Halpa rinkka = huono rinkka ?!

(Luettu 126794 kertaa)

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #60 : 18.12.2006, 08:02:07 »
Haa! Mulla on jotoksen 65l halpisrinkka, jonka ostin 2 ja puoli vuotta sitten Anttilasta. On raahattu tavaroita Euroopassa viiden viikon reilillä (Via Baltian kautta Espanjaan), rahnattu painavat kaksiosaiset sanakirjat Pietariin ja tuotu takaisin kolmen kuukauden kuluttua, sekä kulutettu muilla painavilla lasteilla pitkin Eurooppaa. Ekalla reissulla hajosi ompeleet olkahihnoista, korjasin karhunlangalla ja sen jälkeen ovat ne pistokset kannatelleet rinkkaa olkapäillä yli 2 v.  :) Tosin oli se kyllä vähän noloa, että rinkan ompeleet sanoutuivat irti just keskellä rautatieasemaa.

skugga

• Vieras
« Vastaus #61 : 05.04.2007, 14:09:08 »
mä ostin ekan rinkkani tarjoustalosta, maksoi jotaon 50 markkaa. Kesti hyvin muutaman reissun kantamukset ja ruumassa käymisen ym, mutta menin ja myin sen rahapulassa kaverilleni. sen jälkeen minä tyhmä ostin anttilasta jotoksen, ja sitä olen katunut. rinkka on jo tyhjänä painava, taskut on käyttööni aivan epäsopivat, eikä selässäkään paras mahdollinen. kestävä on ollut sentään, mutta melkein toivoisin että hajoisi niin voisi ostaa uuden.

agarina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 06.04.2007, 14:15:28 »
Kesport halusi ihan välttämättä lahjoittaa mulle Retki Trek 60 -rinkan hintaan 39 €. En paljon miettinyt, kun raahasin rinkkaa jo kiireesti kassalle.

Mulla on kivenkova luottamus siihen, että pienellä rahalla sattui todellakin saamaan laatua, tällä kertaa.  8)

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : 06.04.2007, 15:32:24 »
Niinh... no jos kuitenkin kuvitellaan etta reissaa ees kerran viidessa vuodessa, niin olen silti sita mielta etta kannattaa ostaa laadukas rinkka ja satsata hieman enemman sitten siihen. Koska jos jo joudut joka reissulle ostamaan uuden halpisrinkan, niin silla laadukkaammalla olisit tehnyt ne kaikki reissut. Eli eihan se loppujen lopuksi edes tule kalliimmaksi?
 Niin ja ihan sivuhuomautus, rinkkaa voi tarvita muutenkin kuin vain ulkomaan reissuilla... jos vaikka retkeilee kotimaassa:). ja joskus jos menen kaverilleni kylaan vaikka jonkkun loman ajaksi, rinkka on aivan oiva kapine koska voin tunkea sinne ihan kaiken enka tarvitse mitaan lisalaukkuja tms. Niin ja muutossakin siita oli apua, sinne mahtuu paljon :). No meni jo vahan off-topickiksi :D
Never Give Up.

Filias Folk 80

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #64 : 06.04.2007, 18:47:39 »
Mitä halvempi sen parempi koska rikki se menee kumminkin. Älä hyppää uppoavaan laivaan vaan mene junalla!
ilias Folk

Eliette

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Tua_totus@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #65 : 08.04.2007, 19:26:13 »
Thaimaan tuliaisina tosi aito Lowe Alpine 80 on ainakin ihan mahtava. Ei montaa kymppiä lompakko keventynyt..
Mitä pidempi matka sitä pidemmälle mennään!

