Mitkä tietokonepelit uppoaa?

(Luettu 14342 kertaa)

LittleStar

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - monsieurtahtinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #20 : 07.04.2005, 21:53:52 »
Mun suuri suosikki aikojen takaa, Transport Tycoon! Sen lisäks oon liian usein pelannu kaikki Civit läpi ja NFS Porschen myös liian moneen kertaan. Ja windowsin Vapaakenttä on aina sillon tällön aivan must!  8)
Ei ole sellaista vikaa, jota ei tietämättömyydellä ja raa'alla voimalla voisi korjata."
"I use alcohol before asking stupid questions."

Pixie

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 09.04.2005, 15:05:58 »
Civilization-pelit on ihan killereitä! Ehdotonta huippukastia  :D  Tykkään myös Wizards of the coast  peleistä kuten Baldur´s gate, neverwinter nights jne. Myst I, II ja III oli kans ihan jees, ykkönen tosin paras. Lemmings taas oli lapsuuden se juttu, samoin Prince of Persia... 8)
s gibt zwei Grundwahrheiten:
1. Männer sind klüger als Frauen.
2. Die Erde ist eine Scheibe.

alpakka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 10.04.2005, 22:05:09 »
Pelailtua tullee kausiluontoisesti. Välillä hakkaa hulluna mutta sitten saattaa mennä pari kuukautta etten edes katso mihinkään peliin päin. Paitsi ehkä spider-pasianssiin =) Monkey Islandit on ihan ehdottomia (liian suuri kiusaus vaan etsiä vinkkejä netistä...) ja ihka ensimmäinen Settlers, siinäpä vasta symppis peli!
What a lovely day. The trees are singing, the birds are swaying." -Dylan Moran

bennie

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - riikalle@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #23 : 11.04.2005, 00:17:45 »
Supaplex rokkaa  8)
l menos una lora

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #24 : 11.04.2005, 07:38:22 »
Aivan ehdoton ykköspeli on Richard Burns ralli! Sitä en omista tietokoneella, vaan pleikkarilla. Sitä on erityisen mukava vääntää alkuillasta muutaman kaljan kanssa --> siitä kyllä huomaa, ettei alkoholi ja ratissa oleminen sovi yhteen...

Medieval Total War on hyvä. Myös Mission Risk (lautapelinä ehkä vielä mukavampi) ja Hertta.
quot;Cachorro sem vergonha"

nvvena

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #25 : 13.04.2005, 00:29:50 »
Hieno aihe, vaikkei tallaamiseen liitykään!

Kaikkien aikojen ehdoton suosikkini on kyllä Ultima VII: The Black Gate. Sitä jaksaa pelata yhä uudestaan ja uudestaan ja ne musiikit ovat... öö... musiikkia korville. :lol: Sen tyyliset graffatkin ovat paljon komeampia kuin nykyiset smoothit 3D:t.

Monkey Islandit 1 ja 2 tulevat tiukasti Ultima seiskan kannoilla. Kauniita katsella ja ah niin hauskoja. Monet muutkin LucasArtsin ja Sierran vanhat seikkailupelit ovat oikein hyviä, mutta mielestäni Guybrushin seikkailut ovat ihan vertaansa vailla. MI 3 on mulla yhä kesken, tuntuu liian modernilta ja erilaiselta. Nelosta en ole uskaltanut edes ajatella.

Aloittajan mainitsemasta Civilization-sarjasta olen pelannut kaikkia kolmea, mutta taidan nimetä Civ II:sen mielestäni parhaaksi. Loistaviahan ne ovat kaikki. Civ III onkin uusin peli johon olen yhtään päässyt sisälle! Tipahdin kehityksen rattailta joskus 90-luvun lopulla.

Elder Scrolls -sarjan esikoiseen en ole tutustunut ja Morrowindista en pitänyt (olisikohan johtunut taas uutuusallergiastani), mutta Daggerfall on bugisuudestaan huolimatta yhä ehdottomia suosikkipelejäni. Mielettömän laaja, joskin itseääntoistava maailma ja paljon tekemistä ja nuohottavaa.

Sitten jotain ihan muuta: roguelike-peli nimeltä ADOM (olikos se nyt Ancient Domains of Mystery). Screenshot, niille jotka eivät tiedä miltä graffaton roguelike näyttää (ja joita kiinnostaa): http://darksiren.net/stuff/adom-godisDEAD.gif Sen kanssa on mennyt niin monta tuntia että huh. En ole kyllä pitkään aikaan pelannut, ja varmaan parempi etten ehkä pelaakaan. :roll: Nethackiakin tuli tahkottua vuosia sitten, rispektiä sille myös.

