Pietariin halvalla Helsingistä

(Luettu 194440 kertaa)

Satyy

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - satu9@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Pietariin halvalla Helsingistä
« Vastaus #240 : 28.03.2009, 02:42:29 »
Moikka,

Keltä löytyisi tuoreinta tietoa näistä n. 15e busseista tennarin lähistöltä? Toukuussa olen lähdössä Pietariin (eka kertaa venäjälle!) ja houkuttaisi mennä juuri täältä sinnepäin bussilla. Jos menee pyörimään 10am. aikoihin e-rautatienkadulle löytää itselleen bussin "lennosta" vai onko joku ehtinyt muuttua vuodessa?
 ship in a harbour is safe,
but that is not what ships are built for.

Cheburashka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #241 : 27.04.2009, 15:05:08 »
Viimeksi kun menin Tennarin taakse norkoilemaan ison rinkan kanssa eräs aamu klo 10 aikaan, niin mua vietiin jo aika moneen bussiin. Ei ole ongelma saada kyytiä! Ellei satu olemaan joku huippusesonki (pääsiäinen). Ajattelin itekin lähteä toukokuussa, ja tämä on mun mielestä ainoo järkevä vaihtoehto =))

Hinta isossa bussissa on 15 mutta pikkubussit maksaa jo 20€.

Heita

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #242 : 09.06.2009, 14:18:19 »
Huhtikuun loppupuolella venäläinen ystäväni oli meillä käymässä, ja lähti sitten kotiin Pietariin yhdellä näistä venäläisistä busseista. Kympillä irtosi matka. En sitten tiedä oliko kansalaisuudella väliä, mutta kannattaa yrittää tinkiä.

horros

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #243 : 11.09.2009, 11:32:51 »
Olen lähdössä viikoksi Pietariin kaveini kanssa lokakuussa. Osaako kukaan sanoa kulkeeko nuo bussit varmasti joka päivä, ettei sitten käy niin, ettei meidän valitsemana aamuna menekään mitään bussia ja pitää maksaa kiskurihinta junamatkasta. Vähän epäilyttää luottaa noihin kulkuyhteyksiin näin syksyn aikaan.

Lauri_K

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : 17.09.2009, 16:32:30 »
Eiköhän ne edelleenkin kulje ihan kuten ennenkin. Tänä vuonna en ole vielä noilla reissannut, mutta mitä olen ohikulkiessa tsiigaillut, niin samat kymmenkunta bussia siinä aina päivystävät klo 10-12 haitarilla.

Eli etteköhän pääse Pietariin ihan mukavasti. Yksi vaihtoehto on vaikka käydä pari päivää aikaisemmin varmistamassa lähtöajat.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #245 : 22.09.2009, 20:54:25 »
Kävelin tänään ohi klo 11 ja kyytiä oli tarjolla. Kadulla oli myös pari ihmistä Pietari-kylttien kanssa ja vielä kolmas seisoi Graniittitalon edessä.

Aivan varmasti onnistuu vain menemällä paikalle.

Yànzi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #246 : 23.09.2009, 08:40:17 »
Lähtöaikoja ei varsinaisesti ole, vaan lähtevät, kun ovat tarpeeksi täynnä. Täydellisemmän selvityksen saanee venäjäksi. Ehkä. Mut jos joskus 09.00 on paikalla, niin mukaan päsee varmasti.

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #247 : 28.09.2009, 23:05:23 »
Kyllä nillä ainakin pari vuotta sitten, kun viimeksi käytin, ihan lähtöajat oli. Se tosin oli joka firman bussilla eri, mutta sen sai selville kun kysyi. Ja ihan aikataulussa lähdettiin.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #248 : 29.09.2009, 00:07:53 »
Nehän ovat siis ostosbusseja Pietari-Helsinki-Pietari. Taitaisi liiketoiminta loppua melko äkkiä, jos Helsinkiin jäätäisiin odottelemaan auton täyttymistä, ellei se Pietarista lähtiessä täysi ollut. :)

Pietarin päässä hotelli Oktjabrskajan ympärillä kuljeskellessa joutuu kyllä helposti aktiivisen markkinoinnin kohteeksi, etenkin jos on reppu selässä tai muuta matkatavaraa.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Execution

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - ville.hietanen@uta.fi
    • Profiili
« Vastaus #249 : 10.05.2010, 15:23:28 »
Tulipa testattua nyt itsekin tuollainen venäläinen bussi ensimmäsitä kertaa. Maksoin matkastani sen 15 euroa. Matka meni mukavasti ja kuulin, että tullissa asiat sujuivat tällä kertaa ihan poikkeuksellisen ripeästi. Sain matkalla myös syödä välipalaa kun vieressäni istunut mummo sen välttämättä tahtoi kanssani jakaa :)

Jatkossa valitsen tästä positiivisesta kokemuksesta huolimatta kuitenkin junan. Se sopii aikatauluihini paremmin, on kuitenkin miellyttävämpi kuin ahdas bussi ja matkan teko kestää vähemmän aikaa.

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #250 : 20.07.2010, 12:19:59 »
Terve,

kyselen busseja Pietarin päästä Helsinkiin. Onko kellään tietoa, lähteekö niitä myös viikonloppuisin aamulla? Jotkut näyttävät operoivan seitsemän aikaan aamulla Pietarista Helsinkiin ainakin aikataulujen mukaan. Onks jollain tietoa, lähtiskö niitä myöhemmin aamulla/päiväsaikaan? Homma on mulla se, että en viittis jättää paluuta vikana päivänä iltaan, kun viisumi umpeutuu just sinä päivänä ja en haluais joutua vääntään rajaviranomaisten kanssa.  ;D

Maahantulokortit varmaan annetaan täytettäväksi rajalla?

Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #251 : 20.07.2010, 12:47:14 »
Maahantulokortit varmaan annetaan täytettäväksi rajalla?
Tämä on Suomen vastaisten autorajanylityspaikkojen ongelma. Ei todennäköisesti kukaan anna sinulle mitään, vaan joudut itse kyselemään maahantulokorttia. Suomalaisessa bussissa niitä saattaa olla, samoin niitä saattaa olla tarkastusrakennuksessa jossakin pöydillä lojumassa. Jos matkustat venäläisellä ostosbussilla, niitä ei varmasti ole kellään. :) Sen sijaan sinulle saatetaan tyrkyttää Suomen maahantulokorttia. :)

Suomen vastaisilla autorajanylityspaikoilla ramppaa porukkaa niin valtavasti, ettei niitä maahantulokortteja siellä aktiivisesti jaella eikä yleensä poistuttaessa kysellä. Leimat tietenkin tulevat, jos kortti passin välissä valmiina on. Itse täytyy huolehtia, että saat tyhjän kortin jostakin täytettäväksi.

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #252 : 21.07.2010, 10:28:40 »
Ahaa, kiitos tiedosta Jouni. Onko mitään vinkkejä sen suhteen, saako niitä kortteja mistään muualta, paitsi jos rajalla itse aktiivisesti kyselee? :D Jos korttia ei saa, pitääkö sitten vaan toivoa, että takaisin tullessakaan sitä ei kysellä? Meneepäs monimutkaiseksi  :P
Kun matkustaa

Execution

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #253 : 21.07.2010, 10:48:09 »
Jounia huomattavasti vähemmän kokeneempana Venäjän matkaajana rohkenen nyt kuitenkin olla hieman eri mieltä. Olen käyttänyt nyt venäläistä bussia kolme kertaa ja aina ovat minulle maahantulokortin kaivelleet jostain bussissa.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #254 : 21.07.2010, 12:03:35 »
Jounia huomattavasti vähemmän kokeneempana Venäjän matkaajana rohkenen nyt kuitenkin olla hieman eri mieltä. Olen käyttänyt nyt venäläistä bussia kolme kertaa ja aina ovat minulle maahantulokortin kaivelleet jostain bussissa.
No OK, hyvä jos näin on ollut. Arvelin vain, että mitään erityistä syytähän venäläisen ostosbussin kuljettajalla ei olisi pitää niitä mukanaan. Ehkä niillä matkustaa nykyisin jo niin paljon muutakin väkeä kuin venäläisiä. Markkinointi on ainakin aktiivista aamuisin Kampissa ja iltaisin hotelli Oktjabrskajan nurkilla.

Luulisin, että maahantulokortteja saisi pyytämällä viisumeita välittäviltä matkatoimistoilta. Joskus olen itse saanut niitä automaattisesti, kun olen hankkinut vuosiviisumin. Olen joskus napannut niitä mukaan vähän ylimääräisiä jostain, missä niitä on ollut vino pino.

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #255 : 21.07.2010, 16:42:57 »
Okei, kiitoksia teille. Ja jos sitä ei bussista löydy, niin pitää sitten vaan vaatia rajalla. :)
Kun matkustaa

Annimaa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #256 : 26.07.2010, 18:26:19 »
Kävin tänään (tiistaina) vähän tutustumassa tähän bussia asiaan kello yhden aikaan ja tennispalatsin vierestä löytyi minibusseja mitkä olivat lähdössä kahden ja kolmen aikoihin Pietariin (tulkitsin ikkunassa olevan kelloaika lapun tarkoittavan lähtöaikaa). Isoja linja-autoja en nähnyt matkaavan Pietariin. Mutta ehkä ne ovat lähteneet jo aiemmin.

Execution

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #257 : 26.07.2010, 19:05:09 »
Itse taas hyppäsin minibussiin kolme viikkoa sitten klo 11 aamupäivällä ja silloinkaan ei näkynyt jälkiä isoista linja-autoista. minne lie hävinneet... :)

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #258 : 02.08.2010, 15:44:03 »
Reissasin viime viikon keskiviikkona Pietariin noilla busseilla. En nähnyt minäkään missään isoja busseja, mutta eipä tuo haitannut.

Itse lähdettiin reissuun 11.00 ja kyllä ne maahantulokortit lyötiin heti matkan alussa käteen :) Matka sujui muutenkin jouhevasti ja kesti jonkun 7 tuntia. Viisumiin kannattaa muuten todellakin varata muutama extrapäivä vaikka siltä varalta, että bussit ovat takaisin tullessa täynnä..

Meidän oli tarkoitus palata takaisin 07.00 takaisin lähtevällä bussilla mutta kaikki ne olivat täynnä, joten jouduttiin paniikissa etsimään junaa takaisin, koska iltabusseilla ei varmaan olisi keritty rajalle ennen kello kahtatoista.  ::) Hehe.

Muuten voin kyllä noita busseja suositella, matkanteko oli mukavaa, nopeaa ja halpaa.
Kun matkustaa

kims1500

• Himoreissaaja
  • Дзержинск, Город Шахтеров!! :*
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #259 : 02.08.2010, 17:06:51 »
Kuinkas paljon noi bussit nykypäivänä maksaa? Vieläkö pääsee kympillä?
Go Shahtar!!!!!!!!!!!!