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 08.04.2007, 20:33:46 »
Ostin Kunmingista aidon kiinalaisen n 80l rinkan viitisen vuotta sitten.Maksoi 60Yuania (n6e) On kestänyt jotain 15 Aasian reissua täysin ehjänä,ei edes lentoyhtiöt ole saanut hajalle.Siinä saa lantio ja rintahihnan lukittua rinkan eteen siten että niiden alle jää varsinaiset kantohihnat niin muodostuu "paketti" josta ei roiku mikään hihna.
Suosikaa kiinalaista :D

Piez

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : 09.04.2007, 11:53:30 »
Kurun halpisrinkka cittarista hajos viimekesän reilin puolivälissä remmeistä, lopussa tukiraudatkin onnistuin vääntämään mystisesti jolloin kantaminen oli epämukavaa.

Ens reissulla maailmanympäri vois satsata vähän laadukkaampaan. 60l:n kestävä rinkka on hakusessa, mikä toimis vaelluksessa ja vaihtelevissa oloissa.

June

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #68 : 15.04.2007, 11:54:01 »
Yksi kaverini jätti rinkan oston viimetippaan ja lähtöpäivää edeltävänä iltana kävi hakemassa jostain tavaratalosta halpisrinkan. Se hajosi seuraavana päivänä lentokentällä. Mutta mitäpä ei ilmastointiteippi korjaisi ja kyllä se kamojaan siinä ne kolme viikkoa kanteli.

Itse en halpisrinkkaa uskaltanut hankkia, vaikka se olisikin ollut kukkarolle ystävällisempi vaihtoehto. Haluan ajatella, että rahalla sain laatua ja tämä kestää nyt vuosikaudet ja monet reissut, jolloin se tulee ajan kanssa kannattavammaksi investoinniksi kuin halpisrinkka. Olen tosin harkinnut vähän pienemmänkin rinkan hankkimista (nykyinen on 60l ja välillä tuntuu vähän raskaalta kantaa), joten ehkäpä se halpisrinkka-aika koittaa vielä tässäkin taloudessa. :)
menee, kun on mentävä.

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #69 : 27.04.2007, 17:48:39 »
Mulla on Jotoksen halpisrinkka, kestänyt kaikki reissut plus pikkuveljeni kiipeilymatkat. Ja kaverilla on Kurun halpis, sekin kestänyt todella hyvin. Eikä me aina niin hellin käsin niitä rinkkoja käsitellä..  :wink: Että mun mielestä halpiksellakin pärjää, kai se on sitten enemmän tuurista kiinni hajoaako vaiko eikö.
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

Pip78

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #70 : 27.04.2007, 19:54:40 »
Ostaa pitäisi rinkka nopealla aikataululla.
Eestaaseisasta vatvomisesta tällä sivulla huolimatta,
kannattaako ostaa ominaisuuksiltaan hyvin samankaltaisista
pikku-rinkoista halpismerkki Freetime vai Salomon?
Hinnat 60€, ja 84€ (ennen alennusta 140€).

Junantuoma

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : 27.04.2007, 21:51:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Pip78"
Ostaa pitäisi rinkka nopealla aikataululla.
Eestaaseisasta vatvomisesta tällä sivulla huolimatta,
kannattaako ostaa ominaisuuksiltaan hyvin samankaltaisista
pikku-rinkoista halpismerkki Freetime vai Salomon?
Hinnat 60€, ja 84€ (ennen alennusta 140€).

Jos vehje muuten käy sinulle, niin tuolla 24 erkin hintaerolla Salomon. Noilla merkkituotteilla on kuitenkin jonkinmoinen laatukontrolli, olipa itse tuote tehty missä Molvaniassa hyvänsä.
n ole täydellinen idiootti, jotain vieläkin puuttuu.

klapti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #72 : 28.04.2007, 12:49:22 »
Itse ostin Halti Scout 50-litrasen rinkan juuri viime viikolla ja maksoi vain 80 €. :)

Vaikuttaa tosi tukevalta ja laadukkaalta, vaikken vielä ole ehtinyt paljon käyttää.. =)
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

