Intia / vinkkejä kaivataan

(Luettu 370716 kertaa)

Darnian

• Aloittelija
    • Profiili
Re: Chennai-Coimbatore-?
« Vastaus #300 : 08.11.2007, 22:07:08 »
Lainaus käyttäjältä: "--manu--"
Hello kaikki!
Tietääkö kukaan mitään loistavaa bungalowia Chennain lähimaastossa? Puhdas ranta lienee vähän niin ja näin, kun Intiassa ollaan, mutta edes sinnepäin.. Muita vinkkejä, missä kannattaa käydä/ei käydä?

Kannattaa käydä Mamallapuramissa, sinne ei ole chennaista paha matka, bussilla pääsee lähes ilmaiseksi, muttei taksikaan ole mahdottoman hintainen (en muista tarkkoja hintoja, sori).

Paikka on vierailemisen arvoinen, rantaa riittää, ja temppelit on komiat.

hipsis

• Aloittelija
    • Profiili
GoAirin lennot
« Vastaus #301 : 09.11.2007, 09:19:24 »
en löytänyt vastausta ongelmaani aiemmista viesteistä, joten ajattelin täältä kysäistä kun ketjussa on aiemmin jo juteltu intian sisäisten lentojen ostamisesta netistä.

Käsittääkseni GoAirin lentoja voi ostaa länsimaisilla luottokorteilla, tarkoitus olisi siis saada lennot Kochista Mumbaihin tammikuun puolivälissä kun reissu lähenee loppuaan.
Ongelmaksi vain muodostui noita lentoja GoAirin sivuilta bookatessani se, että mitä kirjoitetaan pakolliseen kohtaan PIN? Tässä osiossa siis vaaditaan credit card holders information.
Mikä tämä mystinen PIN voi olla, en saa millään päähäni... (luottokortin CVV-numero, se kolminumeroinen luku siitä allekirjoituskohdasta tulee toiseen ruutuun...)

Muutenkin jos kokemuksia GoAirista on, ovat ne tervetulleita :)

Haydy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #302 : 09.11.2007, 14:11:15 »
Asiaa on täällä jo kyseltykin, mutta nostaisin sen vielä esille, kun vastausta en oikeen mistään tahdo löytää. Elikkä minkälaista vaatetusta tarvitsee joulun aikoihin Mumbayn ja Goan suunnalla? Onko öisin kylmä, kuinka paljon lämmintä tarvitsee varata mukaan?

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #303 : 10.11.2007, 07:57:45 »
Goan suunnalla on lämmin. Sillä ei tarvitse kuin peiton päälle yöllä.

Mumbay lienee ihan lämpöinen paikka myös. Ainakin itse tarvitsin siellä vain pashminan harteille illalla. Paikalliset kulkivat tosin nahkatakeissa, mutta heillä käsitys kylmästä onkin vähän erilainen.

Delhi voisi olla ongelma. Olimme siellä kaksi vuotta sitten ja tuurillamme sattui 75 vuoteen kylmin talvi Intiaan. Yöllä oli pakkasta pari astetta ja aamuisinkin todella kalseaa. Meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kun pukea kaikki mahdoliset vaatteet päälle ja ostin vielä todella ison villahuivin itsellani. Päivisinhän se sitten heti lämpeni kun aurinko nousi.

Plantago

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #304 : 10.11.2007, 10:52:06 »
Ensinnäkin kiitos Katriinalle noita vaate vinkeistä. Taidan varata helmikuulle sittenkin jotkin pitkät housut ja pitkähihaisen paidan Delhiä ajatellen.

Sitten ihan kysymykseeni. Olen ajatellut sellaista matkareittiä, että ensimmäinen päivä Mumbaissa. Sitten yöjunalla kohti pohjoista. Haluaisin mennä ensimmäisenä Udaipuriin. Sinnehän pääsee Ahmadabadin kautta junalla. Mutta onko kukaan jatkanut junalla Ahmadabadista junalla MT Abuun ja siitä sitten Udaipuriin? Katsoin kartasta, että MT Abusta olisi lyhyt matka Udaipuriin, mutta miten käytännössä onko siitä suoraa tietä jos esim menisi taksilla? Ajattelin että se voisi olla nopeampi vaihtoehto. Mun LP on lainassa, siitä asia olisi voinut kylläkin selvitä.

