Missä olit, kun....

(Luettu 73090 kertaa)

Put

• Tosireissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #80 : 01.11.2004, 09:32:49 »
Estonia:
Nyt vähän vanhempana olen ihmetellyt suuresti miten en ole tiennyt koko tapahtumasta kuin vuosia jälkeen päin. Olin tosin onnettomuuden aikana eka luokkalainen, mutta silti. Aloin oikein pohtimaaan tätä ja mieleeni tuli, että uutinen oli yksinkertaisesti pimitetty minulta ja pikkuveljeltäni. Miksikö? Isäni on ammatiltaan matruusi ja on monia kuukausi työkeikalla. Voisin kuvitella vanhempieni peitelleen tapahtunutta, koska lapsen mielessä jäänmurtaja ja risteilijä ajaa saman asian. Laiva kuin laiva.

Diana:
Hauskaa huomata, että pari muutakin henkilöä on saanut tiedon samalla tavalla. Katsomalla aamulla telkkarista sen hetkistä heppasarjaa (Täyttä laukkaa?). Muistan itse tilanteen hyvin. Asuimme silloin vielä nuhjuisessa pienkerrostalossa kaksiossa ja istuin olohuoneen lattialla katsomassa tätä sarjaa, kun ohjelma keskeytettiin ylimääräisen uutislähetyksen vuoksi. Minä tietenkin pöllämystyneenä, että mikä on nyt niin tärkeää? Kuultuani Dianan kuolleen ryntäsin soittamaan parhaalle kaverilleni jonka tiesin myöskin olevan telkkarin ääressä heppasarjan takia. Siinä me sitten ihmettelimme vaikka kumpikaan ei niin ollutkaan kiinnostunut kuninkaallisista julkkiksista. Hevoset olivat paljon mielenkiintoisempi ;) Ehkä asia kuitenkin kosketti sen takia, koska ala-asteen englannin opettajamme ihaili suuresti Dianaa ja mainitsi hänet aika usein tunneilla.

11/9:
Olin ylä-asteen kasi luokalla. Itselläni koulu meni sillä hetkellä vähän niin ja näin. En muista missä järjestyksessä sain tiedon tapahtuneesta, mutta muistan hyvin aamun (olisiko ollut seuraavana päivänä?). Lintsasin kotona ja nökötin keittiössä. Kuuntelin radio Novan "kriisipuhelinta" jonne soitti kaikenlaisia henkilöitä. Joka toinen räyhäsi rättipäistä ja juontaja yritti tosissaan ettei enää kuka mainitse rasistisesti ketään. Ei se oikein auttanut. Lisäksi muistan jonkun hyvin nuoren tytön soittaneen ohjelmaan ja, kun juontaja kysyi ikää, tyttö alkoi paniikissa selittämään, että kyllä hänellä olisi koulua jne. mutta ei hän lintsaa ja plaa plaa plaa. Minua se huvitti suuresti. Itse olin huolissani isästä joka oli tällä kertaa töissä meksikonlahdella. Hän oli jotain puhunut U.S.A:sta, mutta en ollut varma missä hän sillä hetkellä oli. Isä oli ollut ihan normaalisti töissä, mutta oli kyllä kuulemma selkäpiitä karminut heidän kuulleessan työpaikalla mitä maailmalla tapahtuu. Muistan katsoneeni illalla telkkarista kaiken infon tapahtuneesta.
Vain kuolleet kalat uivat virran mukana.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #81 : 07.11.2004, 17:42:29 »
Estonian kuulin uponneen ala-asteella. Kukaan ei siitä varsinaisesti ilmoittanut, ennen kuin kävimme kysymässä miksi liput olivat puolitangossa. Myöhemmin pidimme kuitenkin hiljaisen hetken.

Dianan kuolemasta kuulin aamulla, kun katsoin telkkaria. Muistan, että kuvan yläruutuun tuli teksti, jossa luki jotain, että Prinsessa Diana on kuollut ja että ohjelmaa seuraa ylimääräinen uutislähetys. Herätin siskoni ja vanhempani, jotka eivät uskoneet minua.

Osama taas varasti showni syntymäpäivänäni. Meillä oli vieraita ja saimme puhelun enoltani, joka sanoi, että jenkeissä on ollut joku ihmeen massaitsemurhajuttu.. No, asia selvisi, kun katsoimme loppupäivän uutisia.

