Matkailu ja Suhde.

(Luettu 81845 kertaa)

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #80 : 05.06.2006, 12:30:00 »
Meillä reissataan molemmat. Ja mieluiten yhdessä, mutta olosuhteiden pakosta kuitenkin useimmiten yksin. Mies on ollut mm. Nepalissa ja Armeniassa ilman mua ja on lähdössä heinäkuuksi Mongoliaan. Harmittaa lähinnä siksi, että olisin itsekin halunnut lähteä, mutta töiden ja toisaalta rahatilanteen takia en pääse mukaan. Mutta noin yleisesti ottaen meillä tosiaan matkat suunnitellaan aika pitkälle yhdessä, eri asia sitten että loppupeleissä lähdetäänkö kuitenkaan molemmat :wink: .

Vielä tuosta erosta. Kyllä mun mielestä 2 kuukauden eron kestää, vaikeempi tietty sillä, joka jää kotiin...matkalla oleva kun kokee niin paljon uutta koko ajan että koti-ikävä lieventyy sillä. Mutta kyllä musta ero tekee välillä hyvääkin - ikävä saattaa ollaa hirmu kova ajoittain, mutta kyllä jälleennäkeminen on sitten ihanaa! me ollaan koettu varmaan lähemmäs 10 tollasta 1kk-4kk eroa. Ei herkkua ei, mutta yhdessä ollaan edelleen! Mediän suhdetta tuo eroilu kyllä nimenomaan vahvisti!
 következö buszon
Rajta leszek én is

Jutta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #81 : 05.06.2006, 13:03:01 »
Tottahan se on, että erossa olokin vahvistaa, mutta ennenkaikkea yhdessä matkustaminen!!! En tiedä mitään sen mahtavampaa kun reissun suunnittelu ja siellä olo yhdessä! Ja tietenkin sitte reissun muisteloiminen  :D

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #82 : 05.06.2006, 15:45:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Jutta"
Tottahan se on, että erossa olokin vahvistaa, mutta ennenkaikkea yhdessä matkustaminen!!! En tiedä mitään sen mahtavampaa kun reissun suunnittelu ja siellä olo yhdessä! Ja tietenkin sitte reissun muisteloiminen  :D

Olen täysin samaa mieltä. Yhdessä matkustaminen on ihanaa. Lähinnä tarkoitin, että jos nyt on sellainen väistämätön tilanne (kuten jollain tähän ketjuun kirjoittaneella), että muutaman kuukauden ero on väistämättä edessä, niin ei se nyt loppujen lopuksi niin kauhean kamalaa ole. Tai siis että kyllä siitäkin voi selvitä :D .
 következö buszon
Rajta leszek én is

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #83 : 05.06.2006, 19:00:44 »
Mulle tuli heti paljon positiivisempi olo kun luin teidän rohkaisujanne! Kiitti vaan. Poikaystävä vain ei taida tahtoa asiaa näin helppona niellä, edessä on vielä useita pitkiä keskusteluja ja riitoja.. Voi, kunpa elämä olisi toisinaan helpompaa! :roll:

ahurei

• Reissaaja
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #84 : 07.06.2006, 21:57:27 »
Eipä se aina ole. Itse olen lähdössä tammikuussa n. puoleksi vuodeksi vaihtoon, ja siinä sitä on ihmettelemistä. Lähden kyllä, koska olen sitä suunnitellut monta vuotta, enkä kyllä oikein epäilekään etteikö yhdessä oltaisi senkin matkan jälkeen.
Muutoin meillä törmätään rahaan; minä haluaisin mennä, mutta poika ei koska priorisoi rahansa eri tavoin. Voin tietysti mennä kavereiden kanssa, mutta mieluummin menisin yhdessä. Keskustelua asiasta käydään...
quot;The way your heart sounds
makes all the difference
in learning to live"
- Dream Theater -

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #85 : 07.06.2006, 22:21:02 »
Ihana kuulla, että en ole ongelmieni kanssa yksin! Itse kun olen matkailija henkeen ja vereen, kaikki toimintani tähtää siihen, että pääsee matkalle, mutta mies priorisoi eri tavalla.

