Wizzair

(Luettu 191912 kertaa)

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Wizzair
« Vastaus #260 : 15.03.2011, 23:39:04 »
@ scifi42 :Laitoin tulemaan, ollos hyvä :)

sydneymad

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #261 : 23.03.2011, 20:09:35 »
Hei yritin varata wizzairin sivuilta lentoja, mut alko herjaamaan ä kirjaimesta sukunimessäni.

Eli siis miten kirjoitan sen ilman ä-kirjainta virallisesti ae vai a? Ennen ei ole tällaisia ongelmia ollut kun oon muilta lentoyhtiöiltä lentoja ostanu. Kaikille on kelvannut myös ä ja ö kirjaimet nimessä.

Ajattelin ettei sitten tule ongelmia kentällä passia tarkastettaessa jos nimi ei ole oikein.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #262 : 23.03.2011, 20:12:43 »
Hei yritin varata wizzairin sivuilta lentoja, mut alko herjaamaan ä kirjaimesta sukunimessäni.

Eli siis miten kirjoitan sen ilman ä-kirjainta virallisesti ae vai a? Ennen ei ole tällaisia ongelmia ollut kun oon muilta lentoyhtiöiltä lentoja ostanu. Kaikille on kelvannut myös ä ja ö kirjaimet nimessä.

Ajattelin ettei sitten tule ongelmia kentällä passia tarkastettaessa jos nimi ei ole oikein.
Ryanairkaan ei hyväksynyt meillä osoitteessa. Laitoin ihan ä:n a:ksi ja ö:n o:ksi. Näin olen yleensä tehnyt jos vastaavaa sattunut, ja on kelvannut.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #263 : 23.03.2011, 20:18:55 »

Ä = ae ja ö = oe. Voit tarkistaa passisi kuvasivun alalaidasta, siellä nimesi on universaalissa asussa. Ääkkösten pelkistäminen, eli pisteiden poistaminen toimii kyllä useimmiten, mutta se on periaatteessa väärä tapa, josta joku saattaa ruveta nipottamaan.

Terv. toeoeloelaeinen

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #264 : 23.03.2011, 20:55:55 »
Koskaan ei ole nipotettu vaikka ääkköset on merkattu vain ilman pisteitä. Tosin mulla on vain yksi ääkkönen nimessä, jollain Väätäisellä voisi olla ehkä enemmän selittämistä.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #265 : 23.03.2011, 21:27:46 »
Koskaan ei ole nipotettu vaikka ääkköset on merkattu vain ilman pisteitä. Tosin mulla on vain yksi ääkkönen nimessä, jollain Väätäisellä voisi olla ehkä enemmän selittämistä.
Enpä ole kuullut kellään olleen tuon kanssa ongelmia. Mutten ala vannomaan, jos kerran passiin merkattu pikku-printillä tuo ae oe-tyyli, mikä minusta on aika hölmö.
Yritin hiljattain kirjottaa amerikkalaisella sivulla Jaemsaenkoski.. Tai siis kirjotin,mutta kyllä oli typerän näköistä.. Mutta se ei ollut virallinen juttu kuten passi.

dreamy83

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #266 : 26.03.2011, 11:58:59 »
Itse olen myös aikanani pähkäillyt tuon ääkkösongelman kanssa ja juuri Wizzairin kanssa. Tuolloin ostin elämäni ekaa kertaa lentoja itse, joten iski pieni epävarmuus kun olin ostanut lennot siten, että nimet oli vain ilman ääkkösten pisteitä eli ä=>a. Soitin tuolloin jälkikäteen Wizzairin englanninkieliseen asiakaspalveluun, josta sanottiin, että kumpikin muoto ( a tai o / ae tai oe) kelpaa, mutta tuolloin kuitenkin tämä asiakaspalvelija päätti muuttaa oman varaukseni muotoa tuohon ae-muotoon. Ja tätä olenkin sitten käyttänyt sittemmin sekä easyjetillä, Ryanilla että myös Wizzillä.

wysig

• Vieras
« Vastaus #267 : 26.03.2011, 17:36:40 »
Ääkkösistä on varmaan ketjun verran keskustelua eri paikoissa. Asialla on hieman merkitystä, koska monet asiat luetaan/hoidetaan tietokoneella, jos nimesi on erilailla kuin passin koneluettavassa osassa, niin asiaa ei voida lukea koneellisesti. Ja ovathan esimerkiksi pässi ja passi kaksi eri asiaa.

amaretta

• Aloittelija
    • Profiili
Wizz Air Mitä maksaa nimien muuttaminen lentolippuihin?
« Vastaus #268 : 30.03.2011, 21:26:57 »
Pakko kysellä täältä, koska ei nettisivuilta tietoa löydy niin jospa täältä löytyisi?!
Eli ei päästä reissuun  :-\ eikä kannata lippuja roskiinkaan heittää. Olisi kiva tietää jos liput vaikka myy niin mitä vaihtaminen kustantaa?! Kiitos etukäteen, jos jollakulla olisi tietoa :)

Viestit ja sen vastaukset siirretty ketjuun. Heloriina/mode

ollisl

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Wizz Air Mitä maksaa nimien muuttaminen lentolippuihin?
« Vastaus #269 : 30.03.2011, 21:41:39 »
Riippuu lipun ehdoista. Voi löytyä e-lipusta tai kuten BA:n tapauksessa esim. s-postistiviestistä löytyvän linkin takaa.

Ihan mielenkiinnosta, mitä sanoivat kun soitit Wizz airille ja kyselit tätä asiaa?

amari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #270 : 30.03.2011, 21:49:39 »
10 sekunnin google antais linkkiä ainakin eteenpäin jossa sanottais näin:

Change of Passenger Name:

The name of the passenger can be changed via Call Centre up to 3 hours before the scheduled time of departure. You will be required to pay a name change fee. The name change fee is charged per name changed, per sector.

Name change fee
via wizzair.com    Per flight, per passenger    40 EUR / 34 GBP
Name change fee
via call centre    Per flight, per passenger    60 EUR / 51 GBP

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #271 : 31.03.2011, 03:09:41 »
Eli varsin usein on halvempaa ostaa kokonaan uusi lippu ja jättää väärällä nimellä oleva käyttämättä.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

MrBenson

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Unelmista totta - Dream Hostel Tampere
« Vastaus #272 : 31.03.2011, 09:39:24 »
Nolo myöntää, mutta meille olisi ollut nimenmuutos edessä. Ostin matkat ajattelematta sitä, että vaimon passi on edelleen tyttönimellä. WizzAirilla oltiin matkalla Gdanskiin lasten kanssa (liput 22e + laukku 30e menopaluu). Kentällä huomas epäkohdan lipun ja passin välillä ja sano että 120e muutos, eli 60e suunta. No thanks.

Jäi Gdansk näkemättä.
Living my dream @ Dream Hostel

coke

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #273 : 03.04.2011, 13:04:44 »
Mietin hetken laitanko kysymykseni tänne vai aloittelijoiden tyhmien kysymysten osastolle...

Olen varannut kesäkuuksi lennot Wizz Airilta Turku-Gdansk-Turku. Valitsin säästääkseni (rahaa, en hermoja) web check-in:n. Kokemattomana matkustajana kummastelen nyt, miten web check-in käytännössä toimii?

Tulostan netistä max viikkoa aiemmin liput, mutta miten toimin kentällä, kun mulla on ruumaan meneviä laukkuja/lastenrattaat? Jonotanko lähtöselvitystiskillä, että saan ruumaan menevät tavarat jätettyä tiskille? Vai pitääkö minun kentällä jossain automaatissa tehdä jotain tulostettujen  lippujeni/matkatavaroiden kanssa? Onko Gdanskin päässä samanlainen systeemi vai miten siellä toimitaan? Kaikki neuvot tästä web check-in:stä otan kiitollisena vastaan. :)

Ja vielä yksi kysymys. Sain Wizz Airiulta sähköpostiin e-invoicen. Pitäisikö minun reagoida tähän jotenkin, vai onko tämä saamani sähköposti vain "kuitti"? Olen maksanut laskun pankkisiirrolla ja siitä olen saanut erillisen vahvistuksen.

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #274 : 03.04.2011, 19:28:26 »
Tulostan netistä max viikkoa aiemmin liput, mutta miten toimin kentällä, kun mulla on ruumaan meneviä laukkuja/lastenrattaat? Jonotanko lähtöselvitystiskillä, että saan ruumaan menevät tavarat jätettyä tiskille? Vai pitääkö minun kentällä jossain automaatissa tehdä jotain tulostettujen  lippujeni/matkatavaroiden kanssa? Onko Gdanskin päässä samanlainen systeemi vai miten siellä toimitaan?

Juuri niin. Eli teet lähtöselvityksen koneella etukäteen ja tulostat boarding passin. Kun sitten saavut tavaroiden kanssa kentälle, menet erilliseen bag droppiin. Bag drop on siis varattu henkilöille, joilla on jo boarding pass ja jotka vain tuovat laukun kuljetettavaksi ruumassa. Kaikilla kentillä (tai kaikkina aikoina) ei ole erillisä bag drop -pisteitä, jolloin sitten tulee jonottaa samassa jonossa niiden kanssa, joilla ei vielä ole boarding passia.
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

dreamy83

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #275 : 07.04.2011, 00:45:56 »

Ja vielä yksi kysymys. Sain Wizz Airiulta sähköpostiin e-invoicen. Pitäisikö minun reagoida tähän jotenkin, vai onko tämä saamani sähköposti vain "kuitti"? Olen maksanut laskun pankkisiirrolla ja siitä olen saanut erillisen vahvistuksen.

Ei tarvitse reagoida mitenkään. Itsekin tätä aikanaan ihmettelin, mutta nyt olen jo viisi kertaa ostanut Wizzin lentoja eikä tuolla ole tosiaan kuittia kummempaa merkitystä.

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #276 : 07.04.2011, 12:19:24 »
Ihme tapahtuma Roomassa Fiumicinon lentokentältä Wizz Airilla lentäessäni. Jonotin check-iniin EU:n ulkopuolisen henkilön kanssa seuraa pitääkseni. Hänen täytyy siis käydä check-inissä passitiedot tarkistuttamassa, vaikka check-in olisikin tehty internetissä. Normaalisti papereihin laitetaan vaan leima, ja jatketaan portille. Tällä kertaa kuitenkin keräsivät paperit pois ja antoivat tilalle ns. "normaalin" lentolipun. Ja sen jälkeen kysyivät vielä minultakin ne paperit ja pistivät käteen samanlaisen lärpäkkeen. Tämän prosessin tarkoitus ei oikein auennut minulle, varsinkin kun portilla oli noin puolella porukasta vielä nämä itse tulostetut boarding passit mukanaan. Turhaa paperin tuhlausta sanomma.

Fiumicinolle muutenkin vahvaa uuhhia. Mikään ei toimi ja on muutenkin epämiellyttävä paikka.

a0a

• Aloittelija
    • Profiili
Wizzair web check in?
« Vastaus #277 : 17.04.2011, 18:03:31 »
Miten toimii ja kuinka paljon aikaisemmin voin tehdä?

lipussa lukee airport check in, mutta kaipa kävi joku kämmi kun hintaa tohon tuli vain 5e vaikka sivuilla luki 10e..
Reilin aloitus 1.5 TKU-Gdansk 30e. Vai kannattaisiko vielä soittaa sinne call centeriin ja tarkistaa..

Kiitos,

Anna

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #278 : 18.04.2011, 10:19:14 »
Wizzairilla web check-in on mahdollista tehdä seitsemän päivää ennen matkaa, kun joku sitä täällä jossain eri otsikoiden alla kyseli.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

a0a

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #279 : 18.04.2011, 17:00:21 »
Kiitoksia tiedosta!

Kuitenkin, onko mahdollista että mun lipussa voi lukea airport check in jos se täytyisi tehdä jo etukäteen netissä? eikö siinä pitäis sillon lukea web check in? maksua oli mennyvain 5e joka tarkoittaisi että se täytyisi tehdä ite netissä, mutta lipussa lukee kuitenkintoisin.. hei ja muuten miten helppo gdanskissa on päästä illalla lentokentältä keskustaan?