Äänestys

Koulutustaustanne?

Peruskoulu
28 (4.5%)
Lukio
169 (27.2%)
Amis
39 (6.3%)
Yliopisto
211 (34%)
TKK ;D
28 (4.5%)
Muu ammattikorkeakoulu
112 (18%)
Muu - mikä?
34 (5.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 604

Äänestys päättynyt: 28.01.2005, 09:34:44

Koulutustaustanne tai missä opiskelette nyt?

(Luettu 106393 kertaa)

Pixie

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #60 : 03.02.2005, 17:12:16 »
Lainaus käyttäjältä: "siljams"

Vielä yksi kysymys: Kuinka teoreettista opiskelu on? Sanoit, että täytyy käydä tutkimassa potilaita omalla ajalla, mutta kuinka paljon koulussa varsinaisesti keskitytään siihen käytännön työn opetteluun? Ilmeisesti ainakin ekat vuodet ovat hyvin teoria-keskeisiä?

Jepulis jee, hyvä jos sait pitkästä ja sekavasta tekstistäni jotain tolkkua  :wink:  Joo, siis ensimmäiset 2,5 vuotta ovat prekliinistä opiskelua ja loput 3,5 vuotta kliinistä opiskelua. Eli periaatteessa preklinikka on enemmän teoriapainotteinen ja klinikka käytäntöpainotteinen. Mutta kyllä opintojen loppuvaiheessakin on paljon luentoja.... :?

Alussa taas on todella lähinnä luentoja, ja harkkatöissä pääsee sitten silloin tällöin esim. katsomaan mikroskoopilla omia soluja (ja kurssikavereiden luovuttamia spermanäytteitä  :mrgreen: ), leikkelemään naudan polvea ja sian sydäntä etc. Muutaman kerran lukuvuodessa mentiin seuraamaan terveyskeskukseen lääkärin vastaanottoa. Verinäytteitä otettiin myös toisistamme ja muuta tollaista pikkusälää, mikä antoi mukavasti vähän makua luentopuurtamisen lomassa. Erityisen hauskaa oli farmakologian valinnaiskurssilla kun kokeiltiin toisiimme lääkkeiden vaikutuksia; toiset otti rauhoittavia ja nuokkui tuoleillaan, ja toiset otti nesteenpoistolääkettä ja juoksi vessassa koko ajan... se oli aivan hulvatonta :!: Että kyllä sitä käytäntöä hieman pääsee - tavallaan -  näkemään alkuvuosinakin.

Puolenvälin jälkeen sitten periaatteessa siirryttiin sairaalan puolelle; kierrettiin osastoja lääkäreiden mukana, avustettiin leikkauksissa, päivystettiin ensiavussa ja otettiin vastaan omia potilaita poliklinikoilla. Plus käytiin luennoilla.

Tsemppiä sulle pyrkimyksessäsi :D  Ja sori kaikki muut tästä kauheasta off-topic- käytöksestä..

Ja Ainuska, sun kysymykseesi vastaan että kehitysmaalääketieteen valinnaiskurssi vaikutti tosi kiinnostavalta, mutta kun on laiska niin on laiska eikä halua haalia itselleen mitään ylimääräistä  :oops:
s gibt zwei Grundwahrheiten:
1. Männer sind klüger als Frauen.
2. Die Erde ist eine Scheibe.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : 03.02.2005, 17:39:56 »
Kiitos Pixie vielä kerran! Kuvauksesi kuulosti tosi mahtavalta, vaikutti aikalailla sellaiselta mitä olin toivonutkin/luullutkin sen olevan. Niin ja menestystä sulle sun opinnoissa! Ja kivoja lääkäriaikoja.
a merien yllä savuavat sydämet!

Pixie

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 03.02.2005, 23:02:01 »
Siljams: Tackar och bockar! Jos tulee vielä jotain mieleen, niin kysy vain. Äläkä unohda kertoa, pääsitkö sisään vai et![/b]
s gibt zwei Grundwahrheiten:
1. Männer sind klüger als Frauen.
2. Die Erde ist eine Scheibe.

Siiselit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : 04.02.2005, 11:59:03 »
Toinen meistä tän tunnuksen takana piileksivistä on kultaseppä. Toinen opiskelee sosionomiksi.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #64 : 04.02.2005, 14:34:23 »
Koulut joita olen kaynyt, ala-aste, yla-aste, lukio, ita-vantaan elamankoulu, kesa yliopisto, aikuisopisto.

Todennakosesti siis koulutus jatkuu ensi vuoden puolella.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Beatta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 05.02.2005, 17:49:12 »
Laborantti, ylioppilas ja tällä hetkellä kemiaa lueskelen Helsingin yliopistolla
Tuija

Sommare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 06.02.2005, 02:15:07 »
viimeisin koulutus on asiakaspalvelu-ja markkinointi merkonomi, vuosimallia 2003 ja nyt opiskelen aikuiskoulutuksessa kotimaanmatkailun perustutkintoa (erityisesti juuri matkailun myynti-ja neuvontapalvelua)  :lol:
Away, away in time
Every dream's a journey away
Away to a home away from care
Everywhere's just a journey away..."
   - TN -

zamina

• Reissaaja
    • Profiili
Koulutus
« Vastaus #67 : 06.02.2005, 08:54:08 »
Olen onnellisesti kouluttautunut ylä- ja ala-asteen maisteri.Lisäksi 2 kk. raksalinjaa vallilan amiksessa , ei oikein toiminut mulle ainakaan silloin,eipä tuo opiskelu ole ollut meikäläisen vahvimpia puolia koskaan.
Oppiihan sitä elämän koulussakin...... :)

Reissuhimo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #68 : 06.02.2005, 12:08:10 »
Yliopistossa terveystieteitä jo 5. vuotta. Maisterin paperit saan tämän vuoden aikana ja lisäksi täällä Tukholmassa olen suorittanut hiukan ekstroja toisessa maisteri-ohjelmassa.

