Dyykkausdivingsukellus

(Luettu 47638 kertaa)

marlee

• Himoreissaaja
    • Profiili
Dyykkausdivingsukellus
« Vastaus #40 : 02.03.2007, 19:14:20 »
BlueZ: kerropa kun tuut reissusta että kannattiko :D ? Meillä joulun tietämillä Thaimaa-Malesia-akselille reissu suunnitteilla, mutta Väli-Amerikka ja hyvät sukellusmahdollisuudet kuulostais kyllä houkuttelevalta. Miten lennot? Kuinka tyyris reissu?

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Dyykkausdivingsukellus
« Vastaus #41 : 02.03.2007, 19:16:49 »
Minä olin marraskuussa Hondurasissa sukeltelemassa, suosittelen ehdottomasti Utilan saarta. Jossain ketjussa kerroin enemmänkin aiheesta, haulla löytynee.
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
Dyykkausdivingsukellus
« Vastaus #42 : 02.03.2007, 19:21:03 »
Lainaus käyttäjältä: marlee
BlueZ: kerropa kun tuut reissusta että kannattiko :D ? Meillä joulun tietämillä Thaimaa-Malesia-akselille reissu suunnitteilla, mutta Väli-Amerikka ja hyvät sukellusmahdollisuudet kuulostais kyllä houkuttelevalta. Miten lennot? Kuinka tyyris reissu?

Hondurasiin sain Kilroyn Basic-liput 1220 eurolla sis. verot. Lennot kulkevat Hki-Pariisi-Miami-San Pedro Sula. Matkan aika 6 viikkoa, eli olen varannut koko reissun budjetiksi 2000-2400€ sis.lennot+vakuutukset jne., mutta saattaa mennä allekin, riippuu vähän millä tuulella olen ja paljon aion sukeltaa :D. Käsittääkseni Hondurasin yksi suuri etu on suhteellisen vähäinen turistimäärä ja korallien terveys ja värikirkkaus. Puhumattakaan halpuudesta.
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

ar

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Dyykkausdivingsukellus
« Vastaus #43 : 12.03.2008, 14:00:42 »
PADI korttiin tuleeko siihen värillinen vai mustavalkoinen kuva?

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #44 : 12.03.2008, 15:18:17 »
PADI korttiin tuleeko siihen värillinen vai mustavalkoinen kuva?

värillinen.
Better to burn out than fade away

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 12.03.2008, 15:35:55 »
Omassa kortissani on kyllä mustavalkoinen kuva.

M_arkus

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 12.03.2008, 18:39:12 »
itsellä on jokaisessa padin kortissa värillinen kuva.

gummeli

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - mahokas@edu.kesalahti.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : 12.03.2008, 22:20:12 »
Tuosta rayasta sen verran että, minä oon sitä mieltä että muutamia tyyppejä sielä oli ketkä eivät olleet niin kovinkaan huippuja mutta koulutuksessa ei turhia naitu pikkuseikkojen kanssa. Ja saari on kallis ku mikä niinkuin joku jo sanoikin. Suosittelen jotain muuta paikkaa.

ar

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 13.03.2008, 00:22:17 »
Jep jep, eli voi olla että lompakosta löytyvät mustavalkoset kuvatkin käyvät siihen PADiin vaikka olen kuullut huhuja että pitäisi olla värillinen.. :)

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
Sukeltaminen
« Vastaus #49 : 05.06.2008, 13:08:03 »
En löytänyt haulla ainakaan mitään yleistä sukellusaiheista threadia. Onko täällä paljon scuba sukeltajia? Jos ootte sukellellut niin missä, ja vois antaa samalla vähän vinkkejä että missä on parhaita sukelluspaikkoja ja sukellusfirmoja.

Ite oon sukeltanu Koh Taolla ja kerran great barrier reefillä Asutraliassa. Yhteensä kasassa 10 sukellusta. Suoritin siis samalla AOW-kurssin. Yösukellus oli mielestäni ylivoimaisesti parasta antia. Syksyllä olis tarkotus tehdä kymmenisen sukellusta lisää Indonesiassa, Lombokilla, Balilla ja Pulau Weh'ssä.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Sukeltaminen
« Vastaus #50 : 05.06.2008, 20:49:58 »
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/index.php?topic=4208.40
löytyi, muut on lähinnä maittain/maanosittain.
Onnittelut erinomaisen harrastuksen aloittamisesta! jaksaa innostaa vielä satojen sukellusten jälkeenkin! rahaa tähän kyllä palaa... Ihan hyville seuduille olet suuntaamassa.
Suosituksia nyt alkuun:
Bunaken/Sulawesi(Living Coulours): hyvää sukellusta, maailman parhaat divemasterit
Sipadan (Seaventures): haita, barrakudia jne.
Palau (fish n fins): mantoja, haita, mandariinikaloja...
Filippiinit/Malapascua: kettuhai, pikkueliöitä
Malediivit: mantoja, rauskuja, kalakeittomaista kalanpaljoutta
Kaikenkaikkiaan SE Aasia/tyynimeri pesee mielestäni Karibian tai Egyptin mennen tullen oli kyse sitten isoista elikoista (hait etc) tai macro -elämästä (merietanat jne). Tämä on tietysti oma mielipiteeni
Kysynpä sitten saman tien muilta alan harrastajilta hyvää kohdetta loka-marraskuulle. Thaimaa ei kiinnosta enää. Karibialla sataa/myrskyää/hurrikaaneja.

terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #51 : 05.06.2008, 21:24:19 »
On kyllä kovat odotukset Indonesian suhteen. Koh Tao oli ihan ok - vaikkei olekaan kunnon vertailukohdetta - mutta vedet tuntui olevan lievästi sameita.

