Intia / vinkkejä kaivataan

(Luettu 356564 kertaa)

Kalle vaa

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - kalle.kekomaki@phnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #240 : 02.10.2007, 14:40:15 »
Lainaus
Mitä minun pitäisi kirjoittaa Intian turistiviisumihakemuksen kohtaan, jossa vaaditaan yhteystietoja INTIASSA (esim. hotellin tietoja tai mahd. kutsun esittäjän tietoja), jos en vielä tiedä, että missä tulen asumaan? Voiko sen vaan jättää tyhjäksi? Jollain on varmasti kokemusta. Nyt en haluis ryssiä tätä hakemusta, kun tulee aika viime hetkillä täytettyä...

Viisumista en itse enää muista, mutta lentokentällä oli ainakin ongelmallista, kun en ollut maahantulokorttiin täyttänyt mitään osoitetta. Väittelyjen jälkeen katsoin vain LP:stä jonkin osoitteen ja kirjoitin lappuun. Maasta lähdettäessä oli sama juttu ja jokin osoite oli pakko kirjoittaa. Vähän aiheen vierestä, mutta toivottavasti jotakin auttaa...

Hanna*

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Intian viisumi
« Vastaus #241 : 02.10.2007, 15:41:06 »
Lainaus käyttäjältä: "FreakOfNature"
Tähän kaivattaisiin vastausta NYT:

Mitä minun pitäisi kirjoittaa Intian turistiviisumihakemuksen kohtaan, jossa vaaditaan yhteystietoja INTIASSA (esim. hotellin tietoja tai mahd. kutsun esittäjän tietoja), jos en vielä tiedä, että missä tulen asumaan? Voiko sen vaan jättää tyhjäksi? Jollain on varmasti kokemusta. Nyt en haluis ryssiä tätä hakemusta, kun tulee aika viime hetkillä täytettyä...

intian lähetystöstä kertoivat että voi kirjoittaa Suomen lähetystön osoitteen Intiassa jos muuta ei ole tiedossa.

EMBASSY OF FINLAND, New Delhi E-3, Nyaya Marg, Chanakyapuri
New Delhi 110021, India
Tel. +91-11-4149 7500

Itse kyllä esim. Malesiaan mennessä iskin vain jonkun hotellin nimen, mutta kun en tiennyt miten tarkkaa oli niin soittelin vähän neuvoja :)
Miltä maailma näyttää tänään?

FreakOfNature

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #242 : 02.10.2007, 18:58:45 »
Kiitokset vastauksista. Selvensi kummasti. Laitoin ensimmäisen  majapaikkani ja suurlähetystön osoitteet. Luulis riittävän.

Onko muuten ihmiset saanu sen viisumin yleensä siinä ajassa, kun se luvataan (1vko), jos mitään vikaa hakemuksessa ei ole ollut? Meinaan vaan ettei rupee menee tälläseks "manjana, manjana -meiningiksi" ja kone Mumbaihin kerkee lähtee ennen kun on viisumi kädessä. Okei, saahan sen hätäviisumin päivässä, mut hinta on vaan aika suolanen.
Ei niin friikki... vai?

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #243 : 02.10.2007, 20:36:13 »
Mä pistin viime viikon torstaina viisumihakemuksen postiin ja sitten perjantaina alkoi pelottaa että entäs jos se jotenkin viivästyy enkä ehdi saada ennen 10.10. kun mun lento on. Lähetin siis sinne huolestunutta mailia ja sain heti vastauksen että tällä hetkellä viisumin käsittelyssä menee 3-4 päivää. Pitäisi siis postipäivät tuohon päälle laskettunakin ehtiä hyvin.

Matkakumppani sai jo viisuminsa pari päivää sitten, mutta hän olikin lähettänyt hakemuksensa 3-4 päivää minua aikaisemmin. Matkakumppani ei ollut kirjoittanut mitään niihin kohtiin missä kysyttiin Intian kontakteja. Olin täältä foorumilta lukenut että niihin ei tartte mitään niin ei sitten laitettu. Ei näköjään ollut ainakaan hänelle ongelma.
 know you believe you understand what you think I said but, I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

FreakOfNature

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : 02.10.2007, 22:50:15 »
Lainaus käyttäjältä: "ReiseReise"
Mä pistin viime viikon torstaina viisumihakemuksen postiin ja sitten perjantaina alkoi pelottaa että entäs jos se jotenkin viivästyy enkä ehdi saada ennen 10.10. kun mun lento on. Lähetin siis sinne huolestunutta mailia ja sain heti vastauksen että tällä hetkellä viisumin käsittelyssä menee 3-4 päivää. Pitäisi siis postipäivät tuohon päälle laskettunakin ehtiä hyvin.

