Uhkaavin tilanne matkalla

(Luettu 246640 kertaa)

shallowlittlebitch

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Uhkaavin tilanne matkalla
« Vastaus #280 : 27.12.2008, 13:31:40 »
Kaikenlaista on sattunut ja tapahtunut, ensimmäisenä tulee mieleen kun kerran Intiassa päätin ajaa yöllä lyhyen matkan pyörällä. Hetken kuluttua jostain puskasta hyökkäsi lauma verenhimoisia hurttia, jotka lähtivät suu vaahdoten ajamaan minua takaa, onneksi hetken takaa-ajon jälkeen tuli auto vastaan kovaa vauhtia, jolloin koirat luopuivat aikeestaan popsia minut iltapalaksi.

Toisella kerralla Intiassa matkustin sellaisella sleeper-bussilla, jossa on sängyt penkkien yläpuolella. Tiellä oli ollut onnettomuus, ja tie oli tukossa. Kuski päätti koukata onnettomuuspaikan ohi pientareen kautta, ja kauhukseni bussi alkoi kallistua uhkaavasti vasemmalle, ja vasta matkustajien kauhunhuudot saivat kuskin tajuamaan, että bussi oli vaarassa kaatua, ja hän luopui aikeestaan. Pudotusta olisi ollut kymmeniä metrejä jyrkkää mäkeä pitkin, kädet tärisi hervottomasti kun säntäsin  bussista ulos hermosavuille...

Nuorempana tuli liikuttua aika varomattomasti tuntemattomissa paikoissa, mutta nykyään pidän nyrkkisääntönä, etten liiku yksin ulkona auringonlaskun jälkeen, ja hostelihuonetta valitessani tarkistan ensimmäisenä, että kaikki ikkunat ja ovet saa lukkoon myös sisäpuolelta, ja että tulipalon varalta poistumisreittejä on useampia kuin yksi. Australiassa tapahtui karmaiseva tapaus vuonna 2000, kun 15 backpackeriä kuoli hostelin tulipalossa, koska ikkunoissa oli kalterit ja hätäpoistumistiet olivat lukossa.

hmaarit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #281 : 30.12.2008, 16:39:40 »
Roomassa sain illanvietto seurakseni norjalaismiehen, joka sitten myöhemmin yöstä kävi hieman liian kuumana. Onneks usean EIn kova toistaminen ja kova rimpuilu (ja pakoon lähtö) meni toisen huuruiseen tajuntaan. No, jos se ois ollu "ihan oikee raiskari" niin tuskin oisin mahtanu mitää.

Liina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #282 : 02.01.2009, 01:36:07 »
Nukuttiin Veronassa rautatieaseman ulkopuolella olevassa bussikatoksessa (rautatieasema suljettiin yöksi, oltiin tultu myöhään kaupunkiin eikä jaksettu lähteä etsimään yöpaikkaa, toisaalta ei me tiedetty koko kaupungista siinävaiheessa yhtään mitään eikä mitään oltu varattu etukäteen). Havahduin jossainvaiheessa yötä (ei sitä pystynyt nukkumaan kunnolla, vaikka olikin lämmin), ja katsoin, että joku mies seisoo muutaman metrin päässä katoksesta ja katselee meitä. No, ajattelin että ehkä se odottaa jotain, mutta sitten katsoin tarkemmin: mies tuijotti meitä ja runkkasi. Nousin istumaan ja varoin katsomasta miestä, herättelin kaverin että "tuolla joku mies vetää käteen ja katsoo meitä, älä kato sinnepäin", sytytin tupakan ja koitin rauhoittua. Jossain vaiheessa mies sai kai tarpeensa tyydytettyä, kun lähti jatkamaan matkaa. Ajoi pyörällä vielä muutaman kerran katoksen ohi suu leveässä virneessä. Ei se pelottava tilanne sinällään ollut, eikä niin uhkaavakaan, mutta erittäin epämiellyttävä. Hyi. En ymmärrä mitä kiksejä se sai kahdesta paskasesta matkustajanaisesta.
Tupakoinnin on todettu lisäävän elimistön energiankulutusta noin 800 kJ vuorokaudessa.