Olavi_virta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 30.04.2007, 15:49:47 »
minä ostin halti green65 80 eurolla... :lol:

juzz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 04.07.2007, 21:53:06 »
päädyin sit haglöfsin matrix 50l. eihän se nyt niin halpa ollut, mut tuntu se paremmalta kuin nuo "halpikset"
"Olisi kauheata jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis." -Nuuskamuikkunen-

skugga

• Vieras
« Vastaus #75 : 05.07.2007, 08:30:32 »
^kerropa mullekin kokemuksia matrixista. eilen just laitoin tilaukseen ko. kapineen. :) vaikutti tosi hyvältä ja kestävältä, ja painaa tyhjänä alle 2kg. that´s what i like.

juzz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #76 : 05.07.2007, 18:37:45 »
Vielä ei oo joutunut oikeeseen koetukseen, mutta koepakattuna tuntui todella hyvältä selässä. säädöt osuu just nappiin. Tilaakin on ihan tarpeeks ja kantokykyä n.15-20kg sanoi partiokaupan myyjä. selän pehmusteet on ilmeisesti jotain geelitäytteistä..? tuntuu ainakin pirun mukavalta :)
"Olisi kauheata jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis." -Nuuskamuikkunen-

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #77 : 06.07.2007, 16:21:35 »
Oon tässä katellut nettianttilasta Jotoksen 60l rinkkaa, jonka hinta ois 49,95 €

Uskaltaako netitse tilata, kun sitä ei pääse etukäteen selässä kokeilemaan? Voihan sen aina toki palauttaa... paljon on ollut puhetta halpisrinkkojen saumojen rikkoutumisesta, niin ajattelin että voisin valmistautua siihen ja hurruuttaa saumat ompelukoneella vahvemmiksi, mutta lähinnä juuri mietittyttää se, että kuinka tärkeää on kokeilla rinkkaa omaan selkään etukäteen?

Rinkan ois tarkoitus kestää puoli vuotta Aasiassa kiertelemistä. En aio pakata sitä ainakaan kotoa lähtiessä täyteen, eikä sitä matkallakaan päivittäin tarvitsisi kanniskella, koska kiertelyssämme on rauhallinen tahti. Matkakaverilla on jo halpisrinkka, että ainakin oltaisiin samassa veneessä molemmat halpiksinemme.

Onko halpisrinkoissa sellaiset vetoketjut, että onnistuu laittaa pikkumunalukoilla ne kiinni tarvittaessa? Onko kellään hajonnut Jotoksen vetskarit?

Seitsemän vuotta sitten olin reilaamassa 5 viikkoa ja silloin oli kaverilta joku rinkan räyskä lainassa. Ei mitään muistikuvaa sen merkistä, mutta siinä ei ollut kunnollisia olkapehmikkeitä remmeissä. Painoi aika ilkeästi. Lentokoneeseen mennessä joku vanhempi reissaaja kävi neuvomassa, että ne remmit voi laittaa rinkan ympäri ja sieltä takaa yhteen, pysyvät siten hyvin paketissa. Tuolloin siis otin kaverilta sian säkissä eikä tullut mieleenkään että olisin ostanut omaa. En tainnut kantaa rinkassa mitään ennen tuota reissua, sitä on nuorena niin ajattelematon...  :roll:
 know you believe you understand what you think I said but, I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

skugga

• Vieras
« Vastaus #78 : 06.07.2007, 20:18:54 »
Mulla on jotos, 65l. Aika painava myös tyhjänä, ja mun rinkassa remmien tikkaukset ratkeilee. Myös hihnojen säädät on epämukavat, eikä kovin pitävät. Sivutaskujen vetskari on mennyt rikki. Rinkka on n. 4v vanha, eikä sillä ole kovin pitkiä reissuja tehty, pari kertaa on ruumassa ollut lentokoneessa. En suosittele.

therethere82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #79 : 06.07.2007, 22:23:28 »
Varsinkin isoimmissa rinkoissa kannattaisi satsata varmaan laatuun, vaikka hinta voi olla sitten suolainen.  Itselläkin on Jotoksen rinkka, mutta pienehkö, muutama outo juttu siinä on, mutta eiköhän se kestä  vähän käyttämättönä ainakin yhden reilaustripin   8)