Hienoa. Ton perusteella mul ei pitäisi olla mitään hätää, koska käyn hakemassa valmiin viisumin itse lähetystöstä. Kiitos tiedosta.
Ei niin friikki... vai?

Hanna*

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
viisumista
« Vastaus #245 : 04.10.2007, 06:42:19 »
Tiistaina vietiin ja maanantaina sanoivat olevan valmis, eli 5 arkipäivää niinkuin lupaavat :)
Miltä maailma näyttää tänään?

indiafan

• Himoreissaaja
    • Profiili
Viisumihakemus
« Vastaus #246 : 04.10.2007, 14:23:58 »
Tosiaankin viisumihakemukseen kannattaa täyttää joka kohdat ja oli hyvä neuvo laittaa yhteystiedoiksi lähetystö.

Viisumihan on multiple, joten on aivan yhdentekevää minkä hotellin osoitteen laittaa. Eihän se joka matkalla kuitenkaan ole sama.

Samoin maahantulokorttiin kannattaa täyttää joka kohta ja siinäkin yleensä riittää pelkkä paikkakunta.

makru

• Aloittelija
    • Profiili
päivä Bombayssa
« Vastaus #247 : 05.10.2007, 20:59:25 »
Olen lähdössä ensi viikolla Intiaan - Bombayn kautta Goalle. Lento on aamulla Bombayssa ja jatkan illalla junalla matkaa kohti Goaa. Missä kannattaa käydä, mitä pitäisi nähdä, jos aikaa yksi päivä Bombayssa?

Mikä on järkevin tapa matkustaa lentokentältä kaupunkiin / CSTM:lle? Rinkka varmaan kannattaa viedä asemalle säilytykseen? Kai siellä sellainen on? Paljonko matkasta kannattaa maksaa, jos ottaa taksin?

Voiko kentällä nostaa automaatista suoraan rupioita vai kannattaako ottaa euroja mukaan?

Olen varannut junalipun Goalle netistä. Voinko mennä suoraan tulostetun varauksen kanssa junaan, vai pitääkö se vaihtaa vielä lipuksi jossakin? Onko juna helppo löytää? Varauksessa ei ole mitään paikka / vaunutietoja, minne osaan mennä?

Ja lopuksi, osaako joku sanoa, vieläkö Goalla on kovin märkää? Säätiedotus näyttää vielä lupailevan sadetta lähes joka päivälle...

Huh, tulipas kysymyksiä.

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #248 : 05.10.2007, 21:43:16 »
Lainaus
Voiko kentällä nostaa automaatista suoraan rupioita vai kannattaako ottaa euroja mukaan?

Delhissä lentoaseman ATM antoi vain 1000Rs kerralla.Voi olla että joudut käymään valuutan vaihtopisteessä jos isompaa määrää haluat vaihtaa.

FreakOfNature

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: päivä Bombayssa
« Vastaus #249 : 05.10.2007, 22:11:41 »
Lainaus käyttäjältä: "makru"
Olen lähdössä ensi viikolla Intiaan - Bombayn kautta Goalle. Lento on aamulla Bombayssa ja jatkan illalla junalla matkaa kohti Goaa. Missä kannattaa käydä, mitä pitäisi nähdä, jos aikaa yksi päivä Bombayssa?

Mikä on järkevin tapa matkustaa lentokentältä kaupunkiin / CSTM:lle? Rinkka varmaan kannattaa viedä asemalle säilytykseen? Kai siellä sellainen on? Paljonko matkasta kannattaa maksaa, jos ottaa taksin?

Olen varannut junalipun Goalle netistä. Voinko mennä suoraan tulostetun varauksen kanssa junaan, vai pitääkö se vaihtaa vielä lipuksi jossakin? Onko juna helppo löytää? Varauksessa ei ole mitään paikka / vaunutietoja, minne osaan mennä?

