Missä olit, kun....

(Luettu 73098 kertaa)

Tigalily

• Himoreissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - tiger_lily1980
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #120 : 31.08.2005, 13:37:36 »
Estonian uppoaminen

Olin yläasteella, terveystiedon tunnilla kun opettaja sanoi että oli kuullut huhua että joku laiva olis uponnut. Otin radion taskusta ja ruvettiin kuuntelemaan. Illalla katsottiin telkkarista ja toivottiin ettei olis tuttuja paikalla. Ei ollut.

Prinsessa Dianan kuolema

Olin koiranäyttelyssä ja kuulin jonkun kanssa"kilpailijan" puhuvan, että Diana on kuollut. Kun sain tiedon vahvistettua, tuumasin jollekulle, että seuraavaksi kuolee varmaan Äiti Teresa. Kestiköhän siitä viikko vai pari...

WTC

Olin keskellä Evon metsää, kun kuulin yhdeltä ohi ajaneelta mieheltä, että toiseen WTC:n torniin on törmännyt lentokone. Tuossa vaiheessa luultiin tapausta onnettomuudeksi. Kun tultiin rastiradalta takaisin leiriin, olivat jo loputkin koneet "päässeet" päämääriinsä. Iltanuotilla puhuttiin vain ja ainoastaan WTC:stä ja kolmannesta maailmansodasta. Tv:n ääreen pääsin vasta torstaina. Onneksi.
quot;Happiness is in the journey, not at the end of the road."
- Quilter's saying

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Missä olit, kun....
« Vastaus #121 : 31.08.2005, 13:44:39 »
Estonia: Tämän muistan hyvin, sillä tilanne oli about samanlainen kuin Mika Häkkisen melkein heitettyä henkensä ulosajossa... :roll:  Eli heräilin aamulla, ja jossain aamupalan ja lehden selailun välimaastossa sitten tuli aamu-uutisissa juttua. En nyt kyllä muista tarkemmin tuntemuksia.

Diana: Ei mitään hajua missä olin, eipä tämä kai minusta sitten mikään ihmeellinen asia ollut. Ehkäpä juttu olisi iskostunut paremmin mieleen, jos muistaisi hyvin koko tarinan satuhäistä lähtien. Mutta kun kuuluu sukupolveen joka muistaa lähinnä traagiset uutiset suhteen alamäestä, niin ei kai tuo sitten ollut kuin "piste i:n päälle".

WTC: Ehkäpä parhaiten takaraivoon kiinni palanut "shokkiuutinen". Sinänsä ei ehkä ollut niiiin älytön yllätys, että jossain alitajunnan sopukassa olin jo iskua WTC-torneihin odotellutkin. Johan siellä 1994(?) jotkut arabit pamautti sen räjähteitä täynnä olleen rekan, mutta silloin ei tullut kuin muutaman kerroksen reikä parkkihalliin. Kai sitä mielessään mietti, että miltäköhän näyttäisi jos sen kokoluokan rakennus kaatuisi... No mutta asiaan. Olin päivän viimeiseltä luennolta lähdössä, kun kurkkasin läpi pari äänettömään kännyyn tullutta viestiä. Toinen meni jotenkin näin: "Laittoivat sitten ählämit paukkumaan oikein urakalla" ja toinen: "Ei sitten ole enää WTC:tä". Ensimmäinen ajatus oli, että mitä helkkaria siellä oikein on tapahtunut?!? Nytkö ne sitten menivät?!? Voitte vaan arvata miten tuli kiirehdittyä ATK-luokkaan YLE:n teksti-tv:tä selailemaan, jossa sitten oli heti etusivulla, että myös Pentagoniin isketty...

Ps. Ärsyttäviä nämä jopa vuosia kestävät threadit, kun ei muista onko jo vastannut eikä jaksaisi selailla vanhoja... :?
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

RoKo

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #122 : 31.08.2005, 15:01:17 »
Estonia: Olin ala-asteikäinen, heräsin ja menin keittiöön aamupalalle, jossa radio huusi täysillä ja äiti käski olla hiljaa. Siinä sitten suu supussa kuuntelin uutisia.

