Pääsykokeisiin luku

(Luettu 22255 kertaa)

Big Poppa

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #40 : 20.05.2005, 14:55:02 »
mantsan koepäivä on 31.5, eli reilu viikko aikaa täs :P

sipuli

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janika__k@hotmail.com
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #41 : 21.05.2005, 18:18:17 »
alko oikein stressaamaan kun luin muiden aherruksista! itse päätin jo kuukausi sitten ettei tästä tule mitään ja nyt menen vain nimeksi pääsykokeisiin.. sama kävi viime vuonna. tulevaisuus ei tältä näkymältä näytä kovin hyvältä kun en pysty pitämään kiinnostusta yllä kuin maksimissaan 4 kk putkeen.. lisäksi löysin jo uuden alan. ei historian opiskelijoita löytyisi? ja vinkkejä tampereelle?? helpompaa olisi aloittaa ura elämäntapamatkailijana ja lähteä kiertämään vaikka antarktista!
yrics- just waste between solos

pandre

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - virtanen_pauli@hotmail.com
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #42 : 24.05.2005, 15:57:51 »
Tänään tuli kutsu AMK:n pääsykokeisiin sosiaalialalle. Eli siitä tuli mieleen, että onko joku joskus käyny vastaavissa. Kun sinne ei pysty lukeenkaan, niin onko vinkkejä miten valmistautua pääsykokeisiin ammattikorkeeseen sosiaalialalle?
nly i can stop the rain.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #43 : 24.05.2005, 18:57:38 »
Kyllä meillä nykynuorisolla on vaikeaa! (tämä ei ollut ironinen kommentti) Lukion fysiikan opettajani (noin 60v mies) kertoi, että silloin kun hän pääsi ylioppilaaksi, niin viikko tulosten saapumisen jälkeen eri yliopistoilta ja korkeakouluilta tuli kutsuja tulla heille opiskelemaan.  :shock:  Siitä vain valittiin, että mikä olisi kiinnostavaa. Pyrkimään joutui kuulemma ainoastaan lääkikseen ja teknilliseen korkeakouluun, eikä aina välttämättä sinnekkään jos kirjoitti tarpeeksi hyvin.

Pienoinen kauhunvire vatsassa olen lukenut juttuja teidän pääsykoelukemisurakastanne. Itsellä sama homma edessä vuoden päästä. Aion aloittaa heti kun lääkiksen tuorein pääsykoekirja ilmestyy.
a merien yllä savuavat sydämet!

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #44 : 24.05.2005, 19:26:07 »
Alkaa jo ärsyttää koko lukeminen. Pääsykokeet on aika hyvä tapa päästä eroon ihmissuhteista.

Ja sitten tuo pääsykoekirja on täynnä asia- ja kirjoitusvirheitä (esim. valonnopeus kolminkertaistettu ja uusi alkuaine keksitty).

Ja mulla tosiaan on jo kaksi opiskelupaikkaa. Ei sitä vain osaa olla mihinkään tyytyväinen. Voi kunpa olisi viimeinen pääsykoekevät ikinä.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

reppuselkä sekasateessa

• Reissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #45 : 24.05.2005, 20:13:54 »
Lainaus käyttäjältä: "pandre"
Tänään tuli kutsu AMK:n pääsykokeisiin sosiaalialalle.

amk pääsykokeet vituttaa
kaikki 6laudaturin kirjottajat heittää ihan vaan varalla hakupaperit sisälle myös amk:hon(vaikka sitten kumminkin päätyy jonnekin muualle kuin amk:hon) ja sitä myötä sitten pääsykokeeseen pääsyrajakin nousee järjettömän korkealle
joo, ei ole tullu kutsua amk pääsykokeisiin
mut ei sillä niin väliäkään, kuitenkin kauppakorkea nyt ensimmäisenä tähtäimenä
mut silti

mut jatketaan vielä noiden kirjojen lukemisia
vielä hieman alle kuukausi pääsykokeisiin
voi ahdistusta

henttu

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #46 : 24.05.2005, 20:33:43 »
Enpäs minäkään päässy papereilla ilmeisesti sisään. Nyt vaan sitte panikiin omaisesti lukemaan kemiaa ja matikkaa. Just mun tuuria et sinne minne haluun hakee just kaikki 6 ällän ylioppilaat. No toivotaan parasta.  :)
Mä tahdon jotain muuta, jotain suurempaa. Tahdon nähdä kaiken ja oon valmis maksamaan. Tuntea sateen ja tuulen ja auringon."

