Äänestys

Kuinka vanha olet?

12-17
43 (8.5%)
18-24
300 (59.4%)
25-30
113 (22.4%)
31-35
29 (5.7%)
36 tai yli
20 (4%)

Äänestäjiä yhteensä: 489

Äänestys päättynyt: 21.01.2005, 18:05:15

Ja sitä ikää oli...?

(Luettu 62542 kertaa)

anskiiskii

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #120 : 23.10.2006, 23:04:51 »
24-vuotias ja melko tyytyväinen. :)

Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"
Enemman toteutusta ja vahemman niita sitku-haihatteluja ja odottelua etta milloin se elama oikeasti alkaa :D

Mä taas sitkuttelen enemmän nyt, kun nuorempana osasin omasta mielestäni elää paremmin päivä kerrallaan. Toisaalta se johtuu varmasti siitä, että nyt odotan tulevaa paljon enemmän ja kärsimättömämmin koska se on tavallaan lähempänä. Koulun loppumiset jne. :) Nautin kyllä paljon enemmän 24 -vuotiaana olosta kuin 18 -vuotiaana olosta. Järki menis kun ajattelenkin, kuinka monta opiskeluvuotta 18 -vuotiaalla on edessään!  :lol: Onneksi sitä ei silloin ajatellut niin.
urinko on hyvä kello.

hanabi

• Reissaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #121 : 23.10.2006, 23:37:37 »
18 vuotta on ikää ja ihan tyytyväinen olen, juuri sopiva ikä mulle. Pientä ikäkriisiä meinasi pukata kun tuli tämä 18 vuotta täyteen. Tuli vähän sellainen olo, että oon jo sen verran "vanha" ettei mitään typeryyksiä voi mennä enää tekemään. 14-15 kun tekee näitä typeryyksiä ne saa usein anteeksi vetoamalla nuoreen ikään. Nyt ei tälläistä tekosyytä voi enää käyttää...mutta se siitä kriisistä  :lol:

Poikanen

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - petri.niemi@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #122 : 23.10.2006, 23:58:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Mizzoni"
Ja ajatus siita putkielamasta lahinna ahdistaa. Ei ihan viela. Eihan.

Tuo putki on kyllä aika ahdistava ajatus. Aloitin tuossa muutama, ei näissä enään parin jälkeen pysy laskuissa mukana, kuukausi sitten vakituisen työn. Nyt sitä sitten odotellaan palkkapäiää ja kerätään muutamia lomapäiviä, jotta kesällä vois tehdä jotaki itselleenkin.

Työpaikka on loistava, joustava ja omalta alalta, mutta silti tuntuu että kaikki ei ole aivan kohdallaan. Onkohan tämä nyt sitten tätä vuodesta toiseen.. Toisaalta tuntuu aikas kiittämättömältä valittaa ko muut luokkakaverit on työttömänä ja itse nostaa kauheaa porvaripalkkaa Tai no ainakin se opintotuen jälkeen se tuntuu isolta.

Aina kun ajatus loppuelämän kestävästä uraputkesta ahdistaa liikaa, mietin kahden viikon irtisanomisaikaa ja sitä kaikkea mitä mie voisin tehdä jos haluan. Enhän mie tässä oikeasti kiinni ole. Onhan mulla vapaus valita :)

Ei tainnu mulla tuo ikäkriisi olla edes ainoa kriisi :D

Rapa-Ripa

• Vieras
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #123 : 24.10.2006, 00:13:19 »
Minua puolet nuoremmat ihmiset kokee ikäkriisejä ja sellaisia. :D

No jaa, ei ole vieläkään jälkikasvua mutta ehtiihän tuota kun ottaa vaan tarpeeksi nuoren naisen. Vakituista työpaikkaakaan ei nyt ole mutta mitäs tuosta.   :D

Tanglefoot

• Aloittelija
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #124 : 24.10.2006, 00:14:19 »
Nyt 21 -vuotiaana tunnen itseni viimeinkin valmiiksi siirtymään passiivisen vinkkien etsijän roolista aktiiviseksi foorumin käyttäjäksi!   :shock:  

Viime aikoina elämäni on ollut melko sekaisaa, ja väittäisin olleeni kypsempi pari vuotta sitten. Ainakin olin paremmin sinut itseni kanssa silloin, tosin eihän se ole sama asia... Nuoruuden angsti on palannut elämääni. Se ei ole ihan kärkipäässä mitä-kaipaan-teinivuosilta -listallani, mutta onneksi siihen osaa nykyään suhtautua paremmin. Kasvamista tämäkin.