Diana: Olin kaverin mökillä, radiosta kuulin tämänkin.

Wtc: Olimme kaverilla, jonka isä katsoi telkkaria ja kertoi, että siellä on lentokone törmännyt pilvenpiirtäjään ja sitten vähän ajan päästä ilmoitti, että nyt on jo toinen torni tulessa. Siinä vähän naureskeltiin ja mietittiin, että tämän täytyy olla joku vitsi.
otta go.

takis

• Tosireissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #123 : 31.08.2005, 20:12:25 »
Estonia:
Nyt täytyy kyllä nolona myöntää että en muista ollenkaan. Vielä nolompaa on se että en ees tiiä koska tää on tapahtunu... :? Pitääpä hetipikaa paikata tuo aukko sivistyksestä.
Diana:
Olin kotona, kattelin jotaki TV-ohjelmaa ja siinä tuli sitten ylälaitaan ilmotus että kohta tullee ylimääräinen uutislähetys. Jossain iltapäivälehessä oli sitten jonaki seuraavana päivänä juliste Dianasta, se piti sitten läntätä seinälle ja siellä pysy jotai puol vuotta. Taisin olla silloi 9v...
WTC:
Matematiikan tunnilla, yläasteen seiskalla. Joku kanssakoululainen kertoi että sai viestin, missä kerrottii että lentokone on törmänny pilvenpiirtäjään new yorkissa jne. Ope siinä että jaahas, vai niin, nyt opiskellaan ja kännykät pois.   :shock:

möhköliini

• Reissaaja
    • Profiili
Estonia, Diana ja WTC
« Vastaus #124 : 12.09.2005, 16:34:23 »
Alkuun täytyy todeta, ettei luultavasti monikaan muista, mitä touhusi viime vuonna esim. 11.9 (ellei se sitten satu olemaan syntymä-/hääpäivä tai vastaava). On perin mielenkiintoista, kuinka jotkut asiat vain painuvat syvemmälle muistilokeroihin kuin toiset. Ajatellaan nyt kuitenkin, että onhan niitä muitakin kuninkaallisia kuollut ja terrori-iskuja sattunut... Kuka vaikka muistaa, missä oli ja mitä teki kun Lontoon metrossa räjähteli (jälleen niitä lukuun ottamatta, jotka itse olivat ao. kaupungissa, menossa sinne tai tulossa sieltä pois) - ja se kuitenkin sattui tänä vuonna.

Asiaan:

Estonian uppoamisuutisen kuulin kotona Huomenta Suomen lähetyksestä, olin lähdössä kouluun.

En muista, missä olin ja mitä tein Dianan kuolemasta kuullessani.

WTC:stä kuulin soittaessani isälle kotiin (pyysin hänet hakemaan minut kotiin kirjastolta).

Melinda

• Reissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #125 : 12.09.2005, 21:47:56 »
Estonian uppoamisesta kuulin melko lailla samaan tapaan kuin edellinen kirjoittaja: olin lähdössä kouluun ja kuulin ohimennen radiosta, että jokin laiva on uponnut lähellä Suomea. En tajunnut onnettomuuden mittakaavaa, mikä saattoi olla ihan hyväkin juttu ottaen huomioon ikäni, mutta se valkeni sitten vähitellen.

Prinsessa Dianan kuolemasta kuullessani olin mökillä. Seuraavana maanantaina pyöräilin tanssitunnille lähikaupan kautta, jotta näkisin iltapäivälehtien lööpit.

WTC:n isku on kohdallani ehkä näistä dramaattisin. Kävin siihen aikaan lukiolaisena uskonnollisia pohdontoja ja olin lukemassa kirjastossa jotain oikein ällöamerikkalaista herätyskirjaa helvetin tulimerestä. Sitten pyöräilin kotiin, ja heti kun astuin sisään, tuli joku perheenjäseneni tiedottamaan tapahtuneesta. Olin sitten aika lailla maailmanlopun tunnelmissa loppuillan.

