reissaatko näissä paikoissa työsi takia vai -  :o  - huvin vuoksi?

Hypatia

• Reissaajaguru
  • Hypatia has (almost) left the building.
    • Profiili
« Vastaus #192 : 12.04.2008, 05:17:39 »
- Samaisella Bordeaux'n-keikalla mustalaiset (öö ... romanit?) pystyttivät kotitaloni viereen tappelukoirineen leirin. Eksotiikkaa kerrakseen. Taloni ulko-oven lukko oli tuolloin vielä rikki. Ranskalaisen logiikan mukaan lukkoa ei suinkaan korjattu, vaan vartijat kävivät koirineen talossa vartiokierroksilla ilta-aikaan. Nämä karavaanarit eivät sinällään uhkailleet suoraan minua, mutta leirin ja koirien läsnäolo lähinaapurustossa rajoitti roimasti arkiliikkumistani ja määritti kulkureittejä.
Oliko tässä jotain muutakin "uhkaavaa" kuin omien asenteidesi tuottamat mielikuvat romaneista?

Hypatia

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #193 : 12.04.2008, 05:31:14 »
Onkos kellään ollut muuten tilanteita villieläinten kanssa?
Vain kesyjen kanssa. Delhin keskustassa sonnimullikka "puski" minua kahdesti, kun yritin ohittaa sen väentungoksessa liian läheltä. Maduraissa meinasin pitkästä ja kuumasta bussimatkasta pöllämystyneenä kävellä norsun alle. (Sri Lankan Pinniwelan norsuorpokodissa on muuten oikeasti kuollut turisteja - siellä on kahden saksalaisnaisen muistokivikin. :o ) Varanasista lähtiessä tuli vähän kiire bussipysäkille, kun kulkureittini eli yhden niistä kapeista kujista täytti kaksi toisiaan mittailevaa valtavaa sonnia. Ja sitten ne ihanat vahti- ja kulkukoirat: minua ei, mutta aika montaa muuta on purtu tai sitten on käynyt kuin kaverille öisellä Kovalamilla, jolloin hän joutui pakenemaan aggressiivista koiralaumaa mereen.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2008, 05:44:41 kirjoittanut Hypatia »

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #194 : 12.04.2008, 10:01:58 »

Oliko tässä jotain muutakin "uhkaavaa" kuin omien asenteidesi tuottamat mielikuvat romaneista?

;D  ;D Voi asennevamma...  ;D

No ne aggressiiviset ja ilmeisen asenteelliset koirat, jotka hyökkivät kohti, koin aika uhkaavina. Muuten minulla ei näitä romaneita vastaan mitään ollut. Riepoi vain, että se  koiraleiri piti pystyttää minun kulkureitilleni. ;)  Paikalliset pelkäsivät ryöstelyä, jne., mutta minullahan ei mitään omaisuutta ollutkaan.

Ilmeisesti on väärin mainita mitään etnistä vähemmistöä nimeltä, jos tilanteeseen on liittynyt mitään negatiivista? Unohdin nimittäin mainita, että se minua bussissa nartuksi nimitellyt oli musta, taksikuski libanonilainen, ja loput ranskalaiset "välikohtaukset" yleensä pohjoisafrikkalaisten aiheuttamia.  ::)

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #195 : 12.04.2008, 10:55:00 »
afghanistanissa [...] darfurissa

Reissaatko näissä paikoissa työsi takia vai -  :o  - huvin vuoksi?
Mä en voi kovin hyvin vastata tähän ku tällä forumilla pitää olla aina niin korrekti mut "huvin" vuoksi on lähempänä. self-discovery jne...

Hypatia

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #196 : 13.04.2008, 04:35:07 »

;D  ;D Voi asennevamma...  ;D

No ne aggressiiviset ja ilmeisen asenteelliset koirat, jotka hyökkivät kohti, koin aika uhkaavina. Muuten minulla ei näitä romaneita vastaan mitään ollut. Riepoi vain, että se  koiraleiri piti pystyttää minun kulkureitilleni. ;)  Paikalliset pelkäsivät ryöstelyä, jne., mutta minullahan ei mitään omaisuutta ollutkaan.

Ilmeisesti on väärin mainita mitään etnistä vähemmistöä nimeltä, jos tilanteeseen on liittynyt mitään negatiivista? Unohdin nimittäin mainita, että se minua bussissa nartuksi nimitellyt oli musta, taksikuski libanonilainen, ja loput ranskalaiset "välikohtaukset" yleensä pohjoisafrikkalaisten aiheuttamia.  ::)
::) ::) ::) Ja oven lukon rikki olemisen mainitsit ainoastaan siksi tässä yhteydessä, että ne koirat hyökkäilivät ovesta sisään...

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #197 : 13.04.2008, 10:30:36 »

::) ::) ::) Ja oven lukon rikki olemisen mainitsit ainoastaan siksi tässä yhteydessä, että ne koirat hyökkäilivät ovesta sisään...

::) itsellesi... :)

Leiriläiset kävivät talossamme peseytymässä, meillä näes oli suihkut käytävillä. Ohikulkiessaan kuulemma kokeilivat asuntojen ovia, jne.  Mainitsin tuon mielestäni hauskana ranskalaisen logiikan esimerkkinä, että on helpompi pistää vartija koputtelemaan ovia, kuin korjata se lukko. Tulkitset nyt kuule vain mun tekstejä omien asenteidesi kautta. ;)

Juu, ja etukäteen anteeksi, että kirjoitin ranskalaisista asenteellisesti. Vai sekö ei ollut ongelma lainkaan..?

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #198 : 13.04.2008, 10:44:02 »
Unohdin nimittäin mainita, että se minua bussissa nartuksi nimitellyt oli musta, taksikuski libanonilainen, ja loput ranskalaiset "välikohtaukset" yleensä pohjoisafrikkalaisten aiheuttamia.  ::)

Vahan samahan se on Suomessakin. Suomalaiset tappavat ja pahoinpitelevat toisiaan, mutta katuryostot, "puskaraiskaukset" yms. hoidetaan tiettyjen pakolaisryhmien toimesta aika kovalla prosentilla. Tuleekohan bannia kun sanoin taman "aaneen".
ไม่เป็นไร

Hypatia

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #199 : 14.04.2008, 00:55:02 »
Luepa tuo muutamaan kertaan kuin se olisi vieraan kirjoittamaa (lisäsin lihavoinnit avuksi - olivatko ne todella tappelukoiria, siis laittomiin koiratappeluihin valmennettuja ja käytettyjä?) ja mieti sitten oliko aiheellista kysyä: "Oliko tässä jotain muutakin "uhkaavaa" kuin omien asenteidesi tuottamat mielikuvat romaneista?"

Käyttivätkö romanit niitä suihkuja luvatta vai luvallisesti?