marspatukka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #283 : 04.01.2009, 18:49:58 »
Ei ihan uhkaavaa, mutta silloin epämiellyttävää kylläkin. Prahan juna-asemalla viime kesänä tuli vietettyä kuutisen tuntia, riitti kyllä nistiä sun muuta pummia melkosesti. Ihan ilosia setiäkin siellä tupakalla tuli nähtyä, kovasti rupesivat juttelemaankin kun tupakkaa tarjosin, piti vaan hymyillä kiltisti kun ei tuo tsekki taitu ;D . Ei ihan heti tullu mieleen kieltäytyä tupakan antamisesta kun puukko vyötäröllä tullaan kyselemään. Pari mimmiä oli ihan pihalla aseman passikuvakopissa ja joku sankari veti keskellä aseman vilkkainta kohtaa ilmeisesti freebasea vartioiden selän takana :) . Tähän päälle täysin rempassa oleva asema, sekä jostain kumman syystä 15min ennen junan lähtöä selviävä lähtölaituri. Jälkeenpäin mietittynä ihan hauska kokemus, tämä tapahtui kuitenkin päiväsaikaan vilkkaalla paikalla joten mitään todellista vaaraahan ei ollut aistittavissa.

Toinen vähän ikävämpi tilanne sattui Kroatiassa Rijeka-Zagreb bussissa, muutama kilometri oltiin ehditty ajaa keskustasta kun jalkojen juuresta takapenkin edestä alkaa pukkaamaan savua. Hetki siinä huudellaan kuskille, ja kun paikallisetkin asian hoksas niin johan pysähdyttiin. Moottoriluukku auki ja komeat lieskathan sieltä löi, ihmeen kaupalla takana ajo pari raksaäijää joilla sattu olemaan vaahtosammuttimia matkassa, itse bussissahan ei mitään sammutuslaitteistoa ollut. Onneks ei oltu millään aikataululla liikkeellä, käveltiin muutama sata metriä kahville johonkin syrjäseen kuppilaan, mistä sitten jatku paikallisbussilla matka takasin Rijekaan. Ei ollu kovin ilosen näköstä porukkaa kyhjöttämässä sateessa kun ajettiin palobussin ohi, ties miten kauan saivat odottaa korvaavaa autoa.

J-Ko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #284 : 04.01.2009, 20:24:49 »
Ei ihan uhkaavaa, mutta silloin epämiellyttävää kylläkin. Prahan juna-asemalla viime kesänä tuli vietettyä kuutisen tuntia, riitti kyllä nistiä sun muuta pummia melkosesti.

Joo, vuonna 2006 kesällä itsekin tuolla olin junaa odottamassa. Makoiltiin siinä nurtsilla aseman edessä ja mä aloin ihmettelemään että miks porukkaa menee tonne pusikkoon, meneekö ne tarpeilleen vai mitä?
Ei siinä kauan menny kun tajusin että piikkiähän siellä laitetaan suoneen. Epämiellyttävä kokemus se tosiaan oli, ei mitenkään kovin pelottava kun oli valoisaa eikä ollut yksin liikenteessä. Eikä ne nistit meihin mitään huomiota edes kiinnittäneet.
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #285 : 04.01.2009, 20:33:21 »

Toinen vähän ikävämpi tilanne sattui Kroatiassa Rijeka-Zagreb bussissa, muutama kilometri oltiin ehditty ajaa keskustasta kun jalkojen juuresta takapenkin edestä alkaa pukkaamaan savua. Hetki siinä huudellaan kuskille, ja kun paikallisetkin asian hoksas niin johan pysähdyttiin. Moottoriluukku auki ja komeat lieskathan sieltä löi, ihmeen kaupalla takana ajo pari raksaäijää joilla sattu olemaan vaahtosammuttimia matkassa, itse bussissahan ei mitään sammutuslaitteistoa ollut.  