Liazz

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #82 : 07.11.2004, 21:22:32 »
Estoniasta kuulin aamulla ennen kouluun lähtöä. Muistan vaan että se päivä oli harmaa ja sateinen, mutta ei tapauksesta sinä päivänä paljoa koulussa (ala-asteella) puhuttu.

Diana.. kuten moni muukin, kattelin jotain telkkarista kun ruudun yläreunaan tuli teksti ylimääräisestä uutislähetyksestä. Olo oli aika epätodellinen, ei sitä voinut oikein uskoa todeksi. Aurinko paistoi sinä päivänä.

WTC.. kattelin neljään aikaan iltapäivällä telkkaria, ja eduskunnan täysistunnosta tms. oli ohjelma menossa, kun yhtäkkiä taas ruudun yläreunaan rävähti tekstiä. En uskonut mitä siinä luki, ja kun käänsin BBC:lle ja näin kuvaa tuli totaalisen epätodellinen olo. Ihmettelin miksei YLE katkaise sitä eduskunta-ohjelmaa, ja kerro mitä tapahtuu. Katselin telkkaria jonkun aikaa ja lähdin bussilla ilta-lukiolle. Siellä näin parhaan kaverini joka ei ollut tietoinen tapahtuneesta.. sitten tunnin alussa juteltiin opettajan kanssa about 10 minuuttia tapahtuneesta, eikä kukaan ollut uskoa tapahtunutta todeksi. Aurinko paistoi taas kerran kirkkaasti..
pen to everything happy and sad
Seeing the good when it's all going bad
Seeing the sun when I can't really see
Hoping the sun will at least look at me

Fyah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #83 : 08.11.2004, 00:13:55 »
Estonia: Aamulla radiosta kuulin uutisesta ja illalla katsoin äitini kanssa ohjelmaa, joka käsitteli tapahtunutta. Muistan erityisen hyvin sen että äiti ei kertakaan vihjailevasti kysynyt et moneenko meet huomenna. Puhuimme vain tästä tragediasta ja siitä miten ihmiset joita se on kohdannut pääsevät sitä yli jos pääsevät. Estonia uppoaminen jäi aivan erityisesti mieleeni päivänä jolloin viimeistään tajusin luonnon suuruuden ja voiman ja yksittäisen ihmisen pienuuden luonnon edessä. Samalla jokin kumma mielenkiinto merta kohtaan heräsi minussa.

Diana: Ei kyl oo juuri muuta muisti kuvaa kuin uutisten kuvat aivan romuna olevasta autosta. Vieläkään koko tapaus ei ole oikein selvinnyt mulle ainakaan.

11/9: Oltiin kavereitten kanssa juttelemassa koulun pihassa jossa tapasimme noihin aikoihin pyöriä kun yksi kaveri tuli ja heitti et Usaan on hyökätty. Ruvettiin sit kyseleen et miten niin hyökätty ja kaveri selitti tilannetta niin hyvin kuin taisi. Muistan kun hän ensin sanoi et palestiinalaisia epäillään ja sanoin ite et ei oo niillä resursseja moiseen iskuun ja varmaan niiden iskut kohdistuu hieman lähemmäs.
Pitäkää köyhyytenne ja rätit päässänne, tahdomme vain öljynne emme päitänne, emme vihaa teitä rakastakaa tekin meitä, tuomme vapauden ja rauhan Pax Americana

Pate

• Reissaaja
    • Profiili
niin...
« Vastaus #84 : 08.11.2004, 00:31:36 »
Estonia-Kotona taisin olla kun uutisista kuulin. Diana-Työreissulla kaveri käski katsomaan uutisia. WTC-Töissä radiosta kuunneltiin.
ver the hills and faraway..

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #85 : 08.11.2004, 11:43:34 »
Estonia-olin aika junnu, heräsin aamulla ja kuulin sen uutisista.

Diana-kuulin uutisista aamupalaa syödessä

9/11- olin töissä kun alko puhelin soimaan ja kaverit soitti mitä oli tapahtunut. Yritin ettiä tietoa internetistä, Hesarista löytyy pari riviä ekana ennen CNN sun muita sivuja....kaikki amerikkalaiset nettisivut oli niin tukos että ei päässyt lukemaan asiasta...hesarin uutissivua sit päivitin ja odotin koko ajan lisää tietoa..
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

inna

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #86 : 11.11.2004, 23:54:00 »
Tshernobyl: olin ala-asteella ehkä tokalla ja opettaja piti pitkän puheen siitä, että lätäköistä ei saa juoda kuravettä!! Ihmettelin lähinnä, että mikähän opettajaa vaivaa. Kai sennyt pitäs tietää että ei tokaluokkalaiset juo enää vettä lätäköistä.  Myöhemmällä iällä sit selvisi miks siitä lätäköstä juomisesta piti niin paasata.