Tiktak - Jotain muuta

may

• Aloittelija
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #47 : 25.05.2005, 00:11:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Iso Kolmonen"
Lainaus käyttäjältä: "arjuska"
Juuh, määkin päätin vielä "vanhoilla päivillä" hakea yliopistoon lukemaan sosiaalipolitiikkaa ja nyt on luettu kolmesti aineisto läpi. Lisäksi olen tehnyt muistiinpanot kirjasta samalla kun luin sitä. Auttaa ainakin omaa muistamistani. Lisäksi käytän lippulappusia seinillä. Aloitin lukemaan reilut kolme kuukautta sitten. Pääsykoe on kymmenen päivän päästä, joten loppukiri pitäisi aloittaa huomenna. Vaikka aihe on tuttu ja teksti "helppo lukuista", tulee minulle epätoivon hetkiä, "enhän mä saa jäämään mitään päähäni"! Luen ajatuksella ja jne., mutta välillä meinaa epäilys valtaa mieleni.  :?

Kaikille innokasta lukua!  :D

ei vit..saus.. :P

Maantietoo yritän tässä lukee, mutta netti vie ehkä 80% mun 'tehokkaasta' lukuajasta kun eksyn aina erinäisille foorumeille :P

Helsingin yliopistoon oon yrittämässä ( onko muuten muita jotka on hakemassa, tai jopa opiskelee sielä maantietoa? )
Valintakokeessahan oletetaan lukion maantiedon oppimäärän osaamista ja soveltamis kykyä. Tossa ny 1,2 kurssit luettu kerran ja 3 kurssi menossa. Vielä kertaalleen aattelin noi 1,2 kerrata kun oon ton kolmosen saanu valmiiks.

Antakees jotain vinkkejä pääsykokeisiin. Miten sovellan parhaiten sen tiedon minkä hallitsen :P

mä koitan kans helsinkiin lukeen mantsaa. tällä hetkellä opiskelen sitä oulun yliopistolla kun helsinkiin en ole vielä kahdella aikaisemmalla hakukerralla päässyt :(  tänä keväänä oon lukenu kurssit 1,2,3,4 kerran läpi ja loppuajan ajattelin vain kertailla ja lukea oheiskirjallisuutta/lehtiä aiheesta. eli en oo varmaan kovinkaan pätevä neuvomaan lukutapoja kun en kerta helsinkiin vieläkään ole päässyt sisään (puolustuksekseni pitää kuitenkin sanoa että taso on kova) mutta ainaski kahden viime kokeen perusteella voin sanoa että suuri merkitys on lukion mantsan tietojen lisäksi karttakirjan tuntemuksella, perusmatikka- & taulukonlukutaidoilla ja yleissivistyksellä, mitään kun ei varsinaisesti kysytä suoraan kirjoista. ja kannattaa kyllä lukea se neloskurssin kirjakin, omasta mielestäni se on jopa tärkein.
itse en ole jaksanut tänä vuonna kovinkaan stressata koska kysymykset helsingin mantsan pääsykokeissa on tuntunu tulevan niin maan ja taivaan väliltä että keskeistä tuntuu olevan se tuleeko itselle sopivat kysymykset...
ja muuten, koepaperin tarkastaja näkee varmaankin punaista jos maantiedettä menee kutsumaan maantiedoksi  :wink:
ja ei muuta kuin tsemppiä kokeeseen! :)

absurdin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #48 : 31.05.2005, 23:14:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Ohaio"
Täytyy kyllä myöntää, että kallis tuo oikiksen kurssi on. Rahoitin sen päivätyölläni, minkä lopetin kun pääsykoekirjat ilmestyivät. Mutta mutta, eihän nuo valmennuskurssit myy mitään pääsylippuja yliopistoon, niinkuin edellä todettu, oma työ, itsekuri ja panostus pääsykoeprosessiin ovat ne avaimet yliopiston ovelle.

Viime vuonna ei Helsinkiin päässyt ainuttakaan opiskelijaa ilman valmennuskurssia, että jos siltä pohjalta.. Itse siis sinne haen, kevät meni töissä ja puoliksi luovutettu on jo, mutta lukea kyllä aion vielä. Kirjat mielenkiintoisia ja hyvää harjoitusta kokeesta ensi vuodelle.