Pari kertaa tuolla päin bussilla körötellessä ohitettiin näitä vanhempia busseja jotka oli pysäköity sinne levähdyspaikan tapaiselle. Moottoriluukku auki ja mustaa savua pukkasi ulos niin että taivas peittyi. Ei se tosin meidänkään kulkuvälineessä hajusta päätellen ihan kaukana ollut... Mutta joo, lienee sillä kalustolla ja niin mäkisellä tieverkostolla ihan ymmärrettävää.

Tuo Prahan juttu tuntuu myös tutulta, sekä Tsekeissä että Puolassa. Välillä pössyttely oli hyvinkin avointa, välillä tuli annettiin meille ruohoa myymään tulleille jampoille pampusta   sen verran että pahaa teki.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #286 : 04.01.2009, 20:54:21 »
Ei siinä kauan menny kun tajusin että piikkiähän siellä laitetaan suoneen. Epämiellyttävä kokemus se tosiaan oli, ei mitenkään kovin pelottava kun oli valoisaa eikä ollut yksin liikenteessä. Eikä ne nistit meihin mitään huomiota edes kiinnittäneet.

Tuo Prahan juttu tuntuu myös tutulta, sekä Tsekeissä että Puolassa. Välillä pössyttely oli hyvinkin avointa, välillä tuli annettiin meille ruohoa myymään tulleille jampoille pampusta   sen verran että pahaa teki.

Minä taas henkilökohtaisesti teen jonkinmoisen eron nisten ja pössyttelijöiden välille, myös arvioidessani mahdollista turvallisuusriskiä. ::)

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #287 : 04.01.2009, 21:35:44 »

Minä taas henkilökohtaisesti teen jonkinmoisen eron nisten ja pössyttelijöiden välille, myös arvioidessani mahdollista turvallisuusriskiä. ::)

Varsinkin kun tietty erotat pilvenpolttajan, nappiveikon ja heroiininkäyttäjän toisistaan ulkonäön perusteella. Kaikki eivät siihen pysty :)

Mutta lienee sanomattakin selvä että hönö-osastoa kannattaa varoa enemmän tai vähemmän. Paljon yllätysmomentteja joita kielimuuri lisää.

« Viimeksi muokattu: 04.01.2009, 21:38:48 kirjoittanut pekkapoks »

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #288 : 04.01.2009, 21:52:06 »
Varsinkin kun tietty erotat pilvenpolttajan, nappiveikon ja heroiininkäyttäjän toisistaan ulkonäön perusteella. Kaikki eivät siihen pysty :)

Mutta lienee sanomattakin selvä että hönö-osastoa kannattaa varoa enemmän tai vähemmän. Paljon yllätysmomentteja joita kielimuuri lisää.
Jaaha, rasti seinään, edellisen yhden seuraksi. Olen Pekan kanssa jokseenkin samaa mieltä. ;D

Katuviisaudesta olen joskus kirjoitellutkin. Kannattaa katsella kävellessä pari sataa metriä eteenpäin, eikä omia kengänkärkiä. Jää aikaa väistää.

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #289 : 05.01.2009, 01:13:28 »
OT:

Jaaha, rasti seinään, edellisen yhden seuraksi. Olen Pekan kanssa jokseenkin samaa mieltä. ;D

Katuviisaudesta olen joskus kirjoitellutkin. Kannattaa katsella kävellessä pari sataa metriä eteenpäin, eikä omia kengänkärkiä. Jää aikaa väistää.

