CIMOn harjoitteluohjelmat

(Luettu 69593 kertaa)

Dessembrae

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: CIMOn harjoitteluohjelmat
« Vastaus #60 : 28.10.2010, 19:54:59 »
Itse hain Chileen vuoden 2008 helmikuussa ja valmistuin vasta kesällä 2008, joten valmistumattomuus hakuvaiheessa ei liene este. Apurahan maksaa kai työharjoittelun vastaanottajavaltio, joten vain listan maat ovat varanneet siihen varoja, elikkäs muihin  maihin tuskin pääsee.

Sadulin mainitsema useamman satasen "koordinointimaksu" piti maksaa myös Chilessä, eikä siihen sisältynyt yhtikäs mitään. Itse työharjoittelu paikallisella yliopistolla oli mukavaa ja poiki myös väikkäriaiheen, jota tässä on nyt vuoden verran sorvattu ja uusi Chilen matka on edessä.

Gradun kävin tekemässä Perussa, myöskin CIMOn rahoilla...
Kun synnyit, itkit ja muut hymyilivät. Elä elämäsi niin, että kun kuolet, muut itkevät ja sinä hymyilet.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #61 : 31.10.2010, 16:32:49 »
Jos siis tarkoitat maaohjelmaa, maat on tarkkaan rajattu.
Sillä että ei ole valmistunut ei ole väliä.

Edustusto haussa on välillä lattarimaita ja välillä ei, niitten haku muistaakseni maaliskuussa..
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

iikka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 26.12.2010, 01:39:25 »
Kerrankin olen hakuaikojen suhteen ajoissa, niin kyselläänpä samalla CIMOn ohjelmien kautta olleiden mielipidettä.

Missasin opiskeluaikana kaikki vaihtoonlähtemiset ja nyt harmittaa enemmän kuin paljon. Valmistuin tämän vuoden kesäkuussa ja haluaisin vielä päästä työharjoitteluun, josta olisi työkokemuksen kannalta aidosti hyötyä. Erityisesti pitelen silmällä sitä Finpron hakua, mutta voinko silti hakea myös jo tammikuun maahaussa ja helmikuun IAESTE -haussa jos listalla on soveltuvia paikkoja?

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #63 : 26.12.2010, 11:10:21 »
Sellainen asia mitä kannattaisi varmaan varmuuden vuoksi kysellä sieltä CIMO:sta suoraan,
uskoisin kuitenkin että voit. Itselläni on paikka maaohjelmassa mitä olen siirtänyt eteenpäin jonkin verran.Tänä aikana olen hakenut edustustohaussa kerran tai kaksi...
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

sissy

• Vieras
« Vastaus #64 : 29.12.2010, 18:38:18 »
Erityisesti pitelen silmällä sitä Finpron hakua, mutta voinko silti hakea myös jo tammikuun maahaussa ja helmikuun IAESTE -haussa jos listalla on soveltuvia paikkoja?

Hakea voit molemmissa, mut et voi tulla valituksi sekä IAESTE- haussa että CIMOn muissa harjoiteluhauissa (mitä lienevätkään nimeltään) samana vuonna. Tällainen oli tilanne ainakin pari vuotta sitten, kun itse näiden ohjelmien kanssa olin tekemisissä. Tämäkin asia olisi erittäin helppo tarkistaa CIMOn sivuilta.

iikka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 05.01.2011, 17:49:00 »
Ok, sinänsä ihan fiksua ettei voi tulla valituksi useampaan ohjelmaan samana vuonna. CIMOn sivuilta löytyy toki nuo eri ohjelmien sisäiset rajoitukset, eli esim. IAESTE-haussa voi hakea max. neljään paikkaan.

Täytyy vaan kiltisti odotella vielä pari viikkoa tuon maahaun aukeamista (24.1.), että näkee minkä tyyppisiä paikkoja ja maita siellä on mukana :)

talvi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 26.01.2011, 21:47:11 »
Nyt kun on haku päällä tuonne maaohjelmin, niin onkos täältä joku hakemassa? Ja minnepäin maailmaa?

travelfever

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #67 : 28.01.2011, 10:40:48 »
saatan hakea nyt maaohjelmissa kiinaan, mutta en ole vielä ihan varma.. ens viikon perjantaihin mennessähän se päätös pitäisi tehdä ja hakemus lähettää eli ei paljon aikaa  :D epäröin koska enempi ehkä kiinnostaisi hakea maalis-huhtikuun haussa, mutta toisaalta ei kai sitä mitään menetä jos jo nyt tähän hakisin? hienoahan se olisi kiinaan päästä  :)

iikka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #68 : 09.02.2011, 11:58:04 »
Hakikos teistä kukaan?
Ite en maahakuun osallistunut ja tossa IAESTE-haussakin on vaan yksi paikka omalta alalta. Jotenkin nyt kauhee arpominen päällä, että ilkeiskö hakea sitä vai pitäiskö vaan ootella Finpro-hakua, mikä kyllä eniten kiinnostaa...

