Intia / vinkkejä kaivataan

(Luettu 365219 kertaa)

Pacino

• Himoreissaaja
  • Jos sulla on se juttu,ni pidä se juttu.
    • MSN Messenger  - japetdf@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Intia / vinkkejä kaivataan
« Vastaus #640 : 30.11.2008, 13:07:11 »
HEY.
Elikä tulossa Maaliskuussa lyhyehkö Intian pläjäys joka on 20päivää perillä Intiassa.
Tarkoituksenamme olisi lentää Delhiin ja paluu lento Mumbaista.
Muuta emme ole suunnitelleen kun että Delhistä mentäisiin Agraan,ja sieltä eteläänpäin keralaan josta taas Goalle,ja sieltä sitten Mumbaihin ja takas suomeen.Tuleeko kiirus tuolla reitillä?
Ja suosituksia missä kannattaisiin viipyillä välillä Agrasta keralaan?

Danke
we want the world and we want it now!

rimppa5

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #641 : 15.12.2008, 21:49:32 »
problem. intian lounarissa sanotaan että maahan saavuttaessa pitäisi olla jatkolentolippu tai paluulippu. itse olen nyt kuitenkin ostanut vain finskin menolipun delhiin. tarkoitus on ostaa jatkolentolippu paikanpäältä ehkä kolkatasta bangkokiin tai jotain mitä nyt sitten keksiikin :P eli kuinka paljon noita jatkoyhteyksiä kytätään ja onko joku kenties joskus jäänyt kentälle tämän takia.

wilhelm-

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #642 : 16.12.2008, 17:27:45 »
Lensin Singaporesta Bangaloreen Tiger Airwaysilla eika kyselty Intiassa jatkolippuja. En tieda sitten onko virkailijasta riippuvaa ja kannattaako ottaa riskia. Itsellani olisi kylla ollut tuo jatkolippu esittaa mutta eipa tosiaan kyselty.. Mutta tamahan ei yleispateva vastaus ole  :P
Matkakertomuksiani lattareista 2012:

www.villek.blogspot.com

Kuukauden reissu eteläisessä Afrikassa 2013

http://www.villek2.blogspot.fi/

Kettumaaria

• Reissaaja
    • Profiili
    • Kukka@myspede
    • Sähköposti
« Vastaus #643 : 23.12.2008, 00:01:13 »
Heips,

mulla ois kans kysyttävää kokeneemmilta noista kannattavista matkareiteistä.Haluan ehdottomasti matkustaa junilla ja busseilla, lentäminen intian sisällä ei kuulosta hyvältä. Aikaa on 2 kk, eli 8 viikkoa.
Haluaisin ottaa suht iisisti enkä ryntäillä, vaan hengailla hiljakseen paikasta toiseen. Tarkoitus ei myöskään ole kiertää nähtävyyksiä tai lähteä järjestetyille matkoille, ehkä joku vuoristotrekkaus vois olla makee mut saapa nähdä.
 Suunnitellut oon seuraavaa reittiä, joista tummennetuissa kohteissa ois tarkotus viipyä pitempään, 5-9 päivää mut muissa sit vaan kävästä, vähän fiiliksen mukaan. Suuret kaupungit, aion feidata tylysti eli vaihtaa vaan kulkuneuvoa ja jatkaa hiljaisempiin paikkoihin.

Mombay -> Goa -> Gokarna -> Hampi/Hyderabad -> Delhi -> Dharamshala -> Rishikesh -> Varanasi -> Delhi/Mumbai

Mitä mieltä ootte te jotka ootte reissanneet noissa maisemissa, onko tahti liian kova? On niin vaikea jättää mitään pois ja välimatkat on toisaalta niin pitkät, et siirtyminen paikasta toiseen kestää hetkisen.
 Mietin melkeinpä, että pitäisikö mun katkaista maa kahtia ja keskittyä vain toiseen osaan, etelään tahi pohjoseen koko sen kahden kuukauden ajan. Se tulis myös halvemmaksi.