Voi ei. Sulta alkaa mennä uskottavuus.

fleur

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #290 : 05.01.2009, 08:52:46 »
Olin Intiassa Goalla pakettimatkalla. Yhtenä aamuyönä sitten heräsin siihen, kuinka ikkunasta kuuluu jotain kolinaa. Ensin olin että se on varmaan tuuli, mutta kun avasin silmät, niin mun sänkyä vastapäätä olevan ikkunan verho oli raotettu ja ikkuna oli jo puoliks auki ja sieltä tuijotti mies. Huusin sille että mee pois ja se vaan jatko tuijottamista, mutta kun nousin ylös sängystä ni ponkas karkuun. Myöhemmin sain tietää että kyseinen mies oli toinen hotellin yövartijoista, ja oli kuulemma tulossa mun huoneeseen etsimään jotain aivan muuta kuin rahaa.. Meillä hotellillahan oli kaikissa ikkunoissa sisäpuolella lukot, mutta hotellin johtaja sanoi että kyseinen yövartija oli pitänyt huolen, että juuri tuo mun ikkunan lukko olisi auki :O Sai yövartija sitten potkut.. Ja joka ilta sen jälkeen kyllä tarkastin ikkunoiden lukot!
Mut se oli kyllä tähän mennessä mun elämäni pelottavin kokemus..oli ihan kauheeta herätä kesken unien siihen että joku yrittää sisään huoneeseen ja etenkin kun oli vielä niin pimeää, eikä yhtään tiennyt et jos sil ois ollu esim. ase tai puukko.. Ja mä kun luulin että vartijat on niitä jotka pitää huolen ettei tommosia tapahdu :O

marspatukka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #291 : 05.01.2009, 09:59:50 »

Tuli noihin pössyttelijöihinkin törmättyä, mutta asemalla kyllä tuli enempi bongattua näitä suonensisäsiä käytteleviä. Sieltä nurtsialueen vieressä olevasta kierreporrashässäkästä kun kipitti porukkaa edes takas ihan pokkana ruiskut kädessä ::)

nikato

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #292 : 06.01.2009, 09:46:17 »
Minkä tasoista viranomaisapua Länsi-Kreetalla saa? Olen kesäkuun alussa lähdössä Kreikkaan kolmatta kertaa. Ennemmin ei ole viranomaisten kanssa tarvinnut tulla toimeen, toivottavasti ei nytkään.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #293 : 06.01.2009, 11:37:33 »
Minkä tasoista viranomaisapua Länsi-Kreetalla saa? Olen kesäkuun alussa lähdössä Kreikkaan kolmatta kertaa. Ennemmin ei ole viranomaisten kanssa tarvinnut tulla toimeen, toivottavasti ei nytkään.

Kerro vähän tarkemmin, minkälaista apua tarvit ja minkälaiselle reissulle olet lähdössä - valmismatkalle vaiko pitemmäksi aikaa. Tältä foorumilta löytyy kyllä kokemuksia, vaikkapa matkapäiväkirjoista.

Jos tarkoitat "apua" niin Kreikan poliisi on aika hanurista, eli siltä osin nuo mellakat ei ole tyhjästä syntyneet.

Anju

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #294 : 06.01.2009, 20:25:29 »
Olen asunut nyt Yhdysvalloissa n. puolisen vuotta ja kaikki oli mennyt hyvin paitsi viimeisenä päivänä ennen Suomen vierailua. Oltiin ystäväni kanssa ajamassa väärään suuntaan joten hän päätti kääntää auton erään tehtaan pihalla. Käännyimme siis vihreällä valolla vasemmalla ja ystäväni unohti väistää vastaantulevaa autoa.. No ei siinä täpärästi päästiin siitä ohi sujahtamaan, kunnes huomataan että tämä pakettiauto lyö jarrut pohjaan ja lähtee ajamaan hirveää vauhtia meidän perään.
Oli myöhäinen ilta ja ajettiin siinä tovi karkuun tätä pakettiautoa. Hätäkeskus oli toisessa päässä. Luultiin, että se pakettiauto oli lähtenyt pois kunnes huomattiin, että se auto tulee suoraan kohti ja blokkaa meidän ulos pääsyn. Autossa oli noin 6 miestä, ja he päättivät alkaa läksyttämään meitä ajovirheestämme. Siinä vaiheessa olin ihan varma että kuolen tai jotain. Onneksi selvittiin säikähdyksellä  :)

nikato

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #295 : 06.01.2009, 22:06:59 »
Olen lähdossä parin viikon valmismatkalle, ja tarkoitin lähinnä sairaanhoidollista puolta ja poliisia.