Lyhyt kartoitus henkisestä tilastani ensimmäiseen pallontallaajat -viestiini...  :lol: Nyt voinen siirtyä jakamaan matkakokemuksiani muiden kanssa.

Jokzu

• Reissaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #125 : 24.10.2006, 02:05:28 »
20 tuossa pariviikkoa sitten tuli täyteen ja edelleen olen ihan yhtä kakara kuin 5 vuottakin sitten. Sillä erotuksella, että autolla on paljon mukavampaa liikkua syyssateessa kuin mopolla:) Kai tässä joskus pitäisi jonkinmoista aikuistumistakin ruveta harkitsemaan, mutta mitään kiirettä en jaksa pitää. Saatika sitten mitään kriisiä kehitellä aiheesta.

sanela

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #126 : 24.10.2006, 09:18:55 »
Olen jo muutaman vuoden yli 30 ja jopa ihan tyytyväisenä! Vähän huvittavat nämä "apua, oon jo 22, ikäkriisi!" -jutut, mut ehkä sitä ajatteli itse siinä iässä vielä samoin :) Nyt on huomannut, että elämä senkun vain paranee sitä mukaa kun tätä kuuluisaa elämänkokemusta karttuu, vaikka teini-iässä kai kuvitteli tämänikäiset kuiviksi ikälopuiksi joilla ei ole elämässä enää koskaan mitään kivaa. No onneksi näin ei tarvitse olla :)

Apamobil

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #127 : 24.10.2006, 10:52:44 »
25 vuotta on mittarissa, opinnot kesken yliopistolla. Tällä hetkellä vietän syyslukukautta työharjoittelussa ulkomailla, kun kaverit keräävät opintoviikkoja kotona Oulussa.
Vähän meinaa painostaa nuo opinnot, mutta toisaalta ehtiipä sitä töitä tehdä sitten lopun ikäänsä. Opiskeluaikana on ainakin helpompaa toteuttaa tällaisia pieniä irtiottoja...
Maailman rannat avarat, tahdotko mukaan tulla?

Skönäri

• Reissaajaguru
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #128 : 24.10.2006, 12:21:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Poikanen"

Aina kun ajatus loppuelämän kestävästä uraputkesta ahdistaa liikaa, mietin kahden viikon irtisanomisaikaa ja sitä kaikkea mitä mie voisin tehdä jos haluan. Enhän mie tässä oikeasti kiinni ole. Onhan mulla vapaus valita :)

Ei tainnu mulla tuo ikäkriisi olla edes ainoa kriisi :D

Hieno homma, että jengi sisäistää sen, ettei "oravanpyörään" tarvitse jäädä roikkumaan, kuka vaan voi lähteä (tai jäädä), valintojen maailma.
En jaksa kuunnella kun pändi kitisee, että taas sä vaan reissaat ja mä joudun homehtumaan täällä.
Lopuksi vielä lainaus eräästä opuksesta (jotenkin näin se meni):
"Emme voi valita aikaa jolloin elämme, voimme vain valita mitä teemme annetulla ajalla"
Vapaus on sitä, kun ei tiedä missä nukkuu seuraavan yön. Fotoja:
http://www.merikauhu.kuvat.fi/kuvat/

dryad

• Tosireissaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #129 : 24.10.2006, 12:35:26 »
Nyt ikää 27 ja puoli vuotta, tuntuu ehkä parhaalta iältä tähän mennessä! On oppinu elämästä ja itsestään jo vähän enemmän ja elämä tuntuu hymyilevän päivä päivältä leveämmin! Tietysti nuorena oli ehkä enemmän energiaa ja jaksoi ilman nukkumistakin hyvin hillua, mutta nykyään on enemmän järkeä päässä ja monesta jutusta saa vielä enemmän irti kun nuorempana.