Moina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #49 : 01.06.2005, 12:49:54 »
Johan on perkele , joiltain sita itsekuria loytyy. Tuntuu kun omasta ja omien lusmukavereiden "nojoo, kyl maki tota vahan niinko oisin sillai jotain pyrkimas niinku" asennemaailmasta paatyy tanne lukemaan teidan juttuja, niinkuin olisin toiseen maailmaan tupsahtanut. Kyllahan sita on aina tiedetty etta jotkut ihan tosissaan lukee, mutta se on ollut aina vahan sellanen "Joo, on siella vaatekaapin takana ihan eri maailma"-myytti. :shock:
Itella on kaksi, viela aika ohutta kirjaa, luettavana, ja kerran oon ne tahlannut lapi, aikaa kaksi viikkoa jaljella, ja pikkusen kylla huimaa.
Ja sitten on tama ihmeellinen pelko siita etta jos yhden illan viettaa kotona niin koko sosiaalinen systeemi kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Ihan niinkuin ne siella pubissa unohtais mun olemassaolon yhden valiin jaaneen baari-illan aikana.
Mutta ei sita vaan pysty keskittymaan intiaanihemmojen uskomuksiin kun tulee sellasia bacardimainostyyppisia :twisted:   ajatuskuvioita siita miten kaverit pitaa hauskaa ilman mua ja sitten on pakko heittaa menokengat jalkaan ja unohtaa koko uskontotiede.
Nyt ryhdistaydyn ja luen koko kaksi viikkoa ihan kuin kun kunnon puritaani konsanaan :roll: . Kiitti pallukat. Cheers.
asta tulee varmasti hyva reissu, kun on niin paljon kamaa mukana

Tarja Halonen
presidentti

henttu

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #50 : 01.06.2005, 14:01:29 »
Nyt on sitte lukeminen ohi mun osaltani. :D Toivottavasti ei ensi vuonna uudestaan.  :!:
Mä tahdon jotain muuta, jotain suurempaa. Tahdon nähdä kaiken ja oon valmis maksamaan. Tuntea sateen ja tuulen ja auringon."

Tiktak - Jotain muuta

bennie

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - riikalle@hotmail.com
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #51 : 01.06.2005, 16:17:31 »
Voi kuinka ahdistaakaan nyt kun viimeistä viikkoa viedään ja luovutustappio on lähellä  :x. Pakko pyristellä ja ottaa saman tein kirja nokan alle...
l menos una lora

reppuselkä sekasateessa

• Reissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #52 : 01.06.2005, 22:58:54 »
enää 3 viikkoa pitäis jaksaa
jotenkin alkaa hajottaa, pitäis keksiä jotain uusia lukutapoja, listojen lisäilyä vessan oveen etc..

itsehän olen valmennuskurssilla
osa opettajista tosi hyviä osa ei niinkään
suosittelen kyselemään tutuilta kavereilta kokemuksia valmennuskursseilta jos harkitsette semmoiselle menemistä. kurssien mainokset ja sivustot kumminkin kertoo vain hinta ja tuntimäärä -tiedot mut opettajien laatu on siltikin tärkeämpää

tällä hetkellä on aika fiftisixti, saatan päästäkin turun kauppikseen mut en menis lyömään vetoa polvistani sen takia vielä

itselle on ottanu tosi tiukkaa käyttää muutamia tunteja päivästä opiskeluun; ei voi käsittää miten jotkut ihmiset on pystyny jo yläasteelta(ellei alaasteelta) asti käyttämään pelkästään läksyjen tekoon ja lukailuun joka päivä useita tunteja

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #53 : 05.06.2005, 18:18:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Pallo"
Lainaus käyttäjältä: "tiiviX"

Tsemppiä pallukkapyrkijöille  :)

Kiitos tuosta kirjoituksesta! Kiva kuulla joltain joka on tavoitteessa jo onnistunut  :)

Kiitoksia tältäkin suunnalta! Myö tullaan perästä:) Miten muuten Ohaio lukeminen edistyy? Onko valmennuskurssista ollut hyötyä? Täällä sujuu melko mallikkaasti tällä hetkellä. Rupesin vain pohtimaan josko sittenkin lukisin useamman kerran kirjat läpi. Saas nähdä. Laatu kuitenkin korvaa määrän...

Ihan ok menee, kiitos kysymästä. Vähän vaihtelevia päiviä kyllä ollut tuon lukumenestyksen kanssa. Joinakin päivinä saan paljonkin aikaan ja joinakin taas en niin hirveästi. Ihan positiivinen fiilis kuitenkin asiasta. Sisälle kyllä päästään  :D  Ilmat ulkona paranee, mutta pitää nyt vaan keskittyä prosessiin (ja prosessioikeuteen  :wink: ) niin eiköhän tuo tulosta tuota.

