Intia / vinkkejä kaivataan

(Luettu 365216 kertaa)

OPL

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Intia / vinkkejä kaivataan
« Vastaus #900 : 08.12.2011, 17:20:30 »
Jahas, tuli sitten sähköpostia Kingfisheriltä, että paluulennot Kochista on peruttu. Mitään selitystä tai vaihtoehtoista lentoa ei tarjottu. Ihan kiva tieto näin lähdön kynnyksellä, prkl!!  >:(

No, buukkasin uuden lennon samaiselta yhtiöltä samalle päivälle. Tällä kertaa hinta oli tosin kolminkertainen. Että näin halpaa ja helppoa on tämä matkojen itse räätälöinti.

Nimim. seuraavaksi pakettimatka Kanarialle.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #901 : 24.02.2012, 10:19:04 »
Osaisko joku kertoa, että onks Old Delhi Railstation se "päärautatieasema" Delhissä? Pääseekö sinne metrolla lentokentältä?

Toinen kysymys on, että riittääkö 3h siirtymäaika kentältä tonne juna-asemalle?

Olen siis Delhistä jatkamassa matkaa Dhramasaliin. Toistaiseksi olen löytänyt ainoastaan junayhteyden Delhistä Pathankotiin. Olen kuullut, että Delhistä menisi yöbusseja suoraan Dharmasaliin, onko jollain päivitettyä tietoa asiasta? Kun ainakaan makemytrip ei löytänyt mitään bussiyhteyttä, jolle olis voinu lipun buukata.

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #902 : 24.02.2012, 15:17:48 »
Osaisko joku kertoa, että onks Old Delhi Railstation se "päärautatieasema" Delhissä? Pääseekö sinne metrolla lentokentältä?

Itse pidän ns. "päärautatieasemana" (mitä nimitystä en tosin ole koskaan kuullut käytettävän) New Delhi Railwaystationia (NDLS)... Old Delhin asema on nimeltään Delhi Jn (DLI). Lisäksi on vielä Hazrat Nizamuddin Jn (NZM).

Lentokentältä pääset metrolla ensin New Delhin metroasemalle. Sieltä vaihdat (muistaakseni) keltaiselle linjalle kohti Jahanginpuria ja jäät pois Chandhni Chowkin asemalla jossa etsit uloskäynnin rautatieaseman puolelle. Olet perillä Old Delhin asemalla! :)

Delhin metrokartta on selkeä ja paikasta toiseen on helppo liikkua! :)

Kyllä tuohon pitäisi 3 tuntia riittää...
« Viimeksi muokattu: 24.02.2012, 15:20:38 kirjoittanut tiipii »
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada

rapatuikku

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #903 : 26.02.2012, 03:45:50 »
[quote author=kallka link=topic=5077.msg308641#msg308641 date=1330071544

Olen siis Delhistä jatkamassa matkaa Dhramasaliin. Toistaiseksi olen löytänyt ainoastaan junayhteyden Delhistä Pathankotiin. Olen kuullut, että Delhistä menisi yöbusseja suoraan Dharmasaliin, onko jollain päivitettyä tietoa asiasta? Kun ainakaan makemytrip ei löytänyt mitään bussiyhteyttä, jolle olis voinu lipun buukata.
[/quote]

Kyllä niitä menee takuuvarmasti, olen käyttänyt samaista bussia Dharamsalaan viimeksi 2010 ja vielä viime elokuussa yhteydet muihin pohjoisen kaupunkeihin oli pysyneet samoina. Kaikki hinnat vaan on nousseet koko maassa käsittääkseni 100 rupialla?

Puhun nyt siis perus paikallisbussista.
Ko. bussi on nimenomaan yöbussi ja on perillä muistaakseni joskus ennen puolta päivää. Mahtava kokemus nousta bussissa vuorille.
Dharamsalasta pitää vaihtaa bussia, jos haluaa McLeod Gunjiin. Sinne menee siitä kai vajaa tunti jos oikein muistan.

Bussiterminaaliin pääsee helpoiten metrolla Kashmiri Gaten pysäkiltä parisataa metriä kävelemällä. Delhin bussiasema on kyllä maailman masentavimpia paikkoja.