Ja lopuksi, osaako joku sanoa, vieläkö Goalla on kovin märkää? Säätiedotus näyttää vielä lupailevan sadetta lähes joka päivälle...

Huh, tulipas kysymyksiä.

Minäs päivänä oot lähdössä? Meitsi on lähdössä torstaina, eli kenties ollaan samassa koneessa. Ajattelin kyl mennä Mumbaista suoraan koneella Goalle. Ei jaksa roudaa himo kasseja junaan... Goalla on kuulemma vielä pieniä sateita ollut, mut sadekausi on kuitenkin loppumassa. Luonto kukkii ja vihertää, sanoi tuttuni, joka on jo paikanpäällä.

Ei toi nyt niin pahalta näytä:
http://weather.123india.com/goa/goa.html
Ei niin friikki... vai?

makru

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #250 : 06.10.2007, 16:50:13 »
Torstaina mekin!

Ja suunnitelmiin tuli muutos. Mekin lennetään, kun sain vielä halvat lennot. Mokasin nimittäin junalippujen kanssa. Mutta edelleenkin olen kiinnostunut siitä, missä Bombayssa kannattaa käydä, otin nimittäin vasta iltalennon.

Hostelli, johon mennään Goalla, tarjosi Rs. 800 hintaan tunnin matkan taksilla kentältä hostelliin (45km). Onko se ihan ok hinta? Vai sitä paljon puhuttua turistien huijaamista.

FreakOfNature

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #251 : 06.10.2007, 17:47:38 »
Lainaus käyttäjältä: "makru"
Torstaina mekin!

Ja suunnitelmiin tuli muutos. Mekin lennetään, kun sain vielä halvat lennot. Mokasin nimittäin junalippujen kanssa. Mutta edelleenkin olen kiinnostunut siitä, missä Bombayssa kannattaa käydä, otin nimittäin vasta iltalennon.

Hostelli, johon mennään Goalla, tarjosi Rs. 800 hintaan tunnin matkan taksilla kentältä hostelliin (45km). Onko se ihan ok hinta? Vai sitä paljon puhuttua turistien huijaamista.

Ilmeisesti suht. ok hinta. Itse oon menossa Anjunan tienoille ja pre-paid-taksi maksanee n. 700rs. Sano nyt viel et ootte menossa Anjunaan päin :)
Ei niin friikki... vai?

makru

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #252 : 07.10.2007, 21:43:28 »
sinnepä sinne.  :lol:

FreakOfNature

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #253 : 07.10.2007, 22:25:24 »
Heh, ei ollu vaikee arvata :) Anna veikkaan vielä lisää: Anjuna Palms! Tuol matkaseuraa -osiossa on muuten GoaMeet'07-08 -topic, jonne moni samoille seuduille tuleva on kirjoitellut, jos sattuu kiinnostamaan.

Nähdään koneessa!
Ei niin friikki... vai?

tomato

• Aloittelija
    • Profiili
Vinkkejä, kiitos!
« Vastaus #254 : 07.10.2007, 23:32:51 »
Tammikuussa lennämme Mumbaihin. Pohjois-Intiaa ollaan hieman katsasteltu aiemmin, nyt siis Mumbaihin ja aikaa vain noin 10 päivää. Emme halua pysyä Mumbaissa, joten antaisitteko vinkkejä paikoista max 5 tunnin junamatkan päässä Mumbaista. Kaikki vinkit ovat erittäin tervetulleita. Suurkaupunki ei siis kiinnosta, kaikki muut kyllä. Voi olla pienenpienikin kylä/kaupunki jos se on turvallinen. Kulttuuri, ihmiset, luonto, rannat ja kaikki intialainen kiinnostaa. Vinkkejä kiitos!  8)

siksi

• Aloittelija
    • Profiili
Goalle marraskuussa
« Vastaus #255 : 08.10.2007, 12:28:07 »
Olisin hirveän kiitollinen, jos joku osaisi antaa hyviä vinkkejä Goasta. Olemme menossa sinne luultavasti nyt marraskuussa (lentöen ensin Mumbaihin ja sieltä GoAirilla Goalle) ja mietin kaikkea konkreettista. Mitä rokotuksia tarvii (tarviiko?), miten kauan viisumissa menee jnejne. Kaikkea muutakin Goan nähtävyyksiin, tekemiseen, shoppailuun jne liittyen otetaan ilolla vastaan! :)

Jos jollakin on tietoa/kokemuksia GoAirista, kertokaa ihmeessä! Millainen matka on GoAirin kentälle siltä kentältä minne Finnair laskeutuu? Apuaapua!