Luen pääsääntöisesti viitenä päivänä viikossa ma-pe, lauantaisin on välillä ollut tuota valmennuskurssia pidempi pätkä ja sunnuntait olen pyhittänyt lepoon. Kirjat on tullut kertaalleen luettua ja syventyminen yksityiskohtiin on alkanut. Mainitsit tuolla aikaisemmin ongelmaisimmaksi kirjaksi tuon Irtaimen kaupasta -kirjan, ja yhdyn kyllä kyseiseen mielipiteeseen. Kaikki muut kirjat koen suhteellisen selkeiksi, asiat siis pitää vaan oppia muistamaan, mutta tuossa edellä mainitussa kirjassa on aika monimutkaisia ja ongelmallisia kysymyksiä ja asioita. Varsinkin kirjan lopussa erilaiset takaukset ja vakuudet+ rahoitus ovat aika hämäriä. Mutta kyllä niistäkin pitää selko ottaa.

Valmennuskurssi on toiminut ihan hyvin. Siellä on käyty jokaisen kirjan kohdalla periaatteessa kaikki asiat läpi. Olen kokenut että tämä on auttanut tiedon omaksumisessa, muistan asioita monesti juuri tuntien ympäriltä ja tunnilla käytyjen esimerkkien avulla.

Ja juu, turha tuijotella sitä, että onko lukenut kirjat kerran vai kymmenen kertaa, merkitystä on juuri siitä, että miten niitä lukee. Melkein veikkaisin, että kannattaa niitä kumminkin useammin kuin kerran työstää  :wink:

Minkäslaisia päiviä itse kirjojen parissa vietät? Jotain ongelmia kirjojen sisältöön liittyen?

Viimeaikoina on tullut vietettyä aika ympäripyöreitä päiviä kirjojen parissa. Vapaapäiviä olen pitänyt aina silloin kun olen huomannut ettei lukeminen oikein etene. Mutta en kovin usein.

Kirjan sisällöistä ongelmia tuottaa lähinnä juuri nuo mainitsemasi takuut ja vakuudet. En kertakaikkiaan ymmärrä niistä mitään. Pakko puolustautua kyllä silläkin, että se kohta kirjasta on todella huonosti kirjoitettu eikä asioita ole selitetty. Mutta tosiaan, olen koittanut selvittää noita vakuuksia sun muita itselleni, mutta kun ei uppoa niin ei uppoa.  :cry:

EU-oikeudessa on myös monia asioita, jotka on pitänyt tavata noin sataan kertaan ennen kuin olen ymmärtänyt. Mutta lähinnä muut "ongelmat" noiden vakuuksien lisäksi liittyy siihen että kuinka muistaa neljä kirjallista tiukkaa asiaa. Ja vieläpä suoltaa se fiksusti paperille sitten kokeessa. Huoh. Alkaa jo jännittämään.

Ja vielä, pakko avautua! Noissa kirjoissa on kirjoitusvirheitä enemmän kuin laki sallii! :evil:  Ottaa aivoon, tekee vihaiseksi, vaikeuttaa ja hidastaa lukemista ja vi**ttaa ihan periaatteesta.

Noniin, taidanpa taas alkaa keskittymään siihen olennaiseen, eli lukemaan. Ja unohtaa kirjoitusvirheistä murjottamisen. Tsemppiä sullekin lukuihin, syksyllä nähdään... :wink:

kirah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #54 : 06.06.2005, 08:33:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Pallo"

Ja vielä, pakko avautua! Noissa kirjoissa on kirjoitusvirheitä enemmän kuin laki sallii! :evil:  Ottaa aivoon, tekee vihaiseksi, vaikeuttaa ja hidastaa lukemista ja vi**ttaa ihan periaatteesta.

Hehheh, tuohon joutuu sitten oikiksessa tottumaan. Ainakin mun oikeinkirjoitustaito romahti parin ensimmäisen opiskeluvuoden aikana  :? Eipä taida olla mikään ihme, kun lukee kuukaudessa satoja sivuja oikeinkirjoitukseltaan vaihtelevaa tekstiä. Raivostuttavaa tosiaan.
The world is a book,
and those who do not travel
read only one page."
-- Saint Augustine

sammeli

• Reissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #55 : 08.06.2005, 00:57:11 »
Joo luvut on ohi! Soitin Amk:hon johon hain kun ei papereita kuulunut postissa... sanoivat että juu tälläsella yo-menestyksellä ei oo mitään mahiksia yrittää tänne! Kelatkaa, ei siis jumalauta pääse edes pääsykokeisiin! Eli yliopistoon voi hakea kuka tahansa tampio, mutta alemman asteen kouluihin ei pääse edes kokeisiin kun on aikanansa lukiossa ollut laiska lukemaan...!
Tälle asialle pitäisi oikeasti tehdä jotain  :evil:

reppuselkä sekasateessa

• Reissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #56 : 08.06.2005, 14:26:01 »
Lainaus käyttäjältä: "sammeli"
Joo luvut on ohi! Soitin Amk:hon johon hain kun ei papereita kuulunut postissa... sanoivat että juu tälläsella yo-menestyksellä ei oo mitään mahiksia yrittää tänne! Kelatkaa, ei siis jumalauta pääse edes pääsykokeisiin! Eli yliopistoon voi hakea kuka tahansa tampio, mutta alemman asteen kouluihin ei pääse edes kokeisiin kun on aikanansa lukiossa ollut laiska lukemaan...!

joo
isojen kaupunkien amk:hoin pääsy on melkein vaikeampaa kuin yliopistoihin
sitten taas sata tai kaksi kilometriä pois sivistyksestä niin amk linjoille hakijoita on hieman yli sen määrän mitä sinne opiskelemaan otetaan
-niissä on sitten usein juuri lukion ja amisten 'jämäkamaa', ettei mikään erityisen inspiroiva ympäristö

mihenkäs amk:non & linjalle hait jos saanen tiedustella?

aaa, 2 viikkoa kauppakorkean pääsykokeisiin
ahdistusta

ps. yo-arvosanoihin ja lukion pääsytodistukseen perustuva systeemi o kakka
pss. yleensä suomen koulusysteemi o kakka, (ellet oo idari joka sopii täydellisesti systeemiin)
psss. ellei mua päästetä muiden idioottien joukkoon kauppakorkeaan tai amk:hon, musta tulee yks vittuuntunu lisää yliopistoon matikkaa opiskelemaan, ainoana pyrkimyksenä tuhota yläasteella idioottien itsetunto

arjuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #57 : 14.06.2005, 19:17:12 »
Nooh, hehkutanpa nyt tännekin: pääsin sisään ja sosiaalipolitiikka Kuopion yliopistossa kutsuu minua elokuussa! Eli toista tutkintoa vaan vääntämään... Kiitos myös pallukoiden tuesta ja tsemiä niille, joilla on vielä aikaa tehdä asiansa eteen jotakin!  :D

Cheve

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #58 : 15.06.2005, 12:19:40 »
AMK:sta OT:

Lainaus käyttäjältä: "reppuselkä sekasateessa"
Lainaus käyttäjältä: "sammeli"

joo
isojen kaupunkien amk:hoin pääsy on melkein vaikeampaa kuin yliopistoihin
sitten taas sata tai kaksi kilometriä pois sivistyksestä niin amk linjoille hakijoita on hieman yli sen määrän mitä sinne opiskelemaan otetaan
-niissä on sitten usein juuri lukion ja amisten 'jämäkamaa', ettei mikään erityisen inspiroiva ympäristö

Valitettavasti se on näin.  :shock:

Itse päädyin E:n papereilla (en ylpeile, haluan vain kertoa tasoni) opiskelemaan Keski-Pohjanmaan Ammattikorkeakouluun. Ei mitään käsitystä ollut tulevasta, saati motivaatiota lukea pääsykokeisiin, kun en edes tiennyt mitä haluan. Kv. jutuista innostuneena hain amk:mme kv. liiketalouden linjalle.

Ja kyllä se taso on pelottavan alhainen.

Itse käyn kouluni läpi vain ja ainoastaan sen takia, että minulle alkaa vasta nyt selviämään mitä haluan. Ja tämä koulu on huimasti parantanut kielitaitoani (vaihdossa opin saksaa, ja Suomessa opin liike-elämän englantia..), muusta en sitten niin tiedä.  :roll:

Tässä postauksessa kommentoin vain ja ainoastaan omaa koulutusohjelmaani meidän amk:ssa, muihin en ota kantaa, joten älkää ottako sitä loukkauksena tai vihjeenä muiden koulutusohjelmien tai yksiköiden suhteen.

reppuselkä sekasateessa

• Reissaaja
    • Profiili
Pääsykokeisiin luku
« Vastaus #59 : 20.06.2005, 16:40:59 »
TÄNÄÄÄÄ
eiei, siis huomennahan tuo kauppakorkean pääsykokeet on
lukemiset luettu,kertaukset kertailtu
nyt täytyy enää psyykata tappo-moodiin
vähentää tärinää ja ahdistusta
ja pirit vielä nenään ettei oo aivan unten mailla huomenissa kokeissa
onnea kohtalon tovereille