Pankkitilistä ulkomailla, kaipaan apua

(Luettu 4147 kertaa)

nemonen

• Aloittelija
    • Profiili
Pankkitilistä ulkomailla, kaipaan apua
« : 30.03.2017, 15:44:34 »
Hei!

Kysymys teille, jotka olette olleet työpätkän ulkomailla esimerkiksi Nordjobbarina, Disneylandissa tmv ja avanneet paikallisen pankkitilin palkanmaksua varten ja saaneet kortin käyttöön.

Oletteko sulkeneet tiliä kun se tullut tarpeettomaksi, vai jättäneet sen olemaan, vai onko tällä edes mitään väliä?

Itse olin useampi vuosi sitten kesätöissä toisessa pohjoismaassa, enkä tullut edes ajatelleeksi koko asiaa ennen kuin suomalaisen pankkitilin kk-maksun pyöriminen on alkanut tulla ajankohtaiseksi. Eli siis, jos on "unohdettu" pankkitili nollilla (ja ei aktiivisessa käytössä jopa vuosiin), niin eihän siitä voi alkaa mennä kk-maksuja ja eihän tili voi mennä miinukselle, jos siellä ei ole mistä ottaa? Olen kuullut suomalaiselta pankin työntekijältä, että tällaisia "kylmiä tilejä" on unohdettuna paljon, ja ne ilmeisesti menevät sellaiseen tilaan ettei niistä menekään mitään  kk-maksuja, mutta tämä tieto koski ainoastaan tiettyä suomalaista pankkia enkä ole täysin varma, voinko tähän tietoon luottaa.

Löysin tästä pulmasta olemattomasti tietoa, kaikki keskustelut ja tieto koskee ainoastaan pankkitilin avaamista ja siihen liittyviä vaikeuksia   :D siksi kaipaan vastauksia!

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Pankkitilistä ulkomailla, kaipaan apua
« Vastaus #1 : 30.03.2017, 16:00:38 »
No tamahan riippuu ihan taysin siita minkalaisen tilin on avannut ja minka pankin kanssa. Ei kai niissa mitaan yleispatevia saantoja ole. Brittilaiselta tililtani ei mene mitaan kuluja, kun taas aussitilista meni $5 per kuukausi tilinhoitokuluja (vaikka ei silla oikeasti mitaan saanut). Kannattaa varmaan ottaa yhteytta pankkiin ja kysella.
She rides rollercoasters but never screams