Diana: Olin menossa töihin siivoamaan hotellia ja hirveä papatus kävi aamuseiskalta pukuhuoneessa. Juu ja syy selvisi, hieman "juoruileva" työkaverini ehti selvittää alta aika yksikön mitä oli tapahtunut; kaikki taustat, juorut ja spekuloinnit aiheesta. Ja samaa papatusta jatkui sit seuraavat pari viikkoa.

WTC: Olin koulussa ja kaveri ilmoitti että jotain maata mullistavaa on tapahtunut, jotain joka jää ikuisiksi ajoiksi historiaan. Ja ei kun kipinkapin telkun ääreen. Loppuiltana sitten tsekkaili taivaalle että lentääkö lentokoneet normaalilla reitillä :roll:

elra

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #87 : 07.06.2005, 13:35:01 »
Estonia: olin yläasteella, mummomme oli "vahtimassa" meitä koska vanhemmat olivat reissussa viikon. Muistan että heräsin yöllä hirveään myrskytuuleen (Helsingissä), luulin että ikkuna tulee sisään. Aamulla mummi tuli herättämään, ja selitti että estonia uponnut. Koulussa ei puhuttu ko. asiasta mitään, isäni kysyi keskusteltiinko meillä koulussa asiasta. Ostin myöhemmin kirjan, jossa kerrottiin tapahtumien kulusta. Mieleeni jäi suomalainen rekkakuski, joka kertoi polttaneensa tupakkaa kun laiva oli jo uppoamassa, ja oli ihmetellyt miksi lähellä olevat laivat eivät tule apuun.

Diana: heräsin mökillä aika pahassa krapulassa, heitti päästä kun kuuntelin radiota. Koko matka kotiin kuunneltiin sitten Dianan veljen puhetta;)

WTC: olin kaupungilla shoppailemassa kaverini kanssa, kun kaverin poikaystävä soitti, että irakilaiset ovat hyökänneet jenkkeihin. Kaupoissa jokainen tuntui keskustelevan asiasta. Myöhemmin kuulin kaverilta, että epäilty on tod. näk. Osama bin Laden. En ollut koskaan aiemmin kuullutkaan ko. hepusta.

Tshernobyl: muistan vaan, ettei saanut leikkiä mökillä hiekkalaatikossa. Äiti sanoi (tai näin muistan jälkeenpäin) että jossain afrikassa on hajonnut ralliauto, josta lähtee myrkyllistä savua). Sisko ja serkut olivat naapurimaalaistalossa katsomassa kanoja, juoksin sinne, luulin juoksevani saastepölyä pakoon.

Tsunami: heräsin aamulla, katsoin kännykkää: kaverilta Hua Hinistä viesti; viimeisiä auringonsäteitä otetaan ennen kotiinlähtöä. Seuraava viesti oli toiselta kaverilta, joka kysyi että eihän ne (ensimmäinen kaveri perh.) vaan ollu Phuketissa, sielä on sattunut tulva jossa on kuollut paljon ihmisiä. Pitkin päivää katsottiin BBC:n lähetystä, jossa vain alapalkissa vieri uhrien lukumäärä, joka vaan kasvoi ja kasvoi.

Myyrmanni: olisko ollut 7 uutiset, jossa niistä kerrottiin. Puhuttiin vaan räjähdyksestä, ajateltiin että se oli joku kaasu tms. räjähdys.