Kulkuri75

• Vieras
« Vastaus #305 : 11.11.2007, 10:26:33 »
Olen nyt ajatellut vinkkejä saatuani ensi vuonna intiaan lähtiessäni että ensimmäinen kenties ainut kohde on Amritsar Golden Tempel.

Olen kuullut että Golden Tempeliin pääsee kaikki (miten muuten naiset?) ja soluasunnon huone 4-6€/vrk ja asunnoissa on wc sekä suihku ja että jossain tuolla Golden Tempelissä saisi ruuan ilmaiseksi?

Tämä sopisi matkabudjettiini (10€/vrk) hyvin.

Tuolla tyhmät kysymykset aiheessa muutama sanoi että 10€/vrk pärjää intiassa mutta sitten taas irc kanavalla kuulin että 10€/vrk ei riitä mitnekään jos haluaa huoneen jossa wc ja suihku...kuulemma intia kallistunut reilusti lähi vuosina.

Eli tuo temppelimajoitus on aika lailla ainut vaihtoehto.

Amritsarissa on seki nhyvä puoli että pystyisi 3kk jälkeen käymään pakistanissa lmaamassa passi jotta saisi jatkaa toiset 3kk rauhassa intiassa.

Miten todennäköistä muuten on että saamme (minä ja tyttöystävä) uuden 6kk viisumin kun ensimmäinen on kulunut loppuun?

Entä miten hyvin tuolla pakistanin rajalla käynti onnistuu ja plajon tulee kustantamaan?

Onko kellään tietoa tai kokemusta temppelistä?

Miten AMritsar kaupunkina muuten hintatasoltaan?

Turistejahan varmaankin temppelin takia siellä on paljon mutta muutenhan kaupunki on vian miljoonan asukkaan?

welsh

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #306 : 11.11.2007, 14:21:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Kulkuri75"
Olen nyt ajatellut vinkkejä saatuani ensi vuonna intiaan lähtiessäni että ensimmäinen kenties ainut kohde on Amritsar Golden Tempel.

Olen kuullut että Golden Tempeliin pääsee kaikki (miten muuten naiset?) ja soluasunnon huone 4-6€/vrk ja asunnoissa on wc sekä suihku ja että jossain tuolla Golden Tempelissä saisi ruuan ilmaiseksi?

Tämä sopisi matkabudjettiini (10€/vrk) hyvin.

Tuolla tyhmät kysymykset aiheessa muutama sanoi että 10€/vrk pärjää intiassa mutta sitten taas irc kanavalla kuulin että 10€/vrk ei riitä mitnekään jos haluaa huoneen jossa wc ja suihku...kuulemma intia kallistunut reilusti lähi vuosina.

Eli tuo temppelimajoitus on aika lailla ainut vaihtoehto.

Amritsarissa on seki nhyvä puoli että pystyisi 3kk jälkeen käymään pakistanissa lmaamassa passi jotta saisi jatkaa toiset 3kk rauhassa intiassa.

Miten todennäköistä muuten on että saamme (minä ja tyttöystävä) uuden 6kk viisumin kun ensimmäinen on kulunut loppuun?

Entä miten hyvin tuolla pakistanin rajalla käynti onnistuu ja plajon tulee kustantamaan?

Onko kellään tietoa tai kokemusta temppelistä?

Miten AMritsar kaupunkina muuten hintatasoltaan?

Turistejahan varmaankin temppelin takia siellä on paljon mutta muutenhan kaupunki on vian miljoonan asukkaan?

On se Golden Temple ihan kiinnostava kohde vierailla, mutta voin sanoa ettet siella mita suurimmalla todennakoisella tule montaa paivaa saati kuukautta viihtymaan. Kaupunkikaan ei ole erityisen viihtyisa. Temppelissa jaetaan ruokaa, mutta sen varaan ei kylla ruokailujaan kannatta laskea- safka oli lahinna daalia. Temppelissa saa ilmaisen majoituksen, jos viipyy parin paivan ajan.

