Miten lentokentällä toimitaan? + muita tyhmiä kysymyksiä

(Luettu 386045 kertaa)

Sokerikukko

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Miten lentokentällä toimitaan? + muita tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #680 : 30.08.2016, 08:05:58 »
Miksei saisi? Saahan kännykässäkin olla akku ja  kamerassa myös. Itselle myös aina vara-akku kameralaukussa.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #681 : 30.08.2016, 08:12:13 »
saako tälläisen ottaa käsimatkatavaroihin: http://www.gearbest.com/mobile-power-bank/pp_187685.html
lyösin vähän ristiriitaista tietoa asiasta :|

Saa ottaa. Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä sellaiseen viittaavaa löysit, että ei saisi. Tuollaista ei kai lasketa edes irtoakuksi, joten periaatteessa sen saisi kai laittaa ruumaankin, mutta en kyllä suosittele. Irtoakut pitää siis kuljettaa käsimatkatavaroissa oikosuluilta suojattuna.

wysig

• Vieras
« Vastaus #682 : 30.08.2016, 21:16:49 »
Koneeseen huolitaan yleisesti enintään 100Wh akkuja. Tuossa on 50Wh.
Kannattaa varmistaa, että akussa lukee selkästi paljonko on mAh, voi jäädä turvaan muuten.

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #683 : 30.08.2016, 23:31:19 »
Saa. Itselläni on juuri kyseinen malli matkannut jo vuoden verran mukana, eikä mitään ongelmia ole ollut.

teekissa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #684 : 10.10.2016, 15:44:21 »
Olen varannut jo aikoja sitten lennot joulu-tammikuulle Istanbulin kautta Hongkongiin Turkish Airlinesilla. Olisin halunnut varata istumapaikat (Cathaylla onnistui netissä helposti ja ilmaiseksi) mutta sanoo vaan että kaikki paikat on varattu, ja pitkän matkan lennoille on enää Exit row -paikat jäljellä joista pitäisi maksaa 70 euroa ylimääräistä. Voiko olla että kaikki paikat on jo ennalta määrätty? Olisin halunnut ikkunapaikat  :'(

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #685 : 10.10.2016, 16:56:00 »
Olisin halunnut varata istumapaikat (Cathaylla onnistui netissä helposti ja ilmaiseksi) mutta sanoo vaan että kaikki paikat on varattu, ja pitkän matkan lennoille on enää Exit row -paikat jäljellä joista pitäisi maksaa 70 euroa ylimääräistä. Voiko olla että kaikki paikat on jo ennalta määrätty? Olisin halunnut ikkunapaikat  :'(
Tuskinpa kaikkia paikkoja on ennalta määrätty. Jos sinulla on halvat matalan varausluokan liput, kaikkia paikkoja ei varmaankaan tarjota etukäteen varattavaksi muutenkaan, koska kalliimmat liput ostaneille halutaan tarjota mahdollisuus varata parhaat paikat ensin.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #686 : 10.10.2016, 22:43:59 »
Hei Olen säätänyt muutamaan otteeseen Qatarin lippuja Bangkokiin. Mitä enemmän maksaa lipuista turistin lipuista, löytyy parempia paikkoja. Näinhän se menee kaikilla lentoyhtiöillä, varauloskäytäväpaikat tuntuu olevan Sinun kohdalla järkyttävän kalliita, joku vedätys? Eiköhän turkkilaiselta lentäminen ole sen verran mielenkiintoista, että minä en ainakaan maksaisi 70 euroa extraa.varauloskäytäväpaikoista
Minulla on riittänyt varatessa Qatarin lennolle value-lipun, niin paikka löytyy turistin etuosasta, olen joutunut vähän varamaan ja perumaan, kun terveys reistailee (onneksi on matkavakuutus)
Seuraa paikkatilannetta päivittäin, tilanne muutttuu joka päivä

Saramaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #687 : 11.10.2016, 15:43:27 »
Ilmeisesti  heillä on ilmainen paikan valinta? Silloin voi hyvinkin olla, että kone on täynnä. Lennoille myytyjen kaikkien eri kategorian lippujen tilannetta ja varattujen istumapaikkojen karttaa kaikissa istuinluokissa pystyi ainakin aiemmin vakoilemaan ExpertFlyerin kautta, vaikka ihan kaikki lentoyhtiöt eivät päästä sitä tietoihinsa, en nyt muista Turkishin tilannetta.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2016, 15:52:03 kirjoittanut Saramaria »

