Järkyttävä lentopelko.. ja Lontoo kutsuu..

(Luettu 11730 kertaa)

Niida

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« : 21.12.2004, 02:08:45 »
HIP Hei!!
Järkyttävä lentopelko..  :x Nyt täytyy tiedustella, että miten pääsisi suht koht vähällä Lontooseen.. onko se interral passi?.. Paljon maksaa Ranskasta kanaalin ali/yli??.. Kaikki pienikin tieto olisi tärkeää.. :D ja tiedä tiedän... Koneen tippumisen mahdollisuudet ovat   erittäin pienet, mutta minkä sitä itselleen voi  :(

Thanx
lä elämääsi kuin unelmaasi:)

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #1 : 21.12.2004, 10:04:33 »
Vedä kunnon kännit lentokoneessa, mieluiten jo ennen sitä. Ei sitä sitten huomaakaan mitään turbulenssia.

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.12.2004, 13:18:21 »
Minäkin kyllä yhtyisin tuohon Mr. Voyageurin neuvoon - ehkä ei ihan kännejä tarvitse, mutta sellainen pieni rentoutuminen. Tällä konstilla äitini on lentänyt kymmeniä vuosia, ja on käsittääkseni pikkuhiljaa pääsemässä pelonsa yli (ilman alkoholia).

Mutta vähän enemmän vakavissaan, lentoemännille voi myös kertoa pelostaan, ehkä se tuntuu mukavammalta kun saa joltakulta vähän huomiota osakseen, ainakin jos matkustaa yksin.

hannamaria

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.12.2004, 14:07:21 »
Tiedän tunteen... Se rupeaa hiipimään pikkuhiljaa alitajuntaan pari päivää ennen lähtöä ja kuristava paniikin tunne pahenee ja pahenee päivä päivältä. Helvetti on pääkopassa irti viimeistään hetkellä kun astuu koneeseen sisään;)

Mutta asiaan eli millä asioilla yritän hallita pelkoani... Ensinnäkin valitsen tunnettuja ja hyviä lentoyhtiöitä, ikinä en lähtisi reissuun esimerkiksi Venäläisellä koneella;) Lentokoneeseen noustessa kerron lentoemännälle pelosta ja kyselen tulevan lentosään, tällöin jos turbulenssia on matkalla tiedän siitä etukäteen ja osaan asennoitua siihen paremmin. Yleensä myös kun lentopelosta kertoo pääsee istumaan koneen etuosaan mikä on huomattavasti vakaampi kuin takaosa ainakin tietyissä konemalleissa.

Ei muuta kun hyvää reissua. Aina koneessa vannon, että jos tästä hengissä selviän ikinä en enää koneeseen nouse, mutta taitanee tällekin vuodelle olla takana jo parikymmentä lentoa...:)
..Se pyörii sittenkin...
 - Galileo Galilei

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.12.2004, 17:12:24 »
Lainaus
kuristava paniikin tunne pahenee ja pahenee päivä päivältä. Helvetti on pääkopassa irti viimeistään hetkellä kun astuu koneeseen sisäänWink

Jos lentokoneessa tulee paniikkikohtaus niin se on siitä hyvä ettei tarvitse tehdä mitään,on vaan ja paniikki häviää parissa kolmessa minuutissa ihan itsestään ja sitten sitä ihmettelee että mitä tässä oikein on pelkäämistä.Se tosiaan menee ohi .On se kieltämättä aika epämiellyttävä kokemus mutta kun uskaltaa kohdata sen niin sen jälkeen  osaa suhtautua  asiallisesti. Ja onhan siinä ympärillä melko tiiviissä yhteisössä 100-200 muuta ihmista ettei tarvii olla yksin niinkuin ennen lentoa ja sitä kun vielä ennakkoon oikein miettii niin varmasti näyttää  ylipääsemättömältä tilanteelta.Kun sellaisen 10 lentotuntia on takana niin sitten lentäminen on jo varsin mukava tapa matkustella :D
Pelko kun on tarkkaan ottaen vain tunne,siinä ei ole mitään konkreettista. :wink:

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #5 : 21.12.2004, 18:14:08 »
Eivät taida pallontallaajat paljon palloa tallata, kun ilmojen kautta siirtyvät paikasta toiseen. Mitä matkustamista se sellainen on? Pelkkää siirtymistä. Ei siis mikään pakko ole lentokoneeseen mennä. Kanaalitunnelin kautta voi mennä, mutta edukkaammin päässee kun ottaa laivan Göteborgista Newcastleen tai Esbjergistä Harwichiin. Eikä näytä olevan edes pahan hintaista.

