Kiinan viisumi?

(Luettu 421064 kertaa)

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #60 : 25.01.2007, 14:54:17 »
Sain tämmöisen tarjouksen sähköpostiini:

Helsinki -  Peking - Ulan Bator - Peking –Helsinki  1380eur

Pekingistä olen siis menossa vielä Pohjois-Koreaan paikallisen matkatoimiston kautta.

Eikö ylläolevaan nyt riitä double entry, niin ei tarvitsisi sitten enää miettiä näitä viisumeita?

Ensimmäinen Peking olisi vain koneenvaihto Ulan Batoriin, takaisin tullessa Pekingiin kaupungille (entry nro 1), sieltä Pohjois-Koreaan ja takaisin (entry nro 2).

Tai siis tietenkin noin, mutta miten tuo ensimmäinen koneenvaihto, onnistuuko se tosiaan ilman mitään? Jos siinä kuitenkin vaikka sattuisi joku merkintä tulemaan, niin sitten olisikin hätä kädessä järjestää vielä yksi entry, että ei matkan päätarkoitus jää väliin.

salomaaj

• Vieras
Kiinan viisumi?
« Vastaus #61 : 25.01.2007, 14:58:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Loordi"
Tai siis tietenkin noin, mutta miten tuo ensimmäinen koneenvaihto, onnistuuko se tosiaan ilman mitään? Jos siinä kuitenkin vaikka sattuisi joku merkintä tulemaan, niin sitten olisikin hätä kädessä järjestää vielä yksi entry, että ei matkan päätarkoitus jää väliin.

Kyllä. eka koneen vaihto onnistuu ilman passimerkintöjä niin kauan kun pysyt oikealla puolella lentokenttää. Eli tupla entry viisumin pitäs riittää sun tarpeisiin, mut näyttäähän multi entry viisumi passissa hienolta kun lapsilleen näyttää myöhemmässä iässä että katos missä faija on reissannut :wink:

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #62 : 25.01.2007, 15:10:46 »
Lainaus käyttäjältä: "julli100"
Lainaus käyttäjältä: "salomaaj"
Lainaus käyttäjältä: "Loordi"
Kysyin asiaa matkatoimistosta ja sieltä tuli vastaus välittömästi, missä sanottiin, että multiplea varten tarvittaisiin kutsu Kiinasta.

Helsingin Kiinan konsulaatista saa ihan heittämällä multi entry viisumin kun vain vähän selventää että tarkoitus on vierailla myös ympärillä olevissa maissa.

ruksi kohtaan 1 vuosi ja multi, niin virkailija pääsee pätemään = 6kk multi

Kiina ei yleensä myönnä pitkää viisumia ensikertalaiselle. Haluavat vähän katsoa osaako käyttäytyä ennenkuin vuoden viisumi irtoaa.

Hakkuri

• Aloittelija
    • Profiili
Harjoittelupaikkaan Kiinaan...
« Vastaus #63 : 29.01.2007, 01:10:39 »
Lainaus käyttäjältä: "miledra"
Sain juuri kuulla, että pääsen suorittamaan tutkintooni kuuluvan työharjoittelun Shanghaihin  :D  Onko kenelläkään tietoa siitä, millaisen viisumin tarvitsen? Tarvitsenko viisumihakemukseen työsopimuksen tms? Tarvitsenko työlupaa? Harjoittelu kestää 5 kk, sen lisäksi olisi tarkoitus lomailla muutaman viikon ajan.

Itse olin 2006 Shanghaissa harjoittelupaikassa. Aina kannattaa kysellä työpaikan järjestävältä firmalta näistä käytännöistä. Mutta itse olin ihan vaan turistiviisumilla. Kunhan katsot vaan, että sen voimassaoloaika riittää ja entryjä on riittävästi. Mulla oli double entry, mutta toinen maahantulo jäikin käyttämättä. Helppo oli saada viisumi, vaikkei minulla ollut mukana edes kopioita varatuista lentolipuista! Ja kun turistiviisumilla menee, niin tietystikään työsopimuksia ei tule liittää mukaan!

Työsopimus tietysti kuitenkin kannattaa aina tehdä rekrytoineen firman kanssa, vaikka kyse olisi vain harjoittelusta. Silloin homma on selvää. Mutta tuo on sitten vain sinun ja firman välinen juttu.

