Matkailu ja Suhde.

(Luettu 80392 kertaa)

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #180 : 10.06.2007, 19:54:20 »
Lainaus käyttäjältä: "cariad"
Mun tapauksessani myöskään turhia kieliä ei välttämättä ole,

Kenenkään tapauksessa ei ole turhia kieliä.
Jopa ruotsi kannattaa laittaa jos sitä osaa.
ไม่เป็นไร

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #181 : 10.06.2007, 23:04:04 »
Ei ole turhia kielia, MUTTA jos et saa edes tyohaastattelua monessa kuukaudessa, kannattaa kokeilla ilman.

Heti kun poistin kielet resumestani, aloin saada parempia tyotarjouksia. Network engineer tms. Aina kun on kielet listattuna, saa ainoastaan callcenter-puhelinapinan hommia. Ainakin Irlannissa.

Ehka lisaan osan kielista takaisin jossain vaiheessa mutta en tassa maassa.

Vaikka olisi 3 PhD:ta network tms aiheesta, ainoa mita rekryt nakee on lista kielia, eli siinahan kertovat etta ainoat sopivat hommat mita loytyy on myyda jotain kesaosakkeita suomalaisille minimipalkalla... heti kun poistin kielet niin ei tule enaa huonoja tarjouksia.

Minka ihmeen takia kansallisuus pitaisi olla listattuna? Ymmarran kansallisuuden kriteerina lahinna hallituksen ja turvallisuuden alueelta eli jos tarvii security clearingin tms jota ei saa jos ei ole x maan kansalainen. Mutta muihin toihin, miksi?

Kun johonkin tyopaikkaan tulee satoja hakemuksia, hakemus saa alle 10 sek aikaa harkita kiinnostaako vai eiko kiinnosta. Jos sen 5-10 s aikana kaikki mita nakee on naama, lista siita missa ja milloin on syntynyt ja mita sukuolta ja kansallisuutta ja siviilisaatya on, niin mahdollisuuden on huonot. Riittaa nimi, yhteystiedot, ja sen jalkeen suoraan asiaan : miksi olet paras kyseiseen paikkaan, lista taidoista tms, sen jalkeen tyo- ja opiskelulistat (detaljeineen) ja lopuksi lisaa sertifikaatteja tms. Ne asiat milla ei pitaisi olla MITAAN valia on turha laittaa. Jos resume kiinnostaa paaset haastatteluun. Eli sen tehtava on markkinoida tyohaastatteluun asti -- jos tyonantajalle on oikeasti valia mita kansallisuutta, siviilisaatya, tarkkaa syntymapaivaa edustat, kysyvat kylla haastattelussa. Eli jos on valttamatonta palkata kauris tai vesimies Keravalta.... kansallisuus ja ika on turhia - jos niilla on oikeasti tyon kannalta valia, kysyvat jos tarvitsevat.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

Mariia

• Reissaaja
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #182 : 11.06.2007, 11:05:49 »
Lainaus käyttäjältä: "cariad"
Suhteen, ulkomailla asumisen ja molempien urien yhteen sovittaminen tuntuu lähes mahdottomalta. Ja yhtä mahdotonta on päättää mistä sitten tulisi luopua ja kumman.

Naita asioita miettii oli sitten ulkomainen poikaystava tai ei. Me ollaan viela opiskelijoita molemmat, joten ollaan vapaita menemaan minne vaan toistaiseksi. Me ollaan puhuttu avoimesti naista asioista, mutta aika nayttaa minne paadytaan...

Ainakin meilla tulee varmasti olemaan vaikeuksia loytaa toita kummankin kotimaista jo kielenkin takia...suomi ja sloveeni kun ei mitaan valtakielia eika sielta helpoimmasta paasta. Joten sulla Cariad on ainakin se onnellinen asema, kun osaat maan kielta. Ollaan kylla mietitty englanninkielisia maita, vois olla helpompaa loytaa toita...