Reittejä operoi DFDS Seaways:
http://www.dfdsseaways.co.uk/

Omakohtaista kokemusta kyseisestä laivayhtiöstä minulla ei ole.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 22.12.2004, 00:08:43 »
Lainaus käyttäjältä: "nl"
Eivät taida pallontallaajat paljon palloa tallata, kun ilmojen kautta siirtyvät paikasta toiseen. Mitä matkustamista se sellainen on? Pelkkää siirtymistä.

Noh, ollaan nyt syyttelemättä tästä asiasta ainakin tällä palstalla. Antaa ihmisten keskustella lentämisestä, se on kai sallittua täällä?
Eikä aleta nyt vänkäämään tästä asiasta.
Toki vaihtoehtoja saa antaa.

Niida

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 23.12.2004, 01:31:42 »
Koomat on tullut vedettyä monet monet kerrat..   :D Sitä vaan ihmettelee miten salakavalasti se pelko kasvaa koko ajan.. Vaikka itse on tullut reissattua erittäin paljon kuten Thaimaassakin on käyty lentäen.. ei vaan ymmärrä :( Ehkä se kun ei pysty käsittämään miten sellainen häkkyrä pysyy taivaalla..

Mutta olkaa ylpeitä minusta.. edistysaskel on otettu.. Tämä tyttö on käynyt vierailemassa Finnairin sivuilla katselemassa tammikuuksi lentoa  :D .. vasta kylläkin katselemassa..

uuge

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 23.12.2004, 11:46:18 »
Lentopelkoon kannattaa kenties harkita ns. lentopelkokurssia. Ei omakohtaisia kokemuksia (ei kyllä pelkotilojakaan) mutta aika moni on sen jälkeen matkustanut lentäen huomattavasti rauhallisemmin mielin.

Beatta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 23.12.2004, 12:17:49 »
No täällä näyttää pelkäävätkin sentään lentävän.. Itse koko ajan kuvittelen, etää joku päivä vielä lennän, mutta en tiedä millä saan itseni siihen koneeseen (joten tilasin ajan lääkäriin)..
Paniikki ei itsellä todellakaan mene ohi vain istumalla, se kestää siitä hetkestä kun tilaa lennon siihen, että pääsee takaisin Suomen maankamaralle. Koko loma on pilalla vain siksi, että tiedän lentäväni viikon/kahden päästä ja stressaan koko viikon.. Ei hauskaa. Lentokentällä viimeistään tulee itku/tärinä- kohtaus joka kestää koko lentomatkan ajan. Nukkumaan tai syömään en ole koskaan pystynyt koneessa. Ja viina vain pahentaa asiaa omalla kohdallani -> tulee huono olo ja oksentaminen alkaa..
Olen kuitenkin päättänyt tulevana vuonna lentää myöskin Lontooseen. Mietin koko ajan, että en halua lentää edes sen takia, että mieheni tuntuu kärsivän enemmän kiukuttelustani/itkemisestä/tärinästä yms.. kun itse ei pelkää tai edes jännitä koneessa..
Toivon vaan että pelkoni heikkenisi, mutta luulen joutuvani ainakin näin "ensi kerralla pitkään aikaan" turvautumaan rauhoittaviin. En edes tiedä toimivatko, mutta usko lääkkeeseen voi jo toimia. Lentoa en ole vielä uskaltanut varata ja mieheni sanoo, että mun tarvii varata se ihan itse, että sitten tajuan että nyt mennään eikä meinata.. Toivotaan että kaikki menee kesällä hyvin, meidän molempien kannalta! Mennään sitten koneella tai junalla  :)
Tuija

Herkku

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miperala@paju.oulu.fi
    • Profiili
    • http://www.iki.fi/kopera
« Vastaus #10 : 27.12.2004, 12:51:30 »

Beatta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 31.12.2004, 22:15:25 »
Maksaako kurssit jotain? Tietoa siitä?
Oon muuten lukenu jonkun naisen kokemukset tollaiselta kurssilta ja sielläkin lennettiin köpikseen ja takaisin, sekin jo saa perumaan koko kurssin..  :oops:
Tuija