Sen muistan myös, että kun kuulin Myyrmannin pommi-iskusta, istuin omassa huoneessa tietokoneen ääressä kirjoittamassa Suurta Mestariteosta ja isä tuli huoneeseeni kertomaan, että Vantaalla on räjähtänyt pommi. Ja kun oli Konginkankaan onnettomuus, menin aamulla kotoani bussilla hammaslääkäriin avaamatta tv:tä tai radiota ja ihmettelin matkan varrella, miksi kaikki liput ovat puolitangossa.

Ai niin, Lontoon viimekesäisistä pommi-iskuista kuulin televisiosta. Olin lähdössä kavereitteni kanssa pitämään hauskaa Linnanmäelle, mutta myöhästyin sieltä, koska juutuin töllön ääreen. Siskoni oli lähdössä Lontooseen seuraavalla viikolla (ja myös lähti).

Mane

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #126 : 14.09.2005, 10:56:16 »
Estonian uppoaminen

En edes muista kun olin niin "pieni" :oops:

Prinsessa Dianan kuolema

Aamulla herättyäni ja ulos lähdettyäni eräs naapurissa asuva kaveri tuli vastaan ja kysyi että: "joko olet kuullut"?

WTC

Olin valmistautumassa fudis-treeneihin ja pakkailin kamppeitani tv:n ollessa auki. Tais olla joko ykkösellä tai kakkosella tv, jossain vaiheessa kuvaan tuli tornit joista toinen savusi ja yläreunassa luki koneen törmänneen siihen. Seurailin sitä sitten siinä ja kohtahan se toinenkin kone tulla tömpsähti ihan livenä... kyllä siinä vähän kylmät väreet tuli. Seurasin jonkin aikaa kunnes lähdin reeneihin.
Voimassa kaikkialla maailmassa.

Fanski

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #127 : 14.09.2005, 11:56:07 »
Estonia upotessa: Koulussa muistaakseni bilsan tunnilla

Diana: Mökillä pohjoisessa

Lontoossa -99 naulapommien paukahdellessa paikanpäällä SOHOssa. Ei niinkään hauska kokemus.

WTC: kaverin sohvalla tenttikirjaa lukien ja samalla televisiota selaten.
iellä missä tapahtuu...

Astrosus

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 30483897
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #128 : 14.09.2005, 14:20:40 »
Estonia: en todellakaan muista, en edes muistanut milloin kyseinen laiva upposi.

Diana: olin Englannissa juuri saapuneena vaihto-oppilaana ja yöllä katselin televisiota ja tekstitv:stä huomasin kyseisen tapahtuman. Oli hiukan vaikea käsittää sitä liikutuksen ja hysterian määrää mikä seurasi. Muistan katsoneeni hautajaisia isäntäperheeni kanssa ja ihmetelleeni, mistä on kysymys. Näön vuoksi piti yrittää olla liikuttunut.

WTC: Oltiin juuri muiden ekavuotisten hissanopiskelijoiden kanssa valmistautumassa kaupunkisuunnistukseen yliopiston päätalon aulassa, kun yksi tutoreista tuli kertomaan saaneensa uutistekstiviestin tapahtuneesta. Yhdellä rastilla, muistaakseni Boomilaaksossa, keräännyttiin television ääreen katsomaan tornien romahtamista ja filosofoitiin, miten joskus valmistuttuamme varmaan tutkitaan sen historiallisia vaikutuksia.
liquando insanire iucundum est!

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #129 : 14.09.2005, 20:55:09 »
Tsernobyl: en muista sitä, kun kuulin ensimmäisen kerran asiasta, mutta lapselle jäi elävästi mieleen uutiset radioaktiivisten pilvien tulemisesta Suomeen. Vähän pelottikin. Mielenkiinnolla luin sitten lehdistä monipäisistä vasikoista yms. oudoista ilmiöistä.

Estonia: Olin muistaakseni lukion ekalla ja äiti soitti kotiin ennen kouluun menoa. Koulussa katsottiin äidinkielen tunnilla televisiosta uutisia.