Oih. valinnan vaikeus.  ???

Kiitos neuvoista kaverit.
Charaiveti, charaiveti!
Much Metta!

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #644 : 23.12.2008, 14:02:05 »
kylla ma sanoisin etta tuon ehtii ihan Ok 2 kuukaudessa mutta tuleehan siina pieni hoppu. Jos jotain jattaisin pois olisi se ehka Goa. Saat rannat ja muut Gokarnassa rauhaisemmassa ymparistossa :)

MAtkustus kannattaa ehka ajoittaa niin etta menee mahdollisimman paljon oisin, niin saastyy paivia.

Toki sitten jos todella menet vain etelassa tai pohjoisessa naet useamman paikan pienemmalla alueella...mutta ei tuo suunnitelma nyt mikaan mahdoton kuitenkaan ole.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Kettumaaria

• Reissaaja
    • Profiili
    • Kukka@myspede
    • Sähköposti
« Vastaus #645 : 23.12.2008, 19:51:15 »
Hei, en osaa muokata noita kirjoittamiani viestejä, muuten jatkaisin edelliseen viestiini.

Päätin ratkaista pulmani pidentämällä matka aikaa kahdella viikolla ja sen lisäksi, olinkin niin fiksu että lennän kotiin Delhistä enkä mumbaista. Liput hki-bom-delhi-hki ei maksa kuin parikymppiä enemmän!
  ;D

Sitten kerkeän tehdä kunnon kierroksen sekä etelässä että pohjoisessa.
 Hari om.
Charaiveti, charaiveti!
Much Metta!

TahtooReissuun

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #646 : 23.12.2008, 21:52:51 »

Itse olin Intiassa helmikuussa vajaan 2,5 viikkoa. Kävimme Delhissä, Agrassa, Jaipurissa, Chennaissa (muutaman tunnin pyrähdys), Mamallapuramissa, Kovalamissa, Kollamissa, Kochilla, Goalla ja Mumbaissa. Olikohan siinä kaikki... :) Lennettiin Delhi-Chennai, Kochi-Goa ja Goa-Mumbai. Pysy koneetkin ilmassa. Tosin intialainen työkaverini sanoi reissun jälkeen, että ei lentäisi intialaisilla koneilla :) Mutta kaikki meni ok. Lentämällä säästää huimasti aikaa, eikä se ole kovin kallista.

MP

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #647 : 24.12.2008, 09:13:41 »

Itse olin Intiassa helmikuussa vajaan 2,5 viikkoa. Kävimme Delhissä, Agrassa, Jaipurissa, Chennaissa (muutaman tunnin pyrähdys), Mamallapuramissa, Kovalamissa, Kollamissa, Kochilla, Goalla ja Mumbaissa. Olikohan siinä kaikki... :) Lennettiin Delhi-Chennai, Kochi-Goa ja Goa-Mumbai. Pysy koneetkin ilmassa. Tosin intialainen työkaverini sanoi reissun jälkeen, että ei lentäisi intialaisilla koneilla :) Mutta kaikki meni ok. Lentämällä säästää huimasti aikaa, eikä se ole kovin kallista.

5 lentoa kahdessa ja puolessa viikossa on aika hyvin. Ite kylla kannatan juna/bussimatkoja. Ovat paljon ekologisempia, ja omalla tapaa myos suuria kokemuksia. Hyvassa tai pahassa! :) Itse karsisin paikkoja tai pidentaisin reissua, jos mahdollista.

Plantago

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #648 : 24.12.2008, 10:12:35 »

Itse olin Intiassa helmikuussa vajaan 2,5 viikkoa. Kävimme Delhissä, Agrassa, Jaipurissa, Chennaissa (muutaman tunnin pyrähdys), Mamallapuramissa, Kovalamissa, Kollamissa, Kochilla, Goalla ja Mumbaissa. Olikohan siinä kaikki... :)

Millaset rannat tuolla Mamallapururamissa on? Netistä kun katsoo niin tosi siistit. Yks tuttu vaan sanoi, että siellä ei vietetä aikaa. Hän myös sanoi, että ei voi uida kun on niin kovat merivirrat. Mitenkähän on voiko ottaa aurinkoa ja uida? Muutkin vinkit paikasta kelpaa mm. nähtävyydet, hostelli/hotelli suositukset ym...