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #88 : 07.06.2005, 13:55:35 »
Estonia: ala-asteella olin mutta muistan kuulleenni tapahtumasta vasta iltapäivällä kun ihmettelin, että miksi joka paikassa on liput puolessa tangossa ja sitten kaverin äiti siinä koulumatkalla kertoi mitä oli tapahtunut

Diana: olin aamulla autossa isän ja isän kaverin kanssa, juuri menossa katsomaan jotain pätkää Jyväskylän suurajoista ja silmät sikkurassa istuin siinä aamukasteisessa autossa ja kuunneltiin radiosta uutisia

WTC: Olin justiinsa tullut kotiin koululta/treeneistä ja laitoin ruokaa ja istuin syömään sen pikasesti ja avasin samalla telkkarin jota katsoin pari minuuttia... olin juuri lähdössä treeneihin "uuteen porukkaan" ja olin siitä aika jännittynyt, treeneihin päästyäni en tuntenut ketään ja kaikki vaan hälisi jostain onnettomuudesta ja ihmettelin, että eikai noi aina ole noin häslääviä (lähinnä mietin, että jos tää treenien alottaminen tulee aina olemaan tällasta niin en viitsi edes alkaa treenaamaan siinä porukassa) sitten tajusin, ettei se ollutkaan mikään leffamainos jonka olin nähnyt telkkarissa aikaisemmin...

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #89 : 07.06.2005, 14:43:58 »
WTC: Olin Vilnassa eräässä pikkuhotellissa heittämässä tikkaa kun yksi kavereista tuli sanomaan että WTC:hen on törmännyt lentokone. Ensireaktiona oli kaikilla suurinpiirtein "niin varmaan, älä nyt jaksa", mutta kuitenkin raahaduttiin huoneisiin CNN:ää vahtaamaan ja sitä sitten vahdattiinkin jonkinaikaa.

Diana: Telkkaria katsellessa alkoi ruudussa pyöriä teksti ylimääräisestä uutislähetyksestä. Tekti-tv päälle ja paljastui mitä oli tapahtynut.

Estonia: Olin lahjakkaasti onnistunut välttelemään tietoa koko päivän, ja asia valkeni vasta kun tulin koulusta kotiin, jossa koko perhe katsoi uutislähetystä.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Cheve

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Missä olit, kun....
« Vastaus #90 : 07.06.2005, 15:16:23 »
WTC: Olin lukiossa, ja rankan päivän jälkeen tuumasin syödä ja kahvikupposen kanssa istahtaa hetkeksi television ääreen. No leppoisa iltapäivä hetki jäi tulematta, kun ensimmäisenä kotiin tultua television ääressä istunut isäni sanoi, nyt ei oo kaikki kohdallaan tms. Siinä sitten televisiosta kummasteltiin, kuinka toinen kone törmäsi toiseen torniin. Uskomattoman kauheaa.  :cry:

Diana:: Katsoin televisiosta jotain sarjaa, jonka nimeä en muista. Sarjassa oli juuri löydetty joku hahmoista kuolleena, ruumiin ollessa kuvassa alkoi ylhäällä rullata teksti Dianan kuolemasta.

Estonia:: Kuulun vielä sen verran nuoreen polveen, että taisin olla tuolloin neljännellä luokalla. Aamulla taisin sen uutisista nähdä, ja koulussa opettajien kanssa keskustella. Eipä tuollaista kymmenvuotias käsitä.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #91 : 07.06.2005, 15:21:19 »
Estonian uppoamisesta luin Iltalehden loopista Lahden Hansa-grillin edessa. Oli jaatynytta loskaa maassa ja kylma.

Dianan kuolemasta, oli kaunis aurinkoinen paiva, olin juuri herannyt kun kaveri soitti ja kertoi.

WTCn romahtaessa, kahvilla koulun ruokalassa silloisen hoidon kanssa, odottamassa oppitunnin alkua. Tosin en ollut hirmuisen selvilla viela silloin, mita kirjainyhdistelma WTC tarkoittaa.

* * * *

Kun Elvis kuoli, viela vaipoissa, varmaankin juuri oppinut pitamaan paatani pystyssa.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

LittleStar

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - monsieurtahtinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Missä olit, kun....
« Vastaus #92 : 07.06.2005, 16:16:16 »
Estonian uppoamisen muistan jotenkin järkyttävällä tavalla. Itse uutisoinnista en muista juurikaan mitään, mutta se jotenkin kolahti, kun kummitätini oli juuri joutunut sairaalaan aivokalvontulehduksen seurauksena. Tuumasin jotain tyyliin: kaikki paha tapahtuu juuri nyt. Itse olin tuolloin 11v, ei sitä silloin edes tajunnut, kuinka paljon se lähes 900 ihmistä (tarkkaa lukua en muista) on.  :(

Dianan kuolemasta sain tiedon kaveriltani. Oltiin jotain edellisenä iltana suunniteltu sinä päivänä tekevämme ja niin hän sitten soittikin aamusella ja siinä sitten kysyi, että olenko seurannut uutisia. Ihmettelin, että mikäs siellä nyt niin ihmeellistä tähän aikaan muka voisi olla, kunnes hän sitten totesi, että Diana ja Dodi olivat kuolleet auto-onnettomuudessa.