Suhteemme kesti 4 kuukauden eron hyvin, tosin itselle se oli helpompaa, koska olin se joka oli poissa. Riippuu kai missä vaiheessa suhdetta se ensimmäinen pidempi ero tulee.

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #86 : 07.06.2006, 23:51:03 »
Tapasin itse asiassa poikaystavani matkustaessa ja toisella puolella maapalloa, Uudessa-Seelannissa. Siita asti, n.1,5 vuotta, on ollut enemman ja vahemman kaukosuhde. Tuon Uuden-Seelannin jalkeen matkustimme Australiassa jonkin aikaa yhdessa. Nyt on toistaiseksi pisin aika samassa paikassa.

Tuo ukko on kylla kovempi matkustaja kuin mina ja teki pari pitkaa noin vuoden reissua velaksi lainarahalla. Nyt sitten hammasta purren yrittaa saastella ja maksaa takaisin rahoja ja samalla saastaa seuraavaa reissua varten. Han on kylla oivallista matkaseuraa, mutta valilla vahan liian aktiivista, mina kun olen laiskempi. Valilla kylla tehdaan  itsekseen omia juttuja oman kiinnostuksen mukaan, se tekee hyvaa kummallekin.

falls

• Tosireissaaja
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #87 : 09.06.2006, 08:46:42 »
Sama meillä sen suhteen että poika on periaatteessa suostuvainen matkustelemaan mun kanssa, mutta ei halua elää Suomessa kituuttamalla että pääsis reissuun. Kalliisiin harrastuksiin Suomessa ja elektroniikkaan yms. häneltä uppoaa rahaa... Hän siis ei ole intohimoinen matkustaja, vaikka sitä joskus tykkää tehdäkin kun on ( eli jää) tarpeeksi rahaa, mikä rajoittaa meidän matkustelua aika paljon. Kai mä sitten joudun lähtemään yksin johonkin päin tai muussa seurassa kun matkakuume nousee liian korkeelle. Noh, Pärnuun ollaan lähdössä toivottavasti kesällä, onpahan siinä joku reissu 8)

Heloriina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #88 : 11.06.2006, 23:06:13 »
En voi kuvitella, että ottaisin rinnalleni miehen, joka ei olisi innostunut matkailusta, itse kun olen enemmän ja vähemmän jatkuvasti reissussa ja todennäköisesti muuttamassa ulkomaille. Yhteen tyyppiin lopahti heti alkuun mielenkiinto, kun se totesi matkasuunnitelmistani: "haaveilla aina voi". Mulle matkasuunnitelmat ei vaan ole mitään päiväunia vaan täyttä realiteettia! :D

xena

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #89 : 13.06.2006, 11:13:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Heloriina"
En voi kuvitella, että ottaisin rinnalleni miehen, joka ei olisi innostunut matkailusta, itse kun olen enemmän ja vähemmän jatkuvasti reissussa ja todennäköisesti muuttamassa ulkomaille. Yhteen tyyppiin lopahti heti alkuun mielenkiinto, kun se totesi matkasuunnitelmistani: "haaveilla aina voi". Mulle matkasuunnitelmat ei vaan ole mitään päiväunia vaan täyttä realiteettia! :D

Sama täällä. Minä ja poikaystäväni aloimme virallisesti seurustelemaan reppureissulla Meksikossa  :D .
Kahden kuukauden päästä minä kuitenkin lähden viideksi kuukaudeksi vaihtoon Kiinaan. Sen jälkeen aion kierrellä 2 kk Kakkois-Aasiaa, joko poikaystävän kanssa tai ilman (hän ei välttämättä pääse lähtemään jos saa opiskelupaikan). Matkailusta en luovu ikinä.

