kilroy travels lentolippu

(Luettu 14760 kertaa)

aivis

• Reissaaja
    • Profiili
« : 10.05.2005, 00:05:23 »
Hello!

Tilasin kilroy travelsilta lentolipun ja sain paperin missä luki electronic ticket. mites tämmöstä käytetään?

Mietein myös, että kun lähden turusta tukholmaan ja sit tukholmasta pitäs mennä pariisiin ni tukholman päässä mulla on vaan 45 min aikaa keretä pariisin koneeseen että kai kilroy travels on sitten ajatellut tän oikein etten myöhästy jatkolennoltani...

No joo, tulikohan tosta järkevää lausetta. No anyways, kiitos vastauksista jos jaksatte vastata tietämättömälle... :roll:

Rumarko

• Vieras
« Vastaus #1 : 10.05.2005, 08:17:36 »
Toimii siten, että lentokentällä check innissä näytät lipun varaamisessa määriteltyä tunnistetta, esim luottokorttia, jonka jälkeen saat lipun koneeseen. Todennäköisesti on mahdollista myös checkata ineen ominpäin, jos ei ole ruumaan menevää, jollain check in automaatilla.
Lennätkö Pariisiin jollain halpalentoyhtiöllä ja/tai eri yhtiöllä jolla lennät Tukholmaan? Tässä tapauksessa asiakas todennäköisesti vastaa itse jatkoyhteyksistä. Arlandan kenttä ei kovin suuri ole, että siinä mielessä tuo 45min riittää just ja just (imho).
Korjatkaa joku jos olen väärässä...

Lainaus
Finnairin sivuilta:

Kotimaanlento

Esitä lähtöselvitystiskillä e-lipun tunnisteeksi sovittu Finnair Plus -kortti, luottokortti tai kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Kun matkustat pelkän käsimatkatavaran kanssa voit tehdä lähtöselvityksen myös lähtöportilla.

Ulkomaanlento

Esitä lähtöselvitystiskillä e-lipun tunnisteeksi sovittu Finnair Plus -kortti, luottokortti tai kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Ennen lentoasemalle saapumista voit tehdä lähtöselvityksen myös netissä eCheck-In-palvelussa. Helsinki-Vantaalla ja Arlandassa voit myös käyttää lähtöselvitysautomaatteja.

Huomaa, että ulkomaanlennoille pitää tehdä lähtöselvitys ennen lähtöportille menoa, myös e-lipulla matkustettaessa.

Turvatarkastus

Esitä pyydettäessä virkailijalle joko e-lipun tunnisteeksi sovittu kortti, henkilöllisyystodistus tai lähtöselvityksestä saatu tarkastuskortti.  

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.05.2005, 16:12:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Rumarko"

Lennätkö Pariisiin jollain halpalentoyhtiöllä ja/tai eri yhtiöllä jolla lennät Tukholmaan? Tässä tapauksessa asiakas todennäköisesti vastaa itse jatkoyhteyksistä. Arlandan kenttä ei kovin suuri ole, että siinä mielessä tuo 45min riittää just ja just (imho).
Korjatkaa joku jos olen väärässä...

Ei taida Kilroy myydä halpalentoyhtiöiden lippuja ja tuskin ainakaan myisivät lippuja joita on mahdoton käyttää (kun ilmeisesti pakettina on ostettu.)
Oletettavasti SAS aamulennot, SK8371 tulee Tukholmaan 06.30 ja SK573 lähtee Pariisiin 7.15
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Rumarko

• Vieras
« Vastaus #3 : 10.05.2005, 19:19:43 »
Seison korjattuna...

warhis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 11.05.2005, 01:12:49 »
arlandassa riittää 25 minsaa vaihtoon. Jos on SAS:n lento, niin voit chekata sisään automaatista / netissä sillä tunnisteella mikä siinä lipussa on. Ei tarvi mitään EuroBonus tai luottokortteja tunnistautumiseen, vaan siinä e-lipussa oleva numerosarja toimii tunnisteena. Sen voi naputella ihan helposti siihen automaattiin. Automaattia voi käyttää vaikka olisikin ruumaan menevää matkatavaraa, toki jos epäröit niin käytä normaalia tiskiä.

. M .
iina kehittyy paljon nopeammin kuin kiinalaiset. Ongelmia luvassa.

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
« Vastaus #5 : 11.05.2005, 08:12:36 »
Jos olet Kilroylta lipun ostanut, niin ei tosiaankaan tartte pelätä jatkoyhteyksistä. On Arlandalla lyhyemmässäkin ajassa vaihdettu. Jos koneesi on myöhässä, niin seuraava kone odottaa.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

Mashinka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 09.12.2005, 10:19:56 »
Nostetaanpa vanhaa topiccia...