Diana: muutin samana päivänä opiskelupaikkakunnalleni. Purkaessani muuttolaatikoita kuuntelin radiota ja sieltä kuulin uutisen

WTC: olin tulossa yliopistolta bussissa ja kuulin jonkun puhuvan takanani pommista USA:ssa. Samassa bussissa oli myös joukko itkeviä ja toisiaan halaavia vaihto-opiskelijoita. Tunnelma oli kieltämättä erikoinen.

Sitten pari tuoreempaa, jotka kyllä varmaan kaikki muistaa:
Tsunami Aasiassa: olin Australiassa viettämässä joulua ankeassa hostellissa ja katselimme sitten uutisia pitkin päivää oikein isolla joukolla.

Lontoon pommi-isku: se tapahtui ollessani Singaporessa. Meillä oli sitten hyvät keskustelut aiheesta ranskalais-marokkolaisen muslimitytön ja englantilaisen pojan kanssa.

mfly

• Tosireissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #130 : 21.09.2005, 15:11:29 »
WTC-iskut:
Olin tullut lukiosta kotiin ja saanut postissa kauan odotetun kirjeen Brasiliassa vaihdossa olevalta ystävältäni. Olin hyvin innostuneessa mielentilassa ja revin kirjeen ja luin sitä kostein silmin olohuoneen sohvalla ja tv oli päällä. näin sivusilmällä sitä live-kuvaa kun 2. lentokone törmäsi torniin. jatkoin kuitenkin kirjeen lukemista kunnes uutislähetys oli niin kiihkeänoloinen että piti katsoa sitä. Tilanne jäi päälle koko illaksi. ja aina myöhemmin kun sain uuden kirjeen Brasiliasta niin muistan syyskuun 11.

Dianasta kuulin ihan uutisista en muista mitä tein. samoin estonia.

Lontoon pommi-iskujen aikaan olin Meksikossa, tyynenmeren rannalla Puerto Escondidossa, ja katsottiin uutisia hotellin tv:stä mutta espanjan ymmärrykseni ei ole niin hyvää että olisin saanut paljon tietoa. Ainoa vain, että samaan aikaan mun japanilainen "pikkusisko" (eli vanhempieni luona asuva 17v vaihtari) oli matkannut Lontooseen siskonsa kanssa hengailemaan. Mutta en ole sen tyyppinen että hermoilisin toisella puolella maapalloa onkohan se hengissä.. mahdollisuus on kuitenkin niin murtomaalinen (?) Uskon kohtaloon jne.. jos jotain pahaa pitää tapahtua, ni se tapahtuu oli sitten kotona tai jossain lontoossa.

Tsunamista aasiassa katsoin Kortesjärvellä mummon kanssa pienestä rätisevästä tv:stä. Söin suklaata ja mietin tunnenko ketään ,joka on alueella. Ystäväni lähti seuraavalla viikolla reppureissaamaan Indonesiaan, soitin hänelle eikä hän ollut perumassa reissuaan. Surullista on että perhetuttu menetti kolme lastaan ja miehensä aaltoihin. se jätti ajattelemista ja on mielessä usein.
amera ei valehtele, se ikuistaa valheen

Dimangi

• Reissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #131 : 25.10.2005, 21:45:04 »
Estonia: Muistan kuinka katoin aamu-TV:tä kotona ja kirjoitin päiväkirjaa, ja siihen sitten tuli ainoaksi jutuksi, että joku laiva on uponnut (tai taisin jopa optimistisesti laittaa, että uppoamassa). Jotekin sitä oli vaikea käsittää, mitä olikaan tapahtunut, vaikka ikää oli kuitenkin jo 12(??).

Diana: Olin ollut ulkona kavereiden kanssa, joten olin jumissa siihen asti, kun äiti tuli mökiltä kotiin. Se kerto onnettomuudesta. Lähdettiin vielä hakemaan isää lentokentältä ja koko matkan radiosta tuli vain juttua Dianasta.