mustek

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 04.03.2011, 20:43:52 »
Jaahas, kevään kohteet näemmä näkee jo Cimon sivuilta! Olisin itse hakemassa edustustoihin, mutta tuli kauhistuttava este. Melkein kaikki vaativat ranskan tai jonkun muun kielenjotaenpuhu -taitoja, voi onnetonta. Onkohan mitään järkeä hakea? Ei sillä että yksikään paikka olisi ihan pakko-päästä, joten lisäksi vielä hakemuksen tekeminen voisi olla vähän väkisin vääntämistä. Ärsyttää vaan kun vihdoin olisi ollut sopiva ajankohta tuolle harjoittelulle. Kele.

Does the man who journeys up the river arrive at his destination as quickly as the man who travels down it? The first goes against Nature and the second drifts with it.

iikka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #70 : 07.03.2011, 14:39:20 »
^ itekin kohtasin pettymyksen, kun Kanadaan ei tullut paikkoja. Näinköhän sitä ehtii hakuajan puitteissa motivoida ittensä ja innostuksensa johonkin muuhun paikkaan, ettei tosiaan tuu hakemuksen tekemisestä väkisin vääntämistä.

Hihi, mullapa onkin last chance, joten haen vaikka väkisin ;)

Deiko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : 08.03.2011, 17:10:37 »
Hakikos teistä kukaan?
Ite en maahakuun osallistunut ja tossa IAESTE-haussakin on vaan yksi paikka omalta alalta. Jotenkin nyt kauhee arpominen päällä, että ilkeiskö hakea sitä vai pitäiskö vaan ootella Finpro-hakua, mikä kyllä eniten kiinnostaa...
Mä hain tohon IAESTE-vaihtoon. Pääsin esivalinnasta läpi ja tänään kuulemma lähti dokumentit kohdemaahan. Toivottavasti vastailevat nopsaan sieltä, että saa varmuuden tähän hommaan. Toukokuun alusta heinäkuun loppuu laitoin harjoitteluajaksi.

minezki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #72 : 16.03.2011, 22:23:54 »
Mä hain CIMO:n kautta työharjoitteluun Kanadaan Suomi-kotiin. Tänään lähti paperit, sää nähdä miten käy. :) Syksyllä olisi lähtö jos pääsee!

iikka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 18.03.2011, 14:37:57 »
Joko Deiko sait tietoa jatkosta?

Itekin laitoin hakupaperit tällä viikolla postiin, mutta voi veljet mitä hieromista oli sen motivaatiokirjeen kanssa kun en oo aiemmin sellasta joutunu vääntää  ::)

Deiko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 22.03.2011, 14:01:42 »
Joko Deiko sait tietoa jatkosta?

Itekin laitoin hakupaperit tällä viikolla postiin, mutta voi veljet mitä hieromista oli sen motivaatiokirjeen kanssa kun en oo aiemmin sellasta joutunu vääntää  ::)
Ei ole vielä kuulunut mitään. Toivottavasti eivät venytä asiaa viimeisille päiville asti. Siinä vaiheessa on jo aika vaikea hoitaa vuokralaista kämppälle ja muut yleiset asiat.

Deiko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #75 : 07.04.2011, 11:54:14 »
Eilen viimein tuli myöntävä vastausta tuolta. Neljä viikkoa siis meni papereiden lähtemisesti sinne. Tosin eivät kuulemm asaaneet hommattua ohjaajaa toukokuulle, niin harjoittelu alkanee nyt sitten kesäkuussa vasta. Oli kyllä hyvä saada varmuus tähän. Ei tarvitse enää arpoa muitten työpaikkojen kanssa.  ;)

iikka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #76 : 07.04.2011, 12:23:27 »
^ Onneks olkoon harjottelupaikasta :)
Mullekin tuli jo tieto, että en päässy esivalinnasta jatkoon. Hakijoita oli päälle 800, joten tappio oli helppo hyväksyä.

Tommy Lee

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #77 : 18.04.2011, 14:16:42 »
Aika moni on tainnut olla viime vuosina Kiinassa harjoittelusta Cimon maaohjelmasta (tammi/helmikuun haku). Pääsin tämän vuoden esivalinnasta läpi ja hakuprosessi on nyt käynnissä. Kaipailisin lisätietoja ja kommentteja tästä Cimon Kiinalaisesta yhteistyökumppanista, välittäjätoimistosta N.E:stä (http://www.neinternship.com). Minkälainen palvelu ja unhotaako ne harjoittelijan heti välitysmaksut saatuaan?