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #90 : 13.06.2006, 11:21:06 »
KUn tapasin poikaystäväni Moskovan yöjunassa ja tämä vodkapäissään päästi suustaan, että on reissannut yli 35 maassa, minä TIESIN, että me vain yksikertaisesti kuulumme toisillemme. :lol: Erityisesti, koska Moskovan juna on ollut yksi haaveistani pitkään ja rakastan perunavodkaa  :lol: !! Eipä aikaakaan, kun tein tuntemukseni herrallekin selväksi. On huumaavan mahtavaa jakaa toisen kanssa se elämänsä kaikkein tärkein - matkailu. Erityisestikin, koska itse reissaaminenkin yhdessä onistui maailman mahtavimmin!!!!!!
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

anskiiskii

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #91 : 13.06.2006, 12:08:38 »
Edellinen kuulosti mahtavalta! :D

En voisi kuvitella olevani ihmisen kanssa, jolla ei olisi innostusta matkailuun. Oma kokemukseni on, että sellaisessa tilanteessa en vain osaa taysin asettua toisen asemaan ja ymmartaa miksi ihmeessa toinen haluaa uuden sohvan kun samalla rahalla saisi vaikka kuinka monta lentolippua! Silloin arvostukset olisivat niin erilaiset etten osaisi kuvitella elamaa yhdessa.  

Matkakohteet sinansa ei tuota ongelmia, sillä minulle on aivan yksi lysti minne mennaan, kunhan mennaan! Niin, tai no, aina enemman kiinnostaa uudet paikat ja mahdollisimman erilaiset. Tulevaisuudessa haaveena Aasia ja Amerikka.

Se onkin juttu sinansa, etta vaikka toinen olisikin innostunut matkailija niin toiset eivat vain silti kesta reppureissaamisen epavarmuuden tunnetta vaan haluavat pakettimatkoille. Eli pelkka matkailuinnostus ei valttamatta riita, vaan molemmilla tarvii olla myos se ihmeellinen halu olla suunnittelematta liikaa, olla paskainen, valvoa kaduilla ja ahneus nahda aina vain lisaa. :)

"Haluatko asua tai onko haaveissasi asua joskus ulkomailla?" "Joo" "Voisitko elaa ilman tietoa seuraavasta reissusta?" "En" -----> Toimii! :D
urinko on hyvä kello.

anskiiskii

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #92 : 13.06.2006, 12:17:07 »

Ja tuollainen asenne... :( Kun itse tekee mahtavia ja kivoja suunnitelmia, jotka voi aivan hyvin toteuttaa ja sitten toinen vastaa, et haaveillahan aina voi... Itku ja hampaiden kiristys.
urinko on hyvä kello.

pathi

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - pathipops@hotmail.com
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #93 : 13.06.2006, 16:30:19 »
En voi kuvitella, että ottaisin rinnalleni miehen, joka ei olisi innostunut matkailusta

Näinhän tuo on. Harmi vaan, että ihmisiin tuppaa tutustumaan myös yläasteikäisenä. Tää on varmaan tätä erilleen kasvamista yhdellä elämän osa-alueella. Vamma.

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #94 : 13.06.2006, 17:38:20 »
itsekin kuvittelin, etten voisi elää matkailemattoman miehen kanssa koskaan, mutta kun nykyinen tuli kohdalle ei siinä paljoa sitä puolta ajatellut. Onneksi tämä ei ole ollut se ongelma, vaan olen voinut vapaasti matkata niin paljon kuin olen halunnut, varsinkin kun matkaseuran saan jokatapauksessa muualta!

socalled7

• Himoreissaaja
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #95 : 13.06.2006, 17:43:26 »
En voi kuvitella, että ottaisin rinnalleni miehen, joka ei olisi innostunut matkailusta