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #688 : 11.10.2016, 17:57:48 »
Ilmeisesti  heillä on ilmainen paikan valinta? Silloin voi hyvinkin olla, että kone on täynnä.
En usko, koska kaikki eivät varaa paikkaa etukäteen kuitenkaan. Itsellenikin on joskus käynyt niin, että en ole pystynyt valitsemaan paikkaa netissä, mutta lähtöselvityksessä (automaatilla) on silti ollut vielä muutamia vaihtoehtoja valittavana. Eiköhän tuo liity varausluokkaan.

wysig

• Vieras
« Vastaus #689 : 11.10.2016, 19:26:37 »
Lentoyhtiöt pitävät osan paikoista saatavilla lähtöselvitykseen ja portille, jotta voidaan vaihdella paikkoja.

teekissa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #690 : 12.10.2016, 11:55:13 »
Googlettelin ja useampi muukin oli tuskaillut Turkishin paikkavarausten kanssa. Mulla tosiaan näytti siinä paikkavalinnassa punaista kaikki muut paitsi nuo hirmuisan kalliit varauloskäyntipaikat. Laitoin sitten Twitterissä viestiä Turkish Airlinesin HelpDeskille, ja alle tunnissa he ilmoittivat että mulle on nyt varattu ikkunapaikat kaikille lennoille  ;D Tosin yksi näistä oli rivillä 13, enkä edes Turkishin omilta sivuilta löytänyt kyseisestä konetyypistä riviä 13, mutta toivotaan että se sieltä löytyy kuitenkin!

Muoks: Näemmä Turkishilla on kaksi Boeing 777-300ER -konetta, joista toisesta löytyy rivi 13.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2016, 12:00:05 kirjoittanut teekissa »

Haroosh

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #691 : 12.10.2016, 14:06:53 »
Ai Turkishillakin maksaa exit-paikat? On ilmeisesti sitten niin kalliit, ettei kukaan niitä ota. Kesällä lensin Tallinna - Istanbul- Tokio Turkish Airlinesilla ja lähtöselvityksessä kysyin tiskiltä exit-paikkoja. Sain kummallekkin lennolle ilman mitään lisämaksuja. Liput otin expedialta, halvimmat mitä löysin.

teekissa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #692 : 12.10.2016, 14:08:53 »
Ai Turkishillakin maksaa exit-paikat? On ilmeisesti sitten niin kalliit, ettei kukaan niitä ota. Kesällä lensin Tallinna - Istanbul- Tokio Turkish Airlinesilla ja lähtöselvityksessä kysyin tiskiltä exit-paikkoja. Sain kummallekkin lennolle ilman mitään lisämaksuja. Liput otin expedialta, halvimmat mitä löysin.
Kyllä, ainakin jos yrittää etukäteen valita paikkoja Turkishin nettisivuilta. Toisaalta kyseisen palvelun nimi taitaa olla "Seat Sale" ::) Sivu kyllä väittää että osan paikoista saisi valita ilmaiseksi, mutta niitä ei vaan ollut jäljellä. Mutta hyvä että järjestyi, sulla ja mulla!

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #693 : 13.10.2016, 17:25:04 »
Etukäteen ehkä maksaa, mutta kentällä sain ilmaiseksi. Kesällä menin Turkishilla Istanbuliin ja oli vain huonoja paikkoja vapaana, joten kysyin sitten tiskillä onko exit vapaana ja olihan se. Laittoivat myös Istanbul-Sarajevo jatkolennolle pyytämättä exitin.

Kokkelis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #694 : 03.01.2017, 15:38:36 »
Mulla on hyvin lyhyen vaihtoajan lento (1h5minvaihto) jenkkeihin, kuinka realistista on selvitä düsseldorfin kentällä jatkolennolle (arlandalta lennän)? Lennot siis samalla lipulla ja  tavarat menee suoraan mut vähän jännittää. Eiks usan lentoihin pidä mennä turvan läpi uudestaan?

Mitä teen jos lento saapuu myöhässä ja en ehdi jatkolennolle? Onko mun piikkiin kaikki vai onko joku taho velvollinen reitittämään uusiksi? Ja joudunko sit ostaa uuden lipun?
Mitä käy mun alkuperäsen varauksen paluulipulle?

