Missä olit, kun....

(Luettu 73346 kertaa)

Djadja Fedor

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #60 : 06.10.2004, 10:52:38 »
Estonia:

Muistan olleeni koulussa, kait kahdeksannella luokalla ja käsityön opettaja kertoi asiasta. Oltiin suunniteltu luokkaretkeä Tukholmaan risteillen ja keskusteltiin enemmänkin siitä, uskalletaanko me lähteä, kuin että oltaisiin surtu Estonian turmassa menehtyneitä.

Diana:

Olin ensimmäistä kertaa vetänyt kunnon kännit ja poliisilaitoksen kautta saapunut kotiin sammuneena. Vanhempani olivat jonkin verran vihaisia ja nihkeitä. Illalla olin uskaltautunut huoneestani ulos katsomaan uutisia ja silloin sain tietää Dianan kuolemasta. Olosuhteiden takia en surrut niin paljon, kuin jälkikäteen aatellen olisin saattanut ilman krapulaa, vanhempien nihkeilyä ja nyrjähtänyttä nilkkaa.

WTC:

Olin vaihdossa ja sain tekstiviestin ystävältäni. Viestissä luki, että ootko kuullut mitä jenkeissä on tapahtunut, tyyliin katastrofi, lentokoneita lentää kaikkia isoja rakennuksia päin. Avattiin kelta- valkoinen televisio, jonka käynnistyminen vei aikaa aina noin kymmenen minuuttia, muistan, että jännitti. Uutiset oli aika sekavat ja televisio niin paska, ettei ihan oltu selvillä tapahtumien kulusta. Illalla känin netissä lukemassa suomalaisilta sivuilta.

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #61 : 06.10.2004, 13:15:47 »
Lainaus käyttäjältä: "DrLivingstone"
Kysyisin Hileeltä ja Nickiltä että kunnioititteko Beslanin tai Madridin uhreja?

Muotoilisin asian näin: Kunnioitan KAIKKIA uhreja, mut vaan saa pahoinvoimaan se tekopyhyys miten tiettyjä maita vastaan tapahtuneet iskut ovat sitten niin paljon shokeeraavimpia kun länsimaiden tekemät, mukamas "hyväksyttävämmät" iskut.

Esim.
Guantamo on minun mielestäni törkeämpi vääryys verrattuna kaikkiin edellämainittuihin länsimaita vastaan tehtyihin iskuihin. Sadoista vangeista, kävi ilmi että kaikki (paitsi noin 15) vapautetaan; niiden tiedoista ei ollut hyötyä USA:lle. Näyttää että Guantamon päätarkoitus yhdysvalloille oli näyttää omalle kansalleen että terrorismia vastaan taistelu on tuottamassa hedelmää. Tähän siis sadat syyttömät ovat pakotettu uhraamaan vuosia elämästään, monet jotka ovat yrittäneet itsemurhaa. Voitte vain arvata kuinka monta UUTTA vihollista yhdysvallat LOI OMILLA TEOILLAAN.

Oman kantani voisin siis pistää sanoiksi: Sitä saa mitä tilaa.

Blossom

• Reissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #62 : 06.10.2004, 15:00:47 »
Estonia: Herasin normaalina kouluaamuna, olin 12v, ja iska vain sanoi ikaankuin ilmoitusluontoisena asiana: "suomenlahdella on uponnut laiva ja satoja matkustajia." Meilla oli ollut telkkari rikki pari viikkoa ja isa oli sita mielta, etta ei uuden ostamisella ole mitaan kiiretta. Mutta kas kummaa... kun Estonian uppoamisen jalkeisena iltapaivana tulin koulusta kotiin, niin siellahan se uusi nurkkajumala nokotti olohuoneessa...

Diana: Jos ihan rehellinen olen, niin en todellakaan muista. Se,etta juuri Diana kuoli auto-onnettomuudessa, ei liikuttanut minua sen enempaa kuin nama tavalliset pikku-uutiset "tavisten" kuolemista liikenneonnettomuuksissa. Sen tosin muistan, kun oli Dianan hautajaiset ja minua huoletti se, etta kuinka William ja Harry selviaa. Varmasti lahinna sen takia, etta olin itse Willamin tavoin 15v ja pelkka ajatuskin oman aidin kuolemasta oli niin ahdistava ja pelottava.