Taisi tulla vastaus hieman myöhään. Mutta kun olen aivan uusi tällä palstalla. Aloitin vasta tänään ja tämä on eka postaukseni.  ;)
quot;No matter what you know, it only matters who you know"

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #64 : 29.01.2007, 07:24:11 »
Tämä on nyt vähän "toisen käden " tietoa mutta Yunnanin eteläosissa tutustuin muutamiin siellä asuviin eläkkeellä oleviin länsimaalaisiin ja he kertoivat että Hongkongista saa vuoden businesviisumin ihan vaan hakemalla,ei tartte mitään kutsuja tms liitteitä :D

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Kiinan viisumi?
« Vastaus #65 : 30.01.2007, 13:35:50 »
Nyt on multiple viisumi kädessä ja virkailija ihmetteli kun kysyin, että onko sitä edes mahdollista saada. Laitoin kolme paikkaa joissa mahdollisesti käyn. Lisäksi se söpö kiinalainen virkailija kyseli kuinka pitkään aion olla, mitä teen ja koska mahdollisesti olen sinne menossa. Ehkä mun pärstä on sitten tarpeeksi tyydyttävä käymään Kiinassa useamminkin  :D

Nytkin

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #66 : 09.04.2007, 21:03:05 »
Onko tietoa mitä tuohon double entryyn oikeasti vaaditaan? Viimeksi hain doublea ja ilmoitin käyväni Hong Kongissa, mutta vain single myönnettiin. Tällä kertaa aikataulun takia olisi tärkeää tuo double saada.

[email protected]

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #67 : 09.04.2007, 21:58:03 »
Mitä ihmettä?! Ei siihen käsittääkseni mitään erityistä vaadita. Multiple voi olla jo vähän hankalampi, mutta kyllä doble entry on aina irronnut ihan vaan kaikki kohdat huolellisesti täyttämällä.

warhis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Harjoittelupaikkaan Kiinaan...
« Vastaus #68 : 10.04.2007, 16:37:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Hakkuri"
Aina kannattaa kysellä työpaikan järjestävältä firmalta näistä käytännöistä. Mutta itse olin ihan vaan turistiviisumilla. Kunhan katsot vaan, että sen voimassaoloaika riittää ja entryjä on riittävästi.

Joo, voin sanoa sen verran että olin rekryssä töissä isolla kansainvälisellä firmalla täällä Kiinassa ja huolehdin mm. noita ulkomaalaisten työntekijöiden passiasioita... Ja väitän kyllä että turistiviisumi on sitten aivan väärä paperi tuohon touhuun. Jos turistiviisumilla on töissä niin on syytä toivoa ettei tule mitään ratsiaa, niitä nimittäin todistetusti tapahtuu. Mun mielestä kannattaa haistattaa pitkä paska koko firmalle jos edes ehdottavat turistiviisumilla työskentelyä, ei ole nimittäin Pekingissä ihan äärettömän epätodennäköistä jäädä touhusta kiinni. Kiva sitten maksella niitä sakkoja tai lähteä maasta. Työlupajuttu maksaa sitä hakevalle firmalle 380 euroa, joten en ihan hevillä keksi montaakaan syytä jättää hakematta sitä. Koko prosessi on kaiken lisäksi varsin simppeli, kestää tosin 30 päivää.

. w .
iina kehittyy paljon nopeammin kuin kiinalaiset. Ongelmia luvassa.

Nytkin

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #69 : 11.04.2007, 14:42:21 »
Lainaus käyttäjältä: "[email protected]"
Mitä ihmettä?! Ei siihen käsittääkseni mitään erityistä vaadita. Multiple voi olla jo vähän hankalampi, mutta kyllä doble entry on aina irronnut ihan vaan kaikki kohdat huolellisesti täyttämällä.

Kyllä kaikki oli aivan oikein viime kesänä täytetty. Kenties tuolla päässä tapahtui sitten joku moka. Noh, toivottavasti onnistuu paremmin tällä kertaa.

hmp

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #70 : 15.04.2007, 08:35:11 »
Me kun mentiin reilu vuos sitten eka kertaa (ei kutsuttuina) Kiinaan, ei meillä ollut mitään ongelmia saada multiplea. Rasti vain oikean kohdan ja kirjoitti käyvänsä useammassa paikassa, niin tuli.

Ehkä ne sitten katsoo kuitenkin sitä matkasuunnitelmaa ja myöntävät osin sen mukaan, katsovat ettei tuolla suunnitelmalla tarvi kuin singlen tai doublen, niin myöntävät sellaisen. Niin ja lentolippujakaan tai mitään muitakaan tikettejä meillä ei ollut muuta kuin Finskin Hki-Kanton, joten niistä kopiot laitettiin mukaan ja that's it.  :)

Grond

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #71 : 18.05.2007, 10:45:32 »
En tiedä oliko tästä jo mainittu jossain muussa ketjussa, mutta menköön samaan rahaan.