WTC-iskut: Olin just tullut töistä kotiin ja avannut telkkarin, kun siihen tuli teksti, että lentokone on törmännyt WTC:hen. Siitä se juttui alkoi sitten pikkuhiljaa paisua, joten meninpä kertomaan uutisen nukkuvalle silloiselle poikaystävälle. Kerrankin miehen sai hereille...

Tsunami: Olin viettämässä joulua kotona, kuten varmaan aika monet muutkin. Uutisointi oli aluksi jotenkin sekavaa, joten en osannut yhtään suhtautua asiaan vakavasti. No kyllä 12 tunnissa mieliala sitten muuttui (ekan uutisen kuulin kai joskus seitsemältä aamulla).

Lontoon pommi-iskut meni aika pahasti ohi, jotain pientä huhua kuulin, kun kuuntelin muiden puheita junassa ja kaupungilla, mut vasta äitin puhelinsoitto varmisti asian. Lontoossa oli silloin sukulaisia, mutta onneksi kaikki meni hyvin.

Olof Palmea en muista, mutta sen muistan, että äiti meni työmatkalle Ruotsiin joku viikko murhan jälkeen. Oli kuulemma ilmapiiri vähän tavallisesta poikkeava.

Route667

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - myroute667@hotmail.com
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #132 : 26.10.2005, 16:55:33 »
Estonia:
Taisin olla lähdössä kouluun ja telkkarissa oli uutinen, että laiva oli uponnut Itämerellä. Olin aika nuori silloin niin ei hirveesti sykähdyttänyt...

Diana:
Olin kalalla ja kuuntelin korvalappusista radiota, jossa onnettomuudesta kerrottiin. Heti uutisten jälkeen sain ison hauen :)

WTC:
Olin vuokraamassa leffaa ja telkkarista tuli kuvaa savuavasta tornista kun toinen lentsikka kopsahti just samalla. Kysyin, myyjältä, että "Mikä leffa toi on? Näyttää hyvältä" Myyjä vastasi, että uutiset. Hieman nolotti.
Kolmannen maailmansodan odotustunnelmissa lähdettiin kämppisten kanssa baariin vetämään kännit. Mitäpä muutakaan voisi ylimääräisiä kertausharjoituksia odotellessa tehdä.

Tsunami:
Heräsin krapulaisena puheluun. Veli tiedusteli, että muistanko missä kohteessa meidän vanhemmat on siellä Thaimaassa. On joku tsunami iskenyt. En muistanut, ja veli lopetti puhelun kiireesti jatkaen tiedustelujaan. Avasin telkkarin ja kummasti alkoi kiinnostamaan valmismatkojen matkaesitteet kun vanhempien sijaintia etsittiin. Puolen tunnin päästä tuli viesti, että porukat on ok.
Menee vähän off-topicin mutta silloin oli niitä kriisipuhelimia mistä tuttujaan saattoi tiedustella. Minä soitin KOLME päivää tapahtuneesta matkatoimiston- ja ulkoministeriön kriisipuhelimiin ja kyselin porukoista -eivät osanneet sanoa mitn! Sanoin mä sit niille, että testasin vain palvelun toimivuutta ja on mun porukat kunnossa. Matkanjärjestäjän palvelusta uhkailtiin jo syytteillä, kun taas UM:ssä kiiteltiin, että olipa hyvä kun ilmoitit.

-Matti-
-Itse pidän hiljaisuudesta-

K-Zakhstan

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - space_dementic@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Missä olit, kun....
« Vastaus #133 : 26.10.2005, 20:16:56 »
Estonia '94: Silloin olin yhdeksän vuotias ja aikomuksena oli katsoa kolmosen aamupiirretyt. Mutta eihän sitä kipparikallea tainnutkaan tulla ollenkaan kun kuvaruudussa pyörivät vain nuo hyytävät kauhukuvat.