imoT

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #296 : 07.01.2009, 01:13:37 »
No ei nyt varsinaisesti uhkaava tilanne, mutta vähän jännitti. Tossa viikko sitten yltyi kauhea myrsky illalla ja ammuyöstä olis pitäny hyppää laivaan. Laiva saapui kuitenkin satmaan mistä olin lähdössä, joten ei kai se myrsky nyt niin paha voi olla jos on kerta tännekin tullu. 15 tunnin laivamatka edessä Atlantilla ja yli 30 m/s tuulta merellä. Eikä siis ollu mikäán ruotsinlaiva, vaan aikas niinkuun paljon pienempi purtilo. No onneks oli vielä niin pimeetä ettei nähny miten isoja ne allot oli. Keikku vaan paljon, mutta siinähän se uni tulikin mukavasti. No sit jossain vaiheessa aloin heräilemään ja oli jo päivä niin ei ne aallotkaan nyt niin järkyttäviltä näyttäny, kai ne jotain sellasia vähän yli metrisiä vaahtopäitä oli meri täynnä eikä maata nákyvissä missäán, oli ihan jännäá. Vaikutti ettá oli se tuulikin vähän laantunu, mutta sitten yllättäen se yltyikin ihan hulluks ja alko tuntua et eihän tää nyt mitenkään voi selvii tälläsessä tuulessa, kun kannella jos oli niin ei vaan pystyny liikkumaan mitenkään et oli ihan pakko pitää kiinni jostain et se tuuli tosiaankin vei ja lujaa. Ja kauempana näytti niin uhkaavia pilviä tulevan. Mutta niin se vaan tuli lopulta määräpäÄhänsä se vene ja jännää oli. Mutta joo, ehkä se uhkaavin tilanne tapahtu sitten heti maissa laivasta poistuttua, kun Guardia civil tuli mua vastaan, pysäytti ja alkoi kyselemään huumeista. Että häh? Mitá vittua, mitä ihmettä, miks tuut multa jotain tollasta kyseleen. Ei olis voinu váhempää kiinnostaa alkaa jotain tollasta pelleilyä siinä väsynneenä vaatteet ja kengät ihan litimärkinä kun yöllä oli hiukkasen satanu ja koko päivän keikkunu veneessä nälissään ja nukkunu huonosti.

mistyli

• Himoreissaaja
  • "Tuhannen km:n taival alkaa yhdestä askeleesta"
    • Profiili
    • Matkailublogi: juttuja mm. Meksikosta, Guatemalasta, Belizestä, Tansaniasta, Kroatiasta, Keniasta sekä Thaimaan matkasta. Tulossa maalis-huhtikuussa 2013 reissu eteläiseen Afrikkaan.
« Vastaus #297 : 16.01.2009, 01:24:26 »
Keniassa oleillessani tapahtui seuraavaa:

Lähdimme tyypilliseen arkipäiväiseen tapaamme kaverin kanssa työharjoittelupaikkaamme, joka sijaitsi Matharen slummialueella. Kuljimme sinne päivittäin matatuilla (julkinen kulkuneuvo, semmonen pieni pakettiauto) ja matka oli ajoittain hiukan ahdistava hurjastelun ja kyseisten seutujen vuoksi.