Flnt

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #649 : 24.12.2008, 13:08:06 »

Itse olin Intiassa helmikuussa vajaan 2,5 viikkoa. Kävimme Delhissä, Agrassa, Jaipurissa, Chennaissa (muutaman tunnin pyrähdys), Mamallapuramissa, Kovalamissa, Kollamissa, Kochilla, Goalla ja Mumbaissa. Olikohan siinä kaikki... :)

Millaset rannat tuolla Mamallapururamissa on? Netistä kun katsoo niin tosi siistit. Yks tuttu vaan sanoi, että siellä ei vietetä aikaa. Hän myös sanoi, että ei voi uida kun on niin kovat merivirrat. Mitenkähän on voiko ottaa aurinkoa ja uida? Muutkin vinkit paikasta kelpaa mm. nähtävyydet, hostelli/hotelli suositukset ym...

Itse Mamallapuramissa rantsut ovat aika sanoisinko ankeita, eli eivät mitään mielettömän leveitä, ja siitäkin osansa vievät kalastajien purkit rivissä. Myöskään mitään kunnon auringonottoa ei kannattane kokeilla tai saa satapäisen määrän paikallisia "kavereita". Hiukan kaupungin ulkopuolella on hiukan tyyriimpiä resortteja joilla on omat, valvotut rannat joilla saa kaikessa rauhassa viettää perinteisempää biitsieloa, joten jos sieltä nurkilta rantalomaa kaipaa on tuo varmaankin parhaita vaihtoehtoja. Toki ei mikään ideaali varmastikaan kaikille. Varsinaisesti uimaan tuollakaan ei pääse, meri on aika raffi ja yllätyksellinen heti kun menee ulommas rannasta, mutta vesirajassa tuli paljonkin härvättyä viilennyksen perässä :)

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #650 : 26.12.2008, 16:55:55 »
Hki->Delhi-Agra-Varanasi-Hampi-Goa-Mumbai->Hki olisi reitti viiden viikon matkalla. Onko tuo kaikki mahdollista, ajatellen että Delhi ja Mumbai olisivat enemmänkin kautta kulku paikkoja, ilman että koko matka menee junassa istuen?
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada

Kettumaaria

• Reissaaja
    • Profiili
    • Kukka@myspede
    • Sähköposti
« Vastaus #651 : 26.12.2008, 23:19:25 »

No, helpolla laskutaidolla voisi todeta että sulla on n.viikko aikaa hengata kohteissa, jos Delhi ja Mumbai jää laskuista pois, ja viikko aikaa siirtymiin. En tiiä voiko tän mun laskuopin varaan ihan intian oloissa laskea, mutta jotain sinne päin.  ;D

Mut hei, kuinka paljon tyypit on varannut intian matkoille rahaa?
 Huomaan että ihmiset puhuu tuhansista euroista, vaikkei olisi edes kovin monen kuukauden reissusta kyse. Ite oon varannut 1500 käyttörahaa 2,5kk matkaa varten. Oonko ihan hullu?  ???
Eli 10 e:n päiväbudjetti ja parisataa päälle, junalippuihin ja hömpötyksiin. (ja niihin vatsalääkkeisiin taudin iskiessä)..

Charaiveti, charaiveti!
Much Metta!

Rapa-Ripa

• Vieras
« Vastaus #652 : 26.12.2008, 23:42:07 »
Mut hei, kuinka paljon tyypit on varannut intian matkoille rahaa?
 Huomaan että ihmiset puhuu tuhansista euroista, vaikkei olisi edes kovin monen kuukauden reissusta kyse. Ite oon varannut 1500 käyttörahaa 2,5kk matkaa varten. Oonko ihan hullu?  ???
Eli 10 e:n päiväbudjetti ja parisataa päälle, junalippuihin ja hömpötyksiin. (ja niihin vatsalääkkeisiin taudin iskiessä)..