Tume

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 10.02.2005, 20:20:24 »
Tietojárjestelmátiedettá olen lukenut nyt kolmatta vuotta Jyváskylássá. Tállá hetkellá vaihdossa.

Estebaan

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #70 : 11.02.2005, 15:47:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Tume"
Tietojárjestelmátiedettá olen lukenut nyt kolmatta vuotta Jyváskylássá. Tállá hetkellá vaihdossa.

Jaahas, mina olen samassa tiedekunnassa nyt neljatta vuotta opiskellut (nyt myos sama paaaine) ja olen itsekkin vaihdossa.
ukaan ei ole hyödytön.
Ainakin voi toimia huonona esimerkkinä.

mustikka

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : 20.02.2005, 01:01:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Estebaan"
Lainaus käyttäjältä: "Tume"

Jaahas, mina olen samassa tiedekunnassa nyt neljatta vuotta opiskellut (nyt myos sama paaaine) ja olen itsekkin vaihdossa.

Samassa yliopistossa mutta eri alaa, ja myoskin vaihdossa. :)
Alani on tosin totaalisen vaara, saatan paatya viela vaihtamaan. Onneksi taalla vaihdossa ollessani saan kokeilla vahan muuta...

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
« Vastaus #72 : 20.02.2005, 12:47:25 »
Hei Mustikka. Oletko Skotlannin Aberdeenissä vaihdossa? Hauska sattuma. Paitsi minä opiskelen täällä koko tutkintoa.

mustikka

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 20.02.2005, 17:01:40 »
No Skotlannissahan mina. Suomalaisia taalla nayttaa kylla olevan vaikka kuinka paljon, ja lisaa vaan ilmaantuu. :)

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 20.02.2005, 20:08:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Tirppa"
Lainaus käyttäjältä: "Pallo"
Eksyin lukemaan psykologiaa yo:lle.

*Viilaa pilkkua, kun aina ihmettelee tätä ilmaisutapaa* Miten psykologian laitokselle voi eksyä? Eikö se ole hirmu hankalaa päästä sisään?

Vähän suhteellista tuo hirmu hankala. Sisään pääsee kun lukasee pääsykoekirjat läpi ja on oma itsensä soveltuvuuskokeissa. Ei se nyt niin ylivoimaista ole, aina sinne joku otetaan, kuten kuvasta näkyy... Mutta katson eksyneeni sinne, sillä se on aivan väärä paikka minulle. Alan vaihto edessä, pois koko yliopisto-systeemistä ja äkkiä!

Avalon

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - s_evita@yahoo.com
    • Profiili
    • http://students.oamk.fi/~m3riso00
    • Sähköposti
« Vastaus #75 : 22.02.2005, 13:45:12 »
Oulun ammattikorkeassa opiskelen medianomiksi  :arrow:  suuntautumisvaihtoehtona journalismi...
quot;A ship in a harbor is safe but that is not what ships are built for."

Ipana

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #76 : 22.02.2005, 22:52:29 »
Vittuuntunut lukiolainen olen. Toista vuotta, enkä tällä menolla pääse koskaan pois. Mitä voi tehdä jos ei vaan tykkää koulusta :( eikä koskaan ole tykännytkään? On vaan niin laiska ja saamaton ja kaikki muu on kivempaa. Ja koulussa oppii niin vääriä asioita.
o matter where you go, there you are. - Earl MacRaugh

Alxity

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #77 : 23.02.2005, 00:14:51 »
Lääkiksessä. Kolmatta vuotta parhaillaan. Sellainen asia tuli mieleen tuosta Pixien ja siljamsin keskustelusta, että aika paljonhan tuo lääkisopiskelu vaihtelee paikkakunnittain. Tampereella on käytössä aivan erilainen opetusjärjestelmä kuin esim. meillä Oulussa. Täällä Oulussa me muuten päästiin sinne kliniikkaan jo 2. vuoden jälkeen.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #78 : 23.02.2005, 12:51:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Alxity"
Lääkiksessä. Kolmatta vuotta parhaillaan. Sellainen asia tuli mieleen tuosta Pixien ja siljamsin keskustelusta, että aika paljonhan tuo lääkisopiskelu vaihtelee paikkakunnittain. Tampereella on käytössä aivan erilainen opetusjärjestelmä kuin esim. meillä Oulussa. Täällä Oulussa me muuten päästiin sinne kliniikkaan jo 2. vuoden jälkeen.

Tämän saman olen huomannut, kun olen valintaoppaita selaillut. Kuopiossa kai opiskelussa tähdätään kansainvälisiin tehtäviin ja oulu on lääkisläisten amis.  :)  vitsi, vitsi...
Itse ajattelin Helsinkiä, mutta vaan sen takia, että mun perhe ja kaverit yms. on tällä suunnalla. Ouluun olisi kai helpointa päästä sisään, mutta se on liian lähellä mun sukulaisia.   :D
a merien yllä savuavat sydämet!

Alxity

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #79 : 23.02.2005, 17:40:55 »
Amis? Ai siksi kun tänne on parina viime vuonna ollut helpoin päästä? Vai siksi kun täällä ei ole käytössä sitä "problem based learningia"?

En tiedä muista kaupungeista, mutta ainakin Oulussa on viime vuosina otettu aivan liikaa opiskeljoita sisään. Luentosaleihin on yleensä mahdu läheskään kaikki istumaan (kiva seurata parin tunnin luentoa lattialta) ja potilaskierroilla ryhmät ovat joskus aika isoja. Saman suuntaista kehitys on kait muuallakin ollut...