FreakOfNature

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: Goalle marraskuussa
« Vastaus #256 : 08.10.2007, 15:29:41 »
Lainaus käyttäjältä: "siksi"
Mitä rokotuksia tarvii (tarviiko?), miten kauan viisumissa menee jnejne. !

Itse otan 3 rokotusta:

* Polio tehoste
* Jäykkäkouristus ja kurkkumätä tehoste
* A-hepatiitti(Havrix)

Kaksi ylimmäistä on siis tehosteita ja voi siten jättää ottamatta, jos edelliset on voimassa. Kylhän noita voisi ottaa lisääkin, esim hepatiiti B:n, mutta en itse nähnyt sitä tarpeelliseksi. Malarianestolääkityksen hankin vasta paikan päältä, koska suomesta ostattaessa lääkkeet tulevat turhan hintavaksi. Lisää tietoa löytyy esim. tämän foorumin muista osioista ja kansanterveyslaitosen sivuilta. Viisumissa menee 5 toimistopäivää+mahdolliset postituspäivät.

Tietoa löytää etsien.
Nimim. Viimeiset 3 viikkoa netissä  :shock:
Ei niin friikki... vai?

tls

• Aloittelija
    • Profiili
Rahan nosto automaateista
« Vastaus #257 : 09.10.2007, 13:50:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Matt"
Lainaus

Delhissä lentoaseman ATM antoi vain 1000Rs kerralla.Voi olla että joudut käymään valuutan vaihtopisteessä jos isompaa määrää haluat vaihtaa.

Entä saako muualla sijaitsevista automaateista nostettua enemmän rahaa kerralla?

Sharonnay

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #258 : 09.10.2007, 22:34:01 »
Heips,

tarkoitus olisi lähteä Intiaan talvea, joulua ja uuttavuotta pakoon kuukauden ajaksi. Näillä näkymin lento Mumbaihin olisi tuossa 23.12 tienoilla ja siitä sitten pyöreästi kuukausi eteenpäin olisi tarkoitus reissata..

Aasiassa on tullut pyörittyä jonkin verran aiemminkin, Intia nyt uusi tuttavuus. LP:a olen lueskellut ahkerasti, mutta tuo järkäle on välillä ihan liian puuduttavaa luettavaa. Tarkoitus olisi viettää aluksi muutama päivä Mumbaissa, minkä jälkeen lähteä etenemään etelään päin.

Kyselisinkin siis vinkkejä siitä, mihin kannattaa/mihin ei missään nimessä kannata mennä? Goalla ajateltiin piipahtaa, mutta ei siellä kyllä koko kuukautta nappaisi viettää (viikosta korkeintaan kahteen ehkä?). Ja minne päin Goalle kannattaisi suunnata (myös viittauksia aiempiin topiceihin koskien asiaa, jos joku sattuu muistamaan/löytämään nopsaan moisia - itse kun vielä opettelen tämän foorumin logiikkaa..)? Aikaa kuitenkaan ei tuossa kuukaudessa ole loputtomiin, eikä sekään nappaa, että reilusti yli puolet koko matkasta menee siirtymiseen paikasta A paikkaan B (nähty ja tehty, huh).

Kerala kiinnostaisi, mutta mahtaakohan olla liian kaukana tuota matkan kokonaiskestoa ajatellen?

Kiva, jos viitsisitte jotain suosituksia heittää.. :) Kaikki ideat olisivat kullanarvoisia! Pari kuukautta aikaa onneksi vielä suunnitella matkaa..

siksi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #259 : 10.10.2007, 12:29:59 »
Nyt meidän matka on varmistunut! 15.11. lähdetään siis Mumbain kautta Goalle!

Osaisiko joku sanoa mitä rokotukset ja lääkekuurin noin suunnilleen maksavat? Kiitos paljon avusta!