Kuusnepan peleistä suosikkeja ovat mm. Bubble Bobble ja Summer Games, ja monet muut, kuten hektiseksi äityvä oluentarjoilupeli Tapper. Tuossahan tuo C64:kin loikoo kahden metrin päässä tälläkin hetkellä, Playstationin vieressä. (Ja vaikka pleikkarista puhuminen onkin vähän offtopikkia: Tekken 3.)

Olipas tämäkin varsinainen eka postaus tältä tytöltä, olen kyllä lueskellut pallontallaajia jo iät ajat... Unohdin varmaan jonkin loistopelin, noh, ei liene vaarallista.

Zakalwe

• Tosireissaaja
    • ICQ Messenger - 139007967
    • Profiili
« Vastaus #26 : 13.04.2005, 12:08:13 »
Nykyisin kovin moni peli ei enää uppoa. Ennen vaan yksinkertaisesti tehtiin kiinostavampia pelejä, tai sitten olen kasvanut vaan irti pelaamisesta.

Silloin tällöin tulee tosin pelattua Rome: Total Waria. Viimeinen peli johon todella jäin koukkuun oli varmaan Mafia muutama vuosi sitten.

Niin, nostalgian vuoksi minäkin silloin tällöin pelaan jotain vanhaa, tyyliin Lucasin seikkailupelit, Master of Magic, Moonstone, Jagged Alliance, jne, mutta ei niitäkään en tule samalla innolla pelattua.

Ai niin: Jos Jane Jansen ja Sierra tekisivät uuden Gabriel Knightin, jonottaisin luultavasti jo kaupan edessa ilmestymisaamuna. Tai ehkä en kuitenkaan.

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : 13.04.2005, 12:47:08 »
Nämä pelit uppoavat:

Räiskinnöistä Battlefield Vietnam, autopeleistä Flatout ja Toca2, Strategiapeleistä Age of The Empires II, Civilization3, Warhammer 40000 Dawn of War.
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #28 : 13.04.2005, 13:19:40 »
Minä en ikinä ole ymmärtänyt tietokonepelien päälle, mutta tahtomattanikin kuulen niistä säännöllisesti kun avomies pelailee nettiroolipelejä ja ties mitä silloin kun saa kaverilta pelikoneen lainaan.
Olen kortti- ja lautapelien ym. ystävä.
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 13.04.2005, 13:42:08 »
-LucasArtsin vanhat seikkailupelit (Monkey Islandit, Indyt, Loom, Sam&Max, Maniac Mansionit, Dig)
-Gabriel Knight 3
-Betrayal at Krondor (saa nykyään ilmaiseksi netistä)

Nyt ei pariin vuoteen ole tullut enää PC:llä pelailtua, mutta Gamecubessa on pyörinyt viime viikot Resident Evil 4, muita suosikkeja Metroid Prime, ja Zelda: Wind Waker.

Liva

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 13.04.2005, 15:09:36 »
Lainaus käyttäjältä: "phanatic"
Betrayal at Krondor (saa nykyään ilmaiseksi netistä).

Unohdin ton! Loistava peli. Niinkuin myös Gabriel Knightit, mutta minusta ykkönen on paras.

Ärsyttää kun nykyään peleissä (seikkailupeleissä varsinkin) sitä "video"pätkää tulee vähän väliä. Aina kun joku luku päättyy tai jonkun tehtävän on suorittanut tulee 10 min videota. Ja aina ei tarvitse edes itse tehtävää suorittaa, vaan riittää että keksii yhdistää kaksi asiaa ja peli hoitaa loput. Toista oli Monkey 1sen aikoihin, jolloin se grogi piti itse kaataa mukista mukiin samalla kun juoksi baarista vankilaan :D

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #31 : 14.04.2005, 08:18:32 »
Lainaus käyttäjältä: "nvena"
Kaikkien aikojen ehdoton suosikkini on kyllä Ultima VII: The Black Gate. Sitä jaksaa pelata yhä uudestaan ja uudestaan ja ne musiikit ovat... öö... musiikkia korville. :lol: Sen tyyliset graffatkin ovat paljon komeampia kuin nykyiset smoothit 3D:t.

Ultima-pelisarjasta on minullakin todella hienoja muistoja.
Eye of the Beholder oli myöskin ihan kiva.

Lainaus
Elder Scrolls -sarjan esikoiseen en ole tutustunut ja Morrowindista en pitänyt (olisikohan johtunut taas uutuusallergiastani), mutta Daggerfall on bugisuudestaan huolimatta yhä ehdottomia suosikkipelejäni. Mielettömän laaja, joskin itseääntoistava maailma ja paljon tekemistä ja nuohottavaa.