Olen kuitenki ikäisekseni tosi "nuorekas", eli henkinen ikä on ehkäpä pienempi luku kuin fyysinen, enkä tunne sisäisesti olevani vielä ihan "aikuinen" - mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Osaan kuitenkin jo ottaa vastuun itsestäni ja muista, mutta silti edelleen välillä tunnen itseni ihan pikkutytöksi  - mikä ei ole paha asia ollenkaan :)

Henga

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #130 : 24.10.2006, 13:50:08 »
Mittarissa 24  :D

Joskus pienenpämä ajattelin ihan vakavissani, että viimeistään 25- vuotiaana oon naimisissa ja pian sen jälkeen hankkimassa lapsia. Sitä ennen olisin tottakai ehtinyt saada opinnot päätökseen ja hankkimaan hyvän ammatin. No ihan ei mennyt asiat niin kuin pikku tyttönä "haaveilin", mutta eipä tuo ole minun eloani haitannut. Ja nyt kun asiaa mietin niin en mä ois ihan vielä edes valmis vaimoksi, saatikaan äidiksi, kun tuntuu, että aika lapsi sitä on vielä itsekin.Opinnot vasta alkamassa ja elämässä pikku hiljaa palaset loksahtamassa oikeille paikoilleen  8)

J-Ko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #131 : 10.11.2006, 23:59:35 »
25 on mittarissa, kohta 26.
Henkisesti tunnen olevani teini, pitää varoa juttuja ettei kukaan pidä lapsellisena. Mikään muu ei kerro vanhenemisesti kuin pahenevat krapulat ja harveneva hiuspehko.
"Nimim. Kattoluukku tukevasti raollaan"
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"

Canis

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ophelia
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #132 : 11.11.2006, 21:40:09 »
"Kakskytä vuotta ja sikana!" (by Eppupopedanormaali) :D

...ja on kyllä ehkä ihan paras ikä, siltä ainakin tuntuu ^^ Enpähän ainakaan enää oo teini!  :P
I can go where no one else can go
I know what no one else knows
Here I am just drownin' in the rain
With a ticket for a runaway train...

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #133 : 11.11.2006, 21:49:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"
Lainaus käyttäjältä: "juspu"
24
11.3. tulee vuosi lisää (ei vastaanottoa, matkoilla)

Meillä on synttärit samana päivinä!

Meikäläinen täyttää myös vuosia 11.3. ja ikää on 1/4 vuosisataa  :D

Mizzoni

• Vieras
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #134 : 12.11.2006, 20:34:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Poikanen"

On noissa töissä siinä mielessä kiinni että kun tottuu säännöllisesti juokseviin tuloihin joilla tulee suht kivasti toimeen, on tosi iso kynnys pudottautua takaisin taloudellisesti epävarmaan elämään. Ja sitten jos on jossain pidettävä kotipesääkin, tulee hankalaksi lähteminen... Käytännön asiat välillä vähän potkii vastaan. Kun ei asu siinä omassa huoneessa isin ja äidin luona ja on tällainen ihan rasittava aikuiselämä :D .

Paha koukku, tulee aina välillä vahingossa elettyä sitä "sitku"elämää ja yllättäen joskus huomaa että moni kiva mahdollisuus tehdä ja mennä onkin mennyt ohi... Harrastan aika paljon jossittelua ja välillä saa ottaa ihan niskasta kiinni itseään noin niinkuin kuvainnollisesti että oikeasti tulisi edes yritettyä elää tätä elämää niinkuin oikeasti haluaa... Eikä vaan tulisi vanhemmaksi ja vuodet rullaisi tasapaksuina ohi. (Hups tulipa sekava selitys.)