WTC: Olin vahtimassa veljenpoikaani ja kokkailin jotain keittion puolella. Veljenpoika, silloin 3v, ilmoitti olohuoneesta kesken bbc:n teletappituokion: "tuo tyhma lentaja ei oikeen osaa lentaa, se meni jonkun talon seinaan"...
"Maailmassa on paljon maita. Suomi, Ruotsi, Englanti, Tanska, Venäjä, Ukraina ja Espoo. Eikä niitä muita taida ollakaan." -pikkusiskoni Laura 6v-

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #63 : 06.10.2004, 15:26:48 »
Estonia - Muistan että oli synkkää ja sateista, aikainen aamu ja kun heräsin, äiti istui totisena television ääressä ja kertoi, että joku risteilyalus on uponnut Suomenlahdella. Olen nähnyt viime aikoina painajaiisia Estonian uppoamisesta, kun asia on taas nostettu esille.

Dianan kuolema - Katsoin mummon luona Täyttä laukkaa-ohjelmaa, kun ruudun yläreunassa alkoi pyöriä teksti ylimääräisestä uutislähetyksestä. Pikkutyttönä Dianan kuolema oli kova paikka, koska ihailin häntä.

WTC - Isäni tuli iltapäivällä kotiin ja kertoi kuulleensa radiosta, että nyt on New Yorkissa lentänyt kone päin torneja. Muistan että mieleeni ei edes juolahtanut, että joku olisi tehnyt sen tahallaan (tällainen sinisilmäisyys on valitettavasti kadonnut jo kauan sitten). Avasimme television ja joka kanavalta tuli kuvaa paikan päältä. Ex-poikakystäväni, jonka juuret ovat Jenkkilässä, soitti aivan shokissa. Seuraavana päivänä koulussa rehtori julisti, että sota on alkanut ja koska tahansa saattavat nämäkin pojat vierestänne olla sotimassa vihollista vastaan. Vatsaa väänsi ja kyyneleet oli silmissä moisesta pelottelusta. Hullu äijä...

Beslan - Tekstikanavalta luin. Tuli sellainen olo, että koskakohan ihmiset turtuvat tähän niin paljon, etteivät enää välitä.

Tsernobyl - Synnyin juuri niihin aikoihin. :D
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Ohaio

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #64 : 06.10.2004, 20:53:30 »
OFFTOPIC:
Lainaus käyttäjältä: "hile"
Kylla se viha kohdistuu vain niihin tiettyihin ihmisiin.

Ahaa, siis näihin ihmisiin ketkä kuoli 11.9 iskussa?

Ja uhrien kunnioittamatta jättäminen on hyväksyttävämpää kohdallasi, kun ryhmässäsi oli muitakin, jotka toimivat samoin?

En nyt tiedä sen enempää että minkälaista porukkaa siellä kuoli, palomiehiä ja poliiseja ainakin, jotka yrittivät hädässä olevia auttaa. Tuskin näillä ihmisillä on paljonkaan tekemistä sen kanssa, miksi et joistain amerikkalaisista pidä.Yhtä hyvin voisit tuolla logiikalla vihata saksalaisia Hitlerin vuoksi. Erota maan päättäjien harrastama toiminta  siviileistä.  Sanoisin, että iskussa kuoli viattomia uhreja, heistä tuli sijaiskärsijöitä USA:n harjoittaman politiikan vuoksi.

Ja Nick, tarkennatko vähän, että miksi tämmöinen isku, tuhansien viattomien kärsimys ja kuolema, oli "omalla tavallaan täysin oikeutettua"?

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #65 : 06.10.2004, 22:15:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Ohaio"
Ja Nick, tarkennatko vähän, että miksi tämmöinen isku, tuhansien viattomien kärsimys ja kuolema, oli "omalla tavallaan täysin oikeutettua"?