Mä olen ajatellut pärjätä 3 kk n. 1500.lla joten olen yhtä hullu, eiköhän tolla pärjää.  Vararahasto on kyllä olemassa pahan päivän varalle.

Cosmicgirl

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #653 : 26.12.2008, 23:44:15 »
Itse olin marraskuussa avomieheni kanssa 4vkoa (eli siis koko marraskuun) Intiassa, ensin Delhissä, sieltä kiertelimme junilla ja busseilla Jaipur-Sawai Madhopur-Mathura-Agra-Varanasi-Delhi, josta lensimme Keralaan Kochiniin ja sieltä junalla Varkalaan, josta autolla ja lautalla Alleppeyhin ja edelleen Fort Cochiniin ja lento Delhiin. Laskin kotiin tullessa, että tähän pyrähdykseen meni n. 1500 euroa, ja siihen siis kuuluivat ihan kaikki kulut mukaanlukien lennot Suomesta. Rahat riittivät myös "luksusteluun" välillä, ja olisimme voineet vielä säästää aika paljonkin junamatkoissa ja majoituksissa jos tarvetta olisi ollut. Joten eiköhän tuo käyttörahasi riitä, vaikka oletkin reissussa yli puolet kauemmin.  Ai niin, ja niitä oletettuja (ja todennäköisiä) vatsavaivoja varten kannattaa ottaa jo Suomesta mukaan jokin laajakirjoinen antibiootti (lääkäri kyllä kirjoittaa kun kerrot mihin lähdet) sillä saa ripulin talttumaan nopeasti ja auttoi myös Delhin saasteiden synnyttämään keuhkoputkentulehdukseen...

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #654 : 27.12.2008, 08:22:56 »
10 euroa paivassa parjaa ihan helposti, matkoineen. Riippuu tietenkin mika on vaatimasi luksuksen jne. maara. Kylla taalla saa kulumaan vaikka 100 euroa paiva tai enemman jos haluaa, tai sitten 2 euroa jos niin haluaa. yksi tuttuni asutti hienosto hotellia viikon. yo maksoi 500 dollaria. Mina maksan euron yosta....etta kulutus-skaala on yhta laaja kuin matkaajat ovat erilaisia.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Plantago

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #655 : 27.12.2008, 12:30:05 »

Itse Mamallapuramissa rantsut ovat aika sanoisinko ankeita, eli eivät mitään mielettömän leveitä, ja siitäkin osansa vievät kalastajien purkit rivissä. Myöskään mitään kunnon auringonottoa ei kannattane kokeilla tai saa satapäisen määrän paikallisia "kavereita". Hiukan kaupungin ulkopuolella on hiukan tyyriimpiä resortteja joilla on omat, valvotut rannat joilla saa kaikessa rauhassa viettää perinteisempää biitsieloa, joten jos sieltä nurkilta rantalomaa kaipaa on tuo varmaankin parhaita vaihtoehtoja. Toki ei mikään ideaali varmastikaan kaikille. Varsinaisesti uimaan tuollakaan ei pääse, meri on aika raffi ja yllätyksellinen heti kun menee ulommas rannasta, mutta vesirajassa tuli paljonkin härvättyä viilennyksen perässä :)

Mitäs jos menen tuonne kaupungin ulkopuolelle jonkun hotellin rannalle, luuletko, että voin maksaa esim. päivän rannalla oleilusta hotellille? Mä olen tällanen budjetti matkaaja ja mulle sit kävis halvempi hostelli majoitus yöksi.

merjah

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #656 : 27.12.2008, 14:42:50 »
"
Mitäs jos menen tuonne kaupungin ulkopuolelle jonkun hotellin rannalle, luuletko, että voin maksaa esim. päivän rannalla oleilusta hotellille? Mä olen tällanen budjetti matkaaja ja mulle sit kävis halvempi hostelli majoitus yöksi."