Noh, eräänä aamuna olimme sitten tosiaan kaverin kanssa ainoat matkustajat matatussa, lisäksemme matatussa oli kuski ja ns. apupoika. Olimme jo poistuneet Nairobin keskustan alueelta hiukan slummimaisempiin seutuihin ja yht´äkkiä matatu ohjataan pienelle sivukujalle, pois normaalilta reitiltämme.  :o Vilkuilimme naamat valkoisina toisiamme ja varovaisesti yritin udella minne olemme matkalla. Kuski ja apupoika vain naureskelivat, höpisivät swahilia ja viittilöivät kädellä eteenpäin. Olin kieltämättä paniikissa ja varma, että meidät viedään jonnekin "kulman taa" raiskattavaksi jne.  :-[ Lisäksi kuski otti matatun ikkunasta ns. reittinumeron pois joten ajattelin, että matka muuttuikin joksikin hupiajeluksi  :-\

Onneksi tilanne ei ollut niin vakava kuin kuvittelin. Jonkin ajan kuluttua kaarsimme sivutieltä vähän isommalle tielle ja maisemat alkoivat näyttämään tutummilta. Olivat sitten päättäneet vain oikaista? Kiitti  ::)

Toinen juttu Keniasta:

Ajelimme Nairobista Amboseliin päin (safarille) ja matka tyssäsi, kun bensa loppui. Kuskimme jätti auton tienvarteen, jossa ajetaan tuhatta ja sataa. Sanoi tulevansa kohta takaisin. Noh, satoi kaatamalla ja autossamme ei ollut valoja. Pelotti, että tietä hurjastelevat isot rekat eivät näe autoa tien laidalla ja ajavat meihin.

Yllä mainitulla tavalla ei käynyt, mutta piakkoin näemme, kun mies kävelee aseen (semmonen haulikko?) kanssa autoamme kohti.  :-\ Pysähtyy auton viereen ja käskee avata ikkunan. Noh, raotimme ikkunaa ja totesimme, että mies on poliisi. Ei sekään periaatteessa hirveästi rauhoittanut, koska ei tuolla pysty välttämättä poliiseihinkaan luottamaan. Mies sitten tivasi ase kädessään, että miksi ollaan pysähdytty siihen "THIS IS A BIG MISTAKE!" jne. Kerroimme tarinamme ja mies alkoi olla jo vähän leppoisampi joten ei sekään lopulta uhkaava tilanne ollut - tuntui vain ensiksi siltä, kun ase kädessä lähestytään.

Juttelimme itse asiassa miehen kanssa hetken..kyseli mistä ollaan kotoisin ja jotenkin tuli puhe presidenteistä. Oli mies ihmeissään, kun kerroimme, että Suomessa on naispresidentti  ;D

penikka

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.brutus.fi
« Vastaus #298 : 20.01.2009, 12:10:30 »
Itse olen selvinnyt vähällä, harvemmin toiset ihmiset ovat harmaita hiuksia tai suuria pelkotiloja aiheuttaneet. Kaikki kuvatut tilanteet eivät välttämättä ole kovinkaan uhkaavia sanan varsinaisessa merkityksessä.

Thaimaa, Koh Tao: Nukuin tyytyväisenä baaritiskillä alkoholia nauttineena. Jossain vaiheessa havahdun kun thaimaalainen miespuolinen ihminen hieroo etumustani ja ehdottelee omituisia asioita. Olin sen verran hyvissä, ettei puhuminen oikein onnistunut millään kielellä. Kaikesta huolimatta onnistun hätistelemään kaverin pois ja jatkan tyytyväisenä uniani. Fail. Seuraavan kerran havahdun kun sama mies taluttaa minua poispäin baarista, mitä ilmeisimmin pahat ja likaiset aikeet mielessään. Tilanne kuitenkin raukesi hetken kuluttua, kun pari tuttua juoksi meidät kiinni, hätisteli miehen pois ja talutti meikäläisen nukkumaan. Selvennyksenä vielä kaikille, että olen miespuolinen henkilö. Aamulla vähän ahdisti, meinasihan miehuus mennä yöllä. Olisipa naisetkin näin oma-aloitteisia.