Laitetaan nyt se koko lause sinne jookos, jotta koko viesti tulisi esille:
"Niinkin sairaalta kun se kuullostaa, omalla tavallaan 9/11 oli täysin oikeutettu. Se vaan toteutettiin näkyvämmällä tavalla, "kertalaakilla", kuin mitä vastapuoli tekee. "

"Omalla tavallaan": en puhu ihmishengistä, koska kyseisellä mittarilla jokaisen viattoman murhaaminen ei ole oikeutettua. Tarkoitin faktana, mitä toinen, 9/11 tapauksessa kärsivä osapuoli, on omalta osaltaan tehnyt, to a large extent edesauttanut (aiheuttanut) tapahtumien kulkua.

9/11 siviilit olivat täysin viattomia, mutta kyseinen isku ei aloittanut mitään, kyseinen isku oli (monille ei-länsimaalaisille kauan kaivattu) vastaus.

Niinkin ikävä kuin tämä tapaus oli, itse haluan ja yritän pitää molemmat näkökannat huomiossa. Vilpittömästi toivon että tämä tarkennus asiaan oli riittävä.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Missä olit, kun....
« Vastaus #66 : 07.10.2004, 14:34:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Nick"
Lainaus käyttäjältä: "DrLivingstone"
Kysyisin Hileeltä ja Nickiltä että kunnioititteko Beslanin tai Madridin uhreja?

Muotoilisin asian näin: Kunnioitan KAIKKIA uhreja, mut vaan saa pahoinvoimaan se tekopyhyys miten tiettyjä maita vastaan tapahtuneet iskut ovat sitten niin paljon shokeeraavimpia kun länsimaiden tekemät, mukamas "hyväksyttävämmät" iskut.

Nickhan se osuvasti sanoi.

Lainaus käyttäjältä: "hile"
Kylla se viha kohdistuu vain niihin tiettyihin ihmisiin.

Ahaa, siis näihin ihmisiin ketkä kuoli 11.9 iskussa?  

Eieiei. Niilla tietyilla ihmisilla tarkoitin juuri Bushia ja Bushin tukijoita. En niita 9/11 uhreja, jotka kuolivat Bushin harjoittaman politiikan takia.

Yhtä hyvin voisit tuolla logiikalla vihata saksalaisia Hitlerin vuoksi. ??

Ja minahan jo sanoin, etta en missaan nimessa vihaa jenkkeja Bushin takia. Eli en myoskaan vihaa saksalaisia Hitlerin takia.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Nana

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - nanaotus@hotmail.com
    • Profiili
    • Facebook profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #67 : 08.10.2004, 01:33:12 »
Laitanpa tänne omatkin muistoni, muiden mielenkiintoisten sekaan.

Estonian uppoaminen: Olin juuri aloittanut merenkulkuoppilaitoksen ja olimme tauolla ihmettelemässä erään tarjoilijatytön lyhyttä hametta ja stay upeja, kun ystäväni tuli keittiöpuolelta juoksien kertomaan mitä oli tapahtunut. Oli aika kaameaa kuulla tuollaisesta onnettomuudesta kun juuri oli itse aloittanut opiskelemaan alaa.

Prinsessa Dianan kuolema: Kauheassa krapulassa olin ihmettelemässä telkkarin ääressä kun tuli tieto ylimääräisestä uutislähetyksestä, jossa sitten kerrottiin tapahtuneesta. Kaverini muistaa aina aiheen tullessa esiin mainita missä hän oli kun Diana kuoli. Kaupungin keskustassa, puistossa, sekstaamassa kaupungin pahimman playboyn kanssa puolivahingossa :D

WTC-iskut: Olimme juuri saaneet tietää rakkaan ystäväni sairastavan syöpää ja olimme piristämässä hänen päiväänsä kaukana hänen opiskelupaikkakunnallaan, kun telkkarista alkoi näkymään videokuvaa torneista ja lentokoneista. Liikaa ikäviä asioita sille päivälle... Mutta hetkeksi kaikki kyllä unohtivat omat murheensa kun katsoimme sitä kauhistuttavaa näkyä. Jos jotain positiivista pitää asiasta hakea.