Intia on edelleen halpa. Majoitusta saa lahes jokapaikasta kahdella eurolla tai sen alle, ja omalla kuuden ja puolen kuukauden Intian matkallani viime vuonna kallein taisi olla 3.5 euroa. Huoneet ovat usein vielapa tarkoitettu kahdelle hengelle, joten jakaessasi huoneen hinta henkiloa kohden jaa aika pieneksi. Kymmenella eurolla parjaa aivan mahtavasti vaikka vaihtaisikin paikkaa muutaman paivan valein, ja femmallakin voi parjata jos viettaa pıdempia aikoja samassa paikassa.

Itse sain helposti toisen kuuden kuukauden viisumin (ensimmainen Helsingista, toinen Bangkokista), mutta kai se riippuu lahetystosta mista sita aikoa anoa. Pakistanin viisumin saa muutamassa paivassa Delhista, josta on rajalle muistaakseni kahdeksan tunnin matka.
Ticking away the moments that make up a dull day

Kulkuri75

• Vieras
« Vastaus #307 : 11.11.2007, 15:58:11 »
Kiitos.

Kaipa sitä vo iteihin uskoa.
Tosiaan muualta tuli vain aivan eri tietoa.

Olisihan se hienoa nähdä eri paikkoja intiasta...Intiassa kyllä luulisin nähtävää olevan hemmetisti kun miettii kuitnekin että toiseksi isoin maa ja seitsemänneksi isoin pintalalatakin.

Miten turvalliseksi te olette kokeneet intian?
Entä miten naisiin on suhtauduttu?

Onko kaikki olut tosiaan kallista jokapaikassa?

Paljon lento intiasta Bangkokiin maksaa koska itsekki naloin Bangkokia miettimään viisumin hankinta paikaksi... Tiedä sitten vaikka mieli muttuisi ja haluaisin 6kk intian oleskelun jälkeen mennä vaikka Laosiin.

welsh

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #308 : 11.11.2007, 17:26:48 »
Kiitos.

Kaipa sitä vo iteihin uskoa.
Tosiaan muualta tuli vain aivan eri tietoa.

Olisihan se hienoa nähdä eri paikkoja intiasta...Intiassa kyllä luulisin nähtävää olevan hemmetisti kun miettii kuitnekin että toiseksi isoin maa ja seitsemänneksi isoin pintalalatakin.

Paljon lento intiasta Bangkokiin maksaa koska itsekki naloin Bangkokia miettimään viisumin hankinta paikaksi... Tiedä sitten vaikka mieli muttuisi ja haluaisin 6kk intian oleskelun jälkeen mennä vaikka Laosiin.

İntian on varmasti ihan yhta turvallinen kuin Kaakkois-Aasian maat. Naisen nakokulmasta en İntiaa osaa arvioida, mutta kylla siella paljon yksin reissavia tyttoja nakyy ja hyvin tuntuvat parjaavan. Alkoholi on Goalla (ja parissa muussa osavaltiossa) halvinta. Litran goalaista kookosviina fennia saa noin eurolla ja 0.65 litran oluen monista halvoista kyokeista ja perusrafloista noin 70 sentilla. Muissa osavaltioissa sama olutleka kustantaa kojusta ostettuna yleensa euron, ja rafloissa luonnollisesti kalliimpaa. Paikoin alkoholin myynti on aika rajallista.
Meno-paluu lentojen hinnat Kalkutasta Bangkokiin olivat viime vuonna alle 200 euroa. Riippuu varmasti myos ajankohdasta.
Ticking away the moments that make up a dull day

J-P

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Pieni blogi (uutta tekstiä tulee reissussa ollessa)
    • Sähköposti
« Vastaus #309 : 11.11.2007, 17:48:16 »
Kulkuri75 on siirtyny nyt tänne siis ja tuntuu tosiaan matkasuunnitelmat kehittyvän. Hienoa! Varmaan makee reissu edessä.

Viime kesänä meidän seurueen ainoa naisjäsen sai osakseen rankkaa ja jatkuvaa tuijotusta sekä välillä pientä kähmintää junassa. Lisäksi intialaiset tuntuvat olevan aika hysteerisiä naisten pukeutumisen suhteen. Miehenä tietenkin vähän hankala sanoa, mutta ei Intia kaikkein naisystävällisimmältä maalta vaikuttanut.