Noin varmaan itsekin joskus 10 vuotta sitten uhosin... nyt kun on ikää tullut jo sen verran, että osaa arvostaa ihmisissä vähän laajempaakin kokonaisuutta kuin matkustusintoa, niin tuollainen on kummasti jäänyt taka-alalle. Niinpä elämänkumppaniksi osuikin henkilö, joka on kaikin puolin aivan ihana ja mahtava, mutta ei vain halua lähteä yli viikon pituisille reissuille minnekään. Ja mitäpä tuo haittaisi, kun itse vielä osaan lähteä siitäkin huolimatta 8)

unkkatkumiankka

• Vieras
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #96 : 14.06.2006, 09:12:15 »
Lainaus käyttäjältä: "anskiiskii"
Oma kokemukseni on, että sellaisessa tilanteessa en vain osaa taysin asettua toisen asemaan ja ymmartaa miksi ihmeessa toinen haluaa uuden sohvan kun samalla rahalla saisi vaikka kuinka monta lentolippua!

Sama asennoituminen täälläkin!  :D  Matkailu on elämäntapa.

Oma tyttöystäväni (tässä kuussa tulee 1 v yhdessä täyteen) ei tosin ole ikinä matkannut Ruotsia pidemmälle, mutta ensi viikolla ollaan lähdössä Italiaan. Toivottavasti matkustusintoni tarttuu pysyvästi.  :wink:  Hän kyllä sanoo aina, että tulevaisuudessa meillä ei ole varaa matkustella yhtään mihinkään, kun opiskelut jatkuu vielä ainakin muutaman vuoden, mutta minähän en sellaiseen suostu! Lähden kiertelemään maailmaa, vaikka sit liftaten, jos ei muu auta. Ja en tosiaankaan ostele uusia sohvia, vaan mieluummin lentolipun Australiaan!  :)

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #97 : 14.06.2006, 10:13:16 »
Joo unkkatkumiankka , opiskelu on TODELLAKIN pelkkä tekosyy, ettei pääse reissuun! Oon opiskellut viimeiset 5 vuotta ja reissuja on kertynyt mooooooonta eri mantereille!
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #98 : 14.06.2006, 13:13:04 »
Lainaus käyttäjältä: "jane"
On huumaavan mahtavaa jakaa toisen kanssa se elämänsä kaikkein tärkein - matkailu. Erityisestikin, koska itse reissaaminenkin yhdessä onistui maailman mahtavimmin!!!!!!

Onhan matkailu toki yksi elämän tärkeistä asioista, mutta minä näen sen vain palasena kokonaisuutta. Enemmänkin muotoilisin asian niin, että ne asiat joista arjessani ja elämässäni en ole ennen pitänyt, matkailu on tuonut ne uuteen valoon.

Matkailu arvartaa ja jos pääsee hedonismista ja muusta skeidasta eroon, tajuaa ettei muissa maailman kolkissa mene ihan yhtä lujaa kuin täällä.

Kuulostaa todella typerältä fraasilla ja hehkutuksen pilaajalta, mutta kyllä esimerkiksi laitan kumppanini ja jopa oman terveydentilani yhteisen matkailuharrastuksemme edelle. Niin varmasti sinäkin, sitä en yhtään epäilekkään. Se vain todistaa sen ettei matkailu kaikesta huolimatta ole elämän tärkein asia.
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkailu ja Suhde.
« Vastaus #99 : 14.06.2006, 13:49:06 »
Ma oon kanssa vahan ihmetellyt tata hehkutusta kuinka matkustelu on maailman tarkein asia, eika huolita seurustelukumppania, joka ei koe reissaamista omakseen jne.
Ma olen mm. matkustelemalla oppinut etta koko ajan ei ole pakko kokea jotain. Voi elaa "normaalia" elamaa ihan onnellisena, vaikka voisi myos olla reissussa samaan aikaan.
Mun tyttoystava ei ole erityisen kiinnostunut matkustelusta.. Mita sitten? En jaksa/halua miettia mita se tarkoittaa tulevaisuuden kannalta.  Koitan elaa tata elamaa, joka tapahtuu juuri tassa hetkessa :lol:
ไม่เป็นไร