Muistoja.
It's not what you look at, but what you see.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #68 : 08.10.2004, 01:40:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Nana"
Kaupungin keskustassa, puistossa, sekstaamassa kaupungin pahimman playboyn kanssa puolivahingossa :D

Menee reiskasti OffTopicin puolelle, mutta en millään malta olla kysymättä, että miten harrastetaan puolivahingossa seksiä? :D

Nana

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Facebook profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #69 : 08.10.2004, 01:46:57 »
Lainaus käyttäjältä: "~)))D"
Lainaus käyttäjältä: "Nana"
Kaupungin keskustassa, puistossa, sekstaamassa kaupungin pahimman playboyn kanssa puolivahingossa :D

Menee reiskasti OffTopicin puolelle, mutta en millään malta olla kysymättä, että miten harrastetaan puolivahingossa seksiä? :D

No sillein että ollaan ilmeisesti hyvin humalassa, hyvin pitkälti ilman taksirahaa ja kotimatkaseuraa. Kunnes paikalle ilmaantuu kohtelias herrasmies joka tarjoutuu saattamaan neidin kotia. Tämän version minä olen kuullut, tiedä sitten totuudesta  :D

Nana

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Facebook profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #70 : 08.10.2004, 01:51:34 »
Ja mainittakoon tuohon Estonia juttuun vielä, että parhaiten mieleeni on kyseisestä tapahtumasta jäänyt seuraavana vuonna, ollessani Silja Europalla työharjottelussa, pidimme 2 minuutin hiljaisuuden onnettomuuden uhreille. Tällöin koko laiva hiljeni, työntekijät lopettivat työnsä ja asiakkaatkin rauhottuivat. Hetki oli USKOMATTOMAN tunteikas! itse olin tällä hetkellä laivan konehuoneen kuumuudessa avustamassa huoltotöissä. 2 minuuttia hiljaisuutta keskellä itämerta.

veevee

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #71 : 08.10.2004, 15:35:35 »
tulipahan mieleen että kukaan ei ole maininnut vielä tuota konginkankaan bussiturmaa..tulipahan sekin mieleeni nyt kun lueskelin päivän lehdestä että se rekka kuski on saamassa 23 kuolemantuottamus syytettä asiasta...

tän kuulin varmaan ensimmäisinä äidiltä kun se siinä aikasta lähellä asustaa.. se kosketti aika paljon kun on ite asustanut siinä lähellä 12vuotta...jotenkin varmaan puolet mun kavereista ajatteli että oisin voinut olla siellä..siinä sitten sain koko päivän vastailla huolestuneisiin viesteihin että ei en ollut siellä.. :D

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #72 : 08.10.2004, 16:29:14 »
Lainaus käyttäjältä: "veevee"
tulipahan mieleen että kukaan ei ole maininnut vielä tuota konginkankaan bussiturmaa..tulipahan sekin mieleeni nyt kun lueskelin päivän lehdestä että se rekka kuski on saamassa 23 kuolemantuottamus syytettä asiasta...

Syytteet kuulostavat alussa dramaattisilta, koska täytyy varmuuden vuoksi syyttää kaikesta mahdollisesta. Oikeudessa sitten katsotaan, mitkä syytteet kestävät.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

allika

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #73 : 11.10.2004, 00:38:28 »
Estonia

Olin bussissa 611 matkalla Helsinkiin, kun hyvä ystäväni nousi saman bussin kyytiin ja kertoi minulle uutisen englanniksi, koska teininä oli paljon cuulimpaa puhua ulkomaan kieltä.

Dianan kuolema

Avasin teksti-tv:n aamulla. Poikaystäväni oli ensimmäistä kertaa yöpynyt kotonani. Hän ei uskonut, kun kerroin uutisen hänelle.

WTC

Saavuin ranskan tunnille vähän myöhässä ja TV5 oli auki. Näin jatkuvana nauhana, kuinka kone törmää torniin uudestaan ja uudestaan. Aluksi luulin, että kyseessä oli pienkoneonnettomuus, kun en ymmärtänyt natiiviranskalaisen opettajani selityksiä.
Koko ranskan tunnin ajan ajattelin juuri näkemääni raitiovaunun ja henkilöauton kolaria.

Myyrmanni 11.10.2002

Tekstiviesti: Pommi Myyrmannissa, 7 kuollutta. Ystävä ehti ensin, äidiltä lähes identtinen viesti saman minuutin sisällä. Paikkana kolkko opiskelija-asuntolan huone Ranskassa, jossa olin asunut 11 päivää. Muistan edelleen surrealistisen olotilani.