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #183 : 12.06.2007, 17:25:53 »
Lainaus käyttäjältä: "fuego"

Minka ihmeen takia kansallisuus pitaisi olla listattuna?

Kun ilmoitat kotimaaksesi Suomen, niin sulla on automaattisesti työlupa EU maassa. Sen pitäisi olla tarpeeksi hyvä peruste, koska kaikki eivät välttämättä tiedä missä maanosassa asuu Ville Virtasen nimisiä ihmisiä :?
Korealaisellani tutulla ei ollut työlupaa kun haki Englannista töitä ja menetti yhden työpaikan, kun piti ruveta varailemaan lentoja takaisin Koreaan työlupaa hakemaan eikä aikataulusta ollut tietoa.

En ymmärrä miten osakkeet voisivat millään lailla laskea, jos laittaa resumeen, että osaa puhua sujuvaa suomea, ruotsia, englantia ja japania. Päinvastoin sillä luulisi erottuvan edukseen, vaikka em. kieliä ei työssa tarvittaisikaan.
ไม่เป็นไร

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #184 : 12.06.2007, 18:23:45 »
Sen voi erikseen mainita etta ei tarvitse tyolupia ao maahan jos se ei kay selkeasti muuten ilmi. USAssa ja muuaalla kansalaisuutta ei pida olla erikseen - hakemusten lisaksi jos hakijaa oikeasti harkitaan tulee kylla ilmi voitko tyoskennella vai et ja onko SSN vai ei.

Yksi yritys oli nakojaan saanut multa hieman aiemman version resumea jossa sitten oli kielet eli kayttivat sita tanaan haastatellessa. Koska ei ollut onneksi niin etta ne kielet olisivat paaasia ei ole niin iso juttu. Mutta taas muutama muu paikka osaa ehdottaa pelkastaan suomea tukevia alkeisduuneja - ei kiitos. Kun nyt saisin taman paikan mihin tanaan olin niin kaikki hyvin .. duuni on sellainen etta siihen toisin jopa miehen rapakon takaa. Ja olisin ainoa suomea puhuva koko yrityksessa Euroopassa, yeah.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

cariad

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #185 : 16.07.2007, 23:43:41 »
Lainaus käyttäjältä: "fuego"

Kun johonkin tyopaikkaan tulee satoja hakemuksia, hakemus saa alle 10 sek aikaa harkita kiinnostaako vai eiko kiinnosta. Jos sen 5-10 s aikana kaikki mita nakee on naama, lista siita missa ja milloin on syntynyt ja mita sukuolta ja kansallisuutta ja siviilisaatya on, niin mahdollisuuden on huonot. Riittaa nimi, yhteystiedot, ja sen jalkeen suoraan asiaan : miksi olet paras kyseiseen paikkaan, lista taidoista tms, sen jalkeen tyo- ja opiskelulistat (detaljeineen) ja lopuksi lisaa sertifikaatteja tms.

Sain sillä perinteisen kaavan mukaan tehdyllä CV:lläni lopulta kaksi työhaastattelua ja joitakin kiinnostuneita kyselyjä, joten kyllä sekin jossain määrin toimi. Nyt tein silti niin, että järjestin CV:ni uudelleen eri järjestykseen. Aiemmin mulla oli ensimmäisenä lyhyesti nimi, yhteystiedot ja kansalaisuus, mutta nyt siirsin ne aivan CV:ni loppuun. Alkuun lisäsin osion "Experienced in:", jossa hehkutin, mistä kaikesta mulla omalta alaltani on kokemusta. Sen jälkeen listasin ATK-taitoni, työkokemukseni, koulutukseni ja kielitaitoni, tuossa järjestyksessä. Ja hokkus pokkus, heti tuntui työnantajien kiinnostus kasvavan.  Siinä vaiheessa kun huomaavat, että olenkin ei-natiivi suomalainen joka asuu Suomessa, ovat jo lukeneet koko CV:ni läpi ja ehkä kiinnostuneet kokemuksestani. :) Aiemmin taisi CV:ni lentää mappi Ö:hön heti kun huomasivat, että olen Suomesta ja äidinkieleni on suomi eikä englanti.