Minun mielestäni kaikki Intian rannat kuuluvat valtiolle, eikä niitä voi mikään hotelli yksinoikeudella omistella - eikä myöskään periä maksua rannalla olosta. Tuolejaan ne voi viritellä rannalle, luvalla tai luvatta, mutta ei ne voi rahastaa kenenkään rannalla olosta tai kieltää ketään tulemasta sinne.

Travelvirgo

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #657 : 29.12.2008, 02:47:53 »
Terve,

mahtaakohan Mumbaissa olla jotain suht halpoja ja luotettavia säilytyslokeroita esim. pankeissa ?

Kun on monen kuukauden reissu edessä, niin ajattelin jättää paluulentolipun säilytykseen Mumbaissa, ettei tarvitse stressata.

Plantago

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #658 : 29.12.2008, 08:38:06 »
Kiitos Merjah taas kerran...
Täytyy mennä katsastamaan rantoja.
Vielä paria asiaa joita mietin. Ensinnäkin kun kone laskeutuu Mumbaihin klo 5.00 aamulla ja juna lähtee kohti Hyderabadia illalla mietin rinkan säilytystä. Olen joskus kantanut kyllä rinkka koko päivän mutta... Täällä on ollut aikaisemmin keskustelua Mumbai ja rinkan säilytys, mutta mielestäni siihen ei ole tullut selvää vastausta. Eli onko säilytysbokseja missään? Mietin kyllä, että voisi pyytää jotain hotellia pitämään päivän rinkkaa korvausta vastaan.

Toinen kysymys. Viime reissulla varattiin kaksi kertaa maan sisäiset lennot kun jo oltiin Intiassa. Täällä on nyt tämän talven aikana ollut kekustelua, että länkkäreille ja Intialaisille on eri hinnat varaujärjestelmässä (siis jos tilaa netistä). Hintaero on ihan kohtuullisen suuri ainakin joiden lentojen kohdalla. Mä en muista silloin tuota kohtaa ollenkaan varausjärjestelmässä. Nyt kun katsoin niinhän se oli. Jotenkin luulisi, että varausjärjestelmä on samanlainen sekä Intiassa ja muualla? Onko tuo uusi toiminto, joka on tullut vuoden aikana?

Sitten mun mielipide edelliselle kirjoittajalle. Kopioi lentolippusi ja pistä se esim. rinkaan. Skannaa lentolippusi nettiin sähköpostiisi. Ja säilytä alkuperäinen lippusi minigrip-pussissa passipussissa. Mulla tuo passipussi on kiinni vielä vauvahaneuloilla housunkauliksessa.

otso

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #659 : 29.12.2008, 10:11:02 »
Kiitos Merjah taas kerran...
Ensinnäkin kun kone laskeutuu Mumbaihin klo 5.00 aamulla ja juna lähtee kohti Hyderabadia illalla mietin rinkan säilytystä. Olen joskus kantanut kyllä rinkka koko päivän mutta... Täällä on ollut aikaisemmin keskustelua Mumbai ja rinkan säilytys, mutta mielestäni siihen ei ole tullut selvää vastausta. Eli onko säilytysbokseja missään? Mietin kyllä, että voisi pyytää jotain hotellia pitämään päivän rinkkaa korvausta vastaan.
Me toissapäivänä ratkaistiin asia ensin menemällä juna-asemalle Victoria Terminukseen, jossa olisi ollut säilytys junalipun omaaville Rs10 hintaan per päivä. Mutta koska lippua ei ollut, mentiin Salvation Armyn guesthouseen, jossa on vissiin Rs100 per päivä mahdollista säilyttää rinkkaa. Otettiin dormihuoneet Rs200 joten en kokeillut rinkan säilytystä, mutta luultavimmin siellä onnistuu.