Satuinpa hommaamaan liput ensi kertaa Kilroylta ja piti siinä tilauksen yhteydessä ostaa myös joku nuorisokortti-tsydeemi... eli esi ISIC vaan se toinen, IYTC tai jotain sinne päin.

Nyt pukkaa e-lippua sähköpostiin, mutta miten on tuon kortin laita? Kaipa ne sen postissa lähettävät, mutta kelpaako tosiaan että itse lämmää siihen jonkun kuvan naamastaan? Meinaan kai sitä korttia sitten joutuu check-innissä esittelemään?

Suokaa anteeksi rajaton typeryyteni ja uusavuttomuuteni.
nd the sailors they strike poses...

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 09.12.2005, 13:57:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Mashinka"

Nyt pukkaa e-lippua sähköpostiin, mutta miten on tuon kortin laita? Kaipa ne sen postissa lähettävät, mutta kelpaako tosiaan että itse lämmää siihen jonkun kuvan naamastaan? Meinaan kai sitä korttia sitten joutuu check-innissä esittelemään?

E-lippuja en ole ikinä kilroylta ostanut, mutta tavallisten lippujen kanssa se kortti vaan tulee postissa ja sen kuvan voi itse siihen liimata. Eikä sitä korttia ole ikinä kysytty missään check-innissä.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
« Vastaus #8 : 09.12.2005, 14:46:55 »
eikö ne SASit ole Arlandalla ihan vierekkäin, on ollut ainakin kun viimeksi siellä päin liikuin. toista sitten jossain köpiksessä, missä saa aina jonottaa passin kanssa, että pääsee jatkolennolle.

ja kannattaa tietenkin tulostaa e-lippu sieltä sähköpostista matkadokkariksi!
Krooninen euforia ¤ Ladurée

bUkOwSkI

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 09.12.2005, 20:13:56 »
oon pari viikkoa tässä ootellu lentolippujen kolahtamista postilaatikkoon kilroylta, vaikka nettivarauksessa sanottiin niiden tulevan viikon sisällä. tarkemmin tutkittua saamaani sähköpostia kilroyn varausjärjestelmästä selvisi, että minulle olikin lähetetty sähköpostiin electronic receipt dublicate copy. onko tämä siis minun printattava lentolippu? entä tuleeko sieltä postissa vielä jotkut oikeatki liput, niinku siinä nettivarauksessa sanottiin? eli onko tuo sähköpostiin lähetetty electronic-juttu vaan vahvistus? yritin soittaa kilroylle monta kertaa, mutta ei kukkaan vastaa. toivottavasti joku täällä osais auttaa!  :oops:

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #10 : 09.12.2005, 20:45:51 »
Lainaus käyttäjältä: "bUkOwSkI"
oon pari viikkoa tässä ootellu lentolippujen kolahtamista postilaatikkoon kilroylta, vaikka nettivarauksessa sanottiin niiden tulevan viikon sisällä. tarkemmin tutkittua saamaani sähköpostia kilroyn varausjärjestelmästä selvisi, että minulle olikin lähetetty sähköpostiin electronic receipt dublicate copy. onko tämä siis minun printattava lentolippu? entä tuleeko sieltä postissa vielä jotkut oikeatki liput, niinku siinä nettivarauksessa sanottiin? eli onko tuo sähköpostiin lähetetty electronic-juttu vaan vahvistus? yritin soittaa kilroylle monta kertaa, mutta ei kukkaan vastaa. toivottavasti joku täällä osais auttaa!  :oops:

Ihan sataprosenttisella varmuudella en osaa sanoa, mutta kyllä noilla tiedoilla vaikuttaa ihan vaan pelkältä kuitilta; electronic receipt duplicate copy, "elekronisen kuitin kopio". Kaikissa e-lipuissa jotka minä olen saanut, on selkeästi aina mainittu, että ne nimenomaan ovat liput! Eli jos siellä ei ole tälläistä mainintaa, eikä isolla ja selkeällä fontilla jonkinlaista varauskoodia tyyliin:

"XXX666Z"

joka itseasiassa on juuri se "lentolippusi", niin kyllä sillon kannattaa soitella kilroylle ja kysellä lippujen perään.

Mashinka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 13.12.2005, 08:26:41 »
No nyt selvisi.. kortti tuli postin mukana ja siellä ohjeet, että kyseinen "electronic receipt duplicate copy" tosiaan on tämä e-lippu.
nd the sailors they strike poses...

