Wizzair

 (Luettu 188696 kertaa)

Dessembrae

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #160 : 12.05.2010, 15:42:55 »
Pysyis nyt lafka vielä hetken pystyssä. Lennot kesäkuun alussa Budapestiin ja takaisin Turusta...
Kun synnyit, itkit ja muut hymyilivät. Elä elämäsi niin, että kun kuolet, muut itkevät ja sinä hymyilet.

hentrick

  • Aloittelija
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #161 : 12.05.2010, 16:55:34 »
Turku-Varsova -lentoja ei ole pystynyt varaan loppukesälle moneen päivään, vaikka aikataulussa niitä vielä on. Eiköhän sinnekin tule lappu luukulle eli lähtöportille.
sain just sähköpostin jossa sanottiin että lento varsovaan 12.6 on peruttu. jes! sen lisäksi sain laskun. onko tietoa miten nyt kannattaisi toimia? ei vissiin kannata odotella sitä luvattua soittoa...

Skootsi

  • Aloittelija
  • Viestejä: 14
    • Profiili
    • http://www.futisforum2.org
Vs: Wizzair
« Vastaus #162 : 12.05.2010, 18:29:49 »
Täälläkin lento Varsovaan peruttu. Miksihän tuolla niiden nettisivuilla kun katsoo tuota varausta, niin palautettava summa on paljon vähemmän kuin maksettu summa... Pitää soitella...

E: Eli oletteko saanu palautukset täysimääräisinä takaisin jos lentonne on peruttu?
« Viimeksi muokattu: 12.05.2010, 19:15:24 kirjoittanut Skootsi »

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #163 : 12.05.2010, 19:57:06 »
Meillä ainakin on päätetty,ettei moista puljua suosita.Päätöstä toki helpottaa,kun Rynkky lentää tuosta 30km päästä :) Ja paljon useampi kohde.
Puljun maine on jo sitä luokkaa, että ihmettelen jos pysyvät kauan Suomessa. Pienessä maassa taitaa olla vielä herkemmin lopetus-uhan alla reitit,ja herkemmässä muutokset.
Pahus,kun se ei ollut Easyjet,joka Tampereelle tuli uutena! Siitä en kyllä ole kuullut kuin lähes pelkkää hyvää!

.Ginny

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #164 : 12.05.2010, 20:09:19 »
Mulla on kanssa lennot varattuna Varsovaan kesäkuun alkuun. Toivottavasti päästään matkaan, kun on jo hotellikin varattuna.  :-[

Mikäs muuten tämä "invoicing" -viesti on? Ovat nimittäin lähettäneet kolmeen kertaan Wizzairilta sähköpostin, jonka otsakkeena on invoicing ja varausnumero.
Onko se jokin tärkeäkin viesti?

Edit. Jahas.. nyt sit tulikin viesti, että lento peruttu.

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #165 : 12.05.2010, 20:14:50 »
Mulla on kanssa lennot varattuna Varsovaan kesäkuun alkuun. Toivottavasti päästään matkaan, kun on jo hotellikin varattuna.  :-[

Mikäs muuten tämä "invoicing" -viesti on? Ovat nimittäin lähettäneet kolmeen kertaan Wizzairilta sähköpostin, jonka otsakkeena on invoicing ja varausnumero.
Onko se jokin tärkeäkin viesti?

Edit. Jahas.. nyt sit tulikin viesti, että lento peruttu.
Voi pahus, mikä pulju!!Vahvistaa taas päätöstä,ettei mennä sinne.Sääli!Ois ollut kiva olla toinekin vaihtoehto Rynkylle.Tai no onhan Easyjet ja AirBerlin,jos viittii ajaa Hesaan ensin.
Toivottavasti sulla ei ollut hotelli sellainen,ettei huoli peruutusta!

