Mitkä tietokonepelit uppoaa?

(Luettu 14124 kertaa)

alainen

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Mitkä tietokonepelit uppoaa?
« Vastaus #40 : 16.05.2013, 17:45:37 »
-LucasArtsin vanhat seikkailupelit (Monkey Islandit, Indyt, Loom, Sam&Max, Maniac Mansionit, Dig)
-Gabriel Knight 3

Voi kyllä! Tai tarkemmin ottaen kaikki klassikko point-and-click seikkailupelit, myös GK 1 ja 2 ja muut Sierran pelit. Mutta Lucas Artsin tuotanto on kieltämättä ihan ykköstä. Itse asiassa 2000-luvullakin on tehty oikein kelpo pelejä, kuten The Longest Journey ja Syberia.

No lähinnä kaikki pelit missä ei tarvitse hosua hätäpäissään aseen kanssa saksalaisia pakoon, vaan voi jättää pelin kesken mietintään ja mennä vaikka kaljalle. Jos siis malttaisi.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 19.05.2013, 02:17:53 »
Civ ykköstä pelattiin Amigalla niin, että ohjekirjakin oli ihan repaleinen ja se olikin mulla monesti iltalukemisena. :)  Keksintö-/kehitys-/teknologiakaavio piti lopulta jo päällystää, koska se alkoi näyttämään jo niin häjyltä vaikka ulkoa sen nyt oikeastaan osasi. :) Korputkin hojos lopulta... Oli se yhtä korppujen vaihtoa, kun mulla ei ollut silloin vielä Amigaan kovalevyä...

Mä en tiedä yhtään paljonko oon pelannut tota, mutta mä oon pelannut sitä sen julkaisusta tähän päivään asti... Toi on aivan liian hyvä peli. :)
Minäkin olen pelannut Civilizationin eri versioita varmaan tuhansia kertoja. Nelonen taitaa olla viimeisin kotoa löytyvä versio. Enää en uskalla koskea koko peliin, koska ikä ei ole tältä osin tuonut yhtään viisautta - peli on pakko pelata saman tien alusta loppuun (tallennus vain äärimmäisessä hädässä) ja siinä joustavat sitten yöunet, kun pikkulapsiperheessä muut toimet eivät enää voi joustaa.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

kinkajou

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 27.05.2013, 21:07:41 »
En ole koskaan ymmärtänyt tietokonepelien päälle mutta joskus teininä lainasin kaverin konetta ja pelasin ajantappomielessä muutamia pelejä. Pinball Fantasies, Pinball Dreams ja SimCity 2000. Niistä jäi hyvät muistot. Pitäsköhän kaivaa vanhat flipperit uudestaan esille? Stones&Bones -kenttä oli ihan parhautta. :D

Better to have a big goal and reach half of it than to have no goal and reach all of it.

Tobi

• Reissaaja
  • Young but frequent flyer
    • Profiili
« Vastaus #43 : 01.07.2013, 10:39:00 »
Fifaa tulee paljon hakattua :D