Varna?

(Luettu 4396 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Varna?
« : 31.03.2005, 14:25:18 »
Mietin mahdollisia matka kohteita ja Bulgaria rupesi kiinnostamaan (lähinnä edullisuutensa vuoksi). Käsitin että Varna ei ole ihan hirveä turistirysä? noinkohan. Mutta eipä se haittaa.
Jokatapauksessa löysin lennon noin 300€ ja majoitus 10€/yö. eli 10pv matkaan varaisin rahaa n. 1000€ olenko ihan hakusessa tämän rahasumman kanssa? Ajattelin kyllä mennä hieman kalliimpaan hostelliin (20€/yö) jotta ei joudu kitumaan. Suosituksia? Vinkkejä?

Avalon

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - s_evita@yahoo.com
    • Profiili
    • http://students.oamk.fi/~m3riso00
    • Sähköposti
Re: Varna?
« Vastaus #1 : 01.04.2005, 09:59:00 »
Kävin viime kesänä reililläni Bulgariassa ja juuri Varnassa. Paikka ei ole kamala turistirysä, jos pysyy vähän sivummalla eikä mene sinne Kultahietikoille, jossa hinnat ovat korkeammat ja jossa on paljon turisteja. Olihan sielläkin kiva silti käydä.

Rahaa et varmaankaan tarvitse noin paljon, sillä hintataso on sielläpäin todella alhainen. Itse sain majoituksen 5€/yö (makuuhuone parvekkeella + keittiön käyttö) ja ravintoloissa söin muutamalla eurolla kunnon aterioita (varsinkin vähän sivummalla olevat ravintolat ovat todella halpoja). Et varmasti joudu kitumaan tuolla rahasummalla. Ostostenkin tekeminen on siellä niin halpaa, vaikka en itse mitään juuri ostanut.

Toivottavasti tulee kiva reissu!  8)
quot;A ship in a harbor is safe but that is not what ships are built for."

Outopikkuotus

• Aloittelija
    • Profiili
Varna?
« Vastaus #2 : 01.04.2005, 11:25:42 »
Osaatko suositella jotain hostellia tai muuta vastaavaa? Olisin kiitollinen :)

Avalon

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - s_evita@yahoo.com
    • Profiili
    • http://students.oamk.fi/~m3riso00
    • Sähköposti
Varna?
« Vastaus #3 : 01.04.2005, 12:55:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Outopikkuotus"

En kyllä hostellia osaa suositella, mutta itse bongasin kotimajoituksen tarjoajan Varnan rautatieasemalta. Siellä näytti olevan joitakin mainoksia myös hostelleista, joten eiköhän niitä löydy kun vähän googletat... Onnea etsintään!  :)
quot;A ship in a harbor is safe but that is not what ships are built for."

stanislaw

• Vieras
varna bg
« Vastaus #4 : 09.04.2005, 08:26:57 »
www.bgglobe.net paljon hotelleja ym. bulgariassa

arwi

• Aloittelija
    • Profiili
varna
« Vastaus #5 : 10.04.2005, 11:34:32 »
onko kukaan varannut bggloben kautta majoitusta bulgariassa???

glarus05

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
varna bg
« Vastaus #6 : 10.04.2005, 12:25:34 »
varnasta löytyy vaikka kuinka paljon kohtuuhintaisia majapaikkoja, itse olen majoittanut vieraitani gorna trakan pikku hotelleihin (oasis, solero, margarita, perla) kaikki ovat perheyrityksiä, joten palvelu sen mukaista, hinnat per huone 15-20 levaa aamiaisella. (7 - 10 egua) huoneet ovat kahdelle. siis tämä hinta puoliksi. trakata on noin neljänkilometrin päässä varnan keskustasta kultahietikolle päin, taksi 3-4 levaa. 1 lev = n.50 centtiä.

sissu

• Vieras
varna
« Vastaus #7 : 12.04.2005, 20:22:27 »
ois kiva tietää enemmän ko. kaupungista

Ohaio

• Himoreissaaja
    • Profiili
Varna?
« Vastaus #8 : 12.04.2005, 23:43:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Avalon"
Lainaus käyttäjältä: "Outopikkuotus"

En kyllä hostellia osaa suositella, mutta itse bongasin kotimajoituksen tarjoajan Varnan rautatieasemalta. Siellä näytti olevan joitakin mainoksia myös hostelleista, joten eiköhän niitä löydy kun vähän googletat... Onnea etsintään!  :)

Itse en taas voi suositella noita rautatieasemalla pörrääviä majoituksen tarjoajia. Olin Varnassa myöskin reililläni viime syksynä ja rautatieasemalle minua ja muita seitsemää joiden kanssa oltiin liikkeellä lähestyi hätäisen oloinen kotimajoituksen pitäjä. Kannattaa olla tarkkoina, hän sanoi hinnaksi 8e, mutta yritti levoina pyytää yhdeksää. Paikan piti olla kivenheiton päässä rannasta, mutta ei ollut (Taksit ovat tosin halpoja Varnassa). Huoneissa piti olla DVD-soittimet - hän toi yhteen huoneeseen radion ja tuli valittamaan metelistä heti kun sen avasi. Pahinta tuossa oli kuitenkin se että huoneisiin pääsy ja niistä poistuminen oli tuskaa. Kun yhdentoista aikaan illalla vaikka oli lähdössä huoneestaan, tuli mies (asemallakin ollut omistaja) raivoamaan että mitä siellä niin myöhään melutaan, vaikka sitten kuinka yritti hiipiä. Majoitus oli siis kerrostalossa, jossa mies ilmeisesti omisti kerroksen. Lisäksi yhden huoneen sängyissä oli hirveät N´sync- lakanat :wink: Muuten huoneet olivat ok, parvekkeet löytyivät ja parvekkeelta vielä jääkaapit. Suihku oli käytävällä ja siitä ei tullut lämmintä vettä. En kyllä osoitetta tai muuta katsonut, mutta toista kertaa en rautatieltä Varnassa kenenkään mukaan lähtisi.

Olimme Varnassa vain kaksi yötä koska aurinko ei tullut esille ja jatkoimme matkaamme etelään ja Istanbuliin. Aurinkoa kaipailimme mutta paikka on varmasti aivan oiva, jos rannalla haluaa löhöillä. Ruoka ja juoma ovat halpoja. Baarimikot ja taksikuskit pyörittelevät päätään silmät renkaina kun yrittää maksaa 50 levan setelillä (n.25e). Tuoppi muistaakseni siinä 0,5-1,5 levaa. Rantabaareissa kalliimpaa kuin muualla.

Sanottakoon nyt vielä että monissa paikoissa olen mennyt asemalta hyvältä kuulostavaan paikkaan ja yleensä tämä paikka on puheita vastannut, joskus se on ollut paljon enemmän (kuten unelmanomainen Nathan's Villa, Sighisoarassa, Romaniassa). Kaipa Varnan kokoisessa paikassakin tarjoajia riittää. Itse olimme niin suurella porukalla liikkeellä, että oli vaikeuksia muuten majoittaa kaikki samaan paikkaan. Ja kun vielä halvallakin piti päästä  :)

parttis

• Vieras
Vs: Varna?
« Vastaus #9 : 15.09.2008, 16:01:55 »
Osaisiko joku neuvoa Nail Studion tai vastaavan osoitteen Varnasta? Haulla en löytänyt.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #10 : 15.09.2008, 16:21:34 »
Osaisiko joku neuvoa Nail Studion tai vastaavan osoitteen Varnasta? Haulla en löytänyt.

Kokeilitko googlella? Sillä näytti löytyvän! Pallontallaajien oma haku saattaakin olla tälläisessä kohtaa kyllä aika heikko tietolähde, niin harvat kun tuolla Varnassa käsittääkseni omatoimimatkailevat.

Pumbae

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 15.09.2008, 20:38:05 »
Olimme Varnassa vain kaksi yötä koska aurinko ei tullut esille ja jatkoimme matkaamme etelään ja Istanbuliin. Aurinkoa kaipailimme mutta paikka on varmasti aivan oiva, jos rannalla haluaa löhöillä.

Paikka on ihan mukava tosiaan juuri löhöilyyn jos sitä kaipaa. Eläintarhassakin voi käydä, vaikka vähän ahdisti kyllä koppien pienuus. Itse lähdin Varnasta aika pikaisesti bussilla Istanbuliin (lippuja voi kysellä suoraan linja-autoasemalta). Ja Istanbul olikin sitten aivan ihana kaupunki!