Hanna*

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Kulkuri75:lle
« Vastaus #310 : 11.11.2007, 18:11:27 »

Itse ainakin koin suht turvalliseksi. Ainoastaan Mumbaissa tuli pieni konflikti taksikuskin kanssa joka yritti väkisin saada huiman summan taksimatkasta... piti huppua taksamittarin päällä vaikka käskin ottamaan pois. Puolessa välissä pyysin näyttämään mitä mittari näytti ja yritti ensin raottaa niin etten nähnyt, mutta pysyin tiukkana ja loppujen lopuksi selvisi että oli ronkkinut taksamittaria niin että sama summa mikä oli puoli välissä matkaa oli lopussakin! Ei meinannut laskea poikaystävääni autosta pois ennenkuin olisi maksanut. Oli uhkaavan tuntuinen tilanne, mutta kun sanoin meneväni hotelliin kysymään oikeaa hintaa, oli sillä välin tyytynyt summaan mikä oli maksimi jonka aioimme maksaa.

Itseeni suhtauduttiin aina todella hyvin, missään vaiheessa ei tullut ala-arvoista kommenttia tai muuta. Täydessä bussissa eräs nuori poika kyllä tuppasi liian likelle, mutta muutama kohtelias kyynärpään isku sai pojan pysymään hajuraon verran kauempana :wink:

Halvin 650ml:n olut taisi olla 50, eli mitä se nyt tekee... 90 senttiä? Eli ei nyt niin kovin kallista. Yleensä kuitenkin 75:n tienoilla.
Miltä maailma näyttää tänään?

mik-ko

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.picture.fi/
Muutos suunnitelmaan
« Vastaus #311 : 11.11.2007, 21:21:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Katariina72000"
Mumbaissa ei kannata olla 3 päivää. Siellä ei ole kamalasti mitään kivaa. Säästä nekin päivät Delhiin, jossa on paljon mielenkiintoisempaa.
Goan voisi vaihtaa Cochiin ja sen ympäristöön.

Ajallisesti oihan OK, jos ei halua niin kamalan syvältä paikkoja tonkia.

Jos nipistäisit rannalla hengailusta vähän pois, voisit katsoa Agran ja Jaipurin myös.

Heitettiin sit koko suunnitelma uusiks, nyt Mumbai > Delhi > Varanasi ja takas. Varanasissa ollaan koko joulu, saa nähdä millainen se on. Palellutaanko pakkaseen tai kenties jotain muuta viileetä, toivotaan kuitenkin elämyksellistä joulua kerrankin.

Kuinkas tuo junalippujen osto Mumbaissa, kannattaako maksaa hotellissa siitä että joku muu ne hankkii vai pitääkö itse lähteä keppi tanassa sohimaan väkijoukkoon? Tasan kuukausi lähtöön ja pelottaa aivan tolkuttomasti...tai jännittää tai jotain :D
'll go before it's too late. www.picture.fi

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #312 : 11.11.2007, 21:41:24 »
olen itse ainakin joitakin vuosia sitten marssinut rautatieasemalle ja ostanut liput siellä lipputoimistosta. Ihan saatiin niitä lippuja kun haluttiin. Kuten varmaan aikaisemminkin joku on varoittanut, niin rautatieaseman ulkopuolella on jos jonkinlasita hiipparia neuvomassa "viralliseen" matkanmyyntipisteeseen, mutta kyllä se on siellä sisällä asemalla, eikä "siirrettynä" 2km päähän... Joku viisaampi varmaan tietää, saako niitä lippuja nykyisin netistäkin...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Marikukka

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - mari.rantonen@surfeu.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #313 : 11.11.2007, 22:11:52 »
Ollaan menossa Goalle joulukuun puolivälissä ja suurin pähkinä ratkaistavana vielä olisi raha. Nimittäin missä muodossa sitä kannattaa mukaansa ottaa? Käteinen, matkasekit vai visa elektron? Saako visa e:llä nostettu rahaa?
 Ja jos jollain on vinkkejä tällaiselle Intian ensikertalaisille erilaisista aktiviteeteista Goan suunnalla, kertokaa!   :lol:

suppakello

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - superbies@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #314 : 12.11.2007, 10:17:34 »
Eurot ja Visa.