Eli olen samaa mieltä siitä, että CV:n alun täytyy heti kiinnostaa tai CV ei tule luetuksi ollenkaan (toisin kuin ehkä aiemmissa paikoissa, joita olen Suomesta hakenut). Kansalaisuutta ja kielitaitoa en silti jättäisi pois, mutta mulle ei olekaan tyrkytetty suomen kieleen liittyviä töitä CV:ni perusteella.

Helppoa ei työnhaku Lontoosta ole ollut (varsinkaan näin Suomesta käsin), mutta ehkä se tästä. Ainakin Lontoossa on omalla alallani paljon mielenkiintoisia paikkoja vapaana, toisin kuin Suomessa. Tietysti hakijoitakin on sitten reilusti enemmän, ja mulla lisähankaluutta tuottaa se, että haen töihin, joissa luodaan englanninkielisiä tekstejä. Kun muut hakijat ovat natiiveja kielen ammattilaisia, niin meillä ei-natiiveilla kielen ammattilaisilla on vähän enemmän todistettavaa. Mutta haastatteluihin pääsy sentään lämmittää mieltä ja antaa toivoa. Ehkä löydän sieltä vielä jonkun paikan - pitäkää peukkuja! :)

yocohoto

• Vieras
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #186 : 18.07.2007, 10:19:03 »
Meilla tuo puolisko ei ollut alussa innoissaan matkustamisesta. Olen pikkuhiljaa saanut hanet kaantamaan paansa, joten meilla asia ratkesi nain :D lahinna juttelin niista paikoista missa itse olen ollut, nayttelin kuvia ja selitin kokoajan missa haluaisin kayda ja miksi. Ehka suurimman muutoksen aiheutti se, kun muutimme tanne Edinburghiin. Poikaystavani siis muutti minun mukanani, ja uskon etta se aika paljon vaikutti hanen matkustushaluihinsa. Kun han on nyt huomannut etta ulkomailla voi olla kiinnostavaa ja kasvattavaakin, hantakin on alkanut kiinnostaa matkustaminen.

vesaila

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissukuvia
Vs: Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #187 : 17.04.2008, 14:11:26 »
Mun mies ei tykkää omatoimimatkailusta. Hänen mielestä se on turhaa säätöä. Hän haluaa mennä kentälle, lentää kohteeseen, pysyä siellä rauhassa, lentää kotiin. Hän ei koe lomailevansa jos kohteeseen mennään monella eri lennolla, ja sitten sielä kohteessa ei edes olla, vaan parin päivän välein vaihdellaan majapaikkaa. Ei kuulemma yhtään saa rauhoittua.

Mä ymmärrän ton näkökulman oikein, oikein hyvin. Ja kiva että sanoo suoraan eikä keksi tekosyitä. Niinpä me ollaan ratkaistu asia niin, että kerran vuodessa mennään yhdessä hänen matkalleen, eli suora, lyhyehkö lento, ollaan kohteessa viikko, ja suora lento kotiin. Voilaa, mies on tyytyväinen.

Lisäksi mä teen kerran vuodessa oman pienen omatoimimatkani. Joko yksin tai jonkun kaverin kanssa. Voilaa, vaimo on tyytyväinen.