Lilliiti

  • Reissaaja
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #166 : 12.05.2010, 21:04:53 »
Pelonsekaisin tuntein täälläkin Wizzin tilannetta seurataan.  :-[

Varsovan reitti tosiaan lopetetaan kesäkuun puolenvälin tienoilla. Tässä siitä tietoa: http://www.ts.fi/online/talous/131170.html

Nyt on siis ajettu alas kaikki tänä keväänä aloitetut reitit Budapestia lukuunottamatta. Itselläni on meno-paluu juurikin Turku-Budapest välille kesä-elokuussa. Saa nähdä miten käy...

Onko tällainen tapaus muuten force majeure - ts. voiko uusien lippujen hinnan erotusta hakea matkavakuutuksesta takaisin?
Why? Why not!

.Ginny

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #167 : 12.05.2010, 21:16:50 »
Omat lentoni peruttiin, vaikka lennot oli ajalle 1.6 - 5.6. Jotenkin tuntuu siis hassulta, että puhutaan reitin loppuvan kesäkuun puolessa välissä.

Sen verran järkeä oli hotellivarauksen yhteydessä, että maksoin muutaman euron peruutusturvasta. Eli ne rahat sentään saa takaisin. Mutta joo, harmittaa kun kesän ainoa matka(ja loma) meni siinä.  :-[

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #168 : 12.05.2010, 21:31:05 »
Mä en ikinä maksa mitään hotellista, vaikka Rynkyllä ei noita peruutuksia ole koskaan tullutkaan meille. Kaksi kertaa kai ovat konevian takia peruneet,ja koska eivät pysty tarjoamaan korvaavaa lentoa,niin en viitis maksaa hotellista. Ellei ihan pakko. Joissakin kaupungeissa on kaikkiin pakko maksaa.

Hyvä hotelli-linkki muuten, jonka sisko löysi hiljattain : www.trivago.fi Siinä on kaikki isoimmat edulliset varausfirmat saman haun piirissä.

Lilliiti

  • Reissaaja
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #169 : 12.05.2010, 21:45:26 »
Semmonen tuli vielä mieleeni, edellisen viestin lisäksi, että olisikohan Budapestin reitin suhteen hyvä merkki se, että sain jokin aika sitten sähköpostin elokuun lennon aikataulumuutoksesta?  ::)

Jään seuraamaan tilannetta.
Why? Why not!

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #170 : 13.05.2010, 01:30:18 »
Toivotaan,ettei sulla ole yhtä kurja säkä kuin näillä muilla!

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #171 : 13.05.2010, 11:32:29 »
Tyttöystävän pomo oli varannut 4x 6€:n lentoja Wizzilla Riikaan.
Lentojen peruutus tuli alle 2 viikkoa ennen matkustuspäivää. Koska lentoalalla alalla työskentelee ja tuntee lain kiemurat, hän teki Ylivarausasetuksen (EY 261/2004) perusteella asiallisen valituksen. Ilman suurempia kommervenkkejä Wizz oli maksanut takaisin 4x 256€. Nämä rahat on siis jo palautettu, kyse ei siis ollut kateettomasta lupauksesta.
Huvittavinta on se, ettei Mr. pomo olisi kerinnyt lähteä koko reissuun mutta kuka noita 6€:n lippuja peruttelee...  ;D
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #172 : 13.05.2010, 11:44:31 »
Ohoh!Aika hyvin :D

koko ceellä

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 221
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #173 : 14.05.2010, 02:19:00 »
Tyttöystävän pomo oli varannut 4x 6€:n lentoja Wizzilla Riikaan.
Lentojen peruutus tuli alle 2 viikkoa ennen matkustuspäivää. Koska lentoalalla alalla työskentelee ja tuntee lain kiemurat, hän teki Ylivarausasetuksen (EY 261/2004) perusteella asiallisen valituksen. Ilman suurempia kommervenkkejä Wizz oli maksanut takaisin 4x 256€. Nämä rahat on siis jo palautettu, kyse ei siis ollut kateettomasta lupauksesta.
Huvittavinta on se, ettei Mr. pomo olisi kerinnyt lähteä koko reissuun mutta kuka noita 6€:n lippuja peruttelee...  ;D