Diana '97: Olin jalkapalloturnauksessa Pudasjärvellä, kun kyseiset uutiset kiirivät korviini

WTC '01: Onko siitä jo neljä vuotta? Olin tuomaroimassa junnufutista enkä oiken meinannut käsittää mitä oli tapahtunut

Umies

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #134 : 29.10.2005, 13:06:27 »
Estonia:
Faija herätti aamulla, että nyt on Suomenlahdella menny satoja ruotsalaisia merenpohjaan.

Diana:
Heräsin aamulla hirmukrapulassa olohuoneen sohvalta ja pistin tekstitv:n päälle. Siellähän se oli etusivulla, mutta siinä olossa en pystynyt kuin vähän ihmettelemään.

WTC:
Oltiin Evolla aloittamassa rastiradan rakennusta uusille opiskelijoille, koko porukka oli kuulemassa ohjeita. Kännykkäni soi, kävelin vähän kauemmas ja vastasin, kaveri soitti että WTC:n on törmännyt jumbojetti. Ajattelin ensin että tää on jotain pilaa, en oikein tajunnut. Kävin kertomassa muulle porukalle, mutta nekään ei oikein tainneet uskoa, jatkettiin hommia. Sit tuli soitto et nyt on toinenkin törmänny, siinä vaiheessa alettiin jo kuuntelemaan auton radiosta uutisia. Soitin faijalle, että ootko kuullut ja että katsopa televisiota, ihan sama mitä kanavaa.
Me oltiin siellä keskellä metsää vielä kaksi yötä, sitten vasta päästiin itse näkemään omin silmin. Epävarmuus jäi mieleen.

Tsunami:
Ei mitään muistikuvaa siitä hetkestä. Myöhemmin muistan, että vähän kaikilla oli joku joka tunsi jonkun joka tunsi jonkun, joka oli ollut siellä. New Orleansin muistan paremmin, eka ajatus oli (aika epäreilusti), että kerrankin sattui (luonnonkatastrofi) oikeaan osoitteeseen.

Tokyo

• Reissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #135 : 29.10.2005, 16:54:50 »
Estonia: Olin juuri alottanut yovuoron. Kello oli vahan yli 1.00 yolla kun yoradio keskeytyi ylimaaraisiin uutisiin. Eetteriin virasi vielakin kylmiavareita aikaan saava radiokeskustelu Estonian ja Silja Europan kapteenin valilla. E: Mayday mayday SE: Silja Europa Estonia are you calling mayday? ....... Estonia what's going on? Can you reply? E: Puhutko sa suomea? SE: joo kylla puhun E: Meilla tassa nyt ongelma. Paha kallistuma oikealle 20 - 30 astetta...  Noin sen muiselen ja tosiaan vielakin kylmaa. Ulkona oli sateinen ja tosi tuulinen saa...

Diana: Herasin aamulla ja laitoin yopoydan radion paalle jossa puhuttiin Dianan elamasta menneessa aikamuodossa. Silloinkin sydan jyskytti etta mita hel.. Vaikken koskaan mikaan kuninkaallisten fani ole ollutkaan.

WTC: Odottelin siskoa perheineen kaffeille kun pomo soitti ja kaski avaamaan telkkarista CNN:n koska joku kone oli tormannyt torniin. Avasin telkun ja nain livena kuinka toiseen torniin kaartoin juuri lentskari aivan kuin jostain elokuvasta.

Tsunami: Olin Kiinassa ja tulin hotelliin aamulla klo. 05.00. Avasin telkun ja kattelin etta jossain on jotain tekeilla vaikken ymmartanyt  kiinan kanjeja tarkasti niin tajusin kuitenkin etta tsunami on pyyhkaissyt.
Kiku Wa Ittoki No Haji, Kikanu Wa Isshou No Haji!

isla

• Tosireissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #136 : 29.10.2005, 17:55:01 »
Vuonna 1986 olin vain 6-vuotias, mutta mieleen on silti jäänyt jotain vuoden uutistapahtumista. Tsernobylin jälkeen muistan kun puhuttiin säteilystä ja kiellettiin syömästä voikukanlehtiä(en tiedä sitten oliko minulla todella tapana syödä niitä...) Olof Palmen murhasta muistan lehtikuvat, joissa oli verta maassa ja paljon punaisia ruusuja. UKK:n hautajaisia muistan katsoneeni televisiosta.