Lisäksi viisumiasiat kiinnostaa. Tänä vuonna asiat on ilmeisesti muuttuneet, kun suomalainen tarvitsee X-viisumin päästäkseen harjoitteluun Kiinalaiseen yritykseen. Kellään tästä kokemuksia? Ennen F-viisumilla on päässyt tekemään vastaavan harjoittelun... Jokatapauksessa välittäjätoimisto perii harjoittelusta välitysmaksujen (~400e), lisäksi tarvittaviin viisumidokumentteihin liittyen n. 200eur. extraa. Tämän lisäksi kaikki välitysmaksut yms. tulee suorittaa etukäteen. Aikaisemmin maksut on hoidettu käsittääkseni vasta maahan saavuttaessa? Ei kuullosta liian houkuttevalta ajatukselta maksaa Kiinaan etukäteen mitään maksuja.

haahuilija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #78 : 13.06.2011, 11:11:48 »
Mä pääsin CIMOn maakohtaisessa haussa Argentiinaan harjoitteluun syys-joulukuuks. Onks täällä muita, jotka on lähdössä jonnekin Lattareihin?
Maailman suurin maa on Ulkomaa."
- Philippa, 6

Core

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #79 : 14.06.2011, 10:15:33 »
Saitko paikan?

Itselleni on muutamia paikkoja tarjottu. Ensimmäinen tarjottu paikka olisi ollut erittäin mielenkiintoinen ja erittäin suuressa kv. firmassa. Ainut vaan, että olisi tarvinnut aloittaa kolmen päivän päästä, joka esti menemisen, koska tutkintoni viimeinen tentti sattui olemaan vähän myöhemmin. Itse olen kuitenkin jo valmiiksi Kiinassa, enkä silti voinut mennä, mitenköhän sitten Suomesta lähtevä kolmessa päivässä ehtii:) Seuraavat paikat ovatkin sitten olleet englannin opetusta "naamioituna" kv. kaupaksi, mutta tarpeeksi kun kyselee haastatteluissa niin selviää mitä joutuu tekee. Itsellä tilanne on semmoinen, ettei tuo englannin kielenopetus enää kiinnostaa kun koulutkin on juuri loppuneet.

N.E. :n nettisivuilla on niitä "avoimia harjoittelupaikkoja". Selasin ne ja soitin firmaan, sanoivat että ne listat on olleet tuommoiset jo pitkän aikaa, eikä niitä päivitetä. Älä siis tuhlaa aikaasi niihin. Yleisesti ottaen aika hitaalta tuo toiminta tuntuu ja harjoittelupaikkojen tasoerot ovat suuret. Itse olen ainakin odotellut, että sieltä jotain ns. järkevää tekemistä minulle löytyisi. Kannattaa kuitenkin olla tiiviisti yhteydessä kyseiseen lafkaan, varsinkin kun paikka alkaa varmistua, esim. kaverini sai paikan ja hänelle annettiin vaan puhelinnumero mistä kyseisen firman saa jatkossa kiinni, ja että maanantaina sitten alkaisi työt :)

Ilmeisesti sitä loppupeleissä F viisumilla mennään. Itselläni se jo on kun täällä valmiiksi majailen. En tiedä mitä sillä X:lla oikeen meinataan, kun kyseisellä viisumillahan ei saa tehdä töitä vain opiskella. Eiköhän tuo lähetystössä/paikan päällä selviä.

Maksut kyllä voi suorittaa maassakin. Tottakai, yhteistyökumppanit ym. haluavat ne etukäteen, mutta ilmeisesti kenelläkään minun tutuista ei ole ollut ongelmaa maksaa paikan päällä.

Kaikki tuttavani ovat kyllä ihan mielekkäitä harjoittelupaikkoja saaneet, kun ovat malttaneet odottaa. Vähän säätämistä, mutta kyllä Kiinassa kaikki loppupeleissä järjestyy.

-Core

Aika moni on tainnut olla viime vuosina Kiinassa harjoittelusta Cimon maaohjelmasta (tammi/helmikuun haku). Pääsin tämän vuoden esivalinnasta läpi ja hakuprosessi on nyt käynnissä. Kaipailisin lisätietoja ja kommentteja tästä Cimon Kiinalaisesta yhteistyökumppanista, välittäjätoimistosta N.E:stä (http://www.neinternship.com). Minkälainen palvelu ja unhotaako ne harjoittelijan heti välitysmaksut saatuaan?

Lisäksi viisumiasiat kiinnostaa. Tänä vuonna asiat on ilmeisesti muuttuneet, kun suomalainen tarvitsee X-viisumin päästäkseen harjoitteluun Kiinalaiseen yritykseen. Kellään tästä kokemuksia? Ennen F-viisumilla on päässyt tekemään vastaavan harjoittelun... Jokatapauksessa välittäjätoimisto perii harjoittelusta välitysmaksujen (~400e), lisäksi tarvittaviin viisumidokumentteihin liittyen n. 200eur. extraa. Tämän lisäksi kaikki välitysmaksut yms. tulee suorittaa etukäteen. Aikaisemmin maksut on hoidettu käsittääkseni vasta maahan saavuttaessa? Ei kuullosta liian houkuttevalta ajatukselta maksaa Kiinaan etukäteen mitään maksuja.