Ennyt ilmeisen tyhmönä tajunnut, mutta miksi maksoivat takaisin peräti 250€:a enemmän/varattu matka?? Niinkö paljon hyvitystä tms. siinä Ylivarausasetuksessa (huh mikä termi!) sanotaan eli käsketään maksettavaksi joskun lento perutaan alle 2 vkoa ennen matkapäivää? (voishan tuon pykälän jostain toki itekin yrittää esiin kaivaa ...kunhan tässä vaan näiltä foorumispekuloinneiltaan kerkeis :) ).

Browneyedmunster

  • Reissaaja
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #174 : 14.05.2010, 23:10:55 »
Erittäin typerä kysymys, mutta eikö Wizzair ole velvoitettu maksamaan lipun takaisin, jos lopettavat reitin? Vai menetinkö nyt tosiaan sen lipun hinnan, koska en maksanut mistään peruutusturvasta etc?

UsvaAuer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 072
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Wizzair
« Vastaus #175 : 14.05.2010, 23:25:14 »

Puljun maine on jo sitä luokkaa, että ihmettelen jos pysyvät kauan Suomessa. Pienessä maassa taitaa olla vielä herkemmin lopetus-uhan alla reitit,ja herkemmässä muutokset.


No eihän se Wizzairin vika ole, jos suomalaiset tai puolalaiset eivät osta matkoja Suomeen! Itse kun lensin Wizzairilla Varsovaan pari viikkoa sitten, äkkilähtöjä myytiin pilkkahintaan eikä kone siltikään ollut kuin puolillaan täynnä.

Ja keitä olikaan suuri osa matkustajista: venäläisiä! Tämä on tietenkin luonnollista ottaen huomioon lentoajan: Venäjältä ehtii hyvin päivässä yölennolle. Suomalaisia ei taas yölennot voisi vähempää kiinnostaa.

Turun kenttä on sitä paitsi sijainniltaan huono. Tampere palvelee monia ilmansuuntia Väli-Suomessa, kun taas Turku on yhdellä laidalla. Liian pieni markkina-alue.

Tervetuloa muuten uudelle keskustelijalle! Toivottavasti keskustelu ei mene kuitenkaan lörpöttelyksi.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2010, 23:30:05 kirjoittanut UsvaAuer »

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #176 : 15.05.2010, 01:49:17 »
Ennyt ilmeisen tyhmönä tajunnut, mutta miksi maksoivat takaisin peräti 250€:a enemmän/varattu matka?? Niinkö paljon hyvitystä tms. siinä Ylivarausasetuksessa (huh mikä termi!) sanotaan eli käsketään maksettavaksi joskun lento perutaan alle 2 vkoa ennen matkapäivää? (voishan tuon pykälän jostain toki itekin yrittää esiin kaivaa ...kunhan tässä vaan näiltä foorumispekuloinneiltaan kerkeis :) ).
Tuo on siis se sama EU 261/2004, joka määrittelee ehdot matkustajan huolenpidosta jos tämä jää jumiin peruutuksen takia.

Jos lento perutaan muusta kuin force majeure syystä alle 2 viikkoa ennen lähtöä, on yhtiö velvollinen korvaamaan 250€-600€ riippuen lennon pituudesta ja (ei tai) palauttamaan lennon hinnan tai järjästämään uuden lennon (matkustajan valinnan mukaan).
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:FI:HTML

Eli tuo 250€ on siis korvaus, jonka lisäksi on palautettu matkustajan lennosta maksama 6€.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2010, 02:06:10 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Matkailu-addikti ;)

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #177 : 15.05.2010, 02:48:59 »

Puljun maine on jo sitä luokkaa, että ihmettelen jos pysyvät kauan Suomessa. Pienessä maassa taitaa olla vielä herkemmin lopetus-uhan alla reitit,ja herkemmässä muutokset.