Thaimaa, Ranong: Edellisestä episodista johtuvan henkisen ja fyysisen pahoinvoinnin takia menin huoneeseen nukkumaan, mitä ei saanut lukkoon. Olin siis sen verran väsynyt, että halusin vaan nukkua, eikä vänkääminen ja valittaminen lukon toimimattomuudesta kiinnostanut. Aamulla olikin sitten repusta hävinnyt Ipod ja kamera. Vakuutus korvasi kaiken muun, paitsi kameralla otetut kuvat :(

Burma, Liveboard: Läpisukelsimme erästä luolaa, jalkani osui terävään kiveen ja haavahan siihen tuli. Hetkeä myöhemmin pieni whitetip(hai) tuli tuijottelemaan. Tietoni eläinkuntaa kohtaan olen lähinnä kerännyt tappajahai -elokuvista. Niistä kerättyjen tietojen perusteella olisi ollut täysin oikeutettua laskea isompikin lasti housuihin. Hetkellisesti jännitti.

Ecuador, Quito: Olimme juuri saapuneet maahan ja varanneet matkan harrastamaan raftingia(koskenlasku). Lähdön piti tapahtua aikaisin aamulla erään toisen hostellin edestä. Eeppinen moka sattui siinä vaiheessa, kun olimme viritelleet herätyskellon näyttämään väärää aikaa. Lopputuloksena haahuilimme Quiton yössä seuranamme vähemmän ystävällinen kasa nuoria paikallisia. Hypimme toisen hostellin pihaan puskien suojiin ja odottelimme siellä sitten aamun sarastusta kylmissämme.

Ecuador, Guayaquil: Hotellissa soi puhelin keskellä yötä useasti ja joskus joku yritti tulla avainkortilla sisään huoneeseen. Voi tietysti olla, että oli erehtynyt huoneesta. Ei menty tarkistelemaan. Jonain toisena yönä oli kuulemma lähistöllä myös ammuskeltu, itse en ollut tähän paukkeeseen herännyt.

Peru, Lima: Varjoliitokurssin suorittaminen kielellä, jota et ymmärrä, on itsessään jo sellaista urheilua, että ei voi kuin suositella kaikille itsetuhoisille ihmisille. Parhaina paloina mm. Laskeutuminen suoraan vihaisen koiralauman keskelle, lentäminen päin valotolppaa, lentäminen päin pyöräilijää ja lukuisista muista tilanteista aiheutuneita mustelmia. Nyt on Perun ilmailuhallinnon myöntämä lentolupakirja taskussa ja ei voi muuta kuin todeta että kovin edullisesti irtosi, jos vertaa Suomen hintoihin. Menisinkö uudestaan kurssille kielitaidottomana? En.

Pääsiäissaaret: Lähdin kiertämään saarta fillarilla. Puolessa välissä matkaa sain nerokkaan idean, että lähdempä katsomaan mitä tuon pikkutien päässä oikein on. Sieltähän löytyi sitten paljon haukkoja. Joko ne eivät tykänneet minusta, tai sitten punottava kaljuni näytti kohtuuttoman herkulliselta. Paluumatka tätä pikkutietä pitkin sujuikin sitten huomattavasti rivakammin. Motivaattoreina toimivat haukat, jotka olivat mitä ilmeisimmin päättäneet skalpeerata minut.

Sitten on vielä erikseen kännisekoilut, mutta ne saattaisivat mennä jo offtopicin puolelle liiaksi. Nykyään pyrin kyllä välttämään alkoholin liiallista kulutusta reissussa.

Kehäpäätelmä: Useimmiten saa syyttää itseään ja omaa holtitonta toimintaansa. Toisaalta, holtitonta toimintaa on hauska muistella jälkeenpäin.
Alcohol, coffee and tobacco are not drugs, and certainly not problems.

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #299 : 20.01.2009, 16:05:50 »
^ Tuo piristi päivääni!!! Oli hauskaa luettavaa! On se hyvä että maailmasta löytyy muitakin toheloita. :D Tuo lentokurssi kuulosti sen verran vauhdikkaalta että täytynee pitää mielessä jos vaikka uskaltaisi joskus kokeilla...mikäli siellä päin matkustaa.
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)