ton1k

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #315 : 12.11.2007, 10:49:40 »
Lainaus käyttäjältä: "J-P"
Viime kesänä meidän seurueen ainoa naisjäsen sai osakseen rankkaa ja jatkuvaa tuijotusta sekä välillä pientä kähmintää junassa. Lisäksi intialaiset tuntuvat olevan aika hysteerisiä naisten pukeutumisen suhteen. Miehenä tietenkin vähän hankala sanoa, mutta ei Intia kaikkein naisystävällisimmältä maalta vaikuttanut.

Itse olen miespuoleinen, ja kylla tuota tuijotusta ja hiplausta riittaa minuakin kohtaan. :) Tahan mennessa mita olen Intiaa tutkaillut, niin tama on maa jossa ihmisia tuijotetaan ja varsinkin jos satut eroamaan joukosta niin olet huomion keskipiste. Tulee vahan mieleen Big brother TV sarja tai Jim Carreyn True man show. :D
Mut noista asioista ei kannata valittaa. Naisena voit aina liittya jonkun toisen yksin reissaavan naishenkilon seuraan, niin on ainakin turvallisempi olo.
Tuntuu etta ei taalla nyt sen vaarallisempaa ole kuin muuallakaan, kunhan ei lahde kenenkaan mukaan mihinkaan hamarampiin paikkoihin.
Yleensakkin niita kadulla juttelemaan tulevia ihmisia kannattaa valtella jos haluaa selvita halvemmalla, yleensa niiden sisaanheittopalvelut ym. toimii, mutta aina ei saa sita mita luvataan ja hinnat ovat eri tasoa kuin etta itse kavisit mestat tsekkaamassa.

- tonikki kuittaa, Gorakhbur, India.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #316 : 12.11.2007, 11:01:20 »
Naisiin suhtautuminen:

Itse koin että huivi päässä oli helpointa. Selityksenä siis, että oli aika kylmä silloin kun olin reissussa ja pashmina oli siis pään suojana aamusta ja illasta muutenkin. Mä olen muutenkin tottunut verhoamaan itseni aika väljiin vaatteisiin, eli ei toi ollut mitenkään omituista.

Muutama hiplaus yritys tuli koettua, mutta niistä kyllä selvivi.

Etelä Intiassa asia jotenkin helpottui, innokkaimmat ääliöt oli Delhissä. Suurin nolous valtasi Agrassa jossa naiset nauroi minulle, kun minulla oli niin vähän tukkaa = Ei siis naidun naisen metrienpituista lettiä:) = Lienenkö nainen ollut heidän silmissä lainkaan....

Haydy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #317 : 12.11.2007, 17:27:11 »
Viisumi asioista on jo aiemmin puhuttu paljonkin, mutta vielä olisi pari kysymystä, joihin en ainakaan minun hakutaidoillani vastausta löytänyt.
Eli kun kerran sanotaan, että mitään riviä ei saa jättää tyhjäksi, niin mitä tehdään niille kohdille, mihin ei ihan oikeasti VOI kirjoittaa mitään, kuten aviomiehen nimi, aiemmat matkat Intiaan, aiempi nimi tms. tms. näitähän löytyy paljon...?
Ja sitten, voiko postissa lähettää samassa kuoressa (ja palautus samalla kuoressa) oman ja avopuolison viisumihakemukset?

Marikukka

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - mari.rantonen@surfeu.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #318 : 12.11.2007, 18:05:28 »
Itse en ainakaan laittanut tuollaisiin kohtiin mitään ja viisumi kolahti postista takaisin ihan ajallaan. Kämppiksen kanssa laitettiin molempien hakemukset samassa kuoressa eikä mitään ongelmaa ollut.

Kulkuri75

• Vieras
« Vastaus #319 : 12.11.2007, 19:34:37 »
Onko muuten Intiassa käynyt suomalaisille tai muille reissaajille että olisi syyttömänä laitettu vankilaan?

Minkälaiset vankilat muuten on intiassa? :D