Estonian uppoaminen vuonna 1994, on jostain syystä mennyt multa vähän ohi. Muistan kyllä uutisen ja kuvat hyisestä merestä,  jossa kelluu oransseja pelastuslauttoja, mutta jotenkin en ehkä ymmärtänyt onnettomuuden mittasuhteita ja sitä miten lähellä se tapahtui. Kun katsoin onnettomuuden 10-vuotismuistopäivänä dokumenttejä onnettomuudesta, koko karmeus jotenkin avautui ihan eri tavalla.  

Dianan kuolemasta vuonna 1997 kuulin äidiltäni, joka tuli herättämään minut aamulla ja kertoi uutiset. Sit katottiin koko päivä uutisia telkun ääressä.

WTC 2001 tuli tietooni, kun silloinen kämppikseni tuli huoneeseeni ja kertoi että kymmeniätuhansia ihmisiä on kuollut New Yorkissa.
Kuolleitten määrä oli onneksi paljon pienempi, mutta tapahtuma tuntui aivan epätodelliselta.

Tsunamin iskiessä Kaakkois-Aasiassa tapaninpäivänä 2004 oli töissä ja huomasin netissä aamulla uutisen, että pari tuhatta ihmistä oli kuollut Thaimaassa tsunamin iskiessä. Sitten tilanteen kehittymistä seurattiin töissä netistä pitkin päivää.

Quu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #137 : 29.10.2005, 19:05:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Umies"

New Orleansin muistan paremmin, eka ajatus oli (aika epäreilusti), että kerrankin sattui (luonnonkatastrofi) oikeaan osoitteeseen.

???
e parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

nti

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - karoliinavirta@hotmail.com
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #138 : 30.10.2005, 03:04:16 »
Estonia:

Olin ala-asteen, kai 4. luokalla ja muistan, että kuulin asiasta jo ennen, kuin lähdin kouluun ja koko koulupäivä meni siinä kun katsottiin uutisia koulussa jokaisella tunnilla. Ja silloin satoi räntää koko päivän.

Diana:

Olin kotona ja muistan, että serkkuni ja veljeni vaimoineen oli jostain syystä meillä yötä, kai jossakin oli ollut jotkut juhlat. Kun heräsin serkkuni sanoi, että Diana oli kuollut.

WTC:

Edelleen samainen koti, jossa kuulin edellisetkin uutiset. Oli keskipäivä(kai) ja äitini pyysi minua ja poikaystävääni katsomaan tv:tä. Siinä vaiheessa tiedettiin vain, että jokin rakennus oli sortunut tms.

Tsunami:

Olin omassa kodissa. Ja katsoin kai joitakin uutisia, josta kuulin asiasta. Ihmeen huono muistikuva tästä.

Coldfeet

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #139 : 01.11.2005, 02:12:36 »
Estonia: Ei kunnon muistikuvia.. Muistaa vaan myrskyävän meren ja pelastuslautat.

Diana: Heräs aamulla normaalia aikasemmin ja aukas tv:n ja siinä yläkulmassa oli semmonen Dianan kuva ja vuosiluvut. Siinä tuli vaan jotenki mieleen et ei tää oo oikein todellista.

WTC: Olin just edellisenä päivänä muuttanut Lontooseen ja kuuntelin aamulla radiota kun kuulin et WTC:n tornit oli sortunu. Sillä hetkellä aattelin vaan et ymmärsin lähetyksen jotenkin väärin ja unohdin koko asian ja lähdin kattoon nähtävyyksiä. Aika nopeesti tuli selvyyttä asiaan ku joka tv:stä mitä näky tuli samaa lähetystä ja lehtien erikoispainokset alko tulla katukuvaan.
ina voi voittaa,ihan joka kerta!
- Victoria Concordia Crescit - "victory comes from harmony"