Tänään Myyrmannin pommista 2 vuotta, älkää unohtako.

spedu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - spedu_lee@hotmail.com
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #74 : 17.10.2004, 16:39:50 »
Estonia
Olin vaihto-oppilaana jenkeissä. Kun menin aamulla kouluun, suunnilleen jokainen vastaantullut ihminen mainitsi Estonian uppoamisesta. Kaikki tosin hieman eri faktoilla. Toisten mukaan Ruotsalainen lautta oli uponnut matkalla Suomesta Viroon, toisten mukaan Suomalainen lautta oli uponnut matkalla Tukholmasta Viroon. Vasta koulun jälkeen näin uutisista mitä oli oikeasti tapahtunut. Oli muuten ainut kerta kun näin Amerikan uutisissa mainittavan Suomen.

Diana
Olin armeijassa leirillä. Kuolemasta kuulin ensimmäsen kerran 3 päivää tapahtuneen jälkeen.

WTC

Olin yliopiston kirjastossa lukemassa tenttiin, kun sain kaverilta tekstiviestin tapahtuneesta. Loppuilta menikin sitten tv:tä katsoessa.

Palme
Menin aamulla lähikaupan eteen "sudittelemaan" pyörälläni ja muistan kun ihmiset puhuivat Palmen murhasta. En silloin oikein edes tiennyt kuka kyseinen herra oli, mutta tiesin hänen olevan aika tärkeä, koska siitä puhuttiin paljon ja televisiosta tuli uutisia muiden ohjelmien tilalla.
[/b]

Estebaan

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #75 : 18.10.2004, 21:13:01 »
Estonia: Aamulla telkkarista tapauksesta kuulin. Pikkupoikaa se kyllä järkytti aika pahasti ja koko meidän luokka oli melko synkkänä sen päivän.

WTC: Autossa kuulin radiossa. Ensin ajattelin, että jenkit saivat mitä ansaitsivat, mutta kun tajusin tilanteen laajuuden ja kuolleitten määrän ajatukset muuttuivat. Silti kaikki hiljaiset hetket luennolla ja jokavuotiset dokkarit kyseisestä tapahtumasta menevät minusta täysin överiksi.

Konginkangas ja Jyväskylän junaturma myös ovat jääneet mieleen kamalina tapauksina, lähinnä maantieteellisten syiden vuoksi. Konginkankaan tapauksesta kuulin tyttöystäväni vanhemmilta jotka erityisesti ottivat asian raskaasti.

Diana: Jaahas... Kyseinen uutinen kosketti itseäni yhtä paljon kun kaikki muutkin kuolinilmoitukset lehdissä...
ukaan ei ole hyödytön.
Ainakin voi toimia huonona esimerkkinä.

Anna-Julia

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #76 : 19.10.2004, 09:04:37 »
Kuulin Jyväskylän junaonnettomuudesta vasta tänä kesänä. Juhannuksen jälkeen autossa matkalla Tampereelle. Olin todella äimänä siitä, etten ollut kuullut aikaisemmin. Olin ollut onnettomuuden aikaan Hollannissa.

kirveli

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #77 : 19.10.2004, 17:05:06 »
mä muistan kyllä noi jutut ku eilisen..
estonia: oltiin 9 luokan leirikoulussa, 3 vrk pietarissa, mentiin laivalla nimeltä konstantin simonov ja oltiin perillä muistaakseni yks kokonainen yö( juuri se yö jolloin estonia upposi) ja seuraava yönä klo.00.00 oli lähtö takaisin helsinkiin.
koko päivänä ei oltu kuultu asiasta mitään kunnes illalla oopperasta palattuamme koko laivallinen matkustajia itki ja vollasi.
porukkaan iski niin hirvee paniikki, että oli tosi vaikee lähtee yöllä kiikkumaan sen pienen purkin kanssa takasin suomeen.ilma oli ihan yhtä hirvee ja tuuli oli myrsky lukemissa.
istuttiin koko jengi laivan ravintolassa ja vedettiin viinaa, että kestetään kotosuomeen asti.
ikinä ei oo helsinki näyttäny niin mahtavalta kun sillon kun hiljaa livuttiin kustaanmiekasta sisään( ja sen olen kokenut satoja kertoja, olenhan merimies tätänykyä..) kaikki suomenliput oli puolitangossa, mutta itellä mitä kiitollisin olo että oli hengissä selvitty.

diana :siitä muistan vaan sen, että oli kauhea kankkunen ja pää pöntössä.