kumpikin on tyytyväisiä, eikä rootija matkustelusta ole tarvinnut käydä  :)
En ole vielä käynyt kaikkialla, mutta se on suunnitelmissani. -Susan Sontag-
http://kuvablogi.com/blog/5238/

lennukerttuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #188 : 17.04.2008, 14:31:10 »
Suhde kestää ainakin meillä. Tykkää tuo toinen osapuoli kait matkustelusta mutta on harrastanut niin vähän vielä, ei oo varmaan päässyt vielä makuun. Meillä on kyllä muutenkin että mies ei tykkää käydä missään kun taas mä olisin jatkuvasti menossa. Siis ihan Suomessakin oltaessa. Mä saan mennä niin paljon kun mua kiinnostaa ja mä puolestani annan hälle sen että saa olla kotona kun tykkää. Kumpikaan ei rajoita toista.
I live in my own little world... but no worries they know me here.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #189 : 17.04.2008, 20:38:38 »
Molemmat tykkää, onneksi. Mulla vaan ei samalla tavalla mahdollisuuksia reissata. Ainakaan vielä. Kyllähän tuo nytkin oli 3,5kk reissussa pitkin poikin talven ajan, mä poikkesin vaan joulun ajan morjenstamassa. Nyt sitten kimpassa Losiin ja sitten taas tulee arki vastaan.. Katotaan mitä keksitään. Mut tarkoitus ois jotain pikkuiskuja tehä sinne tänne. Ennen kun voi lähteä kunnolla. :)

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #190 : 19.04.2008, 15:45:20 »
mulla menee niin pain, etta suhteet toimii taysin reissussa, kun molemmat saa menna ja tulla oman paan mukaan ja valilla mennaan yhdessa...mutta sitten kun arki tulee vastaan niin ei se toimikaan. maybe someday..:)
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

Luchsin

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #191 : 19.04.2008, 22:57:28 »
Mun mies ei tykkää omatoimimatkailusta. Hänen mielestä se on turhaa säätöä. Hän haluaa mennä kentälle, lentää kohteeseen, pysyä siellä rauhassa, lentää kotiin. Hän ei koe lomailevansa jos kohteeseen mennään monella eri lennolla, ja sitten sielä kohteessa ei edes olla, vaan parin päivän välein vaihdellaan majapaikkaa. Ei kuulemma yhtään saa rauhoittua.

Kuulostaa todella tutulta... valitettavasti. Vaikka en sitten tiedä, olisko sitä sen onnellisempi, jos vastapuolisko olis yhtä innoissaan omatoimimatkailusta. Ehkä erilaisuus tässäkin asiassa kaunistaa.
Teidän ratkaisu tilanteeseen vaikuttaa yksinkertaisuudessaan todella toimivalta :). Ehkä tästä(kään) ei kannata tehdä elämän suurinta murheenkryyniä  ;D

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #192 : 22.04.2008, 12:27:21 »
Olen ehka aiemmin tassa ketjussa valittanut sita kun kukaan poikaystavistani ei ole paassyt suunnittelua pidemmalle matkalle. Nykyisen kanssa testattiin suhdetta jo parin viikon yhdessaolon jalkeen kahdella matkalla ja han tuntuu kovasti innostuneelta matkustamaan. Se kylla jattaa kaikki kaytannonasiat mun hoidettavaksi. Ehka parempi silla herran Euroopan tietamys on huvittavan heikkoa, mutta annetaan anteeksi kun ensimmaista kertaa taalla on...

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #193 : 22.04.2008, 18:27:22 »
Mulla on sikäli onnellinen tilanne, että myös parempi puoliskoni tykkää kovasti matkustamisesta ja yhdessä ollaankin käyty jo Eestissä ja Ruotsissa. Pidempiin matkoihin ei valitettavasti vielä ole ollut oikein varaa, koska molemmilla on opiskeluja jäljellä ja töitä pitäisi tehdä.  :-\  Mutta tulevaisuudessa tullaan varmasti matkustelemaan paljon yhdessä, eikä vain Euroopassa!