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #695 : 03.01.2017, 15:54:25 »
Mulla on hyvin lyhyen vaihtoajan lento (1h5minvaihto) jenkkeihin, kuinka realistista on selvitä düsseldorfin kentällä jatkolennolle (arlandalta lennän)? Lennot siis samalla lipulla ja  tavarat menee suoraan mut vähän jännittää. Eiks usan lentoihin pidä mennä turvan läpi uudestaan?

Mitä teen jos lento saapuu myöhässä ja en ehdi jatkolennolle? Onko mun piikkiin kaikki vai onko joku taho velvollinen reitittämään uusiksi? Ja joudunko sit ostaa uuden lipun?
Mitä käy mun alkuperäsen varauksen paluulipulle?

Tässä osastossa on myös ketju vaihtoajoista taas, johon tämä paremmin kuuluu ja voi olla että modet siihen siirtävät.

Jos lennot ovat samalla lipulla eikä myöhästyminen johdu sinusta, lentoyhtiö järjestää muilla lennoilla perille ja saattaa olla jopa korvausvelvollinen myöhästymisestä. Jenkkilennoilla joskus on jotain ylimääräistä säätöä, kuten tyhmiä kysymyksiä portilla, varsinkin jos yhtiö on amerikkalainen, mutta välttämättä ei ole Euroopassa edes uutta turvatarkastusta. En ole aikoihin käynyt Düsseldorfissa, joten en osaa sanoa joutuuko siellä terminaalien järjestelyn vuoksi turvatarkastukseen. Passintarkastus tulee, koska poistut Schengen-alueelta. Uskoisin, että tuo aika riittää mainiosti, mutta ei kannata juuri vessataukoa pidemmäksi ajaksi pysähtyä ennen kuin olet portilla.

Kokkelis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #696 : 03.01.2017, 18:41:25 »
Kiitos. Vielä siis se lisäkysymys että jos lento viivästyy esim sään takia niin miten sit toimin? Meinasin laittaa tän siiheb vaihtoaikaketjuun mutta kysymysten.luonne sopii paremmin ehkä tyhmiin kysymyksiin. Molemmat lennot airberlin. Ja miten sit käy jos myöhästyn, sille mun alkuperäisvarauksen paluulennolle?

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #697 : 03.01.2017, 18:58:33 »
Kiitos. Vielä siis se lisäkysymys että jos lento viivästyy esim sään takia niin miten sit toimin? Meinasin laittaa tän siiheb vaihtoaikaketjuun mutta kysymysten.luonne sopii paremmin ehkä tyhmiin kysymyksiin. Molemmat lennot airberlin. Ja miten sit käy jos myöhästyn, sille mun alkuperäisvarauksen paluulennolle?

Jos ensimmäinen lento on niin pahasti myöhässä, että et varmasti ehdi, kannattaa kysyä jo Arlandassa portilta. Seuraava vaihtoehto on matkustamohenkilökunta koneessa. Nämä saattavat pystyä aloittamaan uuden reitin etsimisen aiemmin. Jos ne sanovat että kannattaa vain yrittää portille, sitten toimit ohjeiden mukaan ja jos portti on kiinni ja siellä vielä joku, kysyt tältä. Jos portilla ei ole enää ketään, Air Berlinillä on todennäköisesti transfer services tiski Düsseldorfissa tai jos ei ole, menet joko checkinin puolelle tai etsit jonkun Air Berlinin asiakaspalvelijan käsiisi.

Yksinkertaistettuna vaikka että selitä tilanne pyydä apua ensimmäiseltä vastaan tulevalta Air Berlinille töitä tekevältä sen jälkeen kun myöhästyminen on varmaa.

höpönautti

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #698 : 14.03.2017, 17:08:12 »
Seuraa pöljä kysymys vaihtamisesta. Olen aika tallukka vielä tämän lentämisen kanssa ja en viitsinyt tehdä tämmöstä kyllä/ei -kysymystä varten omaa ketjua. Eli: minulla on välilasku Helsinki-Vantaalla, lennot ovat eri lipuilla ja eri yhtiöiltä. Matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla. Jos teen jatkolennon check-inin netissä,  voinko mennä vaan suoraan tuloportilta lähtöportille? Jatkolento on airberlinin.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #699 : 14.03.2017, 17:34:22 »
Sinne vaan portille. Ei kukaan tiedä missä olet odotellessa käynyt, eikä ketään kiinnostakaan.