WTC-tornit: muistan,että tultiin koiran kanssa metsälenkiltä ja ajoin autoa kun äiti soitti ja sanoi, että new yorkissa on kaksi lentokonetta törmänny wtc:torneihin.
äitini on yleensä aika huikentelevainen ja en nytkään oikein uskonu sitä.
kotiin päästyä avasin telkkarin ja tajusin sen olevan totta.
soitin äidille ja kysyin onko se soittanu serkuille jotka asuu nykissä, mutta puhelimet oli kuulemma kiinni..ei saanu minkäänlaista yhteyttä koko maahan.niille ei sitten ollu käynyt mitään, hyvä niin..mutta olivat menettäneet ystävänsä siellä.siinä niitä katsoessani muistin, että vuonna 1990 olin käynyt toisessa kyseisistä torneista..aina 107 :ssä kerroksessa..
kuusamo, nyt kutsuu mua kuusamo-

donostia

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #78 : 29.10.2004, 20:37:15 »
Estonia: lukiossa ei taidettu noihin aikoihin muista asioista puhuakaan. Kumma kyllä, muistan onnettomuuden hyvin, mutta ei se tainnut ihmeemmin meikäläistä järkyttää, yksi onnettomuus muiden joukossa, ajattelin. Vasta nyt kun syyskuun aikana sitä tapausta puitiin uudestaan, koko homman karmeus on iskenyt tajuntaan täysillä ja olen ahminut tietoa onnettomuudesta, uhrien lukumäärä oli suurempi kuin muistinkaan. No, onneksi itse reissaan laivalla normaalisti vain Turku-Maarianhamina-Tukholma-välillä, joka on ihan eri asia kuin Estonian avomeren kyntäminen. Tuossahan em. reitillä ei olla avomerellä kuin hetken aikaa, yleensä rantaviiva on käytännössä uintimatkan ulottuvissa. Helsinki-Tallinna taas on lyhyt väli ja sen olen kulkenut toistaiseksi kerran, vastaisuudessakin varmaan vain päiväsaikaan ja hyvällä säällä.

Diana: Vähän epäuskottavalta tuntui ylimääräiset aamu-uutiset. Toisaalta Diana oli minulle vain yksi julkkis muiden joukossa, sen takia se kohu joka tapauksesta nousi tuntui vähintäänkin älyttömältä. Ei tähän itselleni suurempaa dramatiikkaa liittynyt.

"nainileven": tämä sai jo sentään tapahtuessaankin jotain tunteita aikaan. Olin eksynyt kirjaston koneelta seuraamaan muistaakseni jonkin palstan tai chatin keskustelua ja sieltä alkoi tulla ilmoituksia taloja päin lentelevistä koneista. Kuulosti vähän liikaa king kong-filmiltä, mutta kun YLE:n sivutkin uutisoivat tapauksesta niin uskottavahan se oli, vaikka ei ihan heti tajuntaan mahtunutkaan tuollainen. Läksin kiireen vilkkaa kotiin ja vietin loppuillan tv:n ääressä.

Epis

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tuomon_varamese@windowslive.com
    • Profiili
    • http://www.facebook.com/home.php?#/profile.php?id=630534043&v=wall&viewas=630534043
Missä olit, kun....
« Vastaus #79 : 31.10.2004, 01:19:22 »
Speden kuolema= Olin juuri ollut eräässä partio-jutussa yön yli. Tulin aamulla kotiin ja serkkuni oli tullut meille ed. iltana. Istui olkkarissa kahtomasa teeveetä. Olin menossa istumaan, nostelin toisesta nojatuolista lehtiä pois että pääsis istuun. Muistan elämäni loppuun asti: "Tiesikkö että Spede on kuollu?" Ei sitä voinu tajuta vaikka heti laitto tekstiteeveen ja luki omin silmin. Sitä ei vaan pystyny uskoon. "Eihän Pasanen voi kuolla.." PERTTI OLI KUNINGAS!!!!!!!!!!!!