Beatta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #194 : 24.04.2008, 17:42:05 »
Pakko hieman mainostaa uutta kirjaa, jossa avopari kirjoittaa rtw-matkastaan. Kirjan sisällysluottelosta löytyy "matkailun bees & honey-palsta".

http://www.elamysseikkailu.fi/Etusivu.html
Tuija

lennukerttuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #195 : 24.04.2008, 19:16:53 »
http://www.elamysseikkailu.fi/Etusivu.html

Mainostin minäki tuota kirjaa tuolla kirjallisuutta osiossa ja oikein hyvältä tuntuu ainakin, en kyllä paljoa vielä oo lukenut.
I live in my own little world... but no worries they know me here.

miledra

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #196 : 29.04.2008, 13:59:24 »
Mies pitää onneksi matkustelusta yhtä paljon kuin minäkin. Siitä kertoo jo se, että tavattiin Kiinassa hänen ollessa opiskelemassa, itse olin työharjoittelussa. Reissattiin yhdessä Aasiassa jonkin verran, tosin mies oli ensin todella kovasti yhdessä reissaamista vastaan (tykkää reissata yksin, kuulemma edes parhaan kaverin kanssa matkustelu ei onnistunut). Muutaman viikon reppureissu kommelluksineen ja seikkailuineen kuitenkin todisti, että meidän reissuasenteet sopii oikein hyvin yhteen.

OT. Nyt vain odottelen että se miehenrenttu palaisi takaisin Eurooppaan, että olisi vähän lyhyempi matka toisen luokse. Ja sitten voisi alkaa suunnitella että kuka muuttaa ja mihin, että päästäisiin vielä samaan maahan. Noh, onpahan hyvä syy lähteä taas muutaman viikon kuluttua Kiinaan poikkeen :)

Laurau

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #197 : 06.05.2008, 13:44:56 »
Mulla on sikäli onnellinen tilanne, että myös parempi puoliskoni tykkää kovasti matkustamisesta ja yhdessä ollaankin käyty jo Eestissä ja Ruotsissa. Pidempiin matkoihin ei valitettavasti vielä ole ollut oikein varaa, koska molemmilla on opiskeluja jäljellä ja töitä pitäisi tehdä.  :-\  Mutta tulevaisuudessa tullaan varmasti matkustelemaan paljon yhdessä, eikä vain Euroopassa!

minä opiskelen ja mies tekee kuusipäiväistä viikkoa töitä, jotta pärjättäisiin edes kohtuullisesti. itse teen myös iltoja ja viikonloppuja töitä.
silti, meidän reilun kahden vuoden seurustelun aikana ollaan käyty risteilyille (eli ruotsissa ja virossa joita en edes luokittele varsinaisiksi ulkomaanmatkoiksi), turkissa, italiassa, ranskassa, belgiassa, hollannissa, saksassa, tanskassa......parin kk:n päästä edessä kaksi viikkoa kiertelyä thaimaassa ja syksyllä taas hollantiin.

eli selittelyn makua, sanon minä ;)

Thym

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - poleporaca@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #198 : 08.05.2008, 19:33:12 »
Mies menee, minä menen. Asutaan eri puolilla Suomea, mutta pidetään maililla ja tekstareilla yhteyttä päivittäin. Miehellä on enemmän aikaa ja rahaa reissata kuin minulla. Yhdessä ollaan käyty vasta vaeltamassa Suomessa, joten tuo jonkun mainitsema 10 päivää yhdessä Lapissa onnistuu ja suhde toimii -homma on testattu.

Meillä homma toimii, tulevaisuudessa on tarkoitus lähteä yhdessä maailmalle, nyt tehdään yhdessä pienempiä reissuja lähimaihin ja Suomen metsiin ja lisäksi molemmat menee niin kuin tykkää. Hyvin toimii, mutta niin meillä toimii kaikki muukin.

OT: Tuli testattua eksänkin kanssa tuo Lapin miehen sanonta siitä Lapin erämaasta, mutta meidän suhde ei sitten loppujen lopuksi kestänyt, oltiin liian erilaisia, vaikka metsässä yhdessä viihdyttiinkin.
Niin pitkälle kuin tietä riittää ja vieläkin kauemmaksi.

peksi-

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #199 : 08.05.2008, 20:56:17 »
Ei toimi. :|