WTC tapauksen muistan jo sitten selkeästi. Olin juuri autokoulussa kuorma-auton ajotunnilla. Kesken kaiken sain viestin (en sitä tietenkään lukenut silloin) kaverilta, että taitaa "saattaapi Bush hieman suuttua kohta". Ajotunnin päätteeksi kirjoitin takaisin ihmetellen, että mikäs hänet nyt tällä kertaa olisi suututtanut. Asia sitten selvisi kun menin kotiin ja avasin tv:n. Suorassa lähetyksessä sitten näin kun tornit romahtivat. Itse soitin isovanhemmilleni samantien. Pelottavinta on, että missään vaiheessa en tuntenut mitään kauhistusta tai vihaa ketään kohtaan, tapitin vain ihmeissäni, että mistähän kummasta mahtaa olla kyse.
Ei ole sellaista vikaa, jota ei tietämättömyydellä ja raa'alla voimalla voisi korjata."
"I use alcohol before asking stupid questions."

wormie

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #93 : 07.06.2005, 16:18:58 »
Estonia: Luin lööpeistä kävellessäni saksan kirjoituksista bussille. Koululla joku oli ehtinyt jo vitsailla, että meidän abiristeilyn laiva olisi uponnut.

WTC: Olin töissä ja tieto tuli ircissä. Ensin sitä ei uskonut, mutta töistä lähtö viivästyi, kun jäikin katsomaan webbikameroiden kuvaa netistä.

Myyrmanni: Uutisista mökillä. Oli ollut tarkoituksena mennä mökille myyrmannin kautta, mutta matkalla päätin jättää sen reissun väliin.

Tsunami: Vietin vapaapäivää ja jälleen sain tiedon irkistä. Pari päivää myöhemmin oli seuraava työpäivä ja arvelin jo etukäteen, että aikamoiseen kaaokseen pitää mennä töitä tekemään.

jennin kaveri

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - tiiin_@hotmail.com
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #94 : 08.06.2005, 16:39:47 »
Estonia

Kouluun saavuin aamu kahdeksalta, kuudetta luokkaa kävin. Luokkakaverini piti epämääräistä mökää koko tunnin alun ajan. Opettaja tästä närkästyneenä sanoi: " Sinäkin Janne voisit vähän ajatella käytöstäsi, kun on niin karmeita tapahtunut..."  :shock:  Näin sain minäkin tietää.

WTC

Töistä lähdin ja laitoin autossa radion päälle. Kuulin lentokoneen törmänneen pilvenpiirtäjään ja vaihdoin kanavaa. Kotona ylimääräisten uutislähetysten kirjo vasta herätti minut.

Tsunami

Kotosalla TV:n ääressä
illuusio -ystäväni

selma

• Himoreissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #95 : 08.06.2005, 22:23:46 »
Estonia: Lomalla Kreikassa, paikan isäntä juoksi kertomaan, että Helsingin (tosi!) edustalla uponnut matkustajalautta. Muutaman tunnin kanavahyppelyn jälkeen selvisi jostain CNN:ltä mitä oikeasti oli tapahtunut. Seuraavan päivän Expressenin saavuttua luin ensimmäistä ja viimeistä kertaa kyseistä lehteä.

WTC: Olin koulun jälkeen käynyt kaupassa, kun kotona kämppis katseli järkyttyneenä TV:tä. Television ääressä sitten menikin koko ilta ja puoli yötä, seuraavana päivänä koulussa varsin hiljaista porukkaa.

Tsunami: Tapanina ennen kylään lähtöä näin tekstitv:ltä, että Aasiassa oli maa järissyt. Tästä ei koko iltana puhuttu mitään, joten vasta aamuyöllä kotona alkoi selvitä mistä oli kysymys.

Varsin hyvin mieleeni jäänyt Swissairin koneen putoaminen Halifaxissa -99. Sillloinkin olisi ollut koulua, mutta istuttiin kaikki ryhmätyötunnit television äärellä, eikä millään meinattu uskoa, että Swissairille voi tapahtua tuollainen onnettomuus!

Elenath

• Reissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #96 : 08.06.2005, 23:57:04 »
Estonian ja Dianan kuoleman kohdalla on täydelliset mustat aukot, vaikka muistankin, että Dianan hautajaisten aikaan olin kaverini ja tämän äidin kanssa autossa ja kaverin äiti kuunteli hautajaisia radiosta. WTC:n muistan kuitenkin hyvin:

Olin kotona katsomassa elokuvaa, jonka juuri olin käynyt vuokraamassa. Jostain syystä katkaisin leffan katsomisen ja näin liekehtivät WTC:n tornit. Loppu ilta menikin tv:tä katsoessa ja isän kanssa asiaa puidessa. Elokuva jäi tietenkin näkemättä.

Tsunamista kuulin vasta päiviä tapahtuman jälkeen, koska olin silloin Kuubassa, eikä me oltu tv:n ääressä päiviin. Äidiltä kuulin asiasta tekstiviestillä.

mc_blizzard

• Reissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #97 : 09.06.2005, 00:35:08 »
Lainaus käyttäjältä: "hile"

Myyrmaen pikkupommi-iskusta kuulin kreikkalaisen kaverin kautta. Se oli kuulemma ollut iso juttu Kreikassa. Olin ulkona tulossa kampaajalta muistaakseni, menin kotiin ja kysyin systerilta, etta mika helvetin pommi Vantaalla?? Luulin etta se oli joku vitsi...

Joo, muistan myös luulleeni,että se oli joku huijaus. Taisin olla sillä hetkellä jossain Italiassa. En muista tarkasti.Bussissa kuitenkin.

Estonia

Sen muistan, että televisiosta katsottiin sitä  koulussa koko päivä. Se oli kauheaa katsottavaa.  :cry:  Tavallinen kouluohjelma oli peruttu ja pääsimme kotiin aikaisemmin.

Diana

En varmaan kuullut sitä ensimmäisen kerran tässä tilanteessa, mutta istuin kotona sohvalla enkä meinannut uskoa uutistenkertojaa.

WTC

Mulla on tosi huono muisti...  :oops: Näytettiinkö televisiossa sitä jo ennen kuin se toinen kone osui? Tai kerrottiinko radiossa? Vai olinko mä vain jotenkin shokissa, että luulin nähneeni sen. No joka tapauksessa. Televisiosta sitäkin tuli katsottua.
On the road again, going straight ahead,  no looking back*

hitu

• Aloittelija
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #98 : 09.06.2005, 18:00:44 »
Estonia:

Olin ala-asteella koulussa. Aamulla kiipeilytelineitten luona kaverit puhuivat jostain uponneesta laivasta, minä en ollut kuullut semmoisesta mitään. Koulussa katsoimme teksti-tv:tä ja iltapäivällä taivaalla lensi paljon helikoptereita.

Diana:

Olimme maauimalassa, äidillä oli korvalappusteroradio mukana, jota se siellä kuunteli aurinkoa ottaessa. Äiti sitten kysyi, että tiedänkö semmoisen prinsessa Dianan. Sanoin että joo, ja äiti sanoi että se on kuollut.

WTC:

Istuin huoneessani tietokoneen ääressä, ja alakerrassa tuli uutiset telkkarista. Sieltä sitten kuului jotain, että koko Pohjois-Amerikkaan on julistettu hätätila. Avasin huoneeni telkkarin ja loppuilta menikin sitä katsellessa.

calu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Missä olit, kun....
« Vastaus #99 : 09.06.2005, 18:57:04 »
Kuulin estonian uponneen isältäni aamupalapöydässä.Olin ala-asteella.

Dianan kuolemasta kuulin taas isältäni aamupalapöydässä mökillä.

WTC iskusta kuulin kun avasin television tultuani koulusta. Muistaakseni näin suorana netistä tai televisiosta kun toiseen torniin lennettiin.

Katastrofit kiehtoo ainakin mua aika perkeleesti.sitä ei vaan yleensä viitsi toitottaa kovaan ääneen, koska jotkut saattaa ottaa sen niin, että ne ois jotenkin hienoja juttuja mulle.
Olen laittanut paljon rahaa kauniisiin naisiin, hienoihin autoihin ja viinaan. Loput olen tuhlannut.
-George Best