Kiinan viisumien hinnoittelu on muuttunut 2.5.2007 alkaen.

Suomalaisille
single-entry 40e
double-entry 60e
multiple (6kk) 80e
multiple (12kk) 120e

Näin muutamia hintoja mainitakseni. Koko hinnasto tässä:
http://www.chinaembassy-fi.org/eng/lsfw/t314538.htm

Pisti kyllä vähän sylettämään maksuluukulla, aikamoinen pompsahdus 22e -> 40e. Ovat sitten huomanneet, että menijöitä alkaa olla enemmän ja näiltähän voi ottaa enemmänkin hintaa  :evil:

Merkkari

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - juhomertanen@jippii.fi
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #72 : 18.05.2007, 11:37:33 »
Kiina, maailman kapitalistisin kommunistivaltio..

Nämä hinnat taitavat kuitenkin koskea nimenomaan Suomesta hankittuja viisumeita? Lähden parin viikon päästä juuri tuonne suuntaan ja meille vinkattiin, että halvimmalla ja helpoimmalla pääsisi hommaamalla viisumin esim. Hongkongista jossa me pysähdymme ennen Kiinaa.
And now, let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #73 : 18.05.2007, 11:57:49 »
Hain n 2003-4 Chiangmaista Kiinan viisumia niin lähetystön seinällä oli ilmoitus että Usan kansalaisille viisumin hinta 1,5-2 kertainen jostain kauppapoliittisesta syystä

Nytkin

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #74 : 18.05.2007, 12:03:39 »
Niin, eikös nuo hinnat ole nousseet koska Suomen viisumin hinta Kiinalaisille nousi.

Onkohan mahdollista hommata jonkin sortin Transit-visaa, sillä olen lentämässä Kantoniin ja samana päivänä siirtymässä välittöästi Macauhun/Hong Kongiin? Jatko lento Macausta on ostettu.

Grond

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #75 : 18.05.2007, 13:47:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Nytkin"
Niin, eikös nuo hinnat ole nousseet koska Suomen viisumin hinta Kiinalaisille nousi.

Naulan kantaan, sehän itseasiassa mainitaankin tuossa:

"Whereas the Finnish Embassy and Consulates General in China raised visa fee for Chinese citizens to 60 Euros as from January of 2007,the Chinese Embassy in Finland are instructed by the Ministry of Foreign Affairs of China to adjust the Chinese visa fees for Finnish citizens in terms of reciprocity."

Niin tai näin, korotus oli miehekäs. Mitähän Suomi-viisumi maksoi kiinalaisille ennen korotusta, anyone?

trsqr

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #76 : 18.05.2007, 20:05:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Nytkin"
Onkohan mahdollista hommata jonkin sortin Transit-visaa, sillä olen lentämässä Kantoniin ja samana päivänä siirtymässä välittöästi Macauhun/Hong Kongiin? Jatko lento Macausta on ostettu.

Muistelisin, että 24 tunnin sisällä jos jatkat matkaa lentokentältä poistumatta, niin et tarvitse viisumia. Itse pelasin kuitenkin varman päälle, ja otin viimeksi double-entry viisumin, vaikka mennessä jatkoinkin samantien Bangkokiin. Siirtyminen Macaoon/HK:hon vaatii kuitenkin viisumin (ellet sitten lennä Kantonista?).

-o

Nytkin

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #77 : 20.07.2007, 10:08:06 »
Onkohan mahdollista antaa kaverin toimittaa passia ja hakemusta tuonne suurlähetystöön, ja myöhemmin hakea ne? Töissä kun on arkisin 06-14 niin ei paljoa asiaa tuonne ole. Ilmeisesti myös postitus on vain Helsingin ulkopuolella asuville.

Edit: Pitäisi onnistua.

Majava

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #78 : 31.07.2007, 16:11:48 »
Kiinan viisumihakemuksessa kuvan kohdalla lukee "recent passport style color photo". Tietääkö joku, että eikö siis perinteinen mustavalkoinen passikuva kelpaa? Niitä olisi tuossa valmiina, joten säästyisi uudelta kuvaussessiolta.

connender

• Reissaaja
    • Profiili
Kiinan viisumi?
« Vastaus #79 : 31.07.2007, 16:17:29 »
Mustavalkoinen passikuva kelpasi ainakin mulla kesakuussa viisumiin