Siis tyyliin onhan vaikka 10-vuotiaalla koko elämä edessään mutta nehän ovat vain tyhjiä mahdollisuuksia ja kuvitelmarakennelmia kunnes niitä oikeasti toteuttaa. Ja yhden polun valitseminen estää kulkemasta samalla ainakaan kovin montaa muuta polkua, eli jos asun ulkomailla ja reissaan en voi samalla olla kotiäiti Jämsänkoskella ja ensimmäinen naispuolinen suomalaisastronautti ja huippumalli ja kirjailija-rokkistara.  :D

Jahkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #135 : 18.11.2006, 03:57:47 »
Itse ihmettelen välillä,että mitä oikein on tapahtunut tässä viimisen parin vuoden aikana,kun ne entiset "ikisinkkuseikkailijat" ovat menneet naimisiin/kihloihin ja saaneet lapsia".Ja ikää vasta 23.
Tuntuu,että lähipiiri on muuttunut aivan liikaa liian lyhyessä ajassa.
Itse olen onnellinen,että olen ymmärtänyt jo varhaisessa vaiheessa,että elämästä voi nauttia ja tehdä muutakin kuin töitä ja elää "oravanpyörää".Olen nähyt niin läheltä mitä se on,kun koko elämä on töitä ilman kunnon lomia,sosiaalista verkostoa,harrastuksia jne. Siitä varmaan oppineena haluan järjestellä elämäni niin,että pystyn oikeasti nauttimaan siitä.
Tuntuu,että olen tällä hetkellä hieman risteyskohdassa.Haluaisin matkustella ja tehdä vielä kaikkea mahdollista,mutta sitten toisaalta tekisi mieli lähteä mahd.pian opiskelemaan alaa joka on aina ollut haaveena.Jos  matkustelen ja touhuilen muuta liian kauan niin tuntuu,että alan olla hieman "vanha" luomaan hyvää uraa siinä haluamassani ammatissa. Jos taas lähtisin pian sille uralle niin sitten voisi unohtaa reissaamisen(paitsi lomilla voisi reissata) ja muut touhuilut.Ehkä ainut asia joka hieman mietityttää tässä vaiheessa.
No,olen tosin päättänyt,että reissaan vielä ens talven ja haen sitten kouluun(ellen sitten muuta suunnitelmia aivan radikaalisti).
Toisaalta,miksi ihmeessä pitäisi olla jossain kunnon "loppuelämänammatissa" jo alle 30 vuotiaana.Eihän sen jälkeen ehdi tekemään töitä kuin n.35v  :shock:
quot;Olis kyllä niiiin siisti lähteä,mutku..."

snufkin

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - liquidflit@hotmail.com
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #136 : 22.11.2006, 11:20:23 »
20 vuotta, alkuvuodesta taas yksi vuosi lisää.
Sen jälkeen kun täytin 18, niin tunnen olevani sen 18 vuotta. Ei meinaa millään muistaa, että vuosia kertyy joka vuosi lisää ja lisää...  :roll:
olen optimisti - en tiedä, minne olen menossa, mutta olen matkalla"

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #137 : 22.11.2006, 12:04:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Canis"
"Kakskytä vuotta ja sikana!" (by Eppupopedanormaali) :D

Tuo biisi oli melkoisen uusi, kun minä täytin 20. Siitä on jo hetkisen aikaa. Muistan soittaneeni sitä markalla (vai kahdella?) jukeboxista yöhuoltoasemalla matkalla kotiin kapakkaillan jälkeen.

Sale

• Himoreissaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #138 : 22.11.2006, 12:48:56 »
Kohta täytän 26 ja kyllä täytyy sanoa, että mitä vanhemmaksi sitä tulee, sen paremmaksi sitä itsensä tuntee. Ja koko ajan tulee tehtyä "järjettömämpiä" vetoja. Kun mä olin 18, oli oma omistus asunto, huonekalut ja taloudellinen vakaus. Nyt on pelkät vaatteet kassissa, ja ei "kodista" tietoakaan. Mutta on se kivaa matkustella.

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Ja sitä ikää oli...?
« Vastaus #139 : 22.11.2006, 14:31:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Rapa-Ripa"

No jaa, ei ole vieläkään jälkikasvua mutta ehtiihän tuota kun ottaa vaan tarpeeksi nuoren naisen. Vakituista työpaikkaakaan ei nyt ole mutta mitäs tuosta.   :D

Siina on oikea asenne.
 :D
Vahan samaa laulua olen lauleskellut itsekin.
Kuin myos "Foooooreeeever yooooooung"....

:D  :D  :D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.