Aikoinaan sarjan ykkösosa oli minulle todella tajunnan räjäyttävä kokemus. Pelimaailman laajus aivan valtava, tekemistä riitti ja musiikitkin olivat hyvät. Kakkonen oli tosiaan niin buginen, että sitä en kovin paljon pelaillut. Morrowind on taas mielestäni ihan kelvollinen peli.

Lainaus
Olipas tämäkin varsinainen eka postaus tältä tytöltä, olen kyllä lueskellut pallontallaajia jo iät ajat... Unohdin varmaan jonkin loistopelin, noh, ei liene vaarallista.

On vain hienoa kuulla, että työt/naiset ovat päässeet mukaan pelimaailman kuvioihin. Ja KAIKKI sitten Assemblyihin!! :D
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

Puffy

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 14.04.2005, 11:53:52 »
Subspace

2-ulotteinen legendaarinen online avaruuspeli. Pelaajat lentävät pikkuisilla avaruusaluksilla ja yrittävät ampua muita pelaajia.
Säälittävää? Tiedän useammankin kaverin jotka ovat pelanneet tuota jo vuodesta nakki ja makkara.  :)

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
« Vastaus #33 : 16.04.2005, 22:00:24 »
Just tällä hetkellä: World of Warcraft.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Mitkä tietokonepelit uppoaa?
« Vastaus #34 : 18.03.2013, 19:54:00 »
Tuli ostettua Sid Meier's Civilization V (Civit on ihan parasta!) ja Age of Empires Collector's Edition. Aivan helmiä! Aijai! Elder Scrollsiakin oon taas tahkonnut. Siis sitä ykköstä nimen omaan. :) Sit Railroad Tycoonia kans on tullut pelailtua. Sid Meier on kyllä äijä tekemään strategiapelejä ja nehän muhun just uppoaakin. :) Vide, että oon kova vanhojen pelien ystävä!

Oon tehnyt joskus muutaman pelin ja ollut parissa demoporukassa. Sit oon ollut yhdessä porukassa, joka teki pelejä. Tein tommosta Civin tapaista peliäkin, mutta se jäi ikävä kyllä kesken enkä sitä ikinä laittanut sitten levitykseen. En viitsi nyt ainakaan vielä nimiä heittää... Suurin suomenkielinen pelivinkkikokoelmakin on mun tekemä. Voi noita aikoja, melkein tulee tippa linssiin!  :'( Että kun olisin jatkanut tolla tiellä... Osa kavereista meni esim. Bitboysiin --> ATI (osti Bitboysin 35 milj. eurolla ja työntekijät saivat 50%, lapsuudenystävä/naapuri oli tossa ja mäkin olisin luultavasti ollut ellei mun elämä olisi lähtenyt muille raiteille, Yhtyneillä Kuvalehdillä jo olinkin, mutta se päättyi sitten ja mä lähdin lusimaan) --> jne. ja Siru Innovationsiin...

Kisa kuka tietää ton pelivinkkikokoelman nimen. Tota ei aivan helposti tulla rikkomaan ja kaikki on näpytelty käsin. Viimeisessä versiossa taisi olla vinkit muistaakseni noin 1500 peliin (pitäs kaivaa toi jostakin disketeiltä esiin ja julkaista nyt ilmaisena). Väsäilin tota varmaan jotain 5-6 vuotta. Ehdotuksia? Mainetta ja kunniaa taas luvassa käsittämättömät määrät. Mä oon ollut joskus aika nörtti ja monta kertaa tuli napattua MikroBitissäkin kuukauden peli-/ohjelmatitteli.  ;D

Hieno katsoa, kun porukka on napannut noi huijauskoodit ja vinkit suoraan siitä nettiin ja levittää nyt ominaan. Vituttaa! Joskus 2000-luvun alussa laitoinkin pari sivustoa kiinni tai pyysin laittamaan mulle tekijänoikeudet.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2013, 22:48:08 kirjoittanut Radical »
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

Bielobog

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 18.03.2013, 22:46:44 »
Tuli ostettua Sid Meier's Civilization V (Civit on ihan parasta!) ja Age of Empires Collector's Edition. Aivan helmiä! Aijai! Elder Scrollsiakin oon taas tahkonnut. Siis sitä ykköstä nimen omaan. :) Sit Railroad Tycoonia kans on tullut pelailtua. Sid Meier on kyllä äijä tekemään strategiapelejä ja nehän muhun just uppoaakin. :)

Tullut pelattua Civ vitosta sen julkaisusta lähtien ja suosittelen, että hankit gods&kings lisärin asap. Todella hyvä lisäosa ja tuo peliin paljon ominaisuuksia. Nythän muuten juuri julkistettiin tuleva lisäri civ 5:seen, jossa lisätään diplomatiaa huomattavasti ja 9 lisää leaderia, ym ym.