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #12 : 02.01.2005, 01:16:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Beatta"
Maksaako kurssit jotain? Tietoa siitä?
Oon muuten lukenu jonkun naisen kokemukset tollaiselta kurssilta ja sielläkin lennettiin köpikseen ja takaisin, sekin jo saa perumaan koko kurssin..  :oops:

Finnairilla 500e. Lisätietoja osoitteesta : http://193.65.156.92/uraportti/uraportti_2_5_1.html

Niida

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 17.01.2005, 13:27:27 »
Hei Kaikki!.. Ma tein sen!!! Ma lensin tanne Lontooseen ja kaikki meni ihan ok  :D Piti kylla ottaa pari nappia nassuun mutta..  :)
Hei mut nyt taytyy lahtee taas tyonhakuun!!

PP

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - pinkkistara@hotmail.com
    • Profiili
    • http://pirre.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 18.01.2005, 15:13:43 »
mä oon oppinu jotenkin olemaan sinut oman lentopelkoni kanssa. Nykyään se on vaan semmosta lentojänskää, mikä mulle tulee. Ja sekin loppuu kun renkaat irtoaa maasta. Ilmassa on jotenkin aina turvallinen olo. Se on jännä miten pelko muuttu siinä kun lensi paljon pelosta vain jänskäksi, vaikka vieläkin tulee semmosia paniikkikohtauksia välillä ennen lentoja. Lennon aikana iskevään paniikkiin oon kuunnellu klassista musiikkia ja yrittäny nukkua. yleensä on toiminu.
elieve there are no limits but the sky

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 18.01.2005, 17:12:41 »
äitini kävi tuollaisen lentopelko kurssin, kyllä se vissiin vähän autto ku selitettiin mikä ääni johtuu mistäkin jne....painostettiin sitä kuinka vähän finnairilla on noita onnettomuuksia ollut ja nyt äitini lentää kyllä finnairilla, mutta ei millään muulla lentoyhtiöllä.. :D

tosiaan, mitä pidempi aikaväli on lentojen välillä, sitä enemmän alkaa niitä pelkäämään kyllä.

Itsellä ei ole lentopelkoa, pieni ahdistus sitä kohtaan vaan koska en muutenkaan pidä lentämisestä, ja nyt mitä enemmän on lentänyt sitä enemmän siihen on alkanut tottua.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

Pallo Istunut

• Vieras
« Vastaus #16 : 19.01.2005, 11:26:54 »
Lentopelkokurssi on pitkällä tähtäimellä hyvä, koneeseen kun kuitenkin joutuu/pääsee vielä useiden vuosien ajan (kunnes kerosiinin hinta räjähtää).

Lyhyellä tähtäimellä suosittelen känniä huomattavasti fiksumpaa käyntiä lääkärissä, jolta pyytää mietoa rauhoittavaa lääkettä, joka ajaa asiansa eikä aiheuta krapulaa, erityisen hölmöä käytöstä tai tarkoitukseen nähden tarpeetonta rahan menoa. Tietenkin suosittelen ensikertalaiselle kokeilemaan lääkkeen vaikutusta ensin kotosalla, että voi todeta määrätyn annoksen soveltuvuuden tai soveltumattomuuden.

PP

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 19.01.2005, 11:33:52 »
tuokin on varsin hyvä ajatus. Itse ainakin oivallan sen rauhoittavien tarpeen vasta siinä kohdassa kun olen menossa koneeseen. muutamilla lennoilla sellaisille tosiaan olisi ollut käyttöä. Jos tuolle rauhoittava linjalle lähtee, niin kannattaa sitten olla tarkka että saako niitä lääkkeitä viedä kohdemaahan.

Pallo Istunut

• Vieras
« Vastaus #18 : 19.01.2005, 11:40:04 »
Se, että saako, ja jos saa, niin resepti mukaan kanssa. Jos rauhoittava on siis jotain pameja tai vastaavaa.

PP

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 19.01.2005, 14:36:16 »
ja ehkä reseptin lisäksi kannattaa varautua selittelemään.
 esim. Singaporeen ei kannata viedä MITÄÄN mistä ei ole varma saako sitä viedä, sielä on se kuolemantuomio juttu yhä olemassa. (jätin kitisten jopa tupakkani Hongkongiin, kun jossain sanottiin ettei tupakkaa saa viedä Sporeen...)