No eihän se Wizzairin vika ole, jos suomalaiset tai puolalaiset eivät osta matkoja Suomeen! Itse kun lensin Wizzairilla Varsovaan pari viikkoa sitten, äkkilähtöjä myytiin pilkkahintaan eikä kone siltikään ollut kuin puolillaan täynnä.

Ja keitä olikaan suuri osa matkustajista: venäläisiä! Tämä on tietenkin luonnollista ottaen huomioon lentoajan: Venäjältä ehtii hyvin päivässä yölennolle. Suomalaisia ei taas yölennot voisi vähempää kiinnostaa.

Turun kenttä on sitä paitsi sijainniltaan huono. Tampere palvelee monia ilmansuuntia Väli-Suomessa, kun taas Turku on yhdellä laidalla. Liian pieni markkina-alue.

Tervetuloa muuten uudelle keskustelijalle! Toivottavasti keskustelu ei mene kuitenkaan lörpöttelyksi.

Kiitos tervetulo-toivotuksista. :)Olen lukenut tätä pitkään,mutta lopulta liityin.Enemmän keskustelen kansainvälisllä sivuilla,mutta vaihteeksi näinkin.
En ymmärtänyt,mitä tuo lörpöttely tarkoitti...

Kyllä nuo Wizzairin peruuttelut ovat ihan kansainvälisesti tunnettu ilmiö.Mitä nyt olen Tamperelaisten kanssa jutellut (olen palvelu-alalla, ja juttelen palvelun lomassa päivittäin monien kanssa "small talkia",niin suurin osa sanoo, että kyllä se Gdansk kiinostaisi kovasti, mutta kun Wizzair on niin kova perumaan lentoja.Eli siksi ihmiset ei uskalla ostaa lentoja,kun yhtiön maine on tällainen.Ei siksi,ettei Puola kiinostaisi.Päinvastoin-sehän on lähes muoti-kohde nykyään!Matkalehdessäkin oli juuri nimenomaan Gdanskista juttua, ja moni sitä odotellessa selaili ja kommentoi,että"harmi,kun se WIzzair on arvaamaton".
Käytiin tätä wizzair-kesksuetlua juuri kansainvälisellä foorumillakin,ja sielläkin oli moni ihminen eri maista kertonut näistä peruutuksista ja muutoksista.

Skootsi

  • Aloittelija
  • Viestejä: 14
    • Profiili
    • http://www.futisforum2.org
Vs: Wizzair
« Vastaus #178 : 17.05.2010, 22:18:53 »
Erittäin typerä kysymys, mutta eikö Wizzair ole velvoitettu maksamaan lipun takaisin, jos lopettavat reitin? Vai menetinkö nyt tosiaan sen lipun hinnan, koska en maksanut mistään peruutusturvasta etc?
Luultavasti selvitit jo asian, mutta siis rahat saa takaisin täysimääräisenä. Soittele Call Centeriin.

Edit: Kauanko on kestänyt että olette saaneet rahat takaisin perutuista lennoista?
« Viimeksi muokattu: 22.05.2010, 00:30:03 kirjoittanut Skootsi »

.Ginny

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #179 : 24.05.2010, 10:36:37 »
Itsekin olisin kiinnostunut kuulemaan kauanko rahojen takaisin saamisessa kestää. Nyt pari viikkoa odoteltu rahoja.

Ensimmäinen peruutusviesti Wizzairilta oli mennyt roskapostiin ja viime viikon lopulla laittoivat taas uuden viestin, että lento peruttu. Ei olisi pitänyt noteerata sitä ensimmäistä viestiä ollenkaan, sillä olisin nyt voinut vedota EU 261/2004 artiklaan. :P