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 31.07.2007, 17:49:29 »
Kilroyn piru periköön!  :evil:

Juuri yritin varata lentolippuja, mutta pöhkö online booking ei anna ostaa lippuja ellei ole alle 25 -vuotias! MITÄ KUMMAA! Kilroyn sivuilla kuitenkin sanotaan että lentoyhtiöstä riippuen myös OPISKELIJAT alle 29-33 vuotta saavat ostaa lippuja. Tuohon ryhmään kyllä kuulun, joten miksi siinä systeemissä ei ole tarvittavia raksiruutuun kohtia, joilla voisi ilmoittaa kuitenkin olevansa opiskelija, eli LIPPU TÄNNE!

Innoissani olin lippuja ostamassa niin tuli v*tutus ja viha!
 know you believe you understand what you think I said but, I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 31.07.2007, 19:33:09 »
Lainaus käyttäjältä: "ReiseReise"
Juuri yritin varata lentolippuja, mutta pöhkö online booking ei anna ostaa lippuja ellei ole alle 25 -vuotias! MITÄ KUMMAA! Kilroyn sivuilla kuitenkin sanotaan että lentoyhtiöstä riippuen myös OPISKELIJAT alle 29-33 vuotta saavat ostaa lippuja.

Kyllä minä olen joskus onnistunut ostamaan opiskelijahintaisia lippuja Kilroylta myös yli 25-vuotiaana. Ilmeisesti joillakin yhtiöillä on alennus vain alle 25-vuotiaille. Saahan Kilroyn kautta ostaa lippuja yli 33-vuotiaskin, kunhan valitsee sellaiset lennot, joilla mitään opiskelija- tai ikärajoituksia ei ole.

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 02.08.2007, 17:46:38 »
Jeps!

Tässä on lähetelty sähköpostia ja soiteltu puolin jos toisin Kilroyn kanssa. Lopputulos oli, että pääsin samalle lennolle matkaseurani kanssa, joka on alle 25, mutta minä maksan lipustani yli kaksinkertaisen hinnan kaverin lippuun nähden.

Nooh, minulla kyllä kuuluisi tuohon vielä paluulento, mutta en aio sitä käyttää.

Syy kaikkeen oli, että Finnairilla ei ole opiskelijalippuja, joten niissä Kilroyn Flexibleissä, missä lentoyhtiö on Finnair, pitää matkustajan olla alle 25 vee.

Kyllä vähän ottaa pattiin!

Siis todellakin kaikki nuoret GO BEFORE IT'S TOO LATE! Tosi veemäistä joutua maksamaan tuplahinta, vain koska sattuu olemaan puolitoista vuotta liian vanha. Ihan ku ikä kertoisi jotain taloudellisesta asemasta! Ois pitänyt älytä tehdä matka jo kaksi vuotta sitten :D
 know you believe you understand what you think I said but, I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

jooh-

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 03.08.2007, 09:30:37 »
Olisi riittänyt jos olisit varannut matkan kaksi kuukautta sitten. Tuo Finnairin uudistus tapahtui juuri äskettäin. Ja nyt Kilroyn sivuilla lukeekin selvästi:  "Finnair Flexible -tickets are only for youths." kun yrittää etsiä lentoja.

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 03.08.2007, 17:24:22 »
NO VOI RÄHMÄ!

Nyt harmittaa vielä enemmän, sillä tieto siitä että matkalle lähdetään on kuitenkin ollut jo puolisen vuotta. Ja tuo päivämääräkin päätettiin jo keväällä!

ÄRRIN MURRIN!  :evil:

Tiermes

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: kilroy travels lentolippu
« Vastaus #17 : 09.04.2008, 00:38:33 »
Mitä hyötyä nuo Finnairin liput on hommata Kilroyn kautta? Olen lähdössä puoleksi vuodeksi Indokiinaan ja rupesi mietityttämään. Finnairin nuorisolippu Vs. Kilroy flexible, en löytänyt muita eroja, kuin sen että flexiblen ostaminen vaatii nuorisokortin, kun taas Finnair ei sitä vaadi. Matkustuspäivämäärien muuttaminen näyttäisi ainakin näin aloittelijan silmin yhtä helpolta molemmissa.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2008, 00:47:00 kirjoittanut Tiermes »

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 09.04.2008, 12:49:31 »
Tiermes, jos noin on, niin ota ihmeessä lippu Finskin kautta. Noin yleissääntönä kuitenkin, että opiskelijalipuissa on paljon paremmat peruutus- ja muutosmahikset kuin normilipuissa. Ain näin ei tietenkään ole ja jos kortille ei mitään muuta käyttöä sinulle ole niin miksi turhaa maksaa siitä?

ellaZ

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - ellaszz@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 09.04.2008, 13:02:35 »
otin omat lennot kilroylta eikä ne mitään nuorisokorttia vaatinu :)
try not. do, or do not.
-yoda