CIMOn harjoitteluohjelmat

(Luettu 70284 kertaa)

AnniinaH

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: CIMOn harjoitteluohjelmat
« Vastaus #100 : 11.03.2015, 20:39:04 »
Voin suoraan sanoa tuohon syyn - kun kyse on CIMO:n järjestämästä insinööriopiskelijoiden ohjelmasta (IAESTE), kyseessä on vastavuoroperiaate, eli lähettävän maan on vastaanotettava yhtä monta. Ecuadorissa tämä toimii niin, että jos haluat lähteä työharjoitteluun, on sinun mielellään myös hommattava työharjoittelupaikka jollekin. Todennäköisesti joku yrityksen tuttu henkilö siis halusi lähteä työharjoitteluun, ja nakitti firman ottamaan jonkun vastaan, vaikkei tämä sitä halunnut.

Lopussa yritys vielä sanoi, ettei halua maksaa minulle sovittua palkkaa, sillä en ole tehnyt heidän pyytämäänsä projektia (kai luulivat pääsevänsä tällä kuin koira veräjästä). Onneksi itse pidin oikeuksistani kiinni ja sain palkkashekkini ennen kotiinlähtöä. Tarkkana siis ainakin IAESTE- harjoittelussa!
http://maailmanlopunpaivakirja.blogspot.fi
Tarinoita ja seikkailuja kotoa ja kaukaa.

Bloppi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #101 : 05.02.2016, 19:43:09 »
Harkitsen hakevani maaohjelman kautta johonkin Latinalaisen Amerikan maahan. Olen opiskellut espanjaa useamman vuoden koulussa, reissannut kuukauden Meksikossa ja pärjään espanjankielellä. Luen romaaneja espanjaksi mutta en kuitenkaan puhu kieltä sujuvasti, koska en ole sitä koskaan päässyt pidemmän aikaa puhumaan. Kuitenkin esim. Meksikossa olen hengaillut vain espanjaa puhuvien ihmisten seurassa. Sanoisin että ymmärrän (kun ei puhuta supernopeasti) mutta vastaaminen ainakin aluksi varmasti kestää kun joudun miettimään ennen kuin puhun. En siis ole koskaan asunut espanjankielisessä maassa esim. vaihdon merkeissä, joten oma kielitaito arveluttaa. Mietinkin, onko minulla mitään mahdollisuuksia päästä esivalinnasta läpi? Eli onko joku muukin päässyt läpi esivalinnasta, vaikka ei olisi aikaisemmin asunut espanjankielisessä maassa tai muuten hankkinut sujuvaa kielitaitoa?

Happamuudensäätöaine

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #102 : 11.02.2016, 18:19:45 »
Moi kaikki! Aion hakea Finpron paikkaa Espanjassa, mutta motivaatiokirjeen kirjoittaminen tuntuu ylivoimaiselta. Tiedän, että minulla on hyvät edellytykset paikkaan, mutta pelottaa etten osaa tuoda oikeita asioita esiin kirjeessä. Onko aiemmin harjoittelussa olleilla vinkkejä motivaatiokirjeen suhteen? Mitä asioita kannattaa korostaa? Kiitos. :)

Kmuki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #103 : 20.02.2016, 12:05:05 »
Tervehdys!

Laitoin oman hakemukseni Kiinaan maahaussa, kesäksi esitin oman toivomukseni. Pyöriikö täällä muita Kiinaan hakeneita?

Onko kellään laittaa kokemuksia Kiinan työharjoittelusta lähivuosilta? Aikaisemmat viestit olen palstalta lukenut, kiitos niistä. Mietin myös yleisesti, että missä vaiheessa olette tietoja saaneet harjoittelupakoista, yms. muita aikatauluja keväälle.  CIMOn mukaan viimeistään 5.4 saa tiedon esivalinnan tuloksista. Jos aloittaisi heti kesäkuussa, niin voi varmaan mennä tiukaksi viisumien yms. kanssa.

Kaikista kokemuksista ja vaiheista kuulisin mielelläni, jos teillä vaan on aikaa niistä kertoa. Kiitos!

Kmuki :)

heivaanhei

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #104 : 31.03.2016, 09:44:12 »
Täälläkin odotellaan epätietoisuuden (lue: epätoivon) vallassa tietoja hakuprosessin etenemisestä. Hain nyt keväällä organisaatio-ohjelmaan ja pääsin esivalinnasta jatkoon, mutta nyt ei ole vähään aikaan kuulunut mitään. Niin paljon kuin hakemaani paikkaan haluaisinkin, niin olen jo yrittänyt totuttautua ajatukseen, ettei tärpännyt tällä kertaa  :-\ :D Ihan vielä en ole heittänyt kirvestä kaivoon, näiden lukemieni keskustelujen perusteella valintaprosessissa voi kestäää....
« Viimeksi muokattu: 31.03.2016, 09:52:34 kirjoittanut heivaanhei »

valosaaste

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #105 : 17.02.2017, 18:19:26 »
Onko langoilla ketään ketkä aikoo hakea tänä vuonna? Tai lisää kertomuksia aiempien vuosien kokemuksista? Harkitsen vakavasti hakemista noihin paikallisten yritysten paikkoihin Argentiinaan ja Brasiliaan, vaikka oonkin vasta kandivaiheen lopussa oleva opiskelija. Espanjan alkeiskurssikin on vielä kesken.  ::) Silti kaukokaipuu riivaa ja lisäksi nuo paikat kuulostaa tosi mielenkiintoisilta ja omiin opintoihin sopivilta!

dadada111

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #106 : 10.04.2017, 14:04:32 »
Mä hain tänä vuonna! Pääsin esivalinnasta jatkoon, mutta nyt pohdin että soittaakohan kukaan edes haastatteluun :/. Tietääkö kukaan mitään Finpron haastatteluprosessista?