Noi sukellukset oli tosiaan 2006, joten tässä on joutunut pari vuotta odottamaan että pääsee uudelleen pinnan alle. Saa nähä vieläkö se luonnistuu! :D

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 06.06.2008, 01:43:35 »
Tulet iloisesti yllättymään, kuinka hienoa sukellus voi olla kun sitä Koh Taoon vertaa. Jos pari vuotta on kulunut kurssista, kannattaa ottaa ekalle sukellukselle oma instructor/DM mukaan, jonka kanssa käy rauhassa asiat läpi. Sukelluksen on kuitenkin tarkoitus olla kivaa...Tosin tärkeintähän on "never stop breathing"
« Viimeksi muokattu: 06.06.2008, 01:45:13 kirjoittanut tintin »
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #53 : 06.06.2008, 08:19:57 »
Kyllä oon aika-ajoin lueskellu sukelluskirjaa, ja on Bruce Willis Ruins All His Films, mielessä. Pitää kyllä ehdottomasti totaa ekalle dyykille, ja ehkä tokalle ja kolmannellekkin joku jamppa mukaan, joka ainakin näyttää missä on the mestat.

Mua vähän korpee että toi rescue diver pitää suorittaa ennenku pääsee divemasteria tekemään. Jotenki ei yhtään kiinnosta tollanen kurssi/siitä maksaminen :D

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #54 : 06.06.2008, 08:21:40 »
Mulla on virallisesti maailman kauhein (värillinen) kuva padikorteissa. Olen lähemmäs 190 cm pitkä, ja 130 cm thaikkumimmi otti sen alhaalta hullulla laajiksella kun olin vielä ihan hikinen ja näivettynyt, ja kuva levitti naamani sellaseksi American Dadista tutuksi megaleukahirviöksi :D Mutta samapa sen väliä.

Majava

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #55 : 06.06.2008, 09:22:56 »
Mulla on virallisesti maailman kauhein (värillinen) kuva padikorteissa. Olen lähemmäs 190 cm pitkä, ja 130 cm thaikkumimmi otti sen alhaalta hullulla laajiksella kun olin vielä ihan hikinen ja näivettynyt, ja kuva levitti naamani sellaseksi American Dadista tutuksi megaleukahirviöksi :D Mutta samapa sen väliä.

Juuri niinkuin tuo kuvasi tuossa vieressä osoittaa  ;D

Olen myös nähnyt sekä värillisiä että musta-valkokuvia, joten eivät taida ainakaan kaikkialla olla kovin tiukkoja asian suhteen. Sitäpaitsi noin joka toisesssa suke-shopeissa maailmalla ne eivät ikinä edes katso koko korttia!

« Viimeksi muokattu: 06.06.2008, 09:26:24 kirjoittanut Majava »

manbiz

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #56 : 06.06.2008, 09:58:52 »
OT: Otin itsestäni ja tyttöystävästäni kotona passikuvat ja teetin muutamalla eurolla kymppikuvia niistä siten että yhdessä kymppikuvassa oli molemmista kaksi mustavalkoista ja kaksi värillistä kuvaa. Näitä vaan sitten reissulle mukaan niin saa kaiken maailman viisumeihin ym. latailtua. Ja muutenkin toki käteviä.

Scorpius

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - scorpius_79@hotmail.com
    • Profiili
    • www.dsiponen.fi
« Vastaus #57 : 09.06.2008, 09:06:31 »
Sukelleltua on tullut siellä täällä. Kuvia
pari kirjoitustani: Filippiineistä, Hondurasista, Egyptistä.

kysy jos askaa
quot;A journey of a thousand miles must begin with a single step." - Lao Tzu

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #58 : 09.06.2008, 15:57:30 »
Siis ei kiinnostaisi divemasterina osata auttaa hätään joutunutta/sairastunutta kanssasukeltajaa???
Hyvät raportit, Scorpius. Ja hyviä kuvia, mikä kamera sulla on? (siis se, joka ei hörpi vettä?)

Luke_

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - mika6r@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #59 : 10.06.2008, 10:02:20 »
Kyllä oon aika-ajoin lueskellu sukelluskirjaa, ja on Bruce Willis Ruins All His Films, mielessä. Pitää kyllä ehdottomasti totaa ekalle dyykille, ja ehkä tokalle ja kolmannellekkin joku jamppa mukaan, joka ainakin näyttää missä on the mestat.

Mua vähän korpee että toi rescue diver pitää suorittaa ennenku pääsee divemasteria tekemään. Jotenki ei yhtään kiinnosta tollanen kurssi/siitä maksaminen :D

Molemmat käyneenä väittäisin että hauskin/palkitsevin ja ehkä jopa hyödyllisin kurssi mitä tuosta PADIn sekasotkusta löytyy. Voi suositella kaikille vaikkei olisi mitään ajatuksia ammattilaiskurssien käymisestä.