Civejä rupesin pelaamaan Civ ykkösestä lähtien, vaikka silloin en siitä paljon tajunnutkaan, mutta kakkosta jo sitten ihan vakavissaan.

Fallout sarja on myös lähellä sydäntä ja senkin sarjan parissa on tullut vietettyä ihan liikaa aikaa ykkösestä lähtien.

edit. Half-Life sarja on tullut pelattua läpi ehkä jopa liian monta kertaa :)

« Viimeksi muokattu: 18.03.2013, 22:48:28 kirjoittanut Bielobog »
“Thanks to the interstate highway system, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything.” - Charles Kuralt

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #36 : 18.03.2013, 23:06:31 »
Tullut pelattua Civ vitosta sen julkaisusta lähtien ja suosittelen, että hankit gods&kings lisärin asap. Todella hyvä lisäosa ja tuo peliin paljon ominaisuuksia. Nythän muuten juuri julkistettiin tuleva lisäri civ 5:seen, jossa lisätään diplomatiaa huomattavasti ja 9 lisää leaderia, ym ym.

Pitää katsastaa noi, kuulostaa hyviltä lisäpaketeilta! Olen todella armoton Civ-fani. En ole enää seurannut pelipuolta niin tarkasti kuin joskus 90-luvulla, jolloin tiesin PC:n peleistä suunnilleen kaiken.  ;D

Lainaus
Civejä rupesin pelaamaan Civ ykkösestä lähtien, vaikka silloin en siitä paljon tajunnutkaan, mutta kakkosta jo sitten ihan vakavissaan.

Civ ykköstä pelattiin Amigalla niin, että ohjekirjakin oli ihan repaleinen ja se olikin mulla monesti iltalukemisena. :)  Keksintö-/kehitys-/teknologiakaavio piti lopulta jo päällystää, koska se alkoi näyttämään jo niin häjyltä vaikka ulkoa sen nyt oikeastaan osasi. :) Korputkin hojos lopulta... Oli se yhtä korppujen vaihtoa, kun mulla ei ollut silloin vielä Amigaan kovalevyä...

Mä en tiedä yhtään paljonko oon pelannut tota, mutta mä oon pelannut sitä sen julkaisusta tähän päivään asti... Toi on aivan liian hyvä peli. :)

Lainaus
Fallout sarja on myös lähellä sydäntä ja senkin sarjan parissa on tullut vietettyä ihan liikaa aikaa ykkösestä lähtien.

edit. Half-Life sarja on tullut pelattua läpi ehkä jopa liian monta kertaa :)

Noita kumpaakin olen myös pelaillut, mutta ei en todellakaan niin paljon kuin Civiä, Elder Scrolls: Arenaa, RR Tycoonia, Doomia ja Sim Cityä (jo Kuusnepalla! Oli se hurja silloin ;) ) Noi pelit on vaikuttanut muhun todella paljon.  ;D

Onko kukaan pelannut Jet Set Willyä läpi MSX:llä?

Edit: Action SuperCross on muuten tosi siisti taitopeli motskarilla! Kannattaa kokeilla!

Kisa! Kuka tietään ton suurimman suomenkielisen pelivinkkiohjelman? Toi oli mun elämäntyöni ja lapseni. :)
« Viimeksi muokattu: 19.03.2013, 01:15:43 kirjoittanut Radical »

b9leto00

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : 06.04.2013, 08:02:25 »
Call of Duty pelisarja xboxille, puhdasta mahtavuutta. T. Mikael Granlund gamertagi, vahinko vain että reissussa oltu nyt 7kk niin en ole päässyt pelaamaan uusinta BO2:sta. :(

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #38 : 06.04.2013, 23:19:36 »
Sanajahti.

Tässä odotelen, koska Wii U:lle tulisi joku kunnon WW2 (tai miksei 1) FPS.

Disturbed

• Tosireissaaja
  • Ryozanpaku
    • Profiili
« Vastaus #39 : 15.05.2013, 13:36:42 »
Oblivion oli aikoinaan helvetin kovassa syynissä, nykyään Skyrimia, molemmat tietysti modattuja, muttei Skyrim mielestäni Oblivion tasolle riitä, etenkään side questeissa.

Fallout New Vegas (edelleen raskaasti modattu) on kans upea peli.

Vanhemmista peleistä uppooaa worms pelit, NOLF, XIII & swat 4 ym.

CS on tultu pelattua enemmän ja vähemmän vuosien ajan...

Mount and Blade Warbandiin oon nyt hullaantunut, Bannerlordia odotellessa...

GTA sarjaa ei sovi myöskään unohtaa, syksyllähän tuo Vitonenkin jo tulee...
There is no peace, no release, no